Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
smuldier
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: smuldier
nee rauw varkensvlees kan de ziekte van Aujeszky inzitten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky" onclick="window.open(this.href);return false;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou geen pate of diners geven; dat is in mijn beleving echt bagger.
Alleen brokken IS ook saai, maar er zijn genoeg dingen waar je mee kunt afwisselen; diverse kvv's (Smuldier, Carnibest, Duck, Rodi ga zo maar door) en "eenvoudige rauwe dingen" zoals kipnekken, kipkarbonades, kipkleufje of vleugeltje, pens... echt genoeg.
Maar jouw keuzes waren fout ;-(
Dat is het jammere als mensen zomaar wat gaan doen omdat ze denken dat het goed is.
Dat mergpijpje (je schreef eerst dat je dat geeft als je weggaat) zou ik echt gewoon nooit meer geven, netzomin als de "botten van de slager".
Het geven van "bevroren vlees" adviseer ik ook wel 's ... In soortgelijke termen namelijk "dat is vers vlees wat bevroeren wordt verkocht".. het is dan niet de bedoeling dat jet het ook bevroren geeft.. had die DA dat er niet bijgezegd?
Juist het afkluiven van zo'n dragend bot kan problemen met het gebit geven; niet doen dus. Geef rustig zo'n kipkluifje (ongemarineerd en rauw). Dat kan helemaal gegeten worden. Verdiep je erin! Lees op rauwvoerforums en leer daar een hoop.. ga dan weer verder met rauwe dingen geven.
Je idee is echt goed, maar je uitvoering op dit moment nog niet ;-(
Suzanne
Alleen brokken IS ook saai, maar er zijn genoeg dingen waar je mee kunt afwisselen; diverse kvv's (Smuldier, Carnibest, Duck, Rodi ga zo maar door) en "eenvoudige rauwe dingen" zoals kipnekken, kipkarbonades, kipkleufje of vleugeltje, pens... echt genoeg.
Maar jouw keuzes waren fout ;-(
Dat is het jammere als mensen zomaar wat gaan doen omdat ze denken dat het goed is.
Dat mergpijpje (je schreef eerst dat je dat geeft als je weggaat) zou ik echt gewoon nooit meer geven, netzomin als de "botten van de slager".
Het geven van "bevroren vlees" adviseer ik ook wel 's ... In soortgelijke termen namelijk "dat is vers vlees wat bevroeren wordt verkocht".. het is dan niet de bedoeling dat jet het ook bevroren geeft.. had die DA dat er niet bijgezegd?
Juist het afkluiven van zo'n dragend bot kan problemen met het gebit geven; niet doen dus. Geef rustig zo'n kipkluifje (ongemarineerd en rauw). Dat kan helemaal gegeten worden. Verdiep je erin! Lees op rauwvoerforums en leer daar een hoop.. ga dan weer verder met rauwe dingen geven.
Je idee is echt goed, maar je uitvoering op dit moment nog niet ;-(
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als het echt heel warm is buiten krijgen ze hier half ontdooid Smuldier zomers...verder altijd geheel ontdooid.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wilsophie
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen Beagle en Friese Stabij.
Ik wil me echt niet verdedigen hoor en zal alle adviezen meenemen, heb er niet van geslapen. Maar uit het mergpijpje neemt hij het merg en laat het "ringetje" verder liggen.
Bij het bot likt hij eerst heel lang de buitenvliesjes en de buitenkant totdat het zacht is geworden. Idem met het bevroren vlees. Hij likt er lang aan zodat het ontdooit en zacht wordt.
Hoe kom ik aan kippenekjes. Ik ga morgen meteen vleugeltjes kopen of karbonades. Dat bot kan dus geen kwaad als het rauw is.
Ik geef hem graag Rodi en dat soort "hamburgers" gaan er ook in als koek.
Ik heb hem ook vaak rauwe riblappen gegeven.
Hoe zit het dan met gekookte rijst? Aardappels en brood eet hij niet, wel 1 keer een rauw ei, met wat gehakt vlees.
Bij het bot likt hij eerst heel lang de buitenvliesjes en de buitenkant totdat het zacht is geworden. Idem met het bevroren vlees. Hij likt er lang aan zodat het ontdooit en zacht wordt.
Hoe kom ik aan kippenekjes. Ik ga morgen meteen vleugeltjes kopen of karbonades. Dat bot kan dus geen kwaad als het rauw is.
Ik geef hem graag Rodi en dat soort "hamburgers" gaan er ook in als koek.
Ik heb hem ook vaak rauwe riblappen gegeven.
Hoe zit het dan met gekookte rijst? Aardappels en brood eet hij niet, wel 1 keer een rauw ei, met wat gehakt vlees.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Mijn beste tip:
Meldt je aan op forums die specifiek over rauwvleesvoeren gaan! Barfplaats, Voernatuurlijk of andere. Lees, leer en vraag.
Zelfs als je niet van plan bent om grotendeels over te gaan op rauw voer, maar het "voor de aardigheid" erbij wilt geven.
Zo voorkom je dat je grote fouten maakt die gevaarlijke consequenties (kunnen) hebben.
Rijst voegt voor honden niets toe, je kunt dat dus weglaten (graag zelfs). Hier krijgen ze een enkelt keertje wat rijst als ik een heel klein beetje over heb, zo ook een eetlepel overgebleven nasi, bami of macaroni. Heel goed is het niet, ze halen er geen/nauwelijks voedingsstoffen uit, maar ach... wij eten ook wel 's friet
Aardappelen en brood: niet geven, dat is gewoon slecht voor je hond.
Gehakt vlees: ja, prima, zolang het rauw is en geen varkensvlees is. Een eitje erdoor: prima.
Geef alsjeblieft die mergpijpjes niet meer; die zijn ronduit gevaarlijk.
Riblappen? Die zou ik mooi zelf opeten
Er zijn leveranciers voor rauwvlees/hondenvoer; op de diverse forums vind je adressen. Kipnekken kun je bij die leveranciers bestellen en ik dacht ook bij Carnibest-verdeelpunten. Bij ons in de (zeer grote) dierenwinkel verkopen ze het ook.
Bij een poelier kun je het vragen (op de markt maak je de meeste kans).
Bij de supermarkt kun je ook "mini-drummetjes" (kip) kopen... afhankelijk van het ras van je hond gaat dat ook goed.
Als je meer rauw wilt gaan voeren / geven dan wordt het belangrijk dat je let op hoeveelheden en percentages bot/vlees/orgaan en dergelijke. Geef je het maar incidenteel dan kun je vrij ongestraft daarmee aan de gang.
Maar, verdiep je op rauwvoerforums om meer te leren... lees eerst het nodige mee en ga dan inkopen doen! Zo voorkom je dat je dingen koopt waar je niets aan blijkt te hebben
Suzanne
Meldt je aan op forums die specifiek over rauwvleesvoeren gaan! Barfplaats, Voernatuurlijk of andere. Lees, leer en vraag.
Zelfs als je niet van plan bent om grotendeels over te gaan op rauw voer, maar het "voor de aardigheid" erbij wilt geven.
Zo voorkom je dat je grote fouten maakt die gevaarlijke consequenties (kunnen) hebben.
Rijst voegt voor honden niets toe, je kunt dat dus weglaten (graag zelfs). Hier krijgen ze een enkelt keertje wat rijst als ik een heel klein beetje over heb, zo ook een eetlepel overgebleven nasi, bami of macaroni. Heel goed is het niet, ze halen er geen/nauwelijks voedingsstoffen uit, maar ach... wij eten ook wel 's friet
Aardappelen en brood: niet geven, dat is gewoon slecht voor je hond.
Gehakt vlees: ja, prima, zolang het rauw is en geen varkensvlees is. Een eitje erdoor: prima.
Geef alsjeblieft die mergpijpjes niet meer; die zijn ronduit gevaarlijk.
Riblappen? Die zou ik mooi zelf opeten
Er zijn leveranciers voor rauwvlees/hondenvoer; op de diverse forums vind je adressen. Kipnekken kun je bij die leveranciers bestellen en ik dacht ook bij Carnibest-verdeelpunten. Bij ons in de (zeer grote) dierenwinkel verkopen ze het ook.
Bij een poelier kun je het vragen (op de markt maak je de meeste kans).
Bij de supermarkt kun je ook "mini-drummetjes" (kip) kopen... afhankelijk van het ras van je hond gaat dat ook goed.
Als je meer rauw wilt gaan voeren / geven dan wordt het belangrijk dat je let op hoeveelheden en percentages bot/vlees/orgaan en dergelijke. Geef je het maar incidenteel dan kun je vrij ongestraft daarmee aan de gang.
Maar, verdiep je op rauwvoerforums om meer te leren... lees eerst het nodige mee en ga dan inkopen doen! Zo voorkom je dat je dingen koopt waar je niets aan blijkt te hebben
Suzanne
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Rauw varkensvlees doen wij hier ook niet, hoewel Nederland wel Aujeszky-vrij is. Als je hem wel rauw varkensvlees geeft is de kans op Aujeszky dus te verwaarlozen. Maar Aujeszky of niet, een stuk gegaard varkensvlees kan je hem rustig geven hoor.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Gaar varkensvlees mag wel, maar heeft weer geen toegevoegde waarde. Let dan wel op dat er geen bot inzit.EstherK schreef:Rauw varkensvlees doen wij hier ook niet, hoewel Nederland wel Aujeszky-vrij is. Als je hem wel rauw varkensvlees geeft is de kans op Aujeszky dus te verwaarlozen. Maar Aujeszky of niet, een stuk gegaard varkensvlees kan je hem rustig geven hoor.
Botten (geen botten van dragende delen van grote dieren) mogen alleen rauw gegeven worden!
Maak daarbij onderscheid tussen dingen die ronduit slecht zijn en dingen die niets toevoegen.
Als wij shoarma halen, dan krijgen mijn honden best ook een klein stukje. Gewoon voor het lekker. Het voegt niets toe, het is niet "goed voor ze" maar ze krijgen er ook niets van.
Rauw voeren is leuk, en ook eigenlijk niet moeilijk, maar het is wel van belang dat je de eerste beginselen even goed doorneemt
Suzanne
-
Wilsophie
- Actief
Al met al heb ik het niet zo gek gedaan, want consequent zijn jullie ook niet, met alle respect.
Toch een stukje shoarma, en een beetje rijst enz..zo heb ik het precies ook gedaan.
En op een moment waren de runderlappen 3 euro per kilo en daar heb ik wat ingeslagen voor hem. Hondenvlees is duurder.
De mogelijkheden om aangeraden dierenvlees te kopen is wat beperkter..ik woon niet in een grote stad.
De juffrouw van de cursus bestelde voor al haar honden ergens vers vlees in grote porties, maar dat past niet in mijn vriezertje.
Dat is dus ook geen optie.
Mergpijpjes heb ik steeds gegeven als ik erbij was..sterker nog..ik blijf naast hem zitten.
En zoals ik al begrepen had is het gevaar van die ziekte van varkensvlees in Nederland te verwaarlozen. Ik kan me niet voorstellen dat honden er "niets" aan hebben.Vroeger aten honden gewoon met de pot mee en als ik al die straathonden zie die uit vuilnisbakken eten en terugga naar de tijd dat onze oma's absoluut geen geld hadden om apart voor de hond vlees te kopen en brokken er nog niet waren. Dan vrees ik soms dat we iets tè gecultiveerd bezig zijn. Maar nogmaals ik leg de adviezen niet terzijde, maar wil de adviezen toch iets breder zien.
Misschien komt het omdat ik zelf gek ben op varkensvlees en frietjes...heerlijk...en ga zo maar door.
Ik ken zo veel mensen die zoooo gezond leven, maar toch overmand worden door de meest vreselijke aandoeningen en ja...dood gaan we toch...
Ik ken ook zo veel mensen die zoooo ongezond leven en ruim 80 jaar worden..
Tja....
Toch een stukje shoarma, en een beetje rijst enz..zo heb ik het precies ook gedaan.
En op een moment waren de runderlappen 3 euro per kilo en daar heb ik wat ingeslagen voor hem. Hondenvlees is duurder.
De mogelijkheden om aangeraden dierenvlees te kopen is wat beperkter..ik woon niet in een grote stad.
De juffrouw van de cursus bestelde voor al haar honden ergens vers vlees in grote porties, maar dat past niet in mijn vriezertje.
Mergpijpjes heb ik steeds gegeven als ik erbij was..sterker nog..ik blijf naast hem zitten.
En zoals ik al begrepen had is het gevaar van die ziekte van varkensvlees in Nederland te verwaarlozen. Ik kan me niet voorstellen dat honden er "niets" aan hebben.Vroeger aten honden gewoon met de pot mee en als ik al die straathonden zie die uit vuilnisbakken eten en terugga naar de tijd dat onze oma's absoluut geen geld hadden om apart voor de hond vlees te kopen en brokken er nog niet waren. Dan vrees ik soms dat we iets tè gecultiveerd bezig zijn. Maar nogmaals ik leg de adviezen niet terzijde, maar wil de adviezen toch iets breder zien.
Misschien komt het omdat ik zelf gek ben op varkensvlees en frietjes...heerlijk...en ga zo maar door.
Ik ken zo veel mensen die zoooo gezond leven, maar toch overmand worden door de meest vreselijke aandoeningen en ja...dood gaan we toch...
Tja....
-
~Suzanne~
- Zeer actief
WAt ik al zei; er is een groot verschil tussen "niet zo goed" en "ronduit slecht".
Zo 's een beetje rijst, prima, maar laat het geen vast onderdeel zijn van hondenvoer, hier krijgen ze het laten we zeggen gemiddeld 1 x per maand en dan ieder 1 eetlepel.
Vers rundvlees: doen! (zonder bot)
Maar die mergpijpjes, alsjeblieft NIET meer doen!!! Of neem een veel langer stuk en laat dat in de lengte doorzagen. Honden eten dan het merg eruit en gooi dan direct het bot weg. Laat ze daar niet op kluiven; het is te hard, het kan je de gebitten kosten.
Mergpijpjes is dus ronduit slecht.
Verder mag je het echt zelf weten wat je doet; ik geef maar advies. Bij rauw voer zijn er richtlijnen... en die wil ik je meegeven om te voorkomen dat je straks met een hond zit die toch stikt in zo'n mergpijpje, zijn tanden breekt op een veel te hard bot of met een mergpijp om de onderkaak. Dan is het wel een spoedrit naar de DA en hopen dat die 'm eraf kan zagen (onder narcose).
Dus, doe met mijn tips wat je wilt, vergeet de rest.. .maar hou in je achterhoofd dat het belangrijk is dat je weet waarmee je bezig bent. In mijn optiek ben je je nu totaal niet bewust van de risico's.
Suzanne
Zo 's een beetje rijst, prima, maar laat het geen vast onderdeel zijn van hondenvoer, hier krijgen ze het laten we zeggen gemiddeld 1 x per maand en dan ieder 1 eetlepel.
Vers rundvlees: doen! (zonder bot)
Maar die mergpijpjes, alsjeblieft NIET meer doen!!! Of neem een veel langer stuk en laat dat in de lengte doorzagen. Honden eten dan het merg eruit en gooi dan direct het bot weg. Laat ze daar niet op kluiven; het is te hard, het kan je de gebitten kosten.
Mergpijpjes is dus ronduit slecht.
Verder mag je het echt zelf weten wat je doet; ik geef maar advies. Bij rauw voer zijn er richtlijnen... en die wil ik je meegeven om te voorkomen dat je straks met een hond zit die toch stikt in zo'n mergpijpje, zijn tanden breekt op een veel te hard bot of met een mergpijp om de onderkaak. Dan is het wel een spoedrit naar de DA en hopen dat die 'm eraf kan zagen (onder narcose).
Dus, doe met mijn tips wat je wilt, vergeet de rest.. .maar hou in je achterhoofd dat het belangrijk is dat je weet waarmee je bezig bent. In mijn optiek ben je je nu totaal niet bewust van de risico's.
Suzanne
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
ik geef leverpastei in een kong aan mijn honden.
dat is ook varkensvlees.
dan krijgen ze allebei een half blikje dus dat is echt niet veel.......dat kan toch geen kwaad?
dat is ook varkensvlees.
dan krijgen ze allebei een half blikje dus dat is echt niet veel.......dat kan toch geen kwaad?
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Allway's in my heart

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat kan absoluut geen kwaad!tibetaantje schreef:ik geef leverpastei in een kong aan mijn honden.
dat is ook varkensvlees.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee, kan geen kwaad, is niet rauw!tibetaantje schreef:ik geef leverpastei in een kong aan mijn honden.
dat is ook varkensvlees.
Zelf zou ik het niet dagelijks geven en/of het afwisselen
Suzanne
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Je manier van voeren is in ieder geval niet iets om wakker over te liggen.Wilsophie schreef:Al met al heb ik het niet zo gek gedaan, want consequent zijn jullie ook niet, met alle respect.
Tja....
Die runderlappen zijn uiteraard prima voer voor honden.
Varkensvlees is in principe ook prima voer voor honden. Volgens mij krijgen honden in Duitsland eerder rauw varkensvlees dan rundvlees. De angst voor Aujeszki speelt bij Nederlandse hondenbezitters weer veel meer.
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
o gelukkig, bedankt voor jullie antwoord. Ik geef het 3x in de week, alleen als ik te werk ga.
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Allway's in my heart

Allway's in my heart

-
Wilsophie
- Actief
Ik heb nooit gepretendeerd een deskundige te zijn ..integendeel..en ik heb pas na een jaar een beetje rijst gegeven. Hooguit een lepel.
Ik gaf ook leverpastei in een kongetje in het begin en er zijn veel worstwaren waar ook varkensvlees inzit. Maar ik begrijp dat die ziekte in ons land nauwelijks voorkomt.
Het verschil tussen heel goed en ronduit slecht is idd relatief. Ik meen de marge al aangegeven te hebben.
Ik wil niet doorzeuren over het mergpijpje, want hij heeft nog nooit het bot van het pijpje opgegeten. Bijna toch instinctief.
Natuurlijk heeft hij vers rundvlees gekregen zonder bot. Ik kan trouwens even geen rundvleessoort bedenken mèt bot.
Een langer stuk betr., een mergpijpje heeft hij al eens gehad in de vorm van een grote schenkel met veel vlees erin.
In jouw optiek ben ik me een aantal gevaren niet bewust... maar je gaat helemaal niet in op mijn ervaring t.a.v. honden die gehouden werden door mijn oma's.
Ik begrijp jouw liefde voor de hond maar die doet niets af aan mijn liefde voor mijn hond. Allebei willen we het beste en ik heb geen enkele reden om voorbij te gaan aan jouw adviezen.
Ik gaf ook leverpastei in een kongetje in het begin en er zijn veel worstwaren waar ook varkensvlees inzit. Maar ik begrijp dat die ziekte in ons land nauwelijks voorkomt.
Het verschil tussen heel goed en ronduit slecht is idd relatief. Ik meen de marge al aangegeven te hebben.
Ik wil niet doorzeuren over het mergpijpje, want hij heeft nog nooit het bot van het pijpje opgegeten. Bijna toch instinctief.
Natuurlijk heeft hij vers rundvlees gekregen zonder bot. Ik kan trouwens even geen rundvleessoort bedenken mèt bot.
Een langer stuk betr., een mergpijpje heeft hij al eens gehad in de vorm van een grote schenkel met veel vlees erin.
In jouw optiek ben ik me een aantal gevaren niet bewust... maar je gaat helemaal niet in op mijn ervaring t.a.v. honden die gehouden werden door mijn oma's.
Ik begrijp jouw liefde voor de hond maar die doet niets af aan mijn liefde voor mijn hond. Allebei willen we het beste en ik heb geen enkele reden om voorbij te gaan aan jouw adviezen.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid: een leverworst met varkensvlees vormt geen enkel risico voor Aujeszki. Het gaat alleen om rauw varkensvlees. Voor de volledigheid: Nederland heeft een Aujeszki-vrije status.
-
Zenith
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
- Contacteer:
Wat komen ze dan tekort???dierenfreek schreef:Sorry ik ben het hier niet mee eens maar dat geefd nietIk raad het alleen iedereen af de pens en de kip versie zijn de enige 2 die wel goed zijn van smuldier, als je echt compleet rauw wilt voeren is het verstandig om meerdere bronnen te gebruiken, ik gebruik bv rund,paard,vis,kip,geit,schaap en pens veel vuile pens en dan uiteraad voer ik er alles van, maar ik heb alles laten berekenen en mijn honden hebben geen enkel te kort aan iets. Mogens Eliassen zegt het heel vaak lees etiketten/labels van voorverpakte voeding, maar dan ook echt alles dan zul je zien dat compleet echt niet compleet is. een keer als extratje is heerlijk zeker weten, maar ik zou het niet continue willen geven wand dan komen ze op den duur te kort
Groetjes Dierenfreek
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Wilsophie schreef:.
Een mergpijpje als ik bijvoorbeeld wegga en hij even alleen is.
Wilsophie schreef: Mergpijpjes heb ik steeds gegeven als ik erbij was..sterker nog..ik blijf naast hem zitten.
toch niet blijkt
Fenneke en Baloe

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dank je voor het zo in een citaat verwerken, dat kreeg ik niet voor elkaar.fenneke schreef:Wilsophie schreef:.
Een mergpijpje als ik bijvoorbeeld wegga en hij even alleen is.
Wilsophie schreef: Mergpijpjes heb ik steeds gegeven als ik erbij was..sterker nog..ik blijf naast hem zitten.![]()
toch niet blijkt
Eerst wordt "dit" gezegd en dat wordt dan later weer "dat" (afgezwakt).
Ik merk dat ik daar niet zo tegen kan ;-(
Suzanne
-
Wilsophie
- Actief
Ik heb dat idd niet zo goed gezegd, ik geef altijd een bot van de slager als ik wegga en hij in de bench gaat en geen mergpijpje. Maar w.s. is het even erg.Dank je voor het zo in een citaat verwerken, dat kreeg ik niet voor elkaar.
Eerst wordt "dit" gezegd en dat wordt dan later weer "dat" (afgezwakt).
Ik merk dat ik daar niet zo tegen kan ;-(
Het is niet om het af te zwakken al heb je die neiging wel als je zo wordt benaderd. Dat is toch schrikken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
rauw varkensvlees gewoon nooit doen, waarom het risico nemen als er ruim voldoende andere dingen zijn?Wilsophie schreef:Al met al heb ik het niet zo gek gedaan, want consequent zijn jullie ook niet, met alle respect.
Tja....
Voor de rest krijgen ze hier KVV, brok, soms restjes soep, groente, aardappelen etc. maar dat is echt voor erbij zeker geen complete maaltijden, brood krijgen ze elke dag hier, maar hoofdvoer is KVV.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar is het vlees wat in de NL winkels ligt ook uit NL?EstherK schreef:Even voor de duidelijkheid: een leverworst met varkensvlees vormt geen enkel risico voor Aujeszki. Het gaat alleen om rauw varkensvlees. Voor de volledigheid: Nederland heeft een Aujeszki-vrije status.

-
Wilsophie
- Actief
Ik vind de keuze helemaal niet zo groot hoor. Is soep dan niet te zout?
Onze hond eet geen aardappelen en groenten en ook geen brood.
Mag hij vis hebben, want je ziet nooit voeding met vis, wel voor katten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jazeker rauwe vis, sardientjes, makreel etc.Wilsophie schreef:Ik vind de keuze helemaal niet zo groot hoor. Is soep dan niet te zout?
NIET koken ivm de graat.
Nee ik heb soep zonder zout, die doe ik er later op mijn bord pas bij in

-
Phat-E
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): (lease) Bordercollie
Hoi,
om even op het topictitel te reageren...
Ikzelf vind KVV NRF en BARF altijd beter dan brok! Ale zijn er goede brokken,
de meeste brokken bevatten toch vaak (veel) bietenpulp of worden veel zouten aan toegevoegd.
KVV is een makkelijke manier om een hond toch 'vers' te voeren.
Wat betreft smuldier, dit is duidelijk de goedkoopste van de range KVV. Wat ik me dan altijd afvraag is waarom is dit zo goedkoop (of draai het om waarom zijn anderen duurder?).
Ondanks dat er vaak prijsverschil is vanwege het merk is het ee feit dat de voornaamste reden van prijsverschil kwaliteitsverschil is. Dus men kan rustig aannemen dat Smuldier een lagere kwaliteit heeft dan bv Carnibest.
Voornaamste vind ik altijd dat je goed op de hond zelf let je kan erg snel zien of een hond de juiste voeding krijgt.
de meeste brokken bevatten toch vaak (veel) bietenpulp of worden veel zouten aan toegevoegd.
Wat betreft smuldier, dit is duidelijk de goedkoopste van de range KVV. Wat ik me dan altijd afvraag is waarom is dit zo goedkoop (of draai het om waarom zijn anderen duurder?).
Ondanks dat er vaak prijsverschil is vanwege het merk is het ee feit dat de voornaamste reden van prijsverschil kwaliteitsverschil is. Dus men kan rustig aannemen dat Smuldier een lagere kwaliteit heeft dan bv Carnibest.
Voornaamste vind ik altijd dat je goed op de hond zelf let je kan erg snel zien of een hond de juiste voeding krijgt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat jij dit aanneemt vind ik prima, maar kom dan eerst even met bewijzen voor je kwaliteit als reden aanvoert.Phat-E schreef:Hoi,
Ik ken nl. genoeg goedkope brokkenmerken die veel beter zijn dan de duurdere...
Als ik Smuldier bij de dierenwinkel haal betaal ik ruim 1,25 per 400 gr. haal ik het bij de Appie betaal ik er 0.46 voor....
die laatste besteld in iets grotere hoeveelheden dan de lokale dierenwinkel... dus kan de Appie het dus ook veel goedkoper aanbieden.

-
Wilsophie
- Actief
Nou ja, ik blijf zeggen dat ik echt een leek ben, maar ik wissel vers vlees af met soms een dagje brokken en zoals vandaag heeft hij een maaltje tonijn gekregen en een beetje pate uit een blikje en wat visproducten en dan vind ik het genoeg.
Ja toch een beetje zoals ik als kok de mensen eten geef.
IK heb deze middag lang bij de schappen van kip gekeken, maar toch was ik er niet door gecharmeerd.
Het knagen op dragende vleesbenen wat te heftig zou zijn...ja..hij krijgt deze dingen en tot op heden knaagt hij er naar behoefte aan. Ik bedoel te zeggen dat hij eigenlijk zelf doseert.
HIj lust dat merg graag maar het knagen kost hem veel energie.
IK heb deze middag lang bij de schappen van kip gekeken, maar toch was ik er niet door gecharmeerd.
Het knagen op dragende vleesbenen wat te heftig zou zijn...ja..hij krijgt deze dingen en tot op heden knaagt hij er naar behoefte aan. Ik bedoel te zeggen dat hij eigenlijk zelf doseert.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is echt slecht, ik zou echt geen dragende delen geven... wordt bij een slachterij ook afgeraden trouwensWilsophie schreef:Nou ja, ik blijf zeggen dat ik echt een leek ben, maar ik wissel vers vlees af met soms een dagje brokken en zoals vandaag heeft hij een maaltje tonijn gekregen en een beetje pate uit een blikje en wat visproducten en dan vind ik het genoeg.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
proplan heeft brokken met zalmWilsophie schreef:Ik vind de keuze helemaal niet zo groot hoor. Is soep dan niet te zout?
naturis heeft Kip/makreel rollen
kivo heeft een paling versie
...
zo kun je nog wel ff doorgaan
-
Wilsophie
- Actief
Zo lekker gratis zalm. Ik heb vandaag tonijn gegeven.