Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saar door fietser overreden.
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Saar door fietser overreden.
Het blijft maar in mijn hoofd spoken, arm wurm. Ik zou gék worden als iemand Tsuki overreed. Denk dat ik dan ineens wel heel hard zou kunnen rennen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat fijn dat de kleine meid er met zoveel geluk vanaf lijkt te zijn gekomen!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Tjee, wat een verhaal. Die kleine Saar.
Gelukkig is het goed afgelopen.
Gelukkig is het goed afgelopen.
- Moos
- Zeer actief
Het ging zo snel, en was zo'n chaos, dat ik eigenlijk helemaal niks gedaan hebJinx schreef:Het blijft maar in mijn hoofd spoken, arm wurm. Ik zou gék worden als iemand Tsuki overreed. Denk dat ik dan ineens wel heel hard zou kunnen rennen.
Tot mijn eigen verbazing heb ik er wel een tikkeltje 'fietspad-paranoia' van nu. Saar heeft vandaag grotendeels aan de nieuwe flex gelopen, want overal in de buurt zijn wel fietspaden natuurlijk

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik denk ook niet dat ik iets zou doen hoor, ik denk het nu wel maar waarschijnlijk zou ik alleen maar gillend op het wurm afrennen. Je angst ken ik wel. Tsuk is een keertje bij een heel onoverzichtelijke oprit bijna onder een auto gekomen. Ik hou haar nu altijd heel kort en kijk eerst zelf om het hoekje...
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
nou ja zeg wat een eikel en dan ook nog doorrijden
beterschap Saartje
beterschap Saartje

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Gelukkig dat Saar er niks ernstigs aan over heeft gehouden zeg!
Ik denk dat die vent enorme haast had, daarom als een malloot fietste en ook niet is afgestapt... Ik hoop dat hij er flinke nachtmerries van heeft gehad!
Ik denk dat die vent enorme haast had, daarom als een malloot fietste en ook niet is afgestapt... Ik hoop dat hij er flinke nachtmerries van heeft gehad!
RIP Cena
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hoe gaat het vandaag met Saartje Marloes?
Is ze stijf, heeft ze spierpijn?
Dat zal me niks verbazen, dat beestje heeft zichzelf natuurlijk ook schrap gezet..
Is ze geestelijk ook al een beetje van de schrik bekomen?
Dat zal me niks verbazen, dat beestje heeft zichzelf natuurlijk ook schrap gezet..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Moos
- Zeer actief
Lief dat je het vraagt. Het gaat goed hoor met Saarwendy71 schreef:Hoe gaat het vandaag met Saartje Marloes?
En in het bewuste parkje blijft ze erg dichtbij me lopen i.p.v de bosjes in te duiken om te vreten. Maar goed, ze zag die hele fiets ook echt niet aankomen, dus voor haar gevoel is ze geheel uit het niets ondersteboven gereden.

- Moos
- Zeer actief
Ze is wel een tikkie stijf, doet nog niet aan sprintjes, en ze vindt het duidelijk niet prettig om zich uit te rekkenBoutje schreef:Ocharme, gelukkig is ze niet stijf of zo, ik ben wel wat verbaasd, wat een sterk en veerkrachtig hondje is het gelukkig!

- *tweety*
- Zeer actief
Lees het nu allemaal.
Arme Saartje, wat een idioot om 3 x over een hondje heen te rijden, dat moet hij met opzet hebben gedaan.
Saartje heeft een engeltje op dr schouders gehad want er zijn genoeg honden die dit niet overleven.
Ze zal best wel wat kneuzingen hebben als ze wat stijf is.
Beterschap voor Saar!
Arme Saartje, wat een idioot om 3 x over een hondje heen te rijden, dat moet hij met opzet hebben gedaan.
Saartje heeft een engeltje op dr schouders gehad want er zijn genoeg honden die dit niet overleven.
Ze zal best wel wat kneuzingen hebben als ze wat stijf is.
Beterschap voor Saar!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Hanneke2
- Zeer actief
Bizar hoe flexibel zo'n ukkie dan toch is. Ik was in mijn achterhoofd echt bang dat er inwendig iets mis zou blijken te zijn na zo'n stuiterfestijn, maar ze heeft het blijkbaar vrijwel zonder kleerscheuren overleefd!Moos schreef:Ze is wel een tikkie stijf, doet nog niet aan sprintjes, en ze vindt het duidelijk niet prettig om zich uit te rekkenBoutje schreef:Ocharme, gelukkig is ze niet stijf of zo, ik ben wel wat verbaasd, wat een sterk en veerkrachtig hondje is het gelukkig!Maar verder loopt ze gewoon soepel. Ik vraag me ook af of ze zich echt schrap heeft gezet moet ik zeggen, want ze zag die fiets echt niet aankomen. Op mijn Hooooo! zag ik haar snuitje nog blij kijken van "ja ja baas, ik kom toch al!" en vervolgens was het BAM en rolde ze over het fietspad heen. De keren daarna was ze volgens mij zo over de zeik dat ze al helemaal niet meer wist wat er nou in godsnaam gebeurde.
Kan je voor een volgende keer echt niet WACHT aanleren? Lilo heeft de hersens van een ui, maar WACHT op afstand snapt ze wel, dat is stokstijf stil blijven staan met verstand op nul, wat er ook gebeurt. Jack kent het commando wel, maar gaat om zich heen staan kijken en erover nadenken en luistert er dus veel minder goed naar, maar bij Lilo werkt het perfect.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
wat sneu. Hoop dat alles goed gaat met haar.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Moos
- Zeer actief
Nou, Saar is nu dus hardstikke bang voor fietsers die wat dichterbij passeren. Op afstand gaat alleen de staart naar beneden, fietsen ze langs dan gaat ze hijgend in de lijn hangen met de staart tussen de poten. Fijn
Wat ze zou doen als ze los is en een fietser komt wat dichter in de buurt wil ik niet eens weten, dus dat wordt meer aan de lijn lopen voor haar de komende tijd. Niet dat je daar altijd alles mee kan voorkomen, want soms komen fietsers ook gewoon over de voetpaden in het losloopgebied zetten
Dat gebeurde dus net, en Saar was helemaal over de zeik. Gelukkig had ik haar nog aan de lijn.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het werkt het beste als je zorgt dat je die druppels minstens een half uur voor of na het eten geeft (in de "schone bek" dusMoos schreef:Nee, maar nu heb ik het in huis voor het geval datrenee-uk schreef:jaMoos schreef: Ik heb Arnica meegenomen, stond ook op dat het voor spieren en kneuzingen (o.i.d) was. Dat zijn druppeltjes. Maar gewoon de kinderdoseing doen voor Saar?
gebruik zelf ook vaak arnica, zowel voor de honden als voor onszelf en ik heb er erg goede ervaringen mee al is het wel zo dat het het beste werkt als je er meteen mee begint.
Mja, dat zat er nu bij jou niet in natuurlijkZal Saar zo even wat druppeltjes geven dan, ze slaapt nu.
Ik heb het ook altijd in huis.
Gelukkig dat het verder goed lijkt te gaan met Saartje wat blessureleed betreft.
Marloes probeer te trainen op zitten met iets heel lekkers als er een fietser aan komt.
Misschien kan ze haar angst dan omzetten in fijn bij jou iets lekkers halen?
Net zoals ik bij Ita in haar puppytijd haar angst voor auto's (in het donker) heb weten om te buigen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Jeetje wat sneu. Is ook wel erg traumatisch natuurlijk zo'n gebeurtenisMoos schreef:Nou, Saar is nu dus hardstikke bang voor fietsers die wat dichterbij passeren. Op afstand gaat alleen de staart naar beneden, fietsen ze langs dan gaat ze hijgend in de lijn hangen met de staart tussen de poten. FijnWat ze zou doen als ze los is en een fietser komt wat dichter in de buurt wil ik niet eens weten, dus dat wordt meer aan de lijn lopen voor haar de komende tijd. Niet dat je daar altijd alles mee kan voorkomen, want soms komen fietsers ook gewoon over de voetpaden in het losloopgebied zetten
Dat gebeurde dus net, en Saar was helemaal over de zeik. Gelukkig had ik haar nog aan de lijn.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Ach gerrem...... Geef 'r maar een dikke knuf van me.
Wat ongelooflijk dat er zulke 'mensen' bestaan, zeg!!!!
Haakon is 2 x in schrikdraad terecht gekomen en is sindsdien bang voor koeien....
We proberen 'm wel d.m.v. snoepjes wel bij de koeien te lokken en hij lijkt wel wat minder schrik voor ze hebben. Beetje bij beetje gaat het steeds beter.
Wat ongelooflijk dat er zulke 'mensen' bestaan, zeg!!!!
Haakon is 2 x in schrikdraad terecht gekomen en is sindsdien bang voor koeien....
We proberen 'm wel d.m.v. snoepjes wel bij de koeien te lokken en hij lijkt wel wat minder schrik voor ze hebben. Beetje bij beetje gaat het steeds beter.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Moos
- Zeer actief
Dat ben ik meteen daarna gaan doen inderdaad, alleen ik vind het bij Saar lastig of ik dan niet heel snel die angst beloon ookranetje schreef: Marloes probeer te trainen op zitten met iets heel lekkers als er een fietser aan komt.
Net zoals ik bij Ita in haar puppytijd haar angst voor auto's (in het donker) heb weten om te buigen.
Ik ben net even met Vera gaan fietsen, Saar in het mandje, en daarna ik lopend met de fiets en Saar er ook (los) naast. Dat ging prima gelukkig, dan is ze niet bang. Schijnbaar heeft ze nog wel het vertrouwen dat IK haar niet aan zal rijden

- brandon
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon
wat een eikel he. Blij dat het zo goed afgelopen is pffffffff je moet er toch niet aan denken he. Hoop dat ze snel van de angst af is.
- Moos
- Zeer actief
Zeg, beetje vertrouwenInge O schreef:nou saar :N:Moos schreef: Schijnbaar heeft ze nog wel het vertrouwen dat IK haar niet aan zal rijden![]()
![]()
......

- Moos
- Zeer actief
Inge O schreef: zoals de waard is vertrouwt hij zijn klanten (en die waard ben ik dan).
(ik heb Moos tijdens een eerste poging tot fietsen met hem met mijn voorwiel 'aangereden', waarna Moos nooit meer naast de fiets wilde. Maar dit terzijde

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je pas beloont op het moment dat ze echt haar aandacht bij jou heeft hoef je daar niet bang voor te zijnMoos schreef:Dat ben ik meteen daarna gaan doen inderdaad, alleen ik vind het bij Saar lastig of ik dan niet heel snel die angst beloon ookranetje schreef: Marloes probeer te trainen op zitten met iets heel lekkers als er een fietser aan komt.
Net zoals ik bij Ita in haar puppytijd haar angst voor auto's (in het donker) heb weten om te buigen.![]()
Ik ben net even met Vera gaan fietsen, Saar in het mandje, en daarna ik lopend met de fiets en Saar er ook (los) naast. Dat ging prima gelukkig, dan is ze niet bang. Schijnbaar heeft ze nog wel het vertrouwen dat IK haar niet aan zal rijden![]()
![]()