Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorhuidontsteking met rode vlekjes?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Voorhuidontsteking met rode vlekjes?

Ongelezen bericht door Yai »

Boris heeft regelmatig last van voorhuidontsteking. Druppeltjes wit pus uit zijn geslachtsopening. Hier heb ik niet zo moeite mee, hebben sommige reuen nou eenmaal wat vaker.

Maar sinds vanochtend (of, vanochtend is het me voor het eerst opgevallen) is het helemaal rood om zijn geslachtsopening. En gedurende de dag is de rode plek iets groter geworden. Het lijkt niet alsof Boris er echt last van heeft, hij gedraagt zich niet anders dan anders.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb op internet gekeken, maar kon niet echt iets vinden. Zou het met voorhuidontsteking te maken kunnen hebben, of staat het er lost van?

Ik twijfel of ik morgen naar de DA zal gaan of niet..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Voorhuidontsteking met rode vlekjes?

Ongelezen bericht door renee-uk »

hij zal er wel veel aan likken waardoor het wat onrustig wordt.
Waarom spoel je niet een paar dagen een keer of 2 per dag met afgekoelde kamillethee?
Dat heeft bij mijn reuen altijd prima geholpen en was volgens mijn DA zelfs beter dan spoelen met het scherpe spul dat zij kunnen voorschrijven.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yai
Zeer actief

renee-uk schreef:hij zal er wel veel aan likken waardoor het wat onrustig wordt.
Waarom spoel je niet een paar dagen een keer of 2 per dag met afgekoelde kamillethee?
Dat heeft bij mijn reuen altijd prima geholpen en was volgens mijn DA zelfs beter dan spoelen met het scherpe spul dat zij kunnen voorschrijven.
Dat van die kamillethee wist ik niet! Ga het direct doen (er ligt hier nog wel wat kamillethee in de la). :ok:

Ik heb niet gemerkt dat Boris de afgelopen tijd er meer aan likte. Vind de plek er meer uitslag/eczeem-achtig uit zien.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Yai schreef:
renee-uk schreef:hij zal er wel veel aan likken waardoor het wat onrustig wordt.
Dat van die kamillethee wist ik niet! Ga het direct doen (er ligt hier nog wel wat kamillethee in de la). :ok:

Ik heb niet gemerkt dat Boris de afgelopen tijd er meer aan likte. Vind de plek er meer uitslag/eczeem-achtig uit zien.
Het kan toch best van het likken komen hoor, vaak willen ze hun puspiemeltje toch wel schoonhouden en dan gaat het stukje eromheen automatisch mee ;)
Jan heeft dat ook wel eens, ik doe er dan wat calendulazalf op en dan is het zo weer over, maar soms zie ik het pas als die plekken al weer aan het verdwijnen zijn en dan is het gewoon vanzelf overgegaan.
Hou het even in de gaten, wordt het erger kun je er altijd nog mee naar de DA.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je zou hem ook tijdelijk aan de vit C kunnen zetten.
Dat vind ik dan weer het voordeel van een hond op de RC brokken, nergens meer groene druppels.

dweilen moet ik toch, maar dit groene zooi moest ik soms echt op poetsen met vloeibaar wasmiddel :wink:
Yai
Zeer actief

renee-uk schreef:Het kan toch best van het likken komen hoor, vaak willen ze hun puspiemeltje toch wel schoonhouden en dan gaat het stukje eromheen automatisch mee ;)
Jan heeft dat ook wel eens, ik doe er dan wat calendulazalf op en dan is het zo weer over, maar soms zie ik het pas als die plekken al weer aan het verdwijnen zijn en dan is het gewoon vanzelf overgegaan.
Hou het even in de gaten, wordt het erger kun je er altijd nog mee naar de DA.
Calendulazalf heb ik hier ook nog wel liggen! Net gespoeld met kamillethee. Ging goed!
Eind van de middag nog maar eens spoelen. En hopen dat het dan weer gewoon snel over gaat..
Afbeelding
Yai
Zeer actief

S@ndr@ schreef:je zou hem ook tijdelijk aan de vit C kunnen zetten.
Dat vind ik dan weer het voordeel van een hond op de RC brokken, nergens meer groene druppels.

dweilen moet ik toch, maar dit groene zooi moest ik soms echt op poetsen met vloeibaar wasmiddel :wink:
Waarom vit C? Om zijn weerstand te verhogen? Of net zoals met blaasontsteking, vanwege de zuurgraad?

Poeh, er liggen hier ook vaak druppeltjes die een grondige poetsbeurt nodig hebben.. En als hij zich net lekker uitschud bij een muur, zitten daar weer allemaal druppeltjes op. :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”