Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

maagtorsie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

maagtorsie

Ongelezen bericht door vania »

na de hand van dit topic en het nest dat hier is, heb ik toch een vraajge
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 73849.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kunnen pups een maagtorsie krijgen?
het is mij namelijk opgevallen dat de pups na een "vleesmaaltijd" altijd beginnen te spelen, terwijl ze dat bij een volwassen hond afraden.
moet ik nu alle pups "kalm" proberen te houden na het eten, of ze gewoon laten doen? (kalm houden zal zowiezo niet gemakkelijk zijn met 11 koters :N: :engel: )
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: maagtorsie

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

volgens mij komt het bij pups zelden of nooit voor,
maar wat je verteld van dat spelen na de maaltijd dat deden Baco en DuCain ook altijd, was gewoon hun voorkeurstijd om te spoken, en ik heb het altijd laten gaan.
bij pups zou ik me er niet heel veel zorgen over maken en rustig houden is inderdaad toch niet te doen tenzij je ze een slaapmiddel door het eten geeft :engel:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: maagtorsie

Ongelezen bericht door Liesbeth »

vania schreef:na de hand van dit topic en het nest dat hier is, heb ik toch een vraajge
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 73849.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kunnen pups een maagtorsie krijgen?
het is mij namelijk opgevallen dat de pups na een "vleesmaaltijd" altijd beginnen te spelen, terwijl ze dat bij een volwassen hond afraden.
moet ik nu alle pups "kalm" proberen te houden na het eten, of ze gewoon laten doen? (kalm houden zal zowiezo niet gemakkelijk zijn met 11 koters :N: :engel: )
Ik meen dat de voorlopige conclusie van dat onderzoek juist is dat je honden na het eten niet rustig moet houden. Een torsie schijnt vaker voor te komen bij honden die verplichte rust hebben gekregen na het eten.

Overigens hebben mijn honden na het eten energie voor 4 en ik laat ze maar gaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”