Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vasectomie tegen voorhuidontsteking??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

vasectomie tegen voorhuidontsteking??

Ongelezen bericht door Sil »

Ik denk zelf dat het "hopen tegen beter weten in" is, maar ik zat net te lezen dat een vasectomie ook een optie is bij reutjes. Nu zit ik nog steeds te worstelen met de regelmatige voorhuidontsteking bij Harley en de vlekken op m'n kleding (Maltezer, dus vaak op schoot en knuffelen), dus ik vroeg me af of een vasectomie misschien ook zou helpen tegen de voorhuidontsteking. Iemand enig idee? Verder heb ik er al eens een topic over geopend en alle raadgevingen al geprobeerd maar zonder resultaat. En castereren vind ik zo'n grote stap voor het probleem, vooral omdat hij verder zo'n perfect hondje is qua karakter. Ik kan echt niks negatiefs aan hem bedenken :I: (nou goed, hij kan nog steeds de afwasmachine niet leeg ruimen :D ) dus het zou zo zonde zijn als hij zou veranderen door het castereren.
Sil
Zeer actief

Re: vasectomie tegen voorhuidontsteking??

Was ik al bang voor. Jammer, het was een mooie oplossing geweest.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb het indertijd ook al gezegd maar spoelen met afgekoelde kamillethee helpt uitstekend tegen puspiemels, beter dan het vaak veel te scherpe spul dat je bij de DA kunt krijgen.
maar bij jouw hondje heeft het niet geholpen begrijp ik?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sil
Zeer actief

renee-uk schreef:ik heb het indertijd ook al gezegd maar spoelen met afgekoelde kamillethee helpt uitstekend tegen puspiemels, beter dan het vaak veel te scherpe spul dat je bij de DA kunt krijgen.
Het gaat er wel na een paar dagen mee weg, maar het is ook zo weer terug. Hij heeft het gewoon om de haverklap. :cry:
renee-uk
Zeer actief

Sil schreef:
renee-uk schreef:ik heb het indertijd ook al gezegd maar spoelen met afgekoelde kamillethee helpt uitstekend tegen puspiemels, beter dan het vaak veel te scherpe spul dat je bij de DA kunt krijgen.
Het gaat er wel na een paar dagen mee weg, maar het is ook zo weer terug. Hij heeft het gewoon om de haverklap. :cry:
dan zou je het misschien wat langer moeten volhouden?
terugkrijgen doen ze het wel vaker, maar dan kun je toch gewoon weer een paar dagen spoelen?
Op een gegeven moment wordt het echt wel een stuk minder, tenminste dat is mijn ervaring.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sil
Zeer actief

renee-uk schreef:
Sil schreef:
dan zou je het misschien wat langer moeten volhouden?
terugkrijgen doen ze het wel vaker, maar dan kun je toch gewoon weer een paar dagen spoelen?
Op een gegeven moment wordt het echt wel een stuk minder, tenminste dat is mijn ervaring.
Even voor de duidelijkheid renee-uk: Als jij "spoelt", giet je dan kamillethee over z'n piemel of spuit je het naar binnen met zo'n speciaal flesje met tuitje? Ik vind dat naar binnen spuiten zo'n gefriemel met dat kleine piemeltje. Ik doe het wel maar het zou zo makkelijk zijn als je nu zou zeggen "nee hoor, dat giet ik er gewoon over heen". :F: En dan zou ik dat misschien gewoon elke avond maar moeten gaan doen. Ik spoel toch elke avond even z'n buik af met de douche kop.
renee-uk
Zeer actief

ik gebruik een injectiespuit zonder naald om te spoelen, zo een:
Afbeelding

als ik spoel trek ik zijn voorhuid naar voren waardoor er een soort tuitje ontstaat; daar spuit ik dan de kamillethee in, hou de voorhuid van boven dicht en wrijf een keer of wat over zn penis zodat ik zeker weet dat die kamillethee ook overal in de schacht komt.
Daarna moet hij van mij nog even blijven liggen en kan die thee er weer uitlopen.
Ik leg er meestal een stuk keukenrol onder.

Als het erg is doe ik dit 's morgens en 's avonds en met een paar dagen is dan het leed weer geleden.
Als ik eerder ontdek dat er weer een ontsteking zit aan te komen doe ik het een dag of wat en dat is ook voldoende.
Maar zoals ik al zei komt het niet zo erg vaak meer voor.

Jan voelt zich wat beledigd als ik aan zn edele delen kom en die reageert er niet op, mijn witte reu vond het indertijd wel erg prettig en ik moest dan wel zorgen dat ik haast maakte, anders werd ie opgewonden en viel er weinig meer te spoelen ;)
Toen dat een paar keer gebeurd was had ik standaard een washandje met ijsblokjes bij de hand .....
Afbeelding

Sil
Zeer actief

Juist, zo doe ik dat ook, maar dan met een flesje met een langere tuit. Ik zal eens een spuit proberen, misschien gaat dat makkelijker. Jij hebt een herder zie ik. Dan heb je tenminste een beetje houvast aan zo'n piemel lijkt me, maar met die van Harley heb ik zowat een pincetje nodig :devil: . Nou goed, beetje overdreven, maar als hij maar iets beweegt dan glipt het dingetje uit m'n vingers en spuit alles er weer naast. 'T is altijd een kledder zootje. Hij wordt er gelukkig niet opgewonden van maar laat het gewoon gelaten over zich heen komen.
renee-uk
Zeer actief

Sil schreef:Juist, zo doe ik dat ook, maar dan met een flesje met een langere tuit. Ik zal eens een spuit proberen, misschien gaat dat makkelijker. Jij hebt een herder zie ik. Dan heb je tenminste een beetje houvast aan zo'n piemel lijkt me, maar met die van Harley heb ik zowat een pincetje nodig :devil: . Nou goed, beetje overdreven, maar als hij maar iets beweegt dan glipt het dingetje uit m'n vingers en spuit alles er weer naast. 'T is altijd een kledder zootje. Hij wordt er gelukkig niet opgewonden van maar laat het gewoon gelaten over zich heen komen.
heb je geen houvast aan die voorhuid dan als je die wat uittrekt?
Bij Jan heb ik een stuk huid tussen mijn vingers waar van binnen eerst een stukje niks zit en dan pas zn piemel. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel houvast je hebt aan een maltezer piemeltje :?
Ik vind zo'n spuit fijn, door dat randje zit ie klemvast tussen mijn vingers en hoef ik alleen maar met mijn duim te drukken om de vloeistof eruit te krijgen.
Ik hoop dat het je lukt, het zou echt zonde zijn als je je hondje voor dit probleem moet castreren, zeker omdat je zelf al aangeeft dat je dat eigenlijk niet wil.
Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik spoel ook met zo'n spuit. Ik spuit er 15 ml afgekoelde kamille thee in en herhaal dat 1 keer. 1 keer per dag. Het wordt wel ietjes minder maar niet heel veel. Ik laat de thee eruit lopen op een handdoek.
renee-uk
Zeer actief

Machie schreef:Ik spoel ook met zo'n spuit. Ik spuit er 15 ml afgekoelde kamille thee in en herhaal dat 1 keer. 1 keer per dag. Het wordt wel ietjes minder maar niet heel veel. Ik laat de thee eruit lopen op een handdoek.
misschien helpt het beter als je het een paar dagen lang 2 x per dag doet?
Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

renee-uk schreef:
Machie schreef:Ik spoel ook met zo'n spuit. Ik spuit er 15 ml afgekoelde kamille thee in en herhaal dat 1 keer. 1 keer per dag. Het wordt wel ietjes minder maar niet heel veel. Ik laat de thee eruit lopen op een handdoek.
Kan ik wel eens proberen maar ik ben al blij dat ik er 1 keer per dag aan denk :N:
renee-uk
Zeer actief

Machie schreef:
renee-uk schreef:
Kan ik wel eens proberen maar ik ben al blij dat ik er 1 keer per dag aan denk :N:
:Q: :smile:
Afbeelding

Machie
Zeer actief

renee-uk schreef: :Q: :smile:
Het erge is nog...
Ik heb een kan gekookt en afgekoelde thee klaar staan. Op het aanrecht. Spuit ligt er naast! En dan nog vergeten he...
renee-uk
Zeer actief

Machie schreef:
renee-uk schreef: :Q: :smile:
Het erge is nog...
Ik heb een kan gekookt en afgekoelde thee klaar staan. Op het aanrecht. Spuit ligt er naast! En dan nog vergeten he...
da's echt erg ja, maar ik zit hier wel hartelijk te lachen :D
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb weleens gehoord dat als de reu ouder wordt dat het dan bijna altijd over gaat, is dat ook zo?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
renee-uk
Zeer actief

moosje schreef:Ik heb weleens gehoord dat als de reu ouder wordt dat het dan bijna altijd over gaat, is dat ook zo?
Mijn ervaring is dat het minder wordt naarmate hij ouder wordt maar niet dat het helemaal overgaat.
Jan is nu 7 en heeft niet vaak meer een voorhuid ontsteking, maar zo nu en dan toch nog wel eens.
Afbeelding

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Martijn schreef:Dapper heeft een vasectomie gehad en daaran, zoals heel vaak, gewoon soms grduppeld.
Even spoelen helpt, zure vitamine C ook.
Vit. C hielp bij Job ook super goed :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”