Diesel voelt zich hier steeds meer thuis, vertrouwt vooral mij veel meer dan in het begin. Dit merk ik aan kleine dingen zoals wanneer zijn pootje verstrikt zit in zijn lijn, dan kan ik zonder problemen die poot opheffen en de boel weer goed steken. In het begin vond hij dat niet leuk, trok zijn poot terug en keek me lelijk aan. Nu vind hij het allemaal best
Hij begint wel meer praatjes te krijgen tegen mijn vriend. Wat eigenlijk logisch is, want die doet weinig met Diesel behalve spelen. Als ik niet kan dan gaat hij wel eens een wandelingetje doen, of geeft hem een keer eten, maar meestal doe ik dat. Ik oefen en leer ook de commando's aan Diesel, wandel met hem, voer hem, kam hem, doe hem in bad (al 1x tot nu toe). Als we ergens heen gaan hou ik Diesel bij me, want mijn vriend is niet zo consequent. Die kan rustig ergens staan praten terwijl Diesel al krabbend en buikschuifelend naar die vieze halve appel toe wil. Dat werkt niet bij mij, zitten en braaf zijn als baasje praat
Dus als mijn vriend hem een correctie geeft, gaat hij nu soms brommen. Dat doet hij bij mij nooit. Hij heeft het 1x gedaan toen hij met zijn kop voor de vuilbak stond, waar een stuk op de grond gevallen cake in lag. Ik zei, hop wegwezen, cake is nie van jou. En toen gaf hij commentaar in de vorm van een grom. Hij vertikte het om aan de kant te gaan. Toen heb ik hem luid en duidelijk gezegd dat ie op moest zouten, hup, ga maar in je mand zitten. Wat hij met veel tegenzin deed
Sinds een week ofzo heeft Diesel interesse gekregen voor water
Toen kwam er een man voorbij die me hartelijk en vriendelijk toelachte, en hij keek ook zo naar Diesel van kijk nou hoe leuk.
Ik ga ook meer en meer fietsen met hem. Dat lukt veel beter, hij loopt nu netjes mee. Ik merk geen verschil, hij wordt er niet moe van. Naar andere honden toe is hij een beetje rustiger geworden. Het laatste teefje die we tegenkwamen daar was hij heel lief voor, en ze hebben leuk gespeeld. Onlangs heeft hij gesnuffeld met een zwitserse herder pup. Hij was veel te wild, pup had zich verschanst achter de benen van baasje en kwam telkens even keffen om dan terug te hollen. Ik had meerdere malen gezegd tegen het baasje dat Diesel nogal wild kan zijn, maar die stond erop dat ze kennis maakten. Diesel deed niets verkeerd hoor, maar hij wou zo die pup omver lopen om te spelen. Ze hebben toch lief gesnuffeld en gekwispeld.
We zijn ook pas een franse bull tegen gekomen bij het losloopveld, daar was hij kwispelend mee aan het kennis maken toen er een hysterische grauwende blaffende cocker kwam aanlopen. Jaaa zei het baasje, dat is omdat ie aan de lijn is (Diesel dus) dan gaat ie grommen want ze zijn niet evenwaardig. Ze doelde dus op Diesel, dat hij gromde.. Maar die stond te snuffelen met de bull, het was haar cocker die grollend op Diesel afstormde. Diesel heeft de cocker mooi genegeerd. Ik ben maar niet op het veld gegaan, had ik geen zin meer in.
Al met al gaat het goed met Diesel, hij heeft zijn streken nog wel eens maar het is een lieverd. Daarnet hebben we nog een kwartiertje geknuffeld en gekroeld, dan hangt hij echt zo in mijn armen, zo dicht mogelijk bij me. En dan krijg ik nog een dikke lebber in mijn gezicht waarna hij zich in de beste positie legt om gekroeld te worden. Na afloop komt hij dan zijn beer brengen, alsof die ook een knuffel moet