Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Einde hondentaks in zicht
Moderator: moderatorteam
-
Wilm@
Re: Einde hondentaks in zicht
€100,19 per hond.....schandalig!
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Als het geinde geld dan ook toekomt aan de uitlaatveldjes enzo , dan zeg ik alla.
Nee, dat moet natuurlijk weer naar een of andere soos waar gebreid moet worden of zoiets..
, hondenbelasting is niks meer dan een melkkoe voor de gemeente.
Die uitlaatveldjes hier in Gemert zijn om te huilen, zeer klein, niet afgezet en het liefst aan een 80 km weg.., willen ze onze honden soms dood hebben ofzo
, vraag ik me weleens af.\
En maar dokken..
Nee, dat moet natuurlijk weer naar een of andere soos waar gebreid moet worden of zoiets..
Die uitlaatveldjes hier in Gemert zijn om te huilen, zeer klein, niet afgezet en het liefst aan een 80 km weg.., willen ze onze honden soms dood hebben ofzo
En maar dokken..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Wilm@ schreef:€100,19 per hond.....schandalig!
Ook weer zoiets, de gemeente's mogen zelf dus uitmaken hoeveel ze heffen, echt absurd.
In Gemert: 30 euro per hond, 120 euro voor een kennel.
Valt wel mee, itt bovenstaand bedrag.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
hier geen hondenbelasting
Ik ben daar heel erg blij mee, als je ziet hoeveel sommigen moeten betalen :N:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
In mijn vorige gemeente hoefde wij ook geen hondenbelasting te betalen, en daar waren leuke, goed omheinde uitlaat/ren veldjes.
Van die willekeur word ik ietwat iebelig.
Van die willekeur word ik ietwat iebelig.

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
In Lelystad betaal ik in de €250.- voor kenneltarief. Is redelijk, en de wandelroutes achter ons huis op het gras worden bijna elke mnd gemaaid!!
Maggie
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik vind het wel een goed idee om dat nu af te schaffen (landelijk dan), hopelijk stimuleert het de koopkracht.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
zou wel fijn zijn als het wordt afgeschaft... Het hier inderdaad ook het geval dat er met de hondenbelasting niks gedaan wordt voor de honden en hun bezitters... Bv: hier bij ons in de wijk zou een uitrenveldje komen met een hek eromheen. Dat is al een aantal jaar zo... Nu hebben ze in de wijk flink gereorganiseerd en een mooie speeltuin geplaatst... maar een hek voor een uitrenveldje zat er dus niet meer in... Ook worden (vind ik) de vuilbakken waar je je hondenpoep in kwijt moet niet vaak genoeg geleegt... Ze puilen bijna altijd helemaal uit en niet eens van alle hondenpoep die er in zit
Dus doe maar afschaffen
Dus doe maar afschaffen

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vertel het je nog sterker, wij worden geacht de poep op te ruimen (geheel terecht hoor!) maar de gemeente is te bescheten
om er bakken bij te zetten.
Ik loop dus geregeld met een zak stront in mijn jaszak voor zeg een uurtje.
Laatst nog, ik was die strontzak in mijn jas vergeten, zit in de auto(verwarming lekker aan), op een gegeven moment denk ik: wat ruik ik toch.., jawel hoor die strontzak zat nog in mijn jas.

Ik loop dus geregeld met een zak stront in mijn jaszak voor zeg een uurtje.
Laatst nog, ik was die strontzak in mijn jas vergeten, zit in de auto(verwarming lekker aan), op een gegeven moment denk ik: wat ruik ik toch.., jawel hoor die strontzak zat nog in mijn jas.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hier is wel hondenbelasting, maar bij minimum inkomen is de eerste hond gratis, oftewel ik hoef niet te betalen voor Jamey. Een paar maanden terug is er een nieuwe regeling ingegaan, sindsdien zijn er vuilnisbakken geplaatst en is het verplicht om met poepzakjes te lopen. Het plaatsen van die bakken en het legen ervan wordt nu vanuit de hondenbelasting betaald...
Van te voren was er overigens een enquete geweest, waaruit kwam dat hondenbezitters graag meer en ook omheinde losloop gebieden wilden. Niet-hondenbezitters gingen voor de opruimplicht (en de bezitters dus voor meer vuilnisbakken als er opruimplicht kwam). Alleen de opruimplicht is doorgevoerd (natuurlijk
)
Van te voren was er overigens een enquete geweest, waaruit kwam dat hondenbezitters graag meer en ook omheinde losloop gebieden wilden. Niet-hondenbezitters gingen voor de opruimplicht (en de bezitters dus voor meer vuilnisbakken als er opruimplicht kwam). Alleen de opruimplicht is doorgevoerd (natuurlijk

You'll be in my heart... Always...
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is dat nou weer voor willekeurige onzin?Jacksel schreef:Hier is wel hondenbelasting, maar bij minimum inkomen is de eerste hond gratis, oftewel ik hoef niet te betalen voor Jamey. Een paar maanden terug is er een nieuwe regeling ingegaan, sindsdien zijn er vuilnisbakken geplaatst en is het verplicht om met poepzakjes te lopen. Het plaatsen van die bakken en het legen ervan wordt nu vanuit de hondenbelasting betaald...
Van te voren was er overigens een enquete geweest, waaruit kwam dat hondenbezitters graag meer en ook omheinde losloop gebieden wilden. Niet-hondenbezitters gingen voor de opruimplicht (en de bezitters dus voor meer vuilnisbakken als er opruimplicht kwam). Alleen de opruimplicht is doorgevoerd (natuurlijk)
Niet persoonlijk bedoelt hoor

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Hier is het geloof ik €86 per hond, maar weet het niet zeker.
De voorzieningen voor honden zijn wel prima, veel (redelijk) veilige losloopplaatsen en er wordt regelmatig schoongemaakt.
De voorzieningen voor honden zijn wel prima, veel (redelijk) veilige losloopplaatsen en er wordt regelmatig schoongemaakt.
- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
In 2010 bedraagt het tarief € 100,18 per
hond. (In 2009 bedroeg het tarief € 99,48.)
dat staat in de folder
het kenneltarief is hier 380 euro!
Ik ga Gentle in Januari opgeven, want om dat nu te doen voor die paar maandjes dat we hem in 2010 hebben vind ik nogal onzinnig. volgend jaar is hij echt het hele jaar bij ons dus dan geef ik het netjes door.
ik vind het wel een hoog bedrag als ik het vergelijk met sommige andere bedragen die ik hier lees zeg,
en wat raar dat de bedragen zo willekeurig zijn, en dat de ene gemeente wel honden belasting vraagt en de andere niet.
we hebben hier wel parken en natuurgebieden en een bos, maar er zijn geen specifieke honden uitlaat plaatsen ofzo.
je moet dus overal wel netjes je poep opruimen ook.
Ik vraag me altijd af wat ze nu met het geld doen
want iets voor de honden en hondeneigenaren doen homaar.
en ik vind het ook altijd nogal onredelijk/oneerlijk dat je voor een hond dus belasting betaald,
en voor een kat niet. ik heb eerlijk gezegd veel meer last van katten dan van honden,
mensen houden hun hond bij zich, die zetten ze niet in JOUW tuin om te gaan zitten schijten
katten zwerven overal rond, poepen en plassen in ieders tuin, en maken in de lente wekenlang een enorm kabaal snachts.
dont get me wrong ik vind katten mooie dieren. maar ik vind wel dat een ander geen last mag hebben van jouw huisdier.
Als hondeneigenaar moet je daar op letten maar dat geld net zo goed voor een katteneigenaar vind ik!
hond. (In 2009 bedroeg het tarief € 99,48.)
dat staat in de folder
het kenneltarief is hier 380 euro!
Ik ga Gentle in Januari opgeven, want om dat nu te doen voor die paar maandjes dat we hem in 2010 hebben vind ik nogal onzinnig. volgend jaar is hij echt het hele jaar bij ons dus dan geef ik het netjes door.
ik vind het wel een hoog bedrag als ik het vergelijk met sommige andere bedragen die ik hier lees zeg,
en wat raar dat de bedragen zo willekeurig zijn, en dat de ene gemeente wel honden belasting vraagt en de andere niet.
we hebben hier wel parken en natuurgebieden en een bos, maar er zijn geen specifieke honden uitlaat plaatsen ofzo.
je moet dus overal wel netjes je poep opruimen ook.
Ik vraag me altijd af wat ze nu met het geld doen
want iets voor de honden en hondeneigenaren doen homaar.
en ik vind het ook altijd nogal onredelijk/oneerlijk dat je voor een hond dus belasting betaald,
en voor een kat niet. ik heb eerlijk gezegd veel meer last van katten dan van honden,
mensen houden hun hond bij zich, die zetten ze niet in JOUW tuin om te gaan zitten schijten
katten zwerven overal rond, poepen en plassen in ieders tuin, en maken in de lente wekenlang een enorm kabaal snachts.
dont get me wrong ik vind katten mooie dieren. maar ik vind wel dat een ander geen last mag hebben van jouw huisdier.
Als hondeneigenaar moet je daar op letten maar dat geld net zo goed voor een katteneigenaar vind ik!

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nou dan spant Noordwijk nog de kroon met hondenbelasting.
Voor 1 hond betaal je hier 109,44
Voor 1 hond betaal je hier 109,44

- *Silvia*
- Zeer actief
Nou laten we hopen dat het dan ook daadwerkelijk doorgaat dat we geen hondenbelasting hoeven te betalen in den haag want die bijna 112 euries...
Ik ga nog maar niet te vroeg juichen
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
We gaan er gewoon voor duimen*Silvia* schreef:Nou laten we hopen dat het dan ook daadwerkelijk doorgaat dat we geen hondenbelasting hoeven te betalen in den haag want die bijna 112 euries...

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Klopt bijna wat je zegt.P!nki schreef:Bij ons:
1 hond:
€ 71,00
2 honden:
€ 171,00
3 honden:
€ 272,00
4 honden:
€ 372,00
5 honden:
€ 472,00
Kenneltarief
€ 471,00
Vanaf 5 honden wordt het dus 1 euro aantrekkelijker om kenneltarief te gaan betalen hier in apeldoorn.
Van de site van de gemeente Apeldoorn;
Hoeveel bedraagt de hondenbelasting?
De hondenbelasting is afhankelijk van het aantal honden dat u heeft.
Aantal honden Totaalbedrag
één € 71,00
twee € 171,00
voor elke hond meer € 100,00
Kenneltarief € 471,00
3 honden is dus € 271,00
4 is € 371,00
5 is € 471,00
6 is € 571,00
Als je 6 honden hebt ben je hier goedkoper uit met een kennel.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Muk
Iets van 55 euro per hond per jaar. En daarvoor hebben wij een hele grote hond. Per kilo hond vallen de kosten dus erg mee, al zeg ik het zelf.
Mensen die weigeren te betalen moeten niet zeuren als iemand ze verlinkt. Ook al wordt er niets met die belasting betalen en is het oneerlijk (want er bestaat geen kattenbelasting terwijl die net zoveel, zoniet meer, overlast bezorgen), dan nog moet je betalen. Anders moet je maar geen hond nemen.
Ik verlink overigens niemand, er wonen er hier genoeg die niet betalen of voor slechts een hond betalen, maar dat is hun eigen risico.
Mensen die weigeren te betalen moeten niet zeuren als iemand ze verlinkt. Ook al wordt er niets met die belasting betalen en is het oneerlijk (want er bestaat geen kattenbelasting terwijl die net zoveel, zoniet meer, overlast bezorgen), dan nog moet je betalen. Anders moet je maar geen hond nemen.
Ik verlink overigens niemand, er wonen er hier genoeg die niet betalen of voor slechts een hond betalen, maar dat is hun eigen risico.
-
Muk
Zo'n regeling vind ik onzin. Als je onvoldoende geld hebt voor iets, dan moet je er niet aan beginnen. Maar goed, dit soort flutsubsidies zijn er helaas veel te veel. Straks mag de vermogende hondenbezitter nog extra hondenbelasting betalen zodat de minima toch een hond kunnen houden.Jacksel schreef:Hier is wel hondenbelasting, maar bij minimum inkomen is de eerste hond gratis, oftewel ik hoef niet te betalen voor Jamey. Een paar maanden terug is er een nieuwe regeling ingegaan, sindsdien zijn er vuilnisbakken geplaatst en is het verplicht om met poepzakjes te lopen. Het plaatsen van die bakken en het legen ervan wordt nu vanuit de hondenbelasting betaald...
....
-
Job
- Zeer actief
Per kg hond zou natuurlijk ook een idee zijn!
Guus hier weegt 3 kg, poept alleen op het erf
maar kost wel ruim 90 euro aan hondenbelasting.
Mijn katten zijn allemaal groter dan hij is.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
Muk
Gelukkig zijn ze in dit achtelijke dorp waar ik woon daar nog niet achtergekomen.Job schreef:Per kg hond zou natuurlijk ook een idee zijn!![]()
-
Job
- Zeer actief
en gelijk heb je!
Eens bedenken hoe ik Guus 90 kg kan gaan laten wegen.....
Eens bedenken hoe ik Guus 90 kg kan gaan laten wegen.....
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
oh dan hoef ik de mijne ook niet meer op te gevenReny schreef:Ik niet
Maar in heerhugowaard is het al afgeschaft
- Cedhil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Ik vind het ronduit belachelijk dat er zoveel hier betaald moet worden terwijl wij er niks van zien. We moeten zelf de poep opruimen, oke snap ik, maar zorg dan er voldoende van die bakken staan en dat ze niet zo overvol zitten met andere rotzooi. Ook vind ik dat ze dan wel eens mensen mogen beboeten die in die hondenparken fietsen (terwijl er alleen voetgangers met/zonder honden zijn toegestaan). Wij worden namelijk wel op de bon geslingerd voor van alles, terwijl de fietsers alles maar mogen doen.
Ik haat klaagzang, maar hier gaat alles toch net een stapje te ver!
Ik haat klaagzang, maar hier gaat alles toch net een stapje te ver!

-
Marion.
Ik. Omdat het moet, en er jaarlijks een controleur langs de deuren komt. Ook nog toen we in Den Haag woonden trouwens.Lin&Noa schreef:Goed dat het afgeschaft wordt dan. Vraag me echt af wie nog hondenbelasting betaalt?
Onze oudste hond kost 85 euro geloof ik, de 2-de is extra super-super-vervuilend en kost dus 160 euro. Bij elkaar 240 euro. En ik ruim al hun ontlasting op (ik lijk wel gek!)
-
Marion.
Nou. Inderdaad zeg. Wat een debiele regeling.Muk schreef:Zo'n regeling vind ik onzin. Als je onvoldoende geld hebt voor iets, dan moet je er niet aan beginnen. Maar goed, dit soort flutsubsidies zijn er helaas veel te veel. Straks mag de vermogende hondenbezitter nog extra hondenbelasting betalen zodat de minima toch een hond kunnen houden.Jacksel schreef:Hier is wel hondenbelasting, maar bij minimum inkomen is de eerste hond gratis, oftewel ik hoef niet te betalen voor Jamey. Een paar maanden terug is er een nieuwe regeling ingegaan, sindsdien zijn er vuilnisbakken geplaatst en is het verplicht om met poepzakjes te lopen. Het plaatsen van die bakken en het legen ervan wordt nu vanuit de hondenbelasting betaald...
....
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Tot je zelf in zo'n situatie komt en je hond weg moet doen, amen. Volgens mij kunnen mensen met een minimum inkomen in aanmerking komen voor kwijtschelding van alle gemeentelijke belastingen, dus waarom zou de hondenbelasting hierop een uitzondering moeten zijn?Muk schreef:Zo'n regeling vind ik onzin. Als je onvoldoende geld hebt voor iets, dan moet je er niet aan beginnen. Maar goed, dit soort flutsubsidies zijn er helaas veel te veel. Straks mag de vermogende hondenbezitter nog extra hondenbelasting betalen zodat de minima toch een hond kunnen houden.Jacksel schreef:Hier is wel hondenbelasting, maar bij minimum inkomen is de eerste hond gratis, oftewel ik hoef niet te betalen voor Jamey. Een paar maanden terug is er een nieuwe regeling ingegaan, sindsdien zijn er vuilnisbakken geplaatst en is het verplicht om met poepzakjes te lopen. Het plaatsen van die bakken en het legen ervan wordt nu vanuit de hondenbelasting betaald...
....
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Precies, dat is het ook. Valt onder de kwijtschelding en alleen voor de eerste hond. Voor de tweede hond moet je gewoon het bedrag van de 2e hond betalen, dus niet het goedkopere eerste hond bedrag (maar die eerste hond blijft dus wel gratisbennie schreef:Tot je zelf in zo'n situatie komt en je hond weg moet doen, amen. Volgens mij kunnen mensen met een minimum inkomen in aanmerking komen voor kwijtschelding van alle gemeentelijke belastingen, dus waarom zou de hondenbelasting hierop een uitzondering moeten zijn?Muk schreef:Zo'n regeling vind ik onzin. Als je onvoldoende geld hebt voor iets, dan moet je er niet aan beginnen. Maar goed, dit soort flutsubsidies zijn er helaas veel te veel. Straks mag de vermogende hondenbezitter nog extra hondenbelasting betalen zodat de minima toch een hond kunnen houden.Jacksel schreef:Hier is wel hondenbelasting, maar bij minimum inkomen is de eerste hond gratis, oftewel ik hoef niet te betalen voor Jamey. Een paar maanden terug is er een nieuwe regeling ingegaan, sindsdien zijn er vuilnisbakken geplaatst en is het verplicht om met poepzakjes te lopen. Het plaatsen van die bakken en het legen ervan wordt nu vanuit de hondenbelasting betaald...
....

You'll be in my heart... Always...
- MJ
- Zeer actief
Oh ! Mazzelaar ! Ik kom naar Tubbergen.iones schreef:Zo is het ook gegaan in de gemeente Tubbergen waar ik woon. Daar is de hondenbelasting ook afgeschaft omdat het meer kostte dan dat het opleverde. Gelukkig. Ik vind het geen rechtmatige manier van belasting innen.
Tenslotte voor wat hoort wat. We rijden op wegen dus betalen we wegenbelasting. Dan moet er voor honden ook iets gedaan worden indien we hondenbelasting betalen. MAar dat gebeurt niet. Iedereen profiteert er van behalve de hondeneigenaar.
Hier in Almelo betaal ik 304,92 voor de honden.
Eerste hond € 63,60
Tweede hond € 114,60
Elke volgende hond € 126,72
Kennel* € 177,56