Ik overweeg om Nilo al zijn voer te laten "verdienen" in plaats van dat hij sochtends en savonds een bakje voorgeschoteld krijgt. Iemand hier in de buurt doet dat met zijn hond. Zijn hond is gewoonlijk best moeilijk zeg maar, en ook niet zo baasgericht maar op die manier heeft hij zijn hond toch onder controle omdat de hond van hem afhankelijk is. En nu is Nilo lang niet zo "erg" maar wel heel selectief in wanneer hij wel of niet luisterd. Periodes gaat het erg goed, en soms maakt het hem ook niets uit allemaal.
Maar is zoiets wel veilig? Want als hij dus weigert te gehoorzamen zou hij die dag minder te eten krijgen. Krijgt hij dan wel alle benodigde voedingsstoffen binnen?
Hij krijgt nu brokken, dus vrij makkelijk mee te nemen maar zodra hij van dieetvoer af is (voor kristallen in zn urine) wil ik hem eigenlijk overzetten op KVV. Kan ik dat drogen ofzo, zodat het makkelijk is om onderweg mee te belonen? Idee is dan om hem sochtends sowieso een kong met wat KVV te geven. Hij moet sochtends eten, anders gaat hij gal overgeven. En wat hij dan overheeft van zo'n dag, als we bijvoorbeeld minder dan normaal wandelen of trainen, dat zou hij dan ook in een kong krijgen zodat hij er toch voor moet werken.
Oftewel, ik ben benieuwd of iemand hier zelf ervaring mee heeft en hoe je dan dit soort dingen oplost. Of het uberhaupt een goed idee is