Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms moet je niet denken maar doen..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Soms moet je niet denken maar doen..

Ongelezen bericht door blondie »

.. tijdens de uitlaatronde.. zie ik de meneer van verderop een auto uitstappen en vervolgens de achterdeur opendoen zijn Duitse herder reu pakken bij de halsband, ik wilde hem er attent op maken dat ik eraan kwam (zijn hond als die bij het huis ligt of als we op straat elkaar tegenkomen gaat nogal uit zijn plaat tegen die van mij).. meneer kijkt mijn richting uit.. ik loop aan de overkant met jut en jul aan de flex, en roep ze wat korter bij me.. Finn is het hetwerk aan het besnuffen en markeren... en Bluf had een leeg pakje van straat gepakt wat voor mijn voeten telkens wordt gelegd zodat ik er tegenaan kan schoppen.. Ze hadden die hele herder nog niet eens gezien..
Ik dacht dus dat de meneer me wel had gespot en besloot verder niet de aandacht erop te vestigen. zoals gezegd had ik Finn en Bluf wel al wat dichter bij me gehaald en voor de zekerheid de flex op slot.wel gewoon lijnlengte.
Die meneer heeft die hond aan de band maar hij staat met zijn rug naar me toe, hond keert om en ziet Finn en Bluf, gaat op de achterpoten staan, meneer draait om om te kijken en hond schiet los van hem recht op die van mij af :ugh: en niet in de jippie wat leuk ik kom gezellig kennismaken stemming :hmmm: zo klote is dat ..had ik nu toch maar gezegd dat ik eraan kwam denk ik dan :idea:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Soms moet je niet denken maar doen..

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hoe is het afgelopen? :N:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

LéonieHonden schreef:Hoe is het afgelopen? :N:
Ben ik ook wel benieuwd naar :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

meer na de reclame idee... hahah zo blijft het spannend hahahaha
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Rossie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rossie »

Ayka-Zira-Honey schreef:meer na de reclame idee... hahah zo blijft het spannend hahahaha
Hahahaha
chrico
Zeer actief

Blondieeeeee, ik denk in plaatjes, toe nou, vertel
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
blondie
Zeer actief

Oh sorry.... :roos: jemig doe ik die vervelende puntjes ook weer :blauwoog:

Ik riep zodra ik hem los zag schieten mijn honden HIER! Ze draaiden zich om en stonden dichter naast me waarop ik Finn de flex dus nog korter klikte.. Bluf blokte de reu eerlijk gezegd eerst door haar lichaam voor de reu te zetten. Reu kwam toch door en toen had ze hem in zijn nekvel en half bij het oor..ik had haar flex wel van de stop gehaald moet ik bekennen toen ik zag dat de reu doorkwam. Finn was wel ook in de modus van ik grijp hem ook.. maar bleef toch op mijn ZITTEN op de plek zitten.
Er was een jongere meneer bij de oude man die eigenlijk direct achter de hond aanging voor de hond ons bereikte.. maar het was secondenwerk. Toen Bluf hem in de nek en bij het oor had piepte de hond hevig en ze liet los, de reu rende op dat moment direct van ons weg de weg weer over een tuin naast zijn eigen tuin in en kon ik Fluffie weer bereiken ook al was ze in een erg hoge staat van opwinding ze stond wel hevig te klapperen met de bek. Finn zat wel nog steeds.
De oudere eigenaar greep zijn hond toen die die buurmans tuintje weer uitkwam en liep linea recta naar zijn huis om de hond binnen te brengen.. ik eh..deed wat appeldingetjes om even de rust erin te brengen.. en Bluf pakte haar pakje weer op om weer voor me neer te leggen en Finn snufte weer wat verder.. :19: Vroeg nog aan de jongere meneer of de hond ok was.. "jawel hoor.. zei hij" ben maar verder de wandeling gaan lopen..
Baal er alleen zo van.. door dit soort akefietjes krijg je zo weer de spanning als je andere honden los of vast tegen komt terwijl ik juist van het doorlopen en negeren ben, ook als hij uit zijn plaat stond te gaan op straat of in de tuin werd er niet op gereageerd in de zin van dat ze terug gingen fixeren.
chrico
Zeer actief

Dat is nog knap afgelopen dan :ok: Ik zag al rondvliegende armen en benen, vechtende honden en een heel boos vrouwtje die stijf van de adrenaline de buurman te lijf ging :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nog goed afgelopen eigenlijk :ok:
Toch je gevoel maar volgen en waarschuwen.
Ik denk ook wel eens dat ik gezien ben (en dat is dan ook vaak zo) alleen de, naar mijn inzichten, bijbehorende actie wordt dan niet ondernomen :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:Nog goed afgelopen eigenlijk :ok:
Toch je gevoel maar volgen en waarschuwen.
Ik denk ook wel eens dat ik gezien ben (en dat is dan ook vaak zo) alleen de, naar mijn inzichten, bijbehorende actie wordt dan niet ondernomen :?
Herkenbaar had ik vanmorgen ook nog.. dat je toch weer even moet vragen door te lopen en de hond niet op je aangelijnde honden af te laten lopen... ik blijf het niet snappen..
Het incidentje was een incident hoor.. meneer deed niet bewust de band uit zijn hand laten schieten.. ik ben daar ook echt niet boos over.. kan gebeuren..en in mijn geval was ik blij met Bluf, achteraf denk ik dan nog.. ik had ze achter me moeten hebben lopen en zelf de hond weg moeten laten gaan.. maar ik ging er gewoon niet vanuit dat die hond los zou schieten ..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”