Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenliefde of dit gaat te ver??
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Dierenliefde of dit gaat te ver??
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8046 ... buitenland
wat vinden jullie hiervan??
wat vinden jullie hiervan??
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Dierenliefde of dit gaat te ver??
Wat mij betreft gaat dat te ver, maar dat moet ieder voor zich weten. Chemokuren bij dieren gaan mij ook te ver, maar als anderen dat wel willen moeten ze dat mooi doen.
-
- Zeer actief
Ik krijg er een beetje kriebels van
zou voor mij een brug te ver zijn
edith; Zit me net te bedenken dat ik het voor mezelf niet eens zou doen, naar de states gaan om een nier te krijgen van een ter dood veroordeelde

zou voor mij een brug te ver zijn
edith; Zit me net te bedenken dat ik het voor mezelf niet eens zou doen, naar de states gaan om een nier te krijgen van een ter dood veroordeelde

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 okt 2010 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
JA te ver en nee mischien niet. Zoals het stukje al vermeld is de kat enorm belangrijk voor de meneer als je nou niks anders hebt.
Maar ik denk niet dat ik zover zou gaan, maar ik zeg nooit nooit.
Maar ik denk niet dat ik zover zou gaan, maar ik zeg nooit nooit.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik vind dat iedereen het zelf moet weten.. wat ie voor zijn dier over heeft.. en hoe ver hij wil gaan..
maar een andere kat er voor laten opereren die toch al op 'deathrow' staat vind ik erg ver gaan...
dat beestje zit al opgesloten in een asiel en dan word ie ook nog als leven donor gebruikt.. de ziel
maar een andere kat er voor laten opereren die toch al op 'deathrow' staat vind ik erg ver gaan...
dat beestje zit al opgesloten in een asiel en dan word ie ook nog als leven donor gebruikt.. de ziel

Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Nou daar zit ik dus ook mee, dat klinkt zo luguber, maar toch denk ik dat ik ook best ver zal gaan voor mijn dieren,, maar niet ten koste van andere dieren.StormenRoxy schreef:ik vind dat iedereen het zelf moet weten.. wat ie voor zijn dier over heeft.. en hoe ver hij wil gaan..
-
- Zeer actief
Het is het 'ten koste van andere dieren' aspect dat mij in het verkeerde keelgat schiet. Niet het bedrag of de reis naar de VS, dat moet hij weten.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik denk dat die knul heel erg hard aan een vriendinnetje toe is...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Voor mij hoeft het ook niet maar dat heeft niet te maken met het gebruiken van een nier van een andere kat.
Het is wel Amerika hè geen Nederland.
Die kat wordt toch ingeslapen, donor of niet, en in mijn ogen is er dan niks mis mee als er van dat katje organen gebruikt worden om een andere kat een beter leven te geven.
En nee, ik ben het niet eens met het feit dat gezonde katten ingeslapen worden daar in Amerika of waar dan ook, maar ik heb ook niet het idee dat mijn mening daar ook maar iets aan zal veranderen.
Het is wel Amerika hè geen Nederland.
Die kat wordt toch ingeslapen, donor of niet, en in mijn ogen is er dan niks mis mee als er van dat katje organen gebruikt worden om een andere kat een beter leven te geven.
En nee, ik ben het niet eens met het feit dat gezonde katten ingeslapen worden daar in Amerika of waar dan ook, maar ik heb ook niet het idee dat mijn mening daar ook maar iets aan zal veranderen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoorde laatst dat de donor ook geadopteerd dient te worden door de eigenaren van de ontvanger.StormenRoxy schreef:ik vind dat iedereen het zelf moet weten.. wat ie voor zijn dier over heeft.. en hoe ver hij wil gaan..
Ik denk persoonlijk niet dat ik dit zou doen. De operatie, medicijnen om afstoting tegen te gaan? En niet om dat ik niet van mijn dieren houd, maar JUIST omdat ik zo gek op ze ben. Geloof niet dat ik ze door deze hel zou laten gaan enkel en alleen omdat ik ze een paar jaar langer bij me wil houden.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Als er een kat in Nederland is, die op sterven na dood is vanwege bv een hartprobleem, en de eigenaar vindt het prima dat de nier van zijn beessie naar de andere kat gaat, heb ik nergens problemen mee.
Maar om met een doodzieke kat een halve wereldreis te gaan maken om een andere kat die toch al op een dodenlijst staat eventjes te ontdoen van zijn nier.....voelt bij mij toch niet lekker.
Laat staan dat die kat de rest van zijn leven medicatie moet slikken om afstoting tegen te gaan. Hoe vindt katlief dit? Soms is afscheid nemen liefdevoller dan in leven laten.
Maar om met een doodzieke kat een halve wereldreis te gaan maken om een andere kat die toch al op een dodenlijst staat eventjes te ontdoen van zijn nier.....voelt bij mij toch niet lekker.
Laat staan dat die kat de rest van zijn leven medicatie moet slikken om afstoting tegen te gaan. Hoe vindt katlief dit? Soms is afscheid nemen liefdevoller dan in leven laten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Als dat zo is zou ik mijn eigen kat laten gaan en dat donorkatje adopteren, dan is dat gered en hoeft het ook geen polonaise meer aan zn lijfFemmel schreef: Ik hoorde laatst dat de donor ook geadopteerd dient te worden door de eigenaren van de ontvanger.
Ik denk persoonlijk niet dat ik dit zou doen. De operatie, medicijnen om afstoting tegen te gaan? En niet om dat ik niet van mijn dieren houd, maar JUIST omdat ik zo gek op ze ben. Geloof niet dat ik ze door deze hel zou laten gaan enkel en alleen omdat ik ze een paar jaar langer bij me wil houden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Vind dit wel erg ver gaan hoor, en zou het zelf zeker niet doen. Maar goed, als de kat echt zoveel waarde voor die man heeft en de mogelijkheid is er, geef ik hem geen ongelijk dat hij het wel doet!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- dre
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik het te ver gaan.
Even rationeel gezien weet je bij aanschaf van een (in dit geval kat) al dat jij langer leeft dan je kat. En dan vind ik zulke acties om het leven van een kat een paar jaar te rekken echt te ver gaan ongeacht hoe belangrijk die kat voor iemand is. Daarbij wat voor leven zal dat worden, levenslang aan de medicijnen om afstoting tegen te gaan.
Maar goed ik ben zo heel soms iets te nuchter om zulke acties überhaupt te snappen :N:
Even rationeel gezien weet je bij aanschaf van een (in dit geval kat) al dat jij langer leeft dan je kat. En dan vind ik zulke acties om het leven van een kat een paar jaar te rekken echt te ver gaan ongeacht hoe belangrijk die kat voor iemand is. Daarbij wat voor leven zal dat worden, levenslang aan de medicijnen om afstoting tegen te gaan.
Maar goed ik ben zo heel soms iets te nuchter om zulke acties überhaupt te snappen :N:

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik vind dat absoluut te ver gaan...
-
- Zeer actief
Daar ben ik het helemaal mee eensrenee-uk schreef:Als dat zo is zou ik mijn eigen kat laten gaan en dat donorkatje adopteren, dan is dat gered en hoeft het ook geen polonaise meer aan zn lijf

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2