Oh sorry....

jemig doe ik die vervelende puntjes ook weer
Ik riep zodra ik hem los zag schieten mijn honden HIER! Ze draaiden zich om en stonden dichter naast me waarop ik Finn de flex dus nog korter klikte.. Bluf blokte de reu eerlijk gezegd eerst door haar lichaam voor de reu te zetten. Reu kwam toch door en toen had ze hem in zijn nekvel en half bij het oor..ik had haar flex wel van de stop gehaald moet ik bekennen toen ik zag dat de reu doorkwam. Finn was wel ook in de modus van ik grijp hem ook.. maar bleef toch op mijn ZITTEN op de plek zitten.
Er was een jongere meneer bij de oude man die eigenlijk direct achter de hond aanging voor de hond ons bereikte.. maar het was secondenwerk. Toen Bluf hem in de nek en bij het oor had piepte de hond hevig en ze liet los, de reu rende op dat moment direct van ons weg de weg weer over een tuin naast zijn eigen tuin in en kon ik Fluffie weer bereiken ook al was ze in een erg hoge staat van opwinding ze stond wel hevig te klapperen met de bek. Finn zat wel nog steeds.
De oudere eigenaar greep zijn hond toen die die buurmans tuintje weer uitkwam en liep linea recta naar zijn huis om de hond binnen te brengen.. ik eh..deed wat appeldingetjes om even de rust erin te brengen.. en Bluf pakte haar pakje weer op om weer voor me neer te leggen en Finn snufte weer wat verder..

Vroeg nog aan de jongere meneer of de hond ok was.. "jawel hoor.. zei hij" ben maar verder de wandeling gaan lopen..
Baal er alleen zo van.. door dit soort akefietjes krijg je zo weer de spanning als je andere honden los of vast tegen komt terwijl ik juist van het doorlopen en negeren ben, ook als hij uit zijn plaat stond te gaan op straat of in de tuin werd er niet op gereageerd in de zin van dat ze terug gingen fixeren.