Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bekeuring loslopen hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: bekeuring loslopen hond

Ongelezen bericht door bennie »

Als ze per hond rekenen moet je in beroep gaan, volgens mij is dat juridisch niet mogelijk. Op een bepaald tijdstip kun je een bepaalde overtreding namelijk slechts eenmaal begaan. En gezien jij in overtreding bent en niet de honden, kun je er dus slechts een boete voor krijgen. (zou wat zijn als je elke meter bekeurd krijgt wanneer je te hard rijdt :mrgreen: )
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Maartje schreef:Bovendien ben ik erachter dat hij de paaltjes wandelingen achterste voren loopt en dat kan ik ook.
:F:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

bennie schreef:Als ze per hond rekenen moet je in beroep gaan, volgens mij is dat juridisch niet mogelijk. Op een bepaald tijdstip kun je een bepaalde overtreding namelijk slechts eenmaal begaan. En gezien jij in overtreding bent en niet de honden, kun je er dus slechts een boete voor krijgen. (zou wat zijn als je elke meter bekeurd krijgt wanneer je te hard rijdt :mrgreen: )
whah... dat is ook nog een goede :F:

Het feit dat ik geen waarschuwing kreeg, maar meteen een bekeuring was omdat ze blijkbaar in dat gebied al erg lang aan het waarschuwen waren en niemand deed daar wat op uit. Nu zijn ze strenger geworden en krijg je meteen een bekeuring om het af te leren. Dat ik totaal niet uit de buurt kwam en het mij is ontgaan dat doet er niet toe. Ook wel weer logisch, want waarom zouden ze... Meneer had zijn boekje trouwens al mooi vol staan met namen en adressen van anderen :tong:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Atraps
Actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Atraps »

Pepie schreef:
Atraps schreef:
Pepie schreef:hier checken ze gelijk de hondenbelasting,en als ze echt fout willen,je lijn mag niet langer dan 150 cm zijn,dus daar kan je ook een bekeuring voor krijgen,ligt je id dan ook nog thuis dan kan je je knip wel opentrekken als je de verkeerde treft :eek:
Is dat in Rotterdam????? Waar wordt daar dan over gesproken dat je lijn niet langer dan 150 cm mag zijn? Ik vind 2 meter al kort...
Of is dat per deelgemeente ook weer verschillend?
Welke deelgemeente zit jij?
ze gaan nu ook iligale honden op speuren :wink:
Alexander..... En die van mij is niet illegaal hoor! Netjes aangemeld. Krijg je nog een leuke frisbee ook.... die zo gesloopt was! :E:
Afbeelding

Wie anderen klein maakt is zelf niet groot.
Afbeelding
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya

Ongelezen bericht door booster »

en wat is een TT?
bennie
Zeer actief
Border Collie

Een TeleTubbie :mrgreen: .
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

ai dure wandeling maar ja het is het wel waard...

Ik heb laatst hier de APV eens doorgespit maaar ik kom (gelukkig) niks tegen over de aanlijnplicht van een hond... Dus naar mijn intrepretatie mogen ze hier in de gemeente overal los lopen.... :F:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

*Jolanda* schreef:ai dure wandeling maar ja het is het wel waard...

Ik heb laatst hier de APV eens doorgespit maaar ik kom (gelukkig) niks tegen over de aanlijnplicht van een hond... Dus naar mijn intrepretatie mogen ze hier in de gemeente overal los lopen.... :F:
Hm, daar zou ik nog niet zomaar van uitgaan. Kun je niets vinden op de site van de emeente over hondenbeleid?
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Elly* schreef:
*Jolanda* schreef:ai dure wandeling maar ja het is het wel waard...

Hm, daar zou ik nog niet zomaar van uitgaan. Kun je niets vinden op de site van de emeente over hondenbeleid?
Nee alleen wat er in de APV staat. En daar staat niks explicit in over het aanlijnen van honden. Ze mogen alleen geen overlast veroorzaken.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Okee, als dat er staat, kun je daar natuurlijk altijd naar verwijzen.

In mijn gemeente mag het niet, tenzij er uitdrukkelijk aangegeven is dat het wel toegestaan is. Maar het is inderdaad aan de gemeentes om hun eigen beleid te voeren en daardoor zo verschillend overal.
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

tja in mijn eigen gemeente weet ik het wel, maar was hier niet bekend :boos:

Nou goed, de hondjes hebben genoten en om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik in de toekomst er echt heel veel beter op zal letten... :19:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Het kan altijd erger:
http://www.destentor.nl/vpitems/305930/ ... e-hond.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.destentor.nl/algemeen/binnen ... 306681.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Ik zou het netjes betalen, er niet van wakker liggen, en de andere morgen zou de hond gewoon weer net zo goed onaangelijnd mee gaan.
Hier lopen ze eigenlijk altijd los... ze zeggen al dat Shiba's dat niet kunnen dus ik vind het veel te mooi om het tegendeel te bewijzen :F: . Die 60 of 120 euro.. jammer geld.. maar als ik dit zo af en toe moet betalen en gewoon kan genieten van mijn duo.. prima.

edit.. prima = niks aan te doen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door shibashira op 25 okt 2010 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:Het kan altijd erger:
http://www.destentor.nl/vpitems/305930/ ... e-hond.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.destentor.nl/algemeen/binnen ... 306681.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
jeeeeeeeeeetje zeg :piew:
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

moosje schreef:
Het kan altijd erger:
http://www.destentor.nl/vpitems/305930/" onclick="window.open(this.href);return false; ... e-hond.ece
http://www.destentor.nl/algemeen/binnen" onclick="window.open(this.href);return false; ... 306681.ece
jeeeeeeeeeetje zeg :piew:
Nou ja, dát vindt ik eerder logischer. Dan gebeurt er ook echt wat. Dat je daar een flinke boete op zet, so be it.
Maar dat er al bekeurd wordt als er wat losloopt terwijl er totaal geen overlast veroorzaakt wordt, dat is weer typisch nederlands. Er wordt gewoon vanuit gegaan dat er met loslopen ook geen controle is, anders zie ik niet in, waarom dat eigenlijk een overtreding zou zijn; een zich keurig gedragende loslopende hond hoeft toch niet gereguleerd te worden :scratch: .
Een zich keurig gedragende loslopende puber, heeft ook niemand moeite mee. Alleen als ze bushokjes gaan vernielen, dan wordt het anders. (en terecht :zweep: )

Maar jammer dat je bekeurd bent. Voor 60 euro had je een heel mooi nieuw tuig kunnen kopen...............
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Een kennis van mij liep met 2 honden los
en heeft 2x a 75 euro boete gekregen :devil:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hier mogen ze wel eens komen controleren, het is volgens mij tegenwoordig een ongeschreven regel dat je hond hier in de wijk los mag lopen. Ik vind dat heel irritant, het is dat Diesel nog niets doet, maar ik wil niet dat andere honden komen buurten.Straks kan Diesel misschien niet meer met andere honden en dan komen die honden ook buurten. En het zijn vaak de honden die dus NIET onder appel staan en dus gewoon op je af komen lopen of willen spelen. Het is in de bebouwde kom en er staan bordjes met dat het een aangelijnd hondenuitlaat plaats is. We hebben 3 losloop gebieden in Noordwijk, ga dan lekker daar lopen!
Ik loop ook netjes met Diesel aangelijnd waar het moet, en we betalen wel 109 euro hondenbelasting, dan kunnen ze van mij ook wel controleren op hondenpoep en loslopende honden waar het niet mag...Maar dat gebeurd niet
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nanna schreef:
shibashira schreef: regels zijn regels en ik overtrad ze.
het heeft soms ook wel eens iets geils om delinquent te zijn :tongue:
Vond er nu net, een half uur geleden, niets geils aan.... :ugh: :smile:

Heb er ook één voor m'n kiezen gekregen, 60 euro. Er liep er maar één los de ander dan wel aan de riem.
Had een versleten poepzakje aan de riem, daar kreeg ik dan alleen waarschuwing voor.
Ach, zei ook tegen die man dat we al 12 jaar met loslopende honden lopen en het dan tot nu toe wel meevalt met die ene keer 60 euro.
Hem een prettige dag gewenst en veel werkplezier. Ieder doet zijn werk hé :mrgreen:
bennie
Zeer actief
Border Collie

Willen de bekeurden hun woonplaats vermelden, dan weten we wanneer we voorzichtiger moeten worden :mrgreen: .
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb enkel een keer een waarschuwing gehad, voor het los laten lopen bij een recreatieplas in de maand oktober, lekker zwemweer ;) Anders was het 90 euro.

Maar wat is een TT nu?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

van mij mogen ze nog veel meer controleren.

zéker op plaatsen waar loslopen veel kan en mag. maar ja, 1 kilometer naar het bos toe is lastig he, dus dan maar gewoon in de wijk los.

aanpakken die handel. vette bekeuringen uitdelen en zorgen dat voor iedereen binnen zeg 5km een losloopgebied is.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

bennie schreef:Willen de bekeurden hun woonplaats vermelden, dan weten we wanneer we voorzichtiger moeten worden :mrgreen: .
Dit was in Sommelsdijk, bijna vlak voor m'n deur.
Ze reden in een grijze auto, merk weet ik niet hoor, niet op gelet :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:aanpakken die handel. vette bekeuringen uitdelen en zorgen dat voor iedereen binnen zeg 5km een losloopgebied is.
Maar dat laatste is dus wel het probleem he? De veldjes hier zijn misschien een 10x15 meter en de ene ligt aan een drukke weg, de ander aan een spoorlijn, weer een ander naast de sporthal die druk is.... Wij hebben hier op loopafstand prachtige velden en bossen, waar wij niets en niemand kwaad doen. Wij zijn niemand tot last, dus ik laat ze fijn loslopen. De tijd dat alleen poepen en piesen op zo'n veldje nodig is, is hopelijk nog 10 jaar weg.
-Rianne-
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door -Rianne- »

Ik heb vorige week ook een boete gehad.
was bij de klinkenbergseplas. Ik de honden aangelijnd mee. Maar mila had bedacht dat ze wel heel graag het water in wilde dus +/- 5 meter bij het loosloopgebied liet ik haar los. Rodi had ik nog vast. Komt meneer de boswachter rijdend in zijn jeep naar me toe dat ik de honden hier niet mocht loslaten. Ik kreeg dus ook een boete voor dit grapje was ook geloof ik 60euro. Dat ik 5 meter voor het bord stond had er niets mee te maken. Het erge was nog er liep tijdens dit gesprek iemand langs met ook een loslopende hond maar die geen boete. Grr want meneer de boswachter was met mij bezig. Heb er wel wat van gezegt maar hij ging er wel achteraan zei hij. (nou mooi niet!! reed gewoon weg had zeker zijn quote voor de dag gehaald)
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

-Rianne- schreef:Ik heb vorige week ook een boete gehad.
was bij de klinkenbergseplas. Ik de honden aangelijnd mee. Maar mila had bedacht dat ze wel heel graag het water in wilde dus +/- 5 meter bij het loosloopgebied liet ik haar los. Rodi had ik nog vast. Komt meneer de boswachter rijdend in zijn jeep naar me toe dat ik de honden hier niet mocht loslaten. Ik kreeg dus ook een boete voor dit grapje was ook geloof ik 60euro. Dat ik 5 meter voor het bord stond had er niets mee te maken. Het erge was nog er liep tijdens dit gesprek iemand langs met ook een loslopende hond maar die geen boete. Grr want meneer de boswachter was met mij bezig. Heb er wel wat van gezegt maar hij ging er wel achteraan zei hij. (nou mooi niet!! reed gewoon weg had zeker zijn quote voor de dag gehaald)
kan me voorstellen dat je daar dan van baalt ja.
je was dus op de verkeerde plek om de verkeerde tijd met de verkeerde boswachter ;)

Hier wordt er nooit zo streng gecontroleerd (klopklopklop)
ik zou ook niet weten waar wel of niet losloop gebied is eerljk gezegd.
dat staat hier nergens aangegeven.
bij school stata een bord bij het veld dat honden er niet mogen komen, logisch vanwege de spelende kinderen,
maar verder staat nergens in heel amsterdam zuidoost iets aangegeven.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:
Nanna schreef:
shibashira schreef: regels zijn regels en ik overtrad ze.
het heeft soms ook wel eens iets geils om delinquent te zijn :tongue:
Vond er nu net, een half uur geleden, niets geils aan.... :ugh: :smile:

Heb er ook één voor m'n kiezen gekregen, 60 euro. Er liep er maar één los de ander dan wel aan de riem.
Had een versleten poepzakje aan de riem, daar kreeg ik dan alleen waarschuwing voor.
Ach, zei ook tegen die man dat we al 12 jaar met loslopende honden lopen en het dan tot nu toe wel meevalt met die ene keer 60 euro.
Hem een prettige dag gewenst en veel werkplezier. Ieder doet zijn werk hé :mrgreen:
aj jammer zeg!!!!!!!
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Willen de bekeurden hun woonplaats vermelden, dan weten we wanneer we voorzichtiger moeten worden :mrgreen: .

Ik werd bekeurd bij lutterzand (bij oldenzaal)
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Ach... het is de eerste in al die jaren. :wink:
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

mijn tip is, altijd in beroep gaan met zo'n bekeuring. De regels zijn onduidelijk.
De veldjes hier zijn misschien een 10x15 meter en de ene ligt aan een drukke weg, de ander aan een spoorlijn, weer een ander naast de sporthal die druk is.... Wij hebben hier op loopafstand prachtige velden en bossen, waar wij niets en niemand kwaad doen. Wij zijn niemand tot last, dus ik laat ze fijn loslopen. De tijd dat alleen poepen en piesen op zo'n veldje nodig is, is hopelijk nog 10 jaar weg.
Hier hetzelfde...
ik loop daar waar bijna niemand loopt, niemand er last van heeft, lijn mijn honden aan als ik andere honden in het vizier krijg, of paarden, of fietsers of motorcrossers.

Gelukkig houden al die andere illegale recreanten eigenlijk ook altijd rekening met ons.

Enfin, mocht ik ooit een boete krijgen, kan ik die uitsmeren over 9 jaar illegaal wandelen, valt het nog mee.
en dan nog ga ik in beroep.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Onze boswachter is trouwens alleen maar lachwekkend. Het is echt zo iemand die graag bij de pliesie had gewild, maar is afgekeurd. Hij verbergt zich achter dikke bomen en durft alleen maar met een "boeeeeeeeeeee, betrapt!" achter die bomen tevoorschijn te komen als hij een vrouw met loslopende hond ziet.

Wij hebben onze eigen bromsnor :cheer: :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”