Dat is wel heel extreem hoor. Ik zou dan bijna denken dat het een kruising met iets anders is geweest (ik weet niet hoe groot het nestje was?).Hilde schreef: Dankjewel voor het antwoord! Toch is het volgens mij zo dat er best veel ridgelozen worden geboren, toen mijn tante haar ridgebackpup ging halen en daarvan foto's liet zien, was die pup de enige uit het nest met ridge. Ik heb geen idee of het een stamboomhond was, ik vermoed het niet. Helaas is de pup met een paar maanden al weer weg gegaan, omdat hij te druk wasIk vind ridgebacks echt geweldige honden, maar ik denk niet dat ik er een zou aankunnen.
Zelfs als je een Ridgeback kruist met een Labrador, heeft vaak nog de helft van het nest een ridge. Jouw voorbeeld hierboven kan theoretisch gezien natuurlijk wel, maar ik heb het nog nooit gehoord.
Het komt wel eens voor dat er 'perfecte' nestjes Ridgebacks geboren worden, maar regelmatig zijn er toch wel 1 of 2 pups met een ridgefout (ridgeloos, extra kronen, te weinig kronen, te kort, etc.) of een knikstaartje.
Maar de meerderheid van het nest is meestal correct.