Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu of teef bij reu?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Reu of teef bij reu?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hallo allemaal,

Het volgende hoofdstuk in de voorbereiding op een tweede hond... een reu of een teef bij Boyke :denken:
Boyke is een bijna 8 jarige ongecastreerde border terrier. Hij is verdraagzaam naar andere honden en speelt over het algemeen heel graag met ze. Met sommige reuen kan hij het niet vinden, dan wordt er wat gegrauwd en gesnauwd. Dit gebeurt eigenlijk bijna alleen als hij aan de riem is. Los (en hij loopt vrijwel altijd los) gaat het o.h.a. prima. Teven zijn nooit een probleem, of de teef moet hem wegsnauwen, dan gaat hij teleurgesteld heen :pffff:
Ik dacht in eerste instantie aan een teefje, omdat dit me makkelijker samen leek gaan bij een reu. Maar ik zie hier toch heel veel mensen die meerdere reuen in huis hebben, dus ik ga aan het twijfelen :19:
Hoe gaat het als je een teef in huis hebt en ze wordt loops? Boyke is buiten helemaal van slag als hij een loopse teef ruikt :roll: Hoe doen jullie dat in die periodes???

Groetjes,
Anne en Boyke.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Reu of teef bij reu?

Ongelezen bericht door Machie »

Wij gaan voor een teefje bij onze volle reu.
Als het teefje dan loops wordt kan Luca bij mijn ouders terecht :)

Wij kiezen ook voor een teefje omdat we het minste risico willen lopen. Luca kan opzich best wel heel aardig met andere reuen maar toch...
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Wij kiezen voor een reu bij een reu. Maar Bob doet het goed bij andere reuen en een langdurige ontsnappingsplek bij loopsheid hebben we niet.
En de groeten van de mannen :zwaai
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ik zou dnek ik ook voor een reu kiezen wanneer je hondje daar in de meeste gevallen gewoon goed mee kan. Ik zou wel de fokker van je nieuwe hondje mee laten adviseren over welk karaktertje pup het best past.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Marlieke met Boris schreef:ik zou dnek ik ook voor een reu kiezen wanneer je hondje daar in de meeste gevallen gewoon goed mee kan. Ik zou wel de fokker van je nieuwe hondje mee laten adviseren over welk karaktertje pup het best past.
Dat is zeker en goed advies! Ik ben geloof ik gevoelsmatig meer een reuenmens, weet niet precies waarom, maar dat voelt zo :engel: Als er een niet te dominant reutje bij kan, zou dat dus moeten kunnen? We denken aan een labrador (van goede "komaf" vanwege de gezondheidsproblemen) en een kortharige schotse herder staat nog op het 'onderzoekslijstje'.
Als we toch voor een teefje gaan zou Boyke bij loopsheid bij mijn ex kunnen (daar gaat hij sowieso de helft van de tijd wonen, week om week) of bij mijn moeder, maar liever hou ik hem natuurlijk bij me :wink:
Beide zijn dus wel mogelijk, denk ik.
En wat denken jullie bij de keuze voor een herplaatser? Zou dan een reu niet lastiger zijn :denken:
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

als de andere hond erbij is straks, gaat Boyke dan nog steeds 1 week weg en dan 1 week bij jou? dat zou ik wel eng vinden geloof ik...dan moet telkens de rangorde bevestigd worden als boyke weer thuis komt... ik geloof dat ik dan sneller voor een teefje zou gaan...
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik zou kiezen voor een teef bij een reu. Maar dat heeft helemaal te maken met de hond die ik nu heb. Voorkeur heb ik namelijk niet.
Hoe ik dat moet gaan doen met het loops worden ik heb nog geen idee :denken:
Ik denk dat ik mijn teef laat helpen, maar ik heb wel liever dat ze tenminste 1 keer loops geworden is.
Ik kan ook kiezen voor een vasectomie van Kenzo, daar ben ik toevallig mee bezig om wat meer info over te vinden. Dan hebben ze allebei namelijk nog hun hormoontjes , en hoef ik me geen zorgen te maken over ongelukjes.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb 2 reuen en de 3e gaat ook een reu worden.
Ik ben zelf namelijk echt een reuenmens en vindt het wel handig dat ik zo geen gedoe heb met loopsheid enzo.
Mijn honden zijn makkelijk met andere reuen dus dat is geen probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Flevo Bordertje
Zeer actief

Marlieke met Boris schreef:als de andere hond erbij is straks, gaat Boyke dan nog steeds 1 week weg en dan 1 week bij jou? dat zou ik wel eng vinden geloof ik...dan moet telkens de rangorde bevestigd worden als boyke weer thuis komt... ik geloof dat ik dan sneller voor een teefje zou gaan...
Ja, dat is wel de bedoeling, co-hondschap :tongue: In een ander topic heb ik hierover al ideeën gevraagd en het viel op dat de meesten niet zo'n probleem zagen. Ik vind jouw gedachte niet raar hoor, ik vraag me dat ook wel af. De tweede hond zou echt mijn hond worden en van mijn vriend. Boyke gaat dan met de kinderen heen en weer, zeg maar.
Flevo Bordertje
Zeer actief

Denise. schreef:Ik zou kiezen voor een teef bij een reu. Maar dat heeft helemaal te maken met de hond die ik nu heb. Voorkeur heb ik namelijk niet.
Ik denk dat ik mijn teef laat helpen, maar ik heb wel liever dat ze tenminste 1 keer loops geworden is.
Ik kan ook kiezen voor een vasectomie van Kenzo, daar ben ik toevallig mee bezig om wat meer info over te vinden. Dan hebben ze allebei namelijk nog hun hormoontjes , en hoef ik me geen zorgen te maken over ongelukjes.
Een castratie (van de eventuele teef) kan natuurlijk ook, maar om dat nu te doen alleen omdat ik al een reu heb...
Ik vroeg me alleen wel af hoe mensen met reuen en teven in 1 huis dit doen bij loopsheid :denken:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Flevo Bordertje schreef:
Denise. schreef:Ik zou kiezen voor een teef bij een reu. Maar dat heeft helemaal te maken met de hond die ik nu heb. Voorkeur heb ik namelijk niet.
Een castratie (van de eventuele teef) kan natuurlijk ook, maar om dat nu te doen alleen omdat ik al een reu heb...
Ik vroeg me alleen wel af hoe mensen met reuen en teven in 1 huis dit doen bij loopsheid :denken:
Gescheiden houden :19:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

samantha! schreef:Ik heb 2 reuen en de 3e gaat ook een reu worden.
Ik ben zelf namelijk echt een reuenmens en vindt het wel handig dat ik zo geen gedoe heb met loopsheid enzo.
Dat was ook zo'n beetje mijn idee. Boyke kan het met niet te dominante reuen goed vinden en heeft eigenlijk nooit moeite met grotere honden, dus die combi zou moeten kunnen. Maar als dat weer rangorde problemen zou geven bij het niet altijd samen zijn... Beste ingewikkeld :19:
Enne.... een derde hond, Samatha, vertel :lol1:
Flevo Bordertje
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Flevo Bordertje schreef:
Drie weken lang? Dat lijkt me nogal ingrijpend. Lukt je dat goed en op welke manier dan?
Supernova
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Flevo Bordertje schreef:
Daar heb ik dus helemaal geen zin in :19:
sTefaniA
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
Drie weken lang? Dat lijkt me nogal ingrijpend. Lukt je dat goed en op welke manier dan?
Ik heb het zelf nog niet moeten doen, maar als er hier een teef komt dan zal ik ze drie weken gescheiden houden ja. Als ik niet thuis ben gaan ze in verschillende kamers, met minstens 1 deur ertussen die op slot is. Als ik erbij ben dan zal ik ze met argusogen in de gaten houden, en op dekrijpe dagen komt er helemaal niemand bij elkaar. 1tje boven, 1tje beneden. Of 1 van de twee uit logeren. Als het moet dan wandel ik apart met ze. Dat is toch niet zoveel moeite.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik kóós voor een teef bij mijn reu, maar het wérd nog een reu. ;)
Uiteindelijk was mijn beslissing puur en alleen ingegeven door de ontmoeting met de betreffende hond. Met de teef was het echt helemaal drie keer niets, met Branco was het direct spelen geblazen. Nou, dat was dus duidelijk. :) Geen spijt van!

Qua loopsheden; een teef was hier ook gewoon gecastreerd/gesteriliseerd. Ik had geen zin gehad in hormonale toestanden in huis...
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Denise. schreef:
sTefaniA schreef:
Flevo Bordertje schreef:
Het lijkt mij praktisch gezien ook echt lastig te regelen hoor. En als ik dan het andere topic over loopsheid lees met een reu die helemaal flipt... :80: lijkt me voor niemand prettig. Het wegbrengen van de reu ergens anders, in mijn geval bij mijn ex, waar hij natuurlijk vertrouwd is, lijkt me dan stukken rustiger voor hem, voor het teefje en voor mij als baasje :wink:
sTefaniA
Zeer actief

Denise. schreef:
sTefaniA schreef:
Dan moet je één van de twee castreren, of uit logeren sturen. Of geen teef erbij nemen. Dat weet je toch op voorhand?
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Denise. schreef:
sTefaniA schreef:
Dan moet je één van de twee castreren, of uit logeren sturen. Of geen teef erbij nemen. Dat weet je toch op voorhand?
Dat is voor mij de reden om me nu goed te verdiepen in wat de keuzes zijn. Ik had bijvoorbeeld zelf nog niet gedacht aan het uit logeren sturen. Dat is zo handig aan dit forum, veeeeeel ervaring hier :ok:
Nog meer reuen-eigenaren hier, die zonder problemen meerdere reuen samen houden??
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Flevo Bordertje schreef:
samantha! schreef:Ik heb 2 reuen en de 3e gaat ook een reu worden.
Dat was ook zo'n beetje mijn idee. Boyke kan het met niet te dominante reuen goed vinden en heeft eigenlijk nooit moeite met grotere honden, dus die combi zou moeten kunnen. Maar als dat weer rangorde problemen zou geven bij het niet altijd samen zijn... Beste ingewikkeld :19:
Enne.... een derde hond, Samatha, vertel :lol1:
Het duurt nog even hoor, maar ik wil er nog een labje bij :lol1:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Supernova
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Denise. schreef:
sTefaniA schreef:
Dat weet ik inderdaad op voorhand, dat is ook wel duidelijk aangezien ik er over na denk.
Ik laat er dan dus inderdaad 1 helpen.
Supernova
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
sTefaniA schreef:
Denise. schreef: Daar heb ik dus helemaal geen zin in :19:
Dat is voor mij de reden om me nu goed te verdiepen in wat de keuzes zijn. Ik had bijvoorbeeld zelf nog niet gedacht aan het uit logeren sturen. Dat is zo handig aan dit forum, veeeeeel ervaring hier :ok:
Nog meer reuen-eigenaren hier, die zonder problemen meerdere reuen samen houden??
Uit logeren sturen is inderdaad ook een prima oplossing als je een goed logeeradres hebt :ok:
Voor mij helaas geen optie, met Kenzo gaat dat niet, en echt niet dat ik een loopse teef uit logeren stuur.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Leuke gecastreerde herplaatsteef, dat zou ik doen. Het ruikt als een teef, gedraagt zich als een teef en niks gedoe met loopsheden.

Als we ooit afscheid moeten nemen van Jack denk ik dat (gecastreerde) Lilo het meest blij zou met een nieuwe vriend met ballen. Ze heeft ook allerlei teefjesvienden en gecastreerde reuenvrienden, maar haar vrienden met ballen, daar kan ze het allerbest mee overweg. En andersom vaak ook, want de ballenreuen vinden het bere-interessant als ze hevig loopt te flirten.

Ik denk dat een reu-teef combi waarbij 1 van de 2 gecastreerd is, het prettigst en makkelijkst is. Geen zorgen, maar wel een heel hecht stel heb je dan, wat af en toe een veilig wippie maakt. (Mijn honden zijn beide gecastreerd en kunnen ook heel prima overweg, maar Lilo zou nog blijer zijn met Jack als er nog ballen onder hingen. En Jack zou helemaal hyper blij zijn als Lilo nou echt eens loops werd. :D )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Als je teefje loops is hoef je ze echt geen 3 weken uit elkaar te houden hoor. Misschien wel tijdens de ong. 3 hoogte dagen. Maar zelfs dan kunnen ze hier prima samen blijven onder toezicht. Als ze alleen moeten zijn gaan ze wel tijdens die 3 weken apart, want je weet maar nooit als we er niet bij zijn.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sTefaniA schreef:
Flevo Bordertje schreef:
Ik heb het zelf nog niet moeten doen, maar als er hier een teef komt dan zal ik ze drie weken gescheiden houden ja. Als ik niet thuis ben gaan ze in verschillende kamers, met minstens 1 deur ertussen die op slot is. Als ik erbij ben dan zal ik ze met argusogen in de gaten houden, en op dekrijpe dagen komt er helemaal niemand bij elkaar. 1tje boven, 1tje beneden. Of 1 van de twee uit logeren. Als het moet dan wandel ik apart met ze. Dat is toch niet zoveel moeite.
Het wordt een gewenning... :wink:

als ik erbij ben gewoon bij elkaar, wandelen met elkaar op de hoogloopse dagen word ik gek van het gedraai om elkaar heen en continue de boeman spelen en dan beslis ik of zij op de bank en hij lekker op het kleed... :mep: zodra er 1 opstaat om de ander uit te lokken is het klaar en dan is het 1 op de gang kamerdeur dicht en de ander bij mij in de kamer..
Als ik niet thuis ben uiteraard uit elkaar.. zij in de logeerkamer met slot erop en hij los in huis.
Flevo Bordertje
Zeer actief

blondie schreef:
sTefaniA schreef:
Flevo Bordertje schreef:
Het wordt een gewenning... :wink:

als ik erbij ben gewoon bij elkaar, wandelen met elkaar op de hoogloopse dagen word ik gek van het gedraai om elkaar heen en continue de boeman spelen en dan beslis ik of zij op de bank en hij lekker op het kleed... :mep: zodra er 1 opstaat om de ander uit te lokken is het klaar en dan is het 1 op de gang kamerdeur dicht en de ander bij mij in de kamer..
Als ik niet thuis ben uiteraard uit elkaar.. zij in de logeerkamer met slot erop en hij los in huis.
Dat is dus best te doen als ik het zo lees. Ik dacht echt dat het de hele loopsheid bal was, maar dat is dus niet zo heftig. Wel grappig hoor, net pubers :mrgreen:
Flevo Bordertje
Zeer actief

[quote="Hanneke2"]Leuke gecastreerde herplaatsteef, dat zou ik doen. Het ruikt als een teef, gedraagt zich als een teef en niks gedoe met loopsheden.

Ja, dat lijkt wel het meest relaxed :ok: Dat of een verdraagzame reu. Boyke is het meest gek op teefjes, ook op gecastreerde, daar wordt hij altijd zo leuk blij van :I: Misschien moet hij maar kiezen tegen die tijd :smile:
Flevo Bordertje
Zeer actief

[quote=

Uit logeren sturen is inderdaad ook een prima oplossing als je een goed logeeradres hebt :ok:
Voor mij helaas geen optie, met Kenzo gaat dat niet, en echt niet dat ik een loopse teef uit logeren stuur.[/quote][/quote]

Nee, dat kan ik mijn moeder ook niet aandoen :smile: Mocht het toch een pup worden dan is het uit logeren sturen van Boyke als het teefje loops wordt een goede optie tot een eventuele castratie. Bedankt voor alle tips iedereen, ik ben weer een stuk wijzer :E:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Flevo Bordertje schreef:Mocht het toch een pup worden dan is het uit logeren sturen van Boyke als het teefje loops wordt een goede optie tot een eventuele castratie. Bedankt voor alle tips iedereen, ik ben weer een stuk wijzer :E:
Maart heeft net een topic lopen over een reu en een loopse teef in één huis :8):

Ik heb jaren lang twee reuen in huis gehad.
Nooit problemen mee gehad.
Als je zelf de rangorde handhaaft die ze onderling hebben "afgesproken" is er vaak geen probleem :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Flevo Bordertje
Zeer actief

samantha! schreef: Het duurt nog even hoor, maar ik wil er nog een labje bij :lol1:
Leuk joh!! Weer een bruine of ga je voor variatie?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”