Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cujo, Kenzo, Izzy en Amy kennelhoest :((

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Cujo, Kenzo, Izzy en Amy kennelhoest :((

Ongelezen bericht door Demi »

En daar kwamen we gisteren pas echt achter. Blijkt dat ik januari voor het eerst met een van de honden met hoest klachten bij de Da was. Daarna hebben ze allemaal constant echt loopneuzen gehad. Ik heb het dan over Cujo Kenzo en Lila. In maart kwam Izzy erbij en die had na een week ook een loopneus en oogde verkouden net zoals de rest. Nu Amy erbij en precies hetzelfde verhaal :(
Sinds gisteren is Izzy echt aan het hoesten geslagen, vooral bij inspanning. Snot (doorzichtig) loopt ook uit haar neus. amy hoeste net ook en Cujo en Kenzo hebben echt snotneuzen.
Met de DA overlegd en die zegt dat we een virus in huis hebben en dat de honden elkaar blijven aansteken :( Ja lekker dan, want hoe doorbreek je dat dan?? Want een virus moet je uitzieken en als de een weer beter is, dan begint de volgende en dat dus al ruim 10 maanden....
Iemand een idee wat ik er aan kan doen om het de deur uit te krijgen?
Laatst gewijzigd door Demi op 02 nov 2010 08:04, 5 keer totaal gewijzigd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Sinds januari al een virus in huis....

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou het echt niet weten.

Maar weet de DA dat ook niet dan???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Proberen de weerstand van de honden te verbeteren.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat zegt de dierenarts dan? Want normaal gesproken gaat een virus gewoon weer over en dan krijgen ze het dus ook niet meer. :denken: Het zal dan zoiets als kennelhoest moeten zijn. Heeft de dierenarts niet gezegd over welk virus het dan waarschijnlijk gaat? :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Marina schreef:Ik zou het echt niet weten.

Nee DA weet het ook niet. Voor een virus heb je geen medicijnen, moet je uitzieken zeggen ze. Maar ja als de een weer wat beter is, wordt de volgende weer ziek en zo blijven we aan de gang :ugh:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Cashel Vale schreef:Proberen de weerstand van de honden te verbeteren.
Met vitamine etc bedoel je?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Wat zegt de dierenarts dan? Want normaal gesproken gaat een virus gewoon weer over en dan krijgen ze het dus ook niet meer. :denken: Het zal dan zoiets als kennelhoest moeten zijn. Heeft de dierenarts niet gezegd over welk virus het dan waarschijnlijk gaat? :wink:
De dierenarts had geen idee welk virus het was. Ze vergeleek het met een griep bij mensen, alleen blijven ze elkaar steeds weer aansteken op deze manier. Een virus zou normaal gesproken idd over moeten gaan, maar ze zei ook dat er bv ook mensen zijn die langdurig verkouden zijn :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Demi schreef:

Nee DA weet het ook niet. Voor een virus heb je geen medicijnen, moet je uitzieken zeggen ze. Maar ja als de een weer wat beter is, wordt de volgende weer ziek en zo blijven we aan de gang :ugh:
Dat is niet logisch of normaal hoor. :denken: Als een hond na een virusinfectie die weer terug krijgt is hij niet genezen geweest. Als ik nu een griepvirus oppak betekent dat dus niet dat mijn huis voor altijd besmet is en dat Martijn en ik elkaar maand na maand die griep blijven bezorgen. Je wordt normaal gesproken 1 keer getroffen en dan niet meer totdat het virus gemuteerd is. Ik begrijp dus niks van de dierenarts en zijn conclusie. Eens de griep betekent nl niet altijd de griep en zo komt jouw verhaal wel over. Een hond die iets gehad heeft is normaal gesproken immuun en krijgt dat dus niet nog een keer. Dus wat de dierenarts zegt vind ik erg vaag.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Vreemd verhaal van de da. Het virus zou na nr 4 inderdaad weg moeten zijn.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik denk ook dat je de weerstand omhoog moet zien te krijgen, een prebiotica misschien?
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door linn »

Ik gebruik voor onze andere huisdieren (vogel, kat en destijds ook cavia's) echinaforce van dr. vogel (druppels). Dit verbeterd de weerstand , bij ons werkt het bij de dieren over het algemeen beter dan bij ons zelf. Ik zelf gebruik het alleen liever niet te lang achter elkaar (is meestal ook niet nodig).

Even iets van het web geplukt:
Kan ik de middelen van A. Vogel ook aan dieren geven?
Ja. De middelen van A. Vogel zijn ook geschikt voor toediening aan dieren. U kunt dan een aangepaste hoeveelheid op lichaamsgewicht geven. De stelregel luidt: 1 druppel per kilo lichaamsgewicht, deze hoeveelheid kan over de dag verdeeld worden. Stel dat u een kat heeft van 4 kilo, dan mag deze kat 4 druppels hebben, verdeeld over 2x daags 2 druppels. De druppels kunnen over het voer gedaan worden, of met een pipetje in de mond worden gebracht. Tabletten kunnen vermalen worden en door het voer gedaan worden.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Demi schreef:

Dat is niet logisch of normaal hoor. :denken: Als een hond na een virusinfectie die weer terug krijgt is hij niet genezen geweest. Als ik nu een griepvirus oppak betekent dat dus niet dat mijn huis voor altijd besmet is en dat Martijn en ik elkaar maand na maand die griep blijven bezorgen. Je wordt normaal gesproken 1 keer getroffen en dan niet meer totdat het virus gemuteerd is. Ik begrijp dus niks van de dierenarts en zijn conclusie. Eens de griep betekent nl niet altijd de griep en zo komt jouw verhaal wel over. Een hond die iets gehad heeft is normaal gesproken immuun en krijgt dat dus niet nog een keer. Dus wat de dierenarts zegt vind ik erg vaag.
Ja dat klopt idd wat je zegt, het is zeker niet eens een griep altijd een griep natuurlijk :19: Maar goed, hoe kom ik erachter wat het is, de dierenarts weet het dus ook niet. Kan het niet zijn doordat ze allemaal een slechtere weerstand hebben hier dat ze elkaar bv blijven besmetten met een (milde) vorm van kennelhoest?
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik denk niet dat je er achter kan komen wat het is...als de DA het ook niet weet.
Ik zou al je honden nu weerstandverhogende middelen geven en misschien Probiotica ofzo?
Groetjes Lianne
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dan misschien alle honden behandelen tegen kennelhoest??
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

linn schreef:Ik gebruik voor onze andere huisdieren (vogel, kat en destijds ook cavia's) echinaforce van dr. vogel (druppels). Dit verbeterd de weerstand , bij ons werkt het bij de dieren over het algemeen beter dan bij ons zelf. Ik zelf gebruik het alleen liever niet te lang achter elkaar (is meestal ook niet nodig).

Even iets van het web geplukt:
Kan ik de middelen van A. Vogel ook aan dieren geven?
Ja. De middelen van A. Vogel zijn ook geschikt voor toediening aan dieren. U kunt dan een aangepaste hoeveelheid op lichaamsgewicht geven. De stelregel luidt: 1 druppel per kilo lichaamsgewicht, deze hoeveelheid kan over de dag verdeeld worden. Stel dat u een kat heeft van 4 kilo, dan mag deze kat 4 druppels hebben, verdeeld over 2x daags 2 druppels. De druppels kunnen over het voer gedaan worden, of met een pipetje in de mond worden gebracht. Tabletten kunnen vermalen worden en door het voer gedaan worden.
Ik heb wel tabletjes hiervan, ga die maar eens geven dan :ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:Ik denk niet dat je er achter kan komen wat het is...als de DA het ook niet weet.
Ik zou al je honden nu weerstandverhogende middelen geven en misschien Probiotica ofzo?

Het is niet in het bloed te zien als het een virus is begreep ik. Probiotica ga ik ook halen, kan nooit geen kwaad :ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:Dan misschien alle honden behandelen tegen kennelhoest??

Ja maar de vraag is hoe? Want het is zeer waarschijnlijk een virus en geen bacterie dus een antibiotica helpt niet
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Re: Update met filmpje, klinkt dit als kennelhoest?

Let niet op het filmpje zelf, ik werd nl aangevallen door Izzy, ze wordt niet graag gefilmd :mrgreen: op ong 22 sec. begint ze met hoesten. Ik vraag me af of iemand dit herkent? Klinkt dit als een kennelhoest? Of toch als iets anders?

Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

hier heeft Shira ook wel eens kennelhoest en ook zo'n rauwe blaf gehad. Wat ik dan doe is thijmsiroop erin. Lekker zacht voor haar keel en daarna waren de klachten snel over. Weet niet of dit kennelhoest is... maar thijmsiroop kan geen kwaad en zal zeker verlichtend werken
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Voor mij klinkt kennelhoest meer rochelend/wurgend, maar het zou toch best goed kunnen hoor.
Bakkie maakt ook weleens van dat soort gore geluiden en die heeft géén kennelhoest. Wel een ruisje op zijn hart.
Maar goed, jouw hond maakt die geluiden tijdens opwinding.
lees DIT anders eens door.
Maar de hoest bij een kennelhoest komt toch juist opzetten bij opwinding? Of nou juist niet? Ik weet het niet meer :ugh: Ga je link even doorlezen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Stop anders eens met roken ;-)
haha, moet ik eerst nog beginnen met roken :mrgreen: Izzy klinkt wel of ze al jaren zware shag rookt :ugh:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

shibashira schreef:hier heeft Shira ook wel eens kennelhoest en ook zo'n rauwe blaf gehad. Wat ik dan doe is thijmsiroop erin. Lekker zacht voor haar keel en daarna waren de klachten snel over. Weet niet of dit kennelhoest is... maar thijmsiroop kan geen kwaad en zal zeker verlichtend werken
Tijmsiroop geef ik haar nu net een dag, maar helpt helaas nog niet. Wat je niet hoort op het filmpje is het kokhalzen wat ze veel doet na het hoesten. Deed Shira dat ook toen ze kennelhoest had?
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Shira bleef soms in haar hoesten hangen en begon dan idd te kokhalzen. Heb wel vaker kennelhoest gehad bij mijn vorige hond dus lig er helemaal niet wakker van. Zolang (!!) het maar niet chronisch wordt. Pas daar mee op.. als het te lang aanhoudt.

De thijmsiroop gaf ik gedurende 1 week ... zeker drie keer per dag... 1 theelepel. En verder rust.. niet teveel wandelen en niet trainen. Daarnaast weerstand omhoog, maar die tips heb je al gehad. Ga er maar niet vanuit dat thijmsiroop meteen werkt.

Echter wel erg vreemd dat het zo blijft aanhouden bij je... succes ermee.. hopelijk valt het allemaal mee.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Demi schreef: Maar de hoest bij een kennelhoest komt toch juist opzetten bij opwinding? Of nou juist niet? Ik weet het niet meer :ugh: Ga je link even doorlezen
Ja, meestal wel. Juist bij een hartprobleem komt het vaker in rust voor.
Hoesten bij hartproblemen komt idd ook voor. Hoop toch echt dat het dit niet is :(
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mark maakt voor de ratten altijd thijmthee als ze verkouden zijn en/of niesen/hoesten. Werkt super.
Maar om nu 4 honden tegelijk van het hoesten af te helpen, ik heb geen idee. Allemaal aan de AB?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Re: Update met filmpje, klinkt dit als kennelhoest? Zo DA....

Na een nacht naast Izzy gelegen te hebben en geluisterd te hebben naar haar hoest (echt ze klinkt als een zeehond :( ) ga ik toch zo met haar naar de DA. e hoest dus ook zo hard in haar slaap dus het is niet alleen na inspanning en bij opwinding. Echt zielig, het is net of ze stikt af en toe :jank: (is nu Amy weer in elkaar aan het beuken, dat doet ze nog wel)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Demi schreef:Na een nacht naast Izzy gelegen te hebben en geluisterd te hebben naar haar hoest (echt ze klinkt als een zeehond :( ) ga ik toch zo met haar naar de DA. e hoest dus ook zo hard in haar slaap dus het is niet alleen na inspanning en bij opwinding. Echt zielig, het is net of ze stikt af en toe :jank: (is nu Amy weer in elkaar aan het beuken, dat doet ze nog wel)
Ben je al geweest?
Ik hoop echt dat het iets onschuldigs is, jullie hebben al veel te veel ellende gehad...
:knuffel1:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

het klinkt als de hoest die mijn duo tijd geleden heeft gehad.. Ik heb dat gewoon behandelt als kennelhoest met hoestdrank en honing. Na 7 dagen was het helemaal over.

Ben benieuwd wat de Da zegt.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nou geweest en ze heeft koorts :( Ook was haar tandvlees wat plakkerig, dus vocht tekort? Izzy heeft een spuit tegen de koorts gehad en toch een kuur Doxoral, omdat de DA vindt dat we met Izzy niet gewoon kunnen uitzieken, omdat ze natuurlijk wel leishmania en ehrlichia heeft. Dus we kunnen wel weer wat duimen gebruiken, want ze is duidelijk niet mijn Izzy :(

Verder meteen bloed laten afnemen, doe dit elke 3 maanden, om te kijken hoe het ervoor staat met beide ziektes....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Goed dat je gegaan bent, ik hoop dat Izzy snel weer opknapt.
Wat een zorgen weer meis. :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”