Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo trots (eerste keer puin zoeken)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Zo trots (eerste keer puin zoeken)

Ongelezen bericht door magnum »

Gister gingen we als club naar de club 't haartje in amersfoort, daar mochten 2 clubgenoten die op gaan voor het puin aankomende week oefenen op de lokatie. Nu was er nog tijd over dus nu mochten ook de andere die er waren met de honden, het puin zoeken uitproberen.

Dus ik liet die kans niet schieten en ging er saampjes met Magnum voor, er lagen 2 slachtoffers weg 1 in een berg met bakstenen, en 1tje tussen stapels straat stenen. Beide kooien waar de slachtoffers in lagen (is voor hun veiligheid) lagen bezaait met stenen dus de honden moesten hun best doen om ze te vinden.

Ik pakte Magnum en die was lekker rustig voor zijn doen, hij had zijn kendekje aan (of wel zijn jingle bells). Magnum netjes aangezet en op het commando RRRRRRRRR ging hij ervan door, hij zig zag te netjes tussen de bergen bakstenen door, en ik kon hem zowaar ook heen en weer sturen. Op een gegeven moment kreeg hij lucht, en ging hij netjes zijn neus achterna. Hij klom de stapel bakstenen zelfs rustig en beheerst op, zocht even en vond de kooi. Hij stond echt te kijken en te zoeken hoe kom ik nou dichterbij het slachtoffer, maar hij begreep al snel ik moet blaffen, en hij bleef ook netjes bij het slachtoffer. Natuurlijk zou Magnum, Magnum niet zijn als hij niet iets uitvreet, en ja hoor hij vond de ingang van de kooi die ook bedekt lag met stenen en begon gewoon de stenen opzij te duwen terwijl hij blafte :eek: :engel: . Mijn trainer was al bij Magnum en zorgde ervoor dat hij niet in de kooi ging zitten bij het slachtoffer, ik hoorde het slachtoffer nog zeggen jezus die is lomp.
Maar hij bleef er netjes bij en deed zijn best om het slachtoffer heel duidelijk te verwijzen voor mij.

Daarna Magnum een stukje appel laten volgen en ook dat ging netjes, daarna opgezet voor het 2 de slachtoffer, en ook nu kon ik Magnum weer netjes heen en weer sturen. Tot hij lucht kreeg hij had weer zo iets van oke heb het slachtoffer maar hoe kom ik er nou weer zo dicht mogelijk bij. Uiteindelijk ging hij netjes blaffen, terwijl hij nog altijd aan het zoeken was hoe hij dichterbij het slachtoffer kon komen, en uiteindelijk vond hij de puzzel. Er lagen bakstenen voor de ingang van de kooi netjes opgestapeld, dus Magnum duwde de stapel gewoon naar binnen en lag dus bijna met het slachtoffer in de kooi. Maar hij bleef er netjes bij en blafte lekker door, ondanks dat hij stenen om verduwde om bij het slachtoffer te kunnen komen.

Magnum natuurlijk meteen goed beloont, want voor een allereerste keer puin zoeken deed meneer het vol treffelijk, kon hem netjes sturen, hij vond de slachtoffers, hij bleef netjes bij de slachtoffers. En tja duidelijker als dat hij verwees kon je niet om de juiste plek van het slachtoffer heen. Dus ben echt reuze trots op mijn grote vent, en hij vond het zelf ook geweldig om te doen.

Natuurlijk de kleine man Colt ook nog even gepakt, een clubgenoot ging in het zicht weg zitten voor de kleine man, en op het commando RRRRRRRRR ging ook hij rennen om naar de clubgenoot te gaan. Daar aangekomen netjes laten zitten voor het slachtoffer, en op commando luid blafte hij netjes 1x, en kreeg hij meteen zijn bal. Hierna nogmaals gedaan en op commando RRRRRRRR ging hij alweer rennen ging zitten blafte op commando 1x en kreeg meteen weer zijn beloning.
Colt deed het voor zijn 2x heel netjes en hij vind het leuk om te doen.

Dus was trots op mijn grote en kleine man. :lol1:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Re: Zo trots (eerste keer puin zoeken)

Ongelezen bericht door Gos »

Super! :ok: Puin is echt heel erg leuk om te doen, en de honden vinden dat duidelijk ook!
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

we zullen zondag zien hoe het gaat :wink:
Jan
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Volgens mij sta je daar dan te glimmen als beide honden het op hun niveau gewoon super doen.

Gaaf hoor. :ok:
magnum
Zeer actief

janinca2002 schreef:we zullen zondag zien hoe het gaat :wink:
Ik ben er zondag niet, maar Onno en Anja gaan voor. Allebei in ieder geval voor puin A.
Tja en ik kon de kans niet laten lopen om het ook niet even te proberen met Magnum.
Afbeelding
magnum
Zeer actief

En tja ben super trots op mijn 2 mannen die het zo super deden op ieder hun eigen nivo.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het verbaast me eigenlijk niks dat Magnum het zo deed als je beschrijft :F: Hoezo gedreven? :wink: :E:
magnum
Zeer actief

Ja heb echt super gestraald, en was echt reuze trots.

En Gos je kent Magnum hij was weer super gedreven, hij werd niet voor niks lomp genoemd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Super :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”