Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Molly heeft haar kids. Nieuwe foto's 13-1 blz 6.
Moderator: moderatorteam
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Molly heeft haar kids. Nieuwe foto's 13-1 blz 6.
We verwachten binnenkort een nestje bij onse Molly.
Molly is een Chihuahua, en dit is de eerste keer dat we een nestje bij de Chihuahua's krijgen.
En ik ben echt stomverbaast.
Mijn andere zwangere teven waren dik, maar dit slaat alles.
Normaal weegt Molly ongeveer 2600 gram, en gisteravond woog ze 3965 gram.
Ze is dus nu 1365 gram gegroeit. dat is al ruim 50% van haar normale lichaamsgewicht.
Het is net een voetbal op pootjes, pfff ik hoop dat ze snel mag bevallen.
Zijn er hier meer mensen die met hele kleine toyrassen fokken?
En wegen die hun honden ook tijdens de zwangerschap?
Molly is een Chihuahua, en dit is de eerste keer dat we een nestje bij de Chihuahua's krijgen.
En ik ben echt stomverbaast.
Mijn andere zwangere teven waren dik, maar dit slaat alles.
Normaal weegt Molly ongeveer 2600 gram, en gisteravond woog ze 3965 gram.
Ze is dus nu 1365 gram gegroeit. dat is al ruim 50% van haar normale lichaamsgewicht.
Het is net een voetbal op pootjes, pfff ik hoop dat ze snel mag bevallen.
Zijn er hier meer mensen die met hele kleine toyrassen fokken?
En wegen die hun honden ook tijdens de zwangerschap?
Laatst gewijzigd door Pluuster Bear's op 13 jan 2011 21:16, 6 keer totaal gewijzigd.
- chocolat
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
- Contacteer:
Re: Molly ontploft bijna.
Onze Truffle (dwergteckel) is 1,2 kg gegroeid, maadag is ze 8 weken drachtig.
Weet je misschien hoeveel pups er ongeveer komen? niet dat daar zozeer het gewicht van afhangt maar ik zou het wel "eng" vinden als het er maar 1 of 2 zijn vooral bij een chi.
Weet je misschien hoeveel pups er ongeveer komen? niet dat daar zozeer het gewicht van afhangt maar ik zou het wel "eng" vinden als het er maar 1 of 2 zijn vooral bij een chi.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Onze Petit Brabancon Mitya zag eruit alsof ze er minstens 10 zou krijgen
Het werden er 2.
Hier was ze weken drachtig
http://belgischgriffon.nl/blog/?p=426" onclick="window.open(this.href);return false;
http://belgischgriffon.nl/blog/?p=426" onclick="window.open(this.href);return false;

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
ladybird schreef:Onze Petit Brabancon Mitya zag eruit alsof ze er minstens 10 zou krijgenHet werden er 2.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ook al lekker veel gegroeid dus.chocolat schreef:Onze Truffle (dwergteckel) is 1,2 kg gegroeid, maadag is ze 8 weken drachtig.
Ik vind het zelf ook wel spannend, bij zulke kleine hondjes is het toch altijd weer anders als bij groten.
gelukkig komt ze uit een lijn met veel zelfwerpers (dus weinig keizersnede's) maar de dierenarts is wel al ingelicht en staat paraat.
We hebben geen foto's laten maken dus hoeveel er precies inzitten weten we niet.
Maar we gokken op 3 tot 5.
Aan 1 kant heb ik in elk geval 2 gevoeld, en aan de andere kant zit ook wat,hihi.
Ze heeft gisteravond de 4 kilo gehaald, ze woog 4016 gram, pfffff.
Haar temp. is nog lekker stabiel, maar ze wordt niet meer alleen gelaten.
Ik heb gewoon medelijden met ons dikke meisje.
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ik herken het gevoel van medelijden; vooral als ze je zo zielig aankijken.
wanneer is molly uitgerekend?
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Oh wat leuk chihuahua pupjes
. Heb je niet een foto van je hondje en van de dekreu. Ben niet nieuwsgierig hoor 
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk heb ik wel foto's.Priscill@ schreef:Oh wat leuk chihuahua pupjes. Heb je niet een foto van je hondje en van de dekreu. Ben niet nieuwsgierig hoor
Van beide staan foto's op mijn site: http://home.planet.nl/~brui3662/home_be ... ge375.html
We verwachten hoofdzakelijk korthaar, maar er is ook kans op langhaar pups.
Ons Mollymeisje ligt nu lekker op een bot te kluiven, dus ze zal de pups nog wel lekker binnen houden.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
De exacte datum weten we niet.chocolat schreef:Ik herken het gevoel van medelijden; vooral als ze je zo zielig aankijken.
Ze heeft 2 weken bij de reu gelogeerd en is meerdere keren gedekt.
Maar we gokken ongeveer aankomende dinsdag/ woensdag.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze is giga, zeg!
Waarom verwacht je "hoofdzakelijk korthaar"?
Waar zit de langhaar dan in de lijnen?
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
We verwachten voornamelijk korthaar omdat beide ouders korthaar zijn, de reu wel soms langhaar in zijn nazaten heeft, maar van Molly is het haar eerste nest dus weten we niet of ze het langhaargen draagt. De kans is wel aanwezig omdat ze een opa van moeders kant, en een oma van vaders kant heeft die langhaar zijn.Marjoleine schreef:Ze is giga, zeg!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Aha.Pluuster Bear's schreef: We verwachten voornamelijk korthaar omdat beide ouders korthaar zijn, de reu wel soms langhaar in zijn nazaten heeft, maar van Molly is het haar eerste nest dus weten we niet of ze het langhaargen draagt. De kans is wel aanwezig omdat ze een opa van moeders kant, en een oma van vaders kant heeft die langhaar zijn.
Ja, het is genetisch wat onverantwoord om het zo te zeggen
Maar goed, pa draagt dus langhaar en moe heeft van twee kanten 25% kans dat te dragen.
Dan zou het zomaar kunnen inderdaad!
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach ja, genetisch onverantwoord maar wel beter leesbaar voor de genetica leek,hihi.Marjoleine schreef:Aha.Pluuster Bear's schreef: We verwachten voornamelijk korthaar omdat beide ouders korthaar zijn, de reu wel soms langhaar in zijn nazaten heeft, maar van Molly is het haar eerste nest dus weten we niet of ze het langhaargen draagt. De kans is wel aanwezig omdat ze een opa van moeders kant, en een oma van vaders kant heeft die langhaar zijn.
Ja, het is genetisch wat onverantwoord om het zo te zeggen![]()
Maar goed, pa draagt dus langhaar en moe heeft van twee kanten 25% kans dat te dragen.
Dan zou het zomaar kunnen inderdaad!
De meeste mensen snappen er anders niks van.
Dus we hebben gewoon simpel de meeste kans op kortharen, maar er is een mogelijkheid dat er toch ook langhaartjes bij zitten.
-
Tring
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gefeliciteerd hoor. Waarom die reu? Ik weet natuurlijk wel wie 't is. Als er reutjes geboren worden, zou ik goed op de balletjes letten. Opa (van de pups) heeft maar 1 bal
.
xx Marr en Keeff

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Maar die heeft dus wel voor nageslacht gezorgd?Tring schreef: Opa (van de pups) heeft maar 1 bal.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat het een heerlijke stevige vent is zonder overdrijving.Tring schreef:Gefeliciteerd hoor. Waarom die reu? Ik weet natuurlijk wel wie 't is. Als er reutjes geboren worden, zou ik goed op de balletjes letten. Opa (van de pups) heeft maar 1 bal.
Dus geen belachelijk korte snuit, zoals je nu veel ziet, geen te extreem appelhoofd,en niet te kort op de poten.
Verder een erg leuk karakter en ik heb al veel pups van hem gezien en ben daar erg tevreden over.
Ik heb nog geen pups van hem gezien waarvan er een teeltbal ontbrak, wel een paar met fout gebit.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Je reaktie is heel herkenbaar, hihi.Inge O schreef:ik zeg dit zelden over een chihuahua maar ik vind jullie teefje echt prachtig, helemaal een hond(je) zoals een hond moet zijn(oké, voorpootjes konden iets beter maar dat is even een detail in vergelijking met de problemen die je vaak bij andere chi's ziet).
succes binnenkort.
Heel wat mensen die anders niks met Chihuahua's hebben, vallen voor haar als een blok.
Het is net een miniherdertje.
Niet alleen de kleur, maar ook haar mooie stevige lichaam, zonder enige overdrijving, geen dopogen of enorm rond hoofd, gewoon een lekker gezond ding.
Ze had idd voor mij ook nog net wat rechter voor op de poten mogen staan, en in het geheel nog iets langere benen mogen hebben.
Dus hoop dat de reu dat een beetje inbrengt.
Wat karakter betreft is ze ook super.
Zo relaxed, en maakt zich nergens druk over en is ook niet bang.
Is een echte rauwdauwer die niet bang is voor kou, nattigheid of modder en heeft een mooie dichte vacht met onderwol.
Een heerlijk meisje die tegen een stootje kan.
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel pups ja? Zo oud is hij toch nog niet? Maar zijn vader heeft 1 bal, daarom zei ik datPluuster Bear's schreef:Omdat het een heerlijke stevige vent is zonder overdrijving.Tring schreef:Gefeliciteerd hoor. Waarom die reu? Ik weet natuurlijk wel wie 't is. Als er reutjes geboren worden, zou ik goed op de balletjes letten. Opa (van de pups) heeft maar 1 bal.
Dus geen belachelijk korte snuit, zoals je nu veel ziet, geen te extreem appelhoofd,en niet te kort op de poten.
Verder een erg leuk karakter en ik heb al veel pups van hem gezien en ben daar erg tevreden over.
Ik heb nog geen pups van hem gezien waarvan er een teeltbal ontbrak, wel een paar met fout gebit.
xx Marr en Keeff

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Arme teckel.........mijn newf gaf pups van 330 gram, kun je nagaan wat een makkie zij hadNanna schreef:Die kleintjes zwellen wel meer op als oliebollen. Het lijkt dan heel wat maar vaak valt het toch tegen hoor.
Ze krijgen in verhouding veul grotere pups dan grote rassen. Mijn dwergteckeltjes gooiden er pups van 300 gram uit
Sandra

-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk, dan loopt ze ongeveer gelijk met mijn Rebel, die is ook al flink aan de maat.
Succes de komende dagen
Succes de komende dagen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Lillith
- Zeer actief
Heel spannend, vast sterkte toe gewenst voor de a.s. bevalling

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Lekker rond hoor!
Heel veel sterkte alvast toegewenst met de geboorte. Ik hoop voor haar dat het niet te lang gat duren, want ze is echt tonnetje rond.
Succes!
Heel veel sterkte alvast toegewenst met de geboorte. Ik hoop voor haar dat het niet te lang gat duren, want ze is echt tonnetje rond.
Succes!

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Het tuigje is van Karlie, heet Teeny weeny tuig en is er in 3 maten. En ook nog eens super goedkoop.Boutje schreef:Spannend!
Ik vind haar ook heel mooi, voor een korthaartje (ik val op langhaar), een echte stoere chi zoals het hoort. Even verder op je site gekeken, maar haar vind ik wel het mooist.
Op de laatste foto heeft ze een leuk tuigje aan, welk merk of waar vond je het als ik mag vragen?
@ Inge: Chi's ZIJN heel erg leuke hondjes, erg stoer en actief en slim, dol op water en modder en heide, handig om mee te nemen, knuffelig, echt top! Hun enige nadeel is dat ze te klein zijn om agility mee te doen (op wedstrijdniveau dan), en wat eigenzinnig kunnen zijn, maar verder vind ik ze super!
Ben heel benieuwd naar jullie pups!
Je hebt ze in 3 kleuren: rose, schotse ruit en zwart met blokjes.
Hier heb ik ze besteld maar er zijn meer verkoopadressen: http://www.dierenwinkel-online.eu/index ... 61&lang=NL
Gisteravond woog Molly 4050 gr. Pfffffffffff.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="Tring]
Veel pups ja? Zo oud is hij toch nog niet? Maar zijn vader heeft 1 bal, daarom zei ik dat
. Dan kan het er dus wel uit komen, niet dat het als een verrassing komt ofzo
. Wilde je perse korthaar x korthaar? Ik ben het ermee eens dat de snuiten te kort worden. Gelukkig komt het steeds vaker voor dat de minder extreme hondjes winnen. Hondjes die precies goed zijn en niet over the top
.[/quote]
Ik zal er op letten.
Hoe weet je dat van die ene bal?
Vind het zo raar dat die reu dan wel gebruikt is.
Maar ik hou de ballen altijd wel in de gaten dus we zien het wel.
Scheelt dat het een afwijking is die je aan de buitenkant kunt zien, vind ik prettiger dan dingen die je pas later merkt.
Hoe oud papa precies is weet ik niet maar zo rond de 2,5 jaar in elk geval.
En hij heeft al best veel kids.
Ik gebruik idd het liefste korthaar omdat ik nu eenmaal een korthaar fan ben, al hebben de langharen (eerlijk is eerlijk) minder overdreven hoofden gemiddeld.
De meeste enorme stompkoppen, met enorm bolle voorhoofden zie je bij de korthaar.
Ook vind ik het prettig een reu gewoon redelijk goed te kennen voordat ik hem gebruik.
Ik fok nml eerder op topkarakters en dan pas op Looks.
Ben wat gezondheid, karakter en uiterlijk betreft redelijk klaar met de showhondenwereld.
Doe mij maar oerdegelijke ouderwetse types (bij alle rassen) die het werk nog kunnen doen waarvoor ze bedoelt waren, geen overdrijvingen hebben in lichaam, en lekkere karakters hebben.
Zolang een hond nog erg hoog geplaatst kan worden op een show, terwijl die van angst in de ring zijn urine en ontlasting laat lopen, ben ik er wel klaar mee.
(Dit was trouwens een hond van mijzelf, en ik vond het echt belachelijk.Dacht dat ik wel de ring uitgestuurd werd, maar nee werd zelfs derde beste teef op de show????)
Veel pups ja? Zo oud is hij toch nog niet? Maar zijn vader heeft 1 bal, daarom zei ik dat
Ik zal er op letten.
Hoe weet je dat van die ene bal?
Vind het zo raar dat die reu dan wel gebruikt is.
Maar ik hou de ballen altijd wel in de gaten dus we zien het wel.
Scheelt dat het een afwijking is die je aan de buitenkant kunt zien, vind ik prettiger dan dingen die je pas later merkt.
Hoe oud papa precies is weet ik niet maar zo rond de 2,5 jaar in elk geval.
En hij heeft al best veel kids.
Ik gebruik idd het liefste korthaar omdat ik nu eenmaal een korthaar fan ben, al hebben de langharen (eerlijk is eerlijk) minder overdreven hoofden gemiddeld.
De meeste enorme stompkoppen, met enorm bolle voorhoofden zie je bij de korthaar.
Ook vind ik het prettig een reu gewoon redelijk goed te kennen voordat ik hem gebruik.
Ik fok nml eerder op topkarakters en dan pas op Looks.
Ben wat gezondheid, karakter en uiterlijk betreft redelijk klaar met de showhondenwereld.
Doe mij maar oerdegelijke ouderwetse types (bij alle rassen) die het werk nog kunnen doen waarvoor ze bedoelt waren, geen overdrijvingen hebben in lichaam, en lekkere karakters hebben.
Zolang een hond nog erg hoog geplaatst kan worden op een show, terwijl die van angst in de ring zijn urine en ontlasting laat lopen, ben ik er wel klaar mee.
(Dit was trouwens een hond van mijzelf, en ik vond het echt belachelijk.Dacht dat ik wel de ring uitgestuurd werd, maar nee werd zelfs derde beste teef op de show????)
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik vind Molly ook erg mooi. Wij willen er ooit graag nog een hondje bij en een chihuahua maakt een goede kans. Molly is precies het type wat ik dan zou willen. 
- daan!
- Zeer actief
Helemaal niet mijn hond........
En dan toch stiekem wel de hele tijd kijken
En dan toch stiekem wel de hele tijd kijken
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik vind haar ook erg mooi, en ik vind chihuahua's echt vreselijk :N: Korthaar is sowieso altijd leuker