Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrijwilligerswerk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door sTefaniA »

moosje schreef:
sTefaniA schreef:Edit: Dit asiel heeft enorm veel wandelaars, allemaal studenten die tussendoor met een hond komen wandelen, en ik zie ook elke week een keurige zakenman een pittige dobermann reu ophalen voor zijn wandeling :)
Ramses toevallig?
Weet niet, ik weet alleen dat ie een lawaai van jewelste maakt als je in de buurt van zijn kennel komt :tongue:
Edit: hij heet Benji
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

sTefaniA schreef:
moosje schreef:
sTefaniA schreef:Edit: Dit asiel heeft enorm veel wandelaars, allemaal studenten die tussendoor met een hond komen wandelen, en ik zie ook elke week een keurige zakenman een pittige dobermann reu ophalen voor zijn wandeling :)
Ramses toevallig?
Weet niet, ik weet alleen dat ie een lawaai van jewelste maakt als je in de buurt van zijn kennel komt :tongue:
Edit: hij heet Benji
Dan heb ik hem niet op internet gezien.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

sTefaniA schreef:Ik ben ook vrijwilliger in het asiel vlakbij school. Als ik springuren heb ga ik met een hond wandelen. Het asiel ligt in een park en je mag enkel in het park wandelen. Je moet 10 euro lidgeld betalen, dan krijg je een kaart met je gegevens op. Wil je gaan wandelen, dan laat je die kaart achter. Als je niet terugkomt weten ze je wonen :wink:
Er is een lijst met honden die mogen wandelen, die met een fluo kleurtje hebben voorkeur, omdat ze nog niet geweest zijn die dag. Als je het vraagt mag je elke hond meenemen die je wil, 1 hond per persoon en minimum 20 minuten, maximum 1 uur wandelen.
Je krijgt zakjes en koekjes mee, en je krijgt ook uitleg over de hond die je wil. Voor iedereen is er een eerste keer, dus dan krijg je een makkelijke hond of een oudje.
Dat vind ik een mooi systeem. Bij ons valt dat dus om door een gebrek aan tijd en mankracht om zo'n systeem op te zetten (en wandelaars 'in te werken'). Uiteindelijk scheelt dat tijd, maar in het begin kost dat even tijd. Heel jammer. En onze lokatie is wat dat betreft ook niet denderend.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

DebbieZ schreef:
sTefaniA schreef:Ik ben ook vrijwilliger in het asiel vlakbij school. Als ik springuren heb ga ik met een hond wandelen. Het asiel ligt in een park en je mag enkel in het park wandelen. Je moet 10 euro lidgeld betalen, dan krijg je een kaart met je gegevens op. Wil je gaan wandelen, dan laat je die kaart achter. Als je niet terugkomt weten ze je wonen :wink:
Er is een lijst met honden die mogen wandelen, die met een fluo kleurtje hebben voorkeur, omdat ze nog niet geweest zijn die dag. Als je het vraagt mag je elke hond meenemen die je wil, 1 hond per persoon en minimum 20 minuten, maximum 1 uur wandelen.
Je krijgt zakjes en koekjes mee, en je krijgt ook uitleg over de hond die je wil. Voor iedereen is er een eerste keer, dus dan krijg je een makkelijke hond of een oudje.
Dat vind ik een mooi systeem. Bij ons valt dat dus om door een gebrek aan tijd en mankracht om zo'n systeem op te zetten (en wandelaars 'in te werken'). Uiteindelijk scheelt dat tijd, maar in het begin kost dat even tijd. Heel jammer. En onze lokatie is wat dat betreft ook niet denderend.

Maar bij jullie (ik ga er even vanuit dat het zuidwolde betreft) hadden ze toch wel zo'n pleeg-regeling? Ooit?
Dat je een bepaald bedrag per maand betaalt en dan pleegouder van een hond naar keuze wordt? Dan mag je toch ook veel wandelen en in het weekend een dagdeel mee naar huis ofzo? Of doen ze dat niet meer?
Dat leek mij voor sommige langzitters wel fijn daar. Ik heb dat zelf ook overwogen, maar aangezien de meeste langzitters (vaak) juist degenen zijn die niet met andere dieren overweg kunnen, was dat voor mij geen optie. Hooguit voor een wandeling.
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Ongelezen bericht door els1 »

precies, elk asiel heeft zn eigen regels!
Ik zou wel als asiel eigenaar het zeer op prijs stellen als iemand op vrijwilligers basis zich bekommert om de hondjes !
Dat is pas echte passie zeg ik maar!

Ik geef al 11 jaar les op een hondenschool, op een vrijwilligersbasis!
Inmiddels heb ik ook als vrijwilliger de hele hondenschool overgenomen.
Volg je hart, heb ik ook gedaan.

groetjes Els
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Abby schreef:Maar bij jullie (ik ga er even vanuit dat het zuidwolde betreft) hadden ze toch wel zo'n pleeg-regeling? Ooit?
Dat je een bepaald bedrag per maand betaalt en dan pleegouder van een hond naar keuze wordt? Dan mag je toch ook veel wandelen en in het weekend een dagdeel mee naar huis ofzo? Of doen ze dat niet meer?
Dat leek mij voor sommige langzitters wel fijn daar. Ik heb dat zelf ook overwogen, maar aangezien de meeste langzitters (vaak) juist degenen zijn die niet met andere dieren overweg kunnen, was dat voor mij geen optie. Hooguit voor een wandeling.
Ja, dat klopt, het dierenadoptieplan. Er lopen nog wel wat adopteerders, maar het ligt een beetje stil omdat het even ontbreekt aan tijd en mankracht om die adopteerders in te werken, zeker omdat het juist vaak om de langzittende, wat moeilijkere honden gaat. Daar hoort toch wat begeleiding bij en dat knelt efkes. Wel jammer, vind ik, maar je kunt mensen ook niet zo met een hond met kuren over straat sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”