Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wist je dat....
Moderator: moderatorteam
- dieszel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler-Stafford
Dogue de Bordeaux
Wist je dat....
Wat is de oudste hond ter wereld?
Wat was het grootste nest?
Plaast hier alle leuke en minder leuke wetenswaardigheden over je ras of honden in het algemeen!
Ik begin.
Wist je dat er in de middeleeuwen een Bordeauxdog genaamd Moufland was?
Deze hond werd als onoverwinnelijk gezien.
Hij werd door ridder Jean de Pierrefond bekroond met de zilverenhalsband en kreeg vrijstelling van dierengevechten.
Wat was het grootste nest?
Plaast hier alle leuke en minder leuke wetenswaardigheden over je ras of honden in het algemeen!
Ik begin.
Wist je dat er in de middeleeuwen een Bordeauxdog genaamd Moufland was?
Deze hond werd als onoverwinnelijk gezien.
Hij werd door ridder Jean de Pierrefond bekroond met de zilverenhalsband en kreeg vrijstelling van dierengevechten.
Laatst gewijzigd door dieszel op 27 okt 2010 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Wist je dat....
Atilla de Hun op zijn tocht vergezeld werd door Podencos Ibicenco.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Maxine
- Zeer actief
Vorige week nog geleerd tijdens kunstgeschiedenis:
De hond word in de bijbel 14 keer vernoemd.

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
de pootafdruk van een basenji is niet zoals van andere honden

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Maxine
- Zeer actief
De oorsprong van het amputeren van een hondenstaart gaat terug tot in de vroeg romeinse tijd. Het idee kwam van de schrijver Lucius Columella die beweerde dat het amputeren van een hondenstaart, hondsdolheid zou voorkomen.

- dieszel
- Vaste gebruiker
Dogue de Bordeaux
De lundehond heeft ook rare poten 6 tenen en kan zijn voorpoten ook volledig zijdelings strekken.Podenji schreef:de pootafdruk van een basenji is niet zoals van andere honden
Ook is zijn duim beweeglijk in elke richting!

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben jouw Podenco's dit niet ?Podenji schreef:de pootafdruk van een basenji is niet zoals van andere honden
Ik heb er twee met ook zulke zooltjes en de rest zit tussen de Bas en de huishond in (een heel dun randje ertussen)
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nope, er zit een klein randje tussen, maar ze zijn dus niet verbonden aan elkaar zoals bij mijn basenjis.sirene schreef:Hebben jouw Podenco's dit niet ?Podenji schreef:de pootafdruk van een basenji is niet zoals van andere honden
Ik heb er twee met ook zulke zooltjes en de rest zit tussen de Bas en de huishond in (een heel dun randje ertussen)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat moet welsirene schreef:Wat grappig. Ik heb vast twee kruising basenji's
- -Rianne-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Misschien iets off topic maar ik heb een vraagje de hond van mijn overburen is een king charles spaniel hij is 14 jaar en 11 maanden ik vind dit erg oud voor een king charles. De eigenaren willen graag weten hoe oud de oudste hond in hun ras is. weet iemand waar ik dit kan vinden? Volgens mij komt hij namelijk wel erg in de buurt. Het enige wat die hond heeft is artrose hij heeft nu andere pijnstillers en huppelt weer vrolijk rond. Hij heeft geen bultje niets ook geen hartruis wat erg vaak voorkomend bij die honden.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Dat klopt tochMaxine schreef:De oorsprong van het amputeren van een hondenstaart gaat terug tot in de vroeg romeinse tijd. Het idee kwam van de schrijver Lucius Columella die beweerde dat het amputeren van een hondenstaart, hondsdolheid zou voorkomen.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik ga een hoop leren van dit topic... 
- Niels
- Actief
- Mijn ras(sen): Segugio Italiano
- Contacteer:
Als een moslim door een hond wordt besnuffeld dan moet hij eerst een schone broek aantrekken voor hij weer mag bidden.
http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 35574.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 35574.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
nieuw uit september j.l.
De oudste hond ter wereld woont in Borne, Overijssel. De 22-jarige Lucy, een Yorkshire-terrier, is donderdag door Guinness World Records officieel uitgeroepen tot de oudste levende hond ter wereld.
In september 2008 was het: 29 jaar
LINCOLNSHIRE - De oudste hond ter wereld is overleden. Labrador Bella stierf op 29-jarige leeftijd. Omgerekend naar mensenleeftijd werd het dier 203 jaar oud.
Maar of dit dan echt de oudste is geweest??
De oudste hond ter wereld woont in Borne, Overijssel. De 22-jarige Lucy, een Yorkshire-terrier, is donderdag door Guinness World Records officieel uitgeroepen tot de oudste levende hond ter wereld.
LINCOLNSHIRE - De oudste hond ter wereld is overleden. Labrador Bella stierf op 29-jarige leeftijd. Omgerekend naar mensenleeftijd werd het dier 203 jaar oud.
- -Rianne-
- Vaste gebruiker
dankjewel 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is dat iets typisch Basenji? Ik zag het laatst bij een hond in de trimsalon, maar toen werd mij verteld dat alle honden dat hebben. Dacht al dat ik gek werdPodenji schreef:de pootafdruk van een basenji is niet zoals van andere honden
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
kooikerhondje
Over het kooikerhondje 2 leuke wetenwaardigheden, het hondje wat veel op schilderijen voorkomt en het hondje dat Willem van Oranje gered zou hebben.
Op schilderijen van 17e eeuwse meesters o.a. Jan Steen komt men veelvuldig spioenachtige hondjes tegen die veel lijken op het huidige kooikerhondje. Ook op 18e en 19e eeuwse familie-portretten ziet men deze hondjes.

"Zoals de ouden zongen,
zo piepen de jongen".
(Jan Steen 1626 -1679)
Behalve op schildersdoek treffen we de voorvaderen van ons huidige kooikerhondje aan in geschreven woord.
Geschiedschrijver Pieter Hooft maakt in zijn 'Nederlandsche Historiën' melding van een hondje, welke het leven van Prins Willem van Oranje gered zou hebben toen deze in 1572 in zijn legertent bij Hermigny door het gekrab van dit hondje gewekt werd en zodoende tijdig kon ontsnappen aan de Spaanse overvallers.

Bronzen figuur van
Willem van Oranje met Kooikerhondje
(Louis Royer
1793 - 1886)
Rijksmuseum Paleis Het Loo Apeldoorn
Bron: http://www.kooikerhondje.nl" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.kooikerhondje.ch" onclick="window.open(this.href);return false;
Over het kooikerhondje 2 leuke wetenwaardigheden, het hondje wat veel op schilderijen voorkomt en het hondje dat Willem van Oranje gered zou hebben.
Op schilderijen van 17e eeuwse meesters o.a. Jan Steen komt men veelvuldig spioenachtige hondjes tegen die veel lijken op het huidige kooikerhondje. Ook op 18e en 19e eeuwse familie-portretten ziet men deze hondjes.

"Zoals de ouden zongen,
zo piepen de jongen".
(Jan Steen 1626 -1679)
Behalve op schildersdoek treffen we de voorvaderen van ons huidige kooikerhondje aan in geschreven woord.
Geschiedschrijver Pieter Hooft maakt in zijn 'Nederlandsche Historiën' melding van een hondje, welke het leven van Prins Willem van Oranje gered zou hebben toen deze in 1572 in zijn legertent bij Hermigny door het gekrab van dit hondje gewekt werd en zodoende tijdig kon ontsnappen aan de Spaanse overvallers.

Bronzen figuur van
Willem van Oranje met Kooikerhondje
(Louis Royer
1793 - 1886)
Rijksmuseum Paleis Het Loo Apeldoorn
Bron: http://www.kooikerhondje.nl" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.kooikerhondje.ch" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Niels schreef:Als een moslim door een hond wordt besnuffeld dan moet hij eerst een schone broek aantrekken voor hij weer mag bidden.
Ik ga bij een moskee staan! Dat geeft een leuk youtubje
Groetjes Ilse

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Het gewone volk vroeger verboden was een Kuvasz te bezitten.
Enkel edellieden mochten Kuvaszok houden.
Enkel edellieden mochten Kuvaszok houden.
Groetjes Ilse

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier loopt een losloopgebied langs de achteringang van de moskee.Ilse met haar witte schreef:Niels schreef:Als een moslim door een hond wordt besnuffeld dan moet hij eerst een schone broek aantrekken voor hij weer mag bidden.
http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 35574.html" onclick="window.open(this.href);return false;Dat is toch van de honden besnuffeld, zo'n regel!
Ik ga bij een moskee staan! Dat geeft een leuk youtubje

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
29Teuntje56 schreef: In september 2008 was het: 29 jaar
LINCOLNSHIRE - De oudste hond ter wereld is overleden. Labrador Bella stierf op 29-jarige leeftijd.
- Niels
- Actief
- Mijn ras(sen): Segugio Italiano
- Contacteer:
Amersfoort toch? Daar heb ik eerder over gelezen:moosje schreef:Hier loopt een losloopgebied langs de achteringang van de moskee.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... dood.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;'Ik schiet die hond dood'
(Dit hele debacle kwam ik tegen toen Kira loops was en ik dus "hond broek" intikte in Google.)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Vandaag kwam ik bij mensen, zij hebben een border collie van 18 jaar. Welliswaar niet de oudste, maar voor een border collie volgens mij behoorlijk oud.
- Maxine
- Zeer actief
De eerste bekende hond die in een film meespeelde was Jean, de 'Vitagraph Dog'.
Ze speelde mee in stomme films en de inspiratie voor Rin Tin Tin en Lassie.
Jean was een border collie kruising.

Ze speelde mee in stomme films en de inspiratie voor Rin Tin Tin en Lassie.
Jean was een border collie kruising.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tijdens de Middeleeuwen, werden honden die door boeren werden gehouden verplicht om blokken rond hun nek dragen. Dit om te voorkomen dat ze de dure jachthonden van de edelen konden dekken.

- dieszel
- Vaste gebruiker
Dogue de Bordeaux
Van de hond in Lincolnshire is het niet zeker dat hij/zij 29 jaar was geworden.Teuntje56 schreef:nieuw uit september j.l.
Volgens zeggen van de eigenaar had hij de hond 26 jaar geleden aangeschaft, de hond was toen 3.
Maar er is geen bewijs.
Daardoor blijft Bluey - een Australische herdershond - vooralsnog op nummer één staan in het Guiness Book of Records. Ook deze hond werd maar liefst 29 jaar.

- dieszel
- Vaste gebruiker
Dogue de Bordeaux
En dat de hond 14x in de bijdel staat is geen toeval:Maxine schreef:Vorige week nog geleerd tijdens kunstgeschiedenis:
GOD achterste voren is ...
Leuke wetenswaardigheden allemaal

- dieszel
- Vaste gebruiker
Dogue de Bordeaux
De hoogste sprong door een hond gemaakt werd door:
Cinderella May en de hoogte was 172,7 cm
Bron Guinnes World book of records 2010.
Hier staan echt leuke dingen in!
Cinderella May en de hoogte was 172,7 cm
Bron Guinnes World book of records 2010.
Hier staan echt leuke dingen in!

- Maxine
- Zeer actief
John F. Kennedy's welsh terrier, Charlie, heeft ooit 4 pups gekregen met de dochter van de beroemde ruimtevaart-hond Laika genaamd Pushinka die hij cadeau had gekregen van Soviet Premier Kruschev.
De pups werden 'pupniks' genoemd.
De pups werden 'pupniks' genoemd.