Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan een hond écht niet weerstaan?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cyella
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder
Contacteer:

Wat kan een hond écht niet weerstaan?

Ongelezen bericht door Cyella »

Hey!

Onze zwitserse witte herder heeft een enorm probleem, hij eet namelijk haast niets. Hij eet geen brokken, geen blikvoeding, geen hondensnoepjes, geen botten, geen verse botten van de slager, geen varkensoren, geen niks. Alleen mensenvoeding en Pedigree dingen. Maar beide zijn alles behalve gezond. Kaas kan ik hem niet te veel geven, en ik ga hem toch ook geen stuk kaas geven voor iedere zit? Weet iemand iets wat mijn hond gegarandeerd eet, of wat ik kan uitproberen? En weet iemand misschien een goede brok: Veel vlees, weinig graan, niet of niet te veel toegevoegd spul ;)
En geen dierlijke bijproducten, laat staan andere bijproducten.
Laatst gewijzigd door Cyella op 27 okt 2010 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Giving up isn't always a sign of being to weak to go on, sometimes it means you're strong enough to let it go.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond écht niet weerstaan?

Ongelezen bericht door Renske »

:eek:

Dat is wel heel veel wat hij niet lust. Lust hij pens? Lappen, of gemalen van smuldier? Op het moment dat hij de gemalen zou eten, dan zou je de kvv compleet met pens van smuldier kunnen proberen.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

onze oude hond charley at na een tijdje ook bijna niets meer.

we hebben toen zijn eten in de bench gezet en toen hij echt honger begon te krijgen at hij het toch wel op..

maar ja dat was ongeveer na 30 minuten al .. ik weet niet hoe jou hond er op reageert..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Cyella
Actief
Contacteer:

Yaikaa schreef:onze oude hond charley at na een tijdje ook bijna niets meer.

we hebben toen zijn eten in de bench gezet en toen hij echt honger begon te krijgen at hij het toch wel op..

maar ja dat was ongeveer na 30 minuten al .. ik weet niet hoe jou hond er op reageert..

Hij krijgt 2x per dag te eten, hij heeft de droge brokken al eens een keer haast 3 dagen overgeslagen omdat hij het niet at.
Hij lust wel alles van mensenvoeding, maar dat is -zoals de naam het al zegt- niet uitermate geschikt voor honden. En aangezien hij al erg mager is, kan ik hem niet laten uithongeren totdat hij het wel eet.
Afbeelding
Giving up isn't always a sign of being to weak to go on, sometimes it means you're strong enough to let it go.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo hier is ook geen grote eter (hoewel uiteindelijk zijn bak wel leeg komt, vooral vanwege de concurrentie hier) maar doet een moord voor KVV van Duck. Daar mag niemand anders bij in de buurt komen :S: Dat is natuurlijk voor de dagelijkse voeding. Met beloningen is hij wat minder kieskeurig maar die kleine snacks van Beneful (Happy walks noemen ze die geloof ik) hebben wel een speciaal effect. Wel erg duur dus zo vaak krijgt hij ze niet.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Cyella schreef:
Yaikaa schreef:onze oude hond charley at na een tijdje ook bijna niets meer.

Hij krijgt 2x per dag te eten, hij heeft de droge brokken al eens een keer haast 3 dagen overgeslagen omdat hij het niet at.
Hij lust wel alles van mensenvoeding, maar dat is -zoals de naam het al zegt- niet uitermate geschikt voor honden. En aangezien hij al erg mager is, kan ik hem niet laten uithongeren totdat hij het wel eet.

Nee daarom zei ik al ligt er maar net aan hoe je hond er op reageert! Heel veel succes ermee, en dat je maar snel iets vind wat hij ECHT heel lekker vind want dit is niet leuk .. :(:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Cyella
Actief
Contacteer:

Ik wilde Orijen als brok uitproberen, maar eerlijk gezegd vind ik dat net iets te duur om even uit te proberen. Daarnaast heb ik het idee dat hij droogvoer met lange tanden of niet opeet, dus ik ga eens een keertje KVV uitproberen, en als hij dat lust uitbouwen tot BARF.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

gerookte zalm, zalmsnippers, gedroogde pens/gedroogde kip/gedroogde long enz... dat is iets waar ik haar heel wild mee kan krijgen..
Ook met haar KVV,
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ha,ha ik had een ander idee bij de topictitel.

mijn honden kunnen vaak bepaalde poep niet weerstaan :N: :F:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau kan geen smuldier weerstaan. Maar Beau is geen moeilijke eter, hij eet alles wat ik hem voorzet :wink:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Herkenbaar, onze hond had dat ook. Lekkers van de slager etc bliefde hij niet en brokken vertikte hij gewoon om te eten. Toen hij geloof ik de 3e dag oid de brokken weer niet had aangeraakt heb ik smuldier pens/vlees compleet voorgeschoteld. binnen een minuut bijna met bak en al op! Ik zou dus echt dat proberen. Van brokken lustte hij alleen Prins Standaard, mss ook geschikt voor jouw kieskeurige eter haha? Sterkte, weet hoe lastig het kan zijn!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Heb je al Rodi worst geprobeerd?
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

buster is ook een hele slechte eter

brokken met hele lange tanden en de bak kan er gerust 3 dagen staan
wel krijgt hij 2 keer per dag een bak smuldier--vleescompleet--en dit wordt gegeten vraag niet hoe maar het komt op :19:

pens lap kreg hij 1 keer per week en ook een kipkarkas per week
maar je moet er moeite voor doen en dat doet hij niet dus de pens is alweer verleden tijd en de kipkarkas doet hij een dag over

maar goed hij eet :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

[quote="Cyella"en als hij dat lust uitbouwen tot BARF.[/quote]

Of op kvv houden :wink:.
Cyella
Actief
Contacteer:

Bedankt voor het advies! Ik zal zaterdag beginnen met zijn nieuwe maaltijden x)
Afbeelding
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Hier ook een kieskeurige eter (witte herder). Toch gaan de penslappen er goed in en ook lamsvlees vind hij erg lekker!

Smuldier pens kompleet en vlees kompleet gaat er ook goed in.

Hij krijgt ook brokken als afwisseling (paar dagen achter elkaar), Orijen vis. 's Avonds heeft hij daar pas zin in ;)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Droogmachine aanschaffen en daar verantwoord spul in drogen? De mijne zijn ook zeikerds, maar gedroogde kippelevertjes vinden ze heerlijk. Laat staan gedroogde vis of runderlappen. Doen ze ongeveer een moord voor.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Gedroogde vissenhuiden zijn hier ook niet te weerstaan
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Probeer eens een verse penslap, veel honden vinden dat heerlijk.
Pens is ook zwaar favo bij mijn honden , het is ook nog es gezond. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Cyella
Actief
Contacteer:

Bedankt ik zal het allemaal eens proberen! Maar eerst kom ik met goed nieuws. Gisteren wilde ik meteen KVV halen, maar ze hadden geen diepvriezer, dus die kans was al klein dat ze het zouden hebben. Dus ik keek rond bij het blikvoer, stond er een pakje van Renske Vers Vlees Voeding. Dus ik kijk op de achterkant van de ingredienten, 70% vlees. Dat was het beste wat ze eigenlijk verkochtte, dus ik besloot om dat mee te nemen. Na een stevige wandeling had ik het hem gegeven, en hij heeft nog nooit zo goed gegeten! Ik ben er super blij mee! Wat vinden jullie van de ingredienten?

Vers kippenvlees ( 45%), Vers lamsvlees (16%), Lamspens (10%), Volkorenrijst 12%, Zeewier extract, Kruiden, Vitaminen & mineralen, Glucosamine, Chondroitine
Afbeelding
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Ongelezen bericht door yvette_van_alert »

Slecht eten kan ook een medische oorzaak hebben, zoals ontstekingen in maag darm kanaal! Allergie voor voeding, dat kan heel extreem zijn. Bij mijn hond kwam dit er pas na jaren uit omdat ik perse een echo wilde en hem heb laten open maken. Toen schrokken we ons kapot. Overigens leeft de hond nu 2 jaar later nog steeds mbt prednison en tramadol en is weer fit en van 18 kg naar 25 gegaan en op top momenten zelfs 28 kg. Ik zou hem graag naar 30 kg willen krijgen maar dat gaat denk ik niet meer lukken.
Cyella
Actief
Contacteer:

Vandaag Smuldier Hart geprobeerd, ging super! Ik heb alle varianten meegepakt zodat ik kan uitproberen!
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Cyella schreef:Vandaag Smuldier Hart geprobeerd, ging super! Ik heb alle varianten meegepakt zodat ik kan uitproberen!
Herkenbaar haha. Toch maar over op kvv dus :ok: Wel even in de gaten houden dat de verhoudingen oké zijn: niet alle versies van Smuldier zijn compleet voeders. Van degene die het wel zijn, staat het op de voorkant (er is een pens/vlees compleet en een vlees compleet) Denk dat je hond de kip wellicht ook wel erg kan waarderen, die was bij mijn kieskeurige meneer ook erg populair.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Cyella
Actief
Contacteer:

Expecting schreef:
Cyella schreef:Vandaag Smuldier Hart geprobeerd, ging super! Ik heb alle varianten meegepakt zodat ik kan uitproberen!
Herkenbaar haha. Toch maar over op kvv dus :ok: Wel even in de gaten houden dat de verhoudingen oké zijn: niet alle versies van Smuldier zijn compleet voeders. Van degene die het wel zijn, staat het op de voorkant (er is een pens/vlees compleet en een vlees compleet) Denk dat je hond de kip wellicht ook wel erg kan waarderen, die was bij mijn kieskeurige meneer ook erg populair.

Dat denk ik ook! Een stukje kip [strike]van de tafel[/strike] eet meneer ook zo ^^
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”