In een losloopgebiedje hier in de buurt loopt ook een fietspad. Ik let eigenlijk altijd goed op, roep de honden terug als ze erheen lopen en ik niet kan zien wat eraan komt etc.
In de pauze van mijn werk vandaag liep ik daar even een kort rondje, en ik was met Vera het fietspad al over terwijl Saar nog aan de andere kant stond. Ik zag niks aankomen, dus ik roep Saar. Die hobbelt mijn kant op, en op dat moment zie ik een fietser met een loeivaart de bocht om komen. Ik riep meteen "HOoooo!!!", maar daar kwam totaal geen reactie op (hij had ook echt een noodvaart, dus bij mijn laatste 'O', was hij al praktisch bij Saar....), en meneer rijdt zo vol op Saar in die net het fietspad op kwam lopen. Als hij had gekeken had hij verdorie met een flauwe bocht om haar heen gekund, maar nee, niet kijken, en niet luisteren naar mijn geroep, dus hij rijdt echt gewoon vol over haar heen, alsof ze een drempel was....
Saar maakte daardoor dus een aantal zijwaardse salto's vooruit, waarom die meneer niet stopt, maar doorfietst, en WEER over haar heen rijdt
Nou ja, Saar natuurlijk helemaal over de zeik, dus die rende met d'r staart tussen de poten als een kip zonder kop weg weg weg. Uiteindelijk heb ik haar te pakken gekregen, en meteen aangelijnd, want ze wilde alleen maar vluchten. Tegen de tijd dat ik dat geregeld had was de meneer in kwestie uiteraard spoorloos verdwenen, eikel.
Wonder boven wonder heeft Saar alleen een wondje op haar lip, verder niks. Ze loopt ook gewoon goed, staat op haar achterpoten, en vreet koekies. Ze is wel wat gevoelig als je haar wat harder aait, maar goed, als je drie keer een fiets over je heen hebt gehad wil dat wel natuurlijk
Volgende keer maar nog beter opletten bij het fietspad, sorry Saar