Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kan dit komen door problemen met de anaalklieren?
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
kan dit komen door problemen met de anaalklieren?
mijn hond heeft nu al enige tijd afwisselend periodes waarin hij meer krabt dan normaal.
eerst was hij erg aan het verharen en heb ik m 1x per week gewassen met hondenshampoo, dit leek aardig te helpen.
zowel tegen de jeuk als tegen de losse haren.
twee weken terug heb ik een vlo gespot bij hem en heb hem een vlooien en wormenkuurtje gegeven.
hij blijft echter jeuk houden, schuurt met zn kont over de grond (sleetje rijden) waardoor ik problemen met de anaalklieren vermoed.
hij bijt ook veel aan zn billen en rond de staart en likt veel aan zijn buik,ook krabt hij met zn poten aan zn buik en aan de hals, kunnen deze klachten komen door problemen met de anaalklieren?
ik ben sowieso van plan om woensdag even naar de dierenarts te gaan met hem omdat ik vrijwel zeker weet dat het sleetje rijden en bijten bij de staart veroorzaakt wordt door de anaalklieren, ik vraag me alleen af of de andere jeuk klachten daar ook door kunnen komen?
zn vacht ziet er mooi glanzend en glad uit, de huid van zn buik is iets roder dan normaal, hij verhaard momenteel niet maar blijft krabben, likken en bijten.
ik heb ook al gedacht aan een allergie problemen tov zijn voer, maar daar doet hij het al hele tijd heel erg goed op, dus kan me niet voorstellen dat dat nu opeens problemen geeft.hij eet overigens markus mulhe brok en in het weekend kvv.
eerst was hij erg aan het verharen en heb ik m 1x per week gewassen met hondenshampoo, dit leek aardig te helpen.
zowel tegen de jeuk als tegen de losse haren.
twee weken terug heb ik een vlo gespot bij hem en heb hem een vlooien en wormenkuurtje gegeven.
hij blijft echter jeuk houden, schuurt met zn kont over de grond (sleetje rijden) waardoor ik problemen met de anaalklieren vermoed.
hij bijt ook veel aan zn billen en rond de staart en likt veel aan zijn buik,ook krabt hij met zn poten aan zn buik en aan de hals, kunnen deze klachten komen door problemen met de anaalklieren?
ik ben sowieso van plan om woensdag even naar de dierenarts te gaan met hem omdat ik vrijwel zeker weet dat het sleetje rijden en bijten bij de staart veroorzaakt wordt door de anaalklieren, ik vraag me alleen af of de andere jeuk klachten daar ook door kunnen komen?
zn vacht ziet er mooi glanzend en glad uit, de huid van zn buik is iets roder dan normaal, hij verhaard momenteel niet maar blijft krabben, likken en bijten.
ik heb ook al gedacht aan een allergie problemen tov zijn voer, maar daar doet hij het al hele tijd heel erg goed op, dus kan me niet voorstellen dat dat nu opeens problemen geeft.hij eet overigens markus mulhe brok en in het weekend kvv.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
chuckie
- Zeer actief
Re: kan dit komen door problemen met de anaalklieren?
niemand die hier ervaring mee heeft?
waardoor denken jullie anders dat het komt?
waardoor denken jullie anders dat het komt?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
tineke
Het zou inderdaad kunnen komen door ontstoken anaalklieren ,ik zou even langs de da gaan omdat te laten bekijken als dat het niet is kan er direct gekeken worden wat de oorzaak dan wel zou kunnen zijn 
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Cujo heeft al heel lang dit probleem. Het zijn niet haar anaalklieren en ook geen vlooien, dit is meerdere keren nagekeken en na gevoeld door de DA. Wat het dan wel is weten we niet. Het is bij Cujo echt in periodes, zo heeft ze er echt een tijd last van en dan weer een tijd niet. Ik zou iig de DA er even naar laten kijken
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- jacky1
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising stabij en een aussie
ik heb een hond gehad die ook zo jeukte..maar die deed dat van jongs af aan, en die was niet aan het sleetje rijden.
Het kan een combi zijn van een vlooienallergie en anaalklieren..
Succes woensdag!
Het kan een combi zijn van een vlooienallergie en anaalklieren..
Succes woensdag!
er is geen betere psychiater dan een hond die je gezicht aflikt (agenda hondenleven)
-
chuckie
- Zeer actief
dank je wel!
We gaan in ieder geval even heen woensdag, maar vind het zo vreemd dat hij overal jeuk lijkt te hebben.
We gaan in ieder geval even heen woensdag, maar vind het zo vreemd dat hij overal jeuk lijkt te hebben.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voedselallergie?chuckie schreef:dank je wel!
Verstandig dat je even naar de DA gaat.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Henkie doet dat precies zo, eens in de zoveel tijd. Het komt dan inderdaad omdat zijn anaalkliertjes vol zitten!hij blijft echter jeuk houden, schuurt met zn kont over de grond (sleetje rijden) waardoor ik problemen met de anaalklieren vermoed.
RIP Cena