Omdat ik zag dat hier verschillende fokkers/eigenaren op het forum zitten heb ik een vraagje...
Wij wonen op een boerderij, (we hebben een paardenfokkerij) en we hebben als honden een rottweiler teef van bijna 10 jaar (erg goed karakter) en 2 jack russells (teefje en reutje).
Zou een Laekense goed samen kunnen gaan met Jacks? Over de rottweiler maak ik me geen zorgen, maar we hebben het al eens geprobeerd met een rottweiler pup erbij, ging super totdat de pup 10 maanden was en het JR teefje greep (die waarschijnlijk dacht dat het nog steeds een pup was en zich natuurlijk ver verheven voelde) het is dat we erbij waren anders had de JR het niet overleefd......
Voor deze Rottweiler hebben we toen een nieuw thuis gezocht zonder kleine honden...
Dus dit wil ik niet nog eens meemaken.... onze Jacks zijn naar de oude Rottweiler toe speels maar onderdanig. Het zijn échte Jack Russells, goed gefokt (met stamboom) en geen doorgedraaide/-gefokte 'gekkenhuizen', het zijn super rattenvangers en ik wil ze voor geen goud van de wereld missen.
En kunnen overdag ongehinderd mensen het erf oplopen? (wij hebben nl ook pensionstalling...)
Ik begrijp dat het afhankelijk is van de hond, maar hij wordt hier sociaal opgevoed, krijgt alle vrijheid en een super leven.
Hopenlijk kan iemand mij hierin wat advies geven? Zou echt super zijn. En mocht daar uit komen dat een Laekense niets is voor hier, wat zou wel een goede hond zijn voor bewaking? We wonen behoorlijk afgelegen, en vandaar dat we graag een grote hond (erbij) willen.