Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk ! loops ! ! not...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Leuk ! loops ! ! not...

Ongelezen bericht door maart »

Fax is een ramp de laatste dagen. Hij jankt al dagen (en nachten) omdat Ds loops is, een echt oergeluid komt eruit.
's nachts zat slapen er niet meer in, vannacht heb ik hem in de auto gestoken in de hoop dat dat ging werken.

het werkte effectief en hij is de ganse nacht stilgeweest :ok:
Maar meneer eet nu ook niet meer. Op zich is dat geen ramp, hij kan best ff zonder eten (hoewel hij altijd makkelijk afvalt en moeilijk bijkomt, het is er nu al aan te zien dat hij niet meer eet), maar daar kan ik weinig aan doen :U:
Alleen houdt hij nu ook zijn drinken niet meer binnen :N: Hij drinkt en geeft het daarna meteen weer over :19: Wel op zijn eigen manier :roll: Hij graaft een put, geeft er zijn water in over, en doet de put weer dicht met zijn neus :roll: :smile2:

Komt er bij dat ik hem vanmorgen in zijn kennel gestoken had na wandeling, ik hem daarnet wou uithalen om te speuren (waarvan hij niet veel terecht bracht helaas, dus dat doen we ook de eerstkomende dagen maar niet meer :boos: maar het was een manier om er toch iets van eten in te krijgen) en de ene kant van zijn kennel vol bloed ging, zijn kop ook bebloed. Het bleek zijn tong te zijn, geen ramp.

Ik heb hem nu maar weer in de auto gestoken en daar kan hij dan de komende dagen in blijven :19: Ik weet geen andere manier om het op te lossen zonder dat hij zichzelf (en ons) horendol maakt.
Dit heb ik toch nog nooit meegemaakt, zo'n heftige reactie :eek:
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Re: Leuk ! loops ! ! not...

Ongelezen bericht door miekemuis »

waarom breng je een van de honden niet in een pensioen in een auto is toch geen doen lekkeruit logeren gaan is dan toch veel beter
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
maart
Zeer actief

miekemuis schreef:waarom breng je een van de honden niet in een pensioen in een auto is toch geen doen lekkeruit logeren gaan is dan toch veel beter
Fax kan niet met anderen. Naar een pension brengen is een optie, maar dan moet hij de ganse tijd in de kennel blijven.
het enige pension waar ik hem overigens zou achterlaten, is dan ook nog eens 1,5 uur rijden.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

dat rijden maakt toch niet uit in een pensioen kunnen ze toch ook lekker rennen in de speelweide
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
maart
Zeer actief

Hij kan niet uit de kennel gehaald worden, dus kan ook niet naar de speelweide :wink: (die er bovendien niet is :engel: )
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tsja.. toch lijkt me voor de rust van de hond EN voor de rest van zijn huishouden ;-) het wel handig als hij uit logeren gaat? Ander pension? Hij kan toch wel alleen op de speelweide?
Bij mensen die zelf geen hond hebben?

Suzanne
maart
Zeer actief

ander pension is geen optie en naar een pension doe ik hem zowiezo niet als het niet nodig is.
Het is niet omdat hij niets van vreemden pikt, dat hij daarom niet geniet van zijn dagelijkse wandelingen en knuffels :wink:

Ik denk dat ik hem voorlopig in de auto hou, daar is hij effectief kalm in. Momenteel zit hij in huis, Ds is er ff niet.
dat gaat ook nu :ok:
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

het lijkt me ook voor de hond niet fijn om de hele tijd in een auto te zitten..

:scratch:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Yaikaa schreef:het lijkt me ook voor de hond niet fijn om de hele tijd in een auto te zitten..

Nee, lekker warm ook :wink:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik vind het ook een beetje apart om je hond in de auto te houden :U:
Kan je hem niet binnen in een aparte kamer doen ofzo.
Afbeelding
maart
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ik vind het ook een beetje apart om je hond in de auto te houden :U:
Kan je hem niet binnen in een aparte kamer doen ofzo.

Hij heeft er al eens 5 dagen in gewoond.
Dan moet je aparte kamers hebben die hond proof zijn. Die zijn er niet. Bovendien minderen die niets aan het janken en zeuren en onrustig zijn hé :W:
sjaak-k schreef:
Yaikaa schreef:het lijkt me ook voor de hond niet fijn om de hele tijd in een auto te zitten..

Nee, lekker warm ook :wink:
achterklep staat open. Hij zit er zo uren per week in hoor :19:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb twee jaar geleden met de loopsheid in de winter ook Bluf meegenomen trouwens in de auto naar mijn werk.. had ze verdorie meer aandacht en wandelingen dan dat ik ze gescheiden thuis had zitten :wink: autokennel is geisoleerd en er ligt een heerlijk matje in.. ging om tien uur wandelen, om half 1 en om drie uur.. zij vond het helemaal leuk dat ze zoveel aandacht kreeg en daarna lekker slapen in haar kenneltje in de auto..
De honden waar mee getraind wordt zijn toch wel gewend aan langere tijd in de autokennel te zijn.
Als dit de oplossing is om een rustige nacht te hebben.. prima hoor.. :engel:

Maar maart, je kunt ze echt niet bij elkaar hebben of samen uitlaten? Is dat echt niet te doen.. ?
Ik heb die twee van mij als ik erbij ben wel bij elkaar... en laat ook samen uit.. aangelijnt en ook los en dan ben ik wel met beiden bezig met balletjes en zo .. niet dat ze met zijn tweeen het vrije veld kiezen om hun natuur te volgen :hmmm:
Ik merk dat er toch een bepaalde rust is ook al is zij loops, en hoogloops.. maar door in te grijpen op tijd en echt te scheiden als ik het zelf niet meer trek als mien met de staart opzij hem uit staat te dagen... is het eigenlijk wel goed te doen hier..
In de zomer met de loopsheid heb ik haar in de logeerkamer met een slot erop... en deur op een kiertje .. dan loopt hij vrij in huis en zij zit in de logeerkamer..
Maar goed ik heb het wel vaker gezegd, ik heb misschien wat dat aan gaat een hele makkelijke reu... maar ben ook niet loopse teven uit de weg gegaan.. ging nog wel eens op visite ook terwijl zijn vriendinnetje hoogloops was... en het was geen pesten.. maar wel gewoon ingrijpen op moment dat ze ging uitnodigen tot besteigen..en een buurhondje kwam zelf onder de schutting door om mijn tuintje onder te plassen en hem uit te nodigen.. zucht.. misschien omdat hij zoveel loopse teven om hem heen had/heeft en niet mag is het wat makkelijker in de hand te houden..
maart
Zeer actief

Samen uitlaten gaat best. Als Ds niet wil gedekt worden, dan wil ze ook niet, dat is geen probleem. Plus het is makkelijk voor mij, Fax wijkt geen meter van Ds haar zijde :engel:

Bij elkaar laten (constant dus) gaat niet. Hij loopt constant te klappertanden, hijgen, proberen... Als hij Ds niet kan dekken, dan dekt hij maar een deken, of haar kussen, of eender wat. En goed, het moet hier toch een beetje proper blijven ook hé... :N: :ugh:

Een bepaalde rust is hier dan ook niet, het is echt zo'n beetje een living hell :N:

In de auto gaat wel, dan zit hij maar daar. Het is niet dat hij daardoor minder beweging of aandacht krijgt. Integendeel, hij heeft er zo net meer rust door ook.

Al ben ik nu wel aan de ene kant blij dat ik morgen niet meedoe aan het BK :N:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Je kan toch niet een hond elke loopsheid maar in een auto steken :U:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nou als je het zo op kan lossen prima toch?
Je beschrijving roept bij mij wat herinneringen op uit het verleden.
Man,man wat een herrie kwam er uit mijn teckel als Ranan loops was en in haar vruchtbare dagen (alleen dan). :eek:

Hij kon naar een pension gelukkig :ok:
Beiden in het zelfde huis, de een op zolder en de ander beneden kon niet.
Gregor kon gewoon niet met haar onder één dak zonder daar een compleet drama van te maken :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Even volhouden... gaat vanzelf over :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
maart
Zeer actief

twinkeltje schreef:Je kan toch niet een hond elke loopsheid maar in een auto steken :U:
liever zo dan een compleet flippende hond.
Ik had beter al eerder aan deze oplossing gedacht :N:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

sorry maar ik vind een autokennel nou echt geen ruimte waar je je hond een aantal dagen fulltime in gaat stoppen. :scratch:
De autokennels die ik ken en zie (meer dan genoeg dus) zijn ruimtes waar ze net in kunnen liggen....
fijn dan om daar zolang in te moeten zitten. :ugh:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
maart
Zeer actief

Cash schreef:sorry maar ik vind een autokennel nou echt geen ruimte waar je je hond een aantal dagen fulltime in gaat stoppen. :scratch:
De autokennels die ik ken en zie (meer dan genoeg dus) zijn ruimtes waar ze net in kunnen liggen....
dus dat maakt de mijne ook zo?

Hij kan er met gemak in rechtstaan en languit in liggen :W: . Doet hij overigens niet. net zoals hij in zijn buitenkennel niet constant zit rond te lopen (ook al is die ruim genoeg) maar waar hij ook ofwel in zijn nachthok gaat liggen, ofwel in een bolletje voor de deur gaat liggen. Idem als in zijn autokennel dus.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ais Maart toch...is dat nog niet over...
behoorlijk lastig...hoe lang moet ze nog?
ik hou mijn hart al vast tegen dat het hier zover is...die auto is niet ideaal maar ik denk dat je weinig alternatief hebt nu...Fax is Fax hé...
wil hij nog wat "werken"?
Cash
Zeer actief

maart schreef:
Cash schreef:sorry maar ik vind een autokennel nou echt geen ruimte waar je je hond een aantal dagen fulltime in gaat stoppen. :scratch:

Hij kan er met gemak in rechtstaan en languit in liggen :W: . Doet hij overigens niet. net zoals hij in zijn buitenkennel niet constant zit rond te lopen (ook al is die ruim genoeg) maar waar hij ook ofwel in zijn nachthok gaat liggen, ofwel in een bolletje voor de deur gaat liggen. Idem als in zijn autokennel dus.
nou plaats eens een foto dan?
Mijn honden lopen ook in huis niet de godganze tijd heen en weer maar daarom is het nog niet normaal dat ik ze dan maar hele dagen in een bench op kan gaan sluiten....
Ik vind het gewoon niet kunnen.
AfbeeldingAfbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zou er rap klaar me zijn. Dan de teef maar castreren. Ben je van t gezeur af. :19:

Kan overigens de teef niet uit logeren dan?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Anne&Taar schreef:Ik zou er rap klaar me zijn. Dan de teef maar castreren. Ben je van t gezeur af. :19:

Zou jij je loopse teef uit handen geven?
Ik niet, voor geen goud.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Anne&Taar
Zeer actief

Ja hoor, ik weet inmiddels echt wel wie ik kan vertrouwen, en er zijn dus echt mensen welke ik mijn loopse teef toevertrouw. :wink:
Vorig jaar helaas nog toe genoodzaakt. Het is soms niet anders. :19:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Cash schreef:
maart schreef:

nou plaats eens een foto dan?
Mijn honden lopen ook in huis niet de godganze tijd heen en weer maar daarom is het nog niet normaal dat ik ze dan maar hele dagen in een bench op kan gaan sluiten....
Ik vind het gewoon niet kunnen.
Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten, dan maakt een autokennel toch niets uit qua ruimte? En Fax komt er echt wel genoeg uit hoor. In tegenstelling tot veel andere honden die dagenlang in een bench zitten. En daarbij, dit is maar tijdelijk.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
maart
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ik zou er rap klaar me zijn. Dan de teef maar castreren. Ben je van t gezeur af. :19:

:piew:

nee, de teef kan niet uit logeren. Nooit never jamais.
carine schreef:ais Maart toch...is dat nog niet over...
behoorlijk lastig...hoe lang moet ze nog?
ik hou mijn hart al vast tegen dat het hier zover is...die auto is niet ideaal maar ik denk dat je weinig alternatief hebt nu...Fax is Fax hé...
wil hij nog wat "werken"?
nog ongeveer anderhalve week. ze is loops sinds 14 oktober, al hoop ik dat zijn interesse over een dag of 3 toch al wat zal afnemen :ugh:
tijdens trainen is hij nog gewoon zichzelf, enkel nu vandaag het speuren trok op niet veel.

cash: dat zal dan voor morgen zijn.
overigens verandert het feit dat hij nu in de auto zit, niets aan zijn beweging. Hij heeft vandaag (net zoals de andere dagen) waarschijnlijk meer beweging, plezier en uitdaging gehad dan 90% van de huishonden. :wink:
Anne&Taar
Zeer actief

maart schreef:

:piew:

nee, de teef kan niet uit logeren. Nooit never jamais.
:19: Laat je vingertje maar achterwege, hoor. Ik kan onmogelijk vanaf t schermpje ruiken waar jouw teefje allemaal moeite mee heeft; ik doe alleen maar een voorstel.
De oplossing heb je duidelijk gevonden, lekker in de auto. Prima dan.
:19:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

:N: :N:
Anne&Taar schreef:Kan overigens de teef niet uit logeren dan?
ranetje schreef:Zou jij je loopse teef uit handen geven?
Ik niet, voor geen goud.
Dacht ik ook :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Cash
Zeer actief

moosje schreef:Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten, dan maakt een autokennel toch niets uit qua ruimte? En Fax komt er echt wel genoeg uit hoor. In tegenstelling tot veel andere honden die dagenlang in een bench zitten. En daarbij, dit is maar tijdelijk.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Omdat iemand anders zijn hond uren in ee nbench stopt is het niet erg dat Fax hele dagen achter elkaar in zo'n stom rot kooitje moet liggen?
We schreeuwen hier moord en brand als iemand verteld dat die zijn hond urenlang in een bench stopt maar nu is het ineens prima bij een autokooi?
En ja, een autokooi maakt bij mij nogal verschil met een bench maar ligt ook aan de maat van de bench natuurlijk maar over het algemeen genomen zijn benches toch breder dan een autokooi zal zijn.
AfbeeldingAfbeelding
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

quote="Cash"]Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten.[/quote]

Hele dagen in een bench, verschrikkelijk vind ik dat. Waarom in hemelsnaam nemen deze mensen dan een hond(en) ?
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”