- volwassen hond, liefst tussen de 1,5 en 3 jaar
- stabiel
- lief voor kinderen
- kan alleen thuis zijn
- kan tegen veel prikkels
Het zit zo: ze heeft twee kinderen, een jongen van 9 en een meisje van bijna 7. Beide kids hebben ADHD en PDD-NOS. Vroeger hebben ze altijd honden gehad, waaronder een Duitser en een Mechelaar. De mechelaar hebben ze moeten herplaatsen toen de oudste zoon geboren werd, omdat de hond niet om kon gaan met de veranderde rangorde en een gevaar werd voor de baby. In de jaren daarna hebben ze altijd heimwee gehad naar een hond, maar omdat ze enorm met de kinderen getobt hebben, wilden ze wachten tot alles in een rustiger en stabieler vaarwater kwam.
Inmiddels zijn de kids oud genoeg om op een goede manier om te gaan met dieren. Je merkt nu ook weinig meer van hun stoornissen, behalve dan dat ze enorm druk kunnen zijn.
Mijn vraag is nu:
op welke manier kun je het beste op zoek gaan naar een hond die binnen het gezin past?
We hebben samen zitten kijken op MP, maar de herders die daar op staan, daar is eigenlijk altijd wel íets mee.
Nu dacht ik: misschien dat ze bij een rasvereniging kunnen informeren, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat?
Hier zitten vast mensen die daar meer verstand van hebben, dus graag jullie adviezen!