Zelf vind ik het nog te vroeg om nu al een tweede hond erbij te nemen, Diesel is hier nu ongeveer 4 maanden. Hij komt steeds losser en voelt zich echt op zijn plek. Vanmorgend stond ik op om 5u30, en ik wou hem wekken, kijkt ie me scheef aan en ploft gewoon terug neer
Hij wordt ook steeds relaxter naar andere honden toe. Ik ben voorzichtig met reuen, het blijft een kruising stafford, maar hij kan zo heerlijk spelen met teefjes! Deze week nog een heel lief teefje tijdens de wandeling tegen gekomen, er werd gesnuffeld en gekwispeld, en dan kwamen de spelbuigingen met wiebelende konten in de lucht
En nu begint er dus een lichte voorpret te komen om over een dik half jaar, als we Diesel een jaar hebben, een tweede hond erbij te nemen
Ik weet wel ongeveer welke eigenschappen ik wil zien in een nieuwe hond, maar of daar een ras bij past...
Het moet dus:
een teefje zijn
middelmatig groot
vachttype maakt niet uit, maar geen ruwhaar of krulhaar
vriendelijk naar mensen maar mag gereserveerd zijn naar vreemden
in huis rustig maar buiten mag het een actievere hond zijn
mag een beetje waaks zijn
liefst vriendelijk naar andere honden
baasgericht
geen overdreven jachtpassie
Iemand een idee? Of suggesties of opmerkingen? Iemand die denkt een ras te kennen wat goed bij Diesel zou passen? Diesel heeft wel een karaktertje, maar het is ook een echte speelvogel. Ik zoek dus een hond die leuk met hem kan spelen maar die ook wel eens van zich af kan snauwen als het nodig is. Dus liefst groter dan Diesel, een klein hondje neemt hij niet altijd serieus. Ik vind het moeilijk om een passende combinatie te vinden, omdat ik nog nooit een tweede hond bij een eerste heb gezet. Ik wil hier veel tijd voor nemen en er goed over nadenken, dus de komende 8 maanden weet ik wat te doen