we waren op het grote veld hier eind van de straat , toen Gentle dacht een speelkameraadje te zien, hij vind momenteel
alles wat leeft nog leuk en interessant en denkt dat alles en iedereen met hem wil spelen.
hij is dan ook gewoon voorzichtig en vriendelijk, maargoed niet elk ander dier (bijvoorbeeld de konijnen die we hebben) snapt dat. Maargoed nu viel zijn oog op een kraai.
Dus hij loopt erheen,kwispelend , omdat hij wil snuffelen.
Ik zeg nog (niet dat hij me snapt maargoed
Maar dan valt het ons op dat de vogel dus NIET vliegt........
hij hupt steeds een paar stapjes weg, maar vliegt niet op !
dus we staan dit zo eventjes aan te kijken, en toen zei ik tegen mijn ene dochter, houdt Gentle even vast aan de riem, ik ga kijken. dus ik loop erheen, en de kraai lijkt idd niet te kunnen vliegen. we hebben nog een hoop moeite moeten doen om hem te kunnen vangen, nadat ik eerst navraag had gedaan bij een familielid dat veel verstand heeft van vogels en bevestigd had gekregen dat het in deze tijd van het jaar echt niet om een jonge vogel kan gaan , en hebben hem mee genomen en in de tuin in een hok gedaan .
heb meteen de dierenambulance gebeld en ze komen hem vanavond nog ophalen.
maargoed, volgens de meiden is Gentle dus een held, want zonder hem zou de vogel misschien wel zijn aangereden of verhongerd ofzo ...