Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppyenting 2
Moderator: moderatorteam
-
Miss--Guus
- Vaste gebruiker
Puppyenting 2
Ik ga straks met Guus naar de dierenarts en dan krijgt hij zijn tweede pupenting. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden qua kwaaltjes die hij aan de prik even kan overhouden?
Aangezien de dierenart ook een lichaamelijk onderzoek gaat doen hebben jullie nog tips waar ze zeker even naar zou moeten kijken?
Ik ben best wel zenuwachtig en hoop echt dat alles goed gaat.
Guus is nu 9 weken en ik twijfel ook om hem gelijk te laten chippen maar wat is jullie mening daarover?
De een zegt je kan hem beter vroeg laten chippen en de ander zegt je kan het beter later doen.
Sowieso ga ik Guus laten chippen aangezien hij ook mee gaat op vakantie.
Aangezien de dierenart ook een lichaamelijk onderzoek gaat doen hebben jullie nog tips waar ze zeker even naar zou moeten kijken?
Ik ben best wel zenuwachtig en hoop echt dat alles goed gaat.
Guus is nu 9 weken en ik twijfel ook om hem gelijk te laten chippen maar wat is jullie mening daarover?
De een zegt je kan hem beter vroeg laten chippen en de ander zegt je kan het beter later doen.
Sowieso ga ik Guus laten chippen aangezien hij ook mee gaat op vakantie.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Puppyenting 2
Ze kunnen een dag wat hangerig zijn door de enting.
Vwb het chippen, ik ben er voorstander van dat zo vroeg mogelijk te doen. De pup kan er best een keer vandoor gaan natuurlijk, al let je nog zo goed op en dan is het een prettig idee dat 'ie gechipt is.
Waarom adviseren sommige mensen om het later te doen, eigenlijk?
Geven ze daar nog een reden bij?
Kijk, het is een grote naald, dus hij voelt de prik wel even, maar meteen daarna is het al weer over.
Edit, aanvulling: Niet zenuwachtig zijn hoor. Er gebeurd niks engs.
Bovendien pikt een hond je stemming op. En het is jouw taak om een trip naar de dierenarts zo leuk mogelijk te laten zijn. En dat begint met een ontspannen baasje.
Vwb het chippen, ik ben er voorstander van dat zo vroeg mogelijk te doen. De pup kan er best een keer vandoor gaan natuurlijk, al let je nog zo goed op en dan is het een prettig idee dat 'ie gechipt is.
Waarom adviseren sommige mensen om het later te doen, eigenlijk?
Geven ze daar nog een reden bij?
Kijk, het is een grote naald, dus hij voelt de prik wel even, maar meteen daarna is het al weer over.
Edit, aanvulling: Niet zenuwachtig zijn hoor. Er gebeurd niks engs.
Bovendien pikt een hond je stemming op. En het is jouw taak om een trip naar de dierenarts zo leuk mogelijk te laten zijn. En dat begint met een ontspannen baasje.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Pups met papieren worden normaal gechipt als ze 6 weken zijn. Daar hebben ze verder geen last van.
Gewoon zo snel mogelijk laten doen dus, je pup had al gechipt moeten zijn toen je hem kreeg
Gewoon zo snel mogelijk laten doen dus, je pup had al gechipt moeten zijn toen je hem kreeg
-
Miss--Guus
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben met Guus geweest en het ging helemaal goed
Guus is goed op gewicht, lichamelijk goed en de enting ging ook goed!
Ze had hem brokjes gegeven en toen ging ze het prikje doen, toen piepte hij even en ging weer kwispelend zijn brokjes opeten. De dierenarts vond hem heel stoer en ik was trots op me kleine mannetje!
@ Miranda Over het chippen, een dierenarts raden het aan om het laat te doen omdat het de eerste ''bewuste'' keer bij de dierenarts was voor hem en hij anders een nare ervaring eraan over zou houden. Omdat hij ook nog eens heel klein is en de beide prikjes (enting en chip) in de nek moeten kan het pijnlijker zijn dan bij grotere honden. Dus raden ze het aan om het apart te doen. Ik heb zelf geen ervaring ermee dus ga echt op wat hun zeggen af, als ik Guus dan zo zie kan ik me best voorstellen dat zo een kleine nekkie wat te verduren heeft.
@ Marjoleine Guus is geen pup met papieren en dus ook niet gechipt
Ik ben met Guus geweest en het ging helemaal goed
Guus is goed op gewicht, lichamelijk goed en de enting ging ook goed!
Ze had hem brokjes gegeven en toen ging ze het prikje doen, toen piepte hij even en ging weer kwispelend zijn brokjes opeten. De dierenarts vond hem heel stoer en ik was trots op me kleine mannetje!
@ Miranda Over het chippen, een dierenarts raden het aan om het laat te doen omdat het de eerste ''bewuste'' keer bij de dierenarts was voor hem en hij anders een nare ervaring eraan over zou houden. Omdat hij ook nog eens heel klein is en de beide prikjes (enting en chip) in de nek moeten kan het pijnlijker zijn dan bij grotere honden. Dus raden ze het aan om het apart te doen. Ik heb zelf geen ervaring ermee dus ga echt op wat hun zeggen af, als ik Guus dan zo zie kan ik me best voorstellen dat zo een kleine nekkie wat te verduren heeft.
@ Marjoleine Guus is geen pup met papieren en dus ook niet gechipt
- Miranda
- Erelid
Is het een chihuahua of zo?
Dan nog, het chippen gebeurd zo bij de linkerschouder, niet in de nek.
Ik kan de redenatie van de dierenarts wel enigszins volgen, hoor, maar laat hem dan volgende week chippen of zo. Want het is echt belangrijk, dat chippen.
Een fijne ervaring bij de dierenarts wordt veroorzaakt door een ontspannen baasje, een geduldige en lieve dierenarts én veel koekjes/snoepjes. Bij ons staat de dierenarts bekend als 'de man van de koekjes'. Ze zijn altijd héél blij om naar hem toe te gaan. Hij maakt ook altijd een hele show van het koekjes geven
Dan nog, het chippen gebeurd zo bij de linkerschouder, niet in de nek.
Ik kan de redenatie van de dierenarts wel enigszins volgen, hoor, maar laat hem dan volgende week chippen of zo. Want het is echt belangrijk, dat chippen.
Een fijne ervaring bij de dierenarts wordt veroorzaakt door een ontspannen baasje, een geduldige en lieve dierenarts én veel koekjes/snoepjes. Bij ons staat de dierenarts bekend als 'de man van de koekjes'. Ze zijn altijd héél blij om naar hem toe te gaan. Hij maakt ook altijd een hele show van het koekjes geven
And few will ever climb
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
en moet je dan volgende week weer een consult betalen?
- Miranda
- Erelid
Dat zou bij de mijne niet hoeven, als hij zelf geadviseerd had een andere keer te doen, maar wellicht is hij een uitzondering?
Ik heb hem wel eens gebeld dat hij vergeten was om consultkosten te berekenen. "Nee hoor, ben je gek, da's nazorg. Hoort er bij" zei hij toen.
Ik heb hem wel eens gebeld dat hij vergeten was om consultkosten te berekenen. "Nee hoor, ben je gek, da's nazorg. Hoort er bij" zei hij toen.
And few will ever climb
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat begreep ik wel, hoor. Anders had ie 'm immers al?Miss--Guus schreef: @ Marjoleine Guus is geen pup met papieren en dus ook niet gechipt
Maar pups met papieren worden dus op 6 weken gechipt, de leeftijd is geen bezwaar, wil ik maar zeggen.
De chip wordt inderdaad op de linkerschouder gezet.
Als hij echt heel erg klein is (wat is het voor hondje?) is later chippen soms wel aan te raden, maar dan zou hij echt onder de 500 gram moeten zijn...
Da kan ik me amper voorstellen eigenlijk?
-
Miss--Guus
- Vaste gebruiker
Guus is inderdaad een klein hondje de vader is een Chihuahua en de moeder een kruising tussen een Chihuahua x Yorkshire Terrier. Gisteren in hij gewogen en hij weegt 0.65 (dit zegt jullie denk ik wel wat over de ''grote'' van Guus).Marjoleine schreef:Dat begreep ik wel, hoor. Anders had ie 'm immers al?Miss--Guus schreef: @ Marjoleine Guus is geen pup met papieren en dus ook niet gechipt
Maar pups met papieren worden dus op 6 weken gechipt, de leeftijd is geen bezwaar, wil ik maar zeggen.
De chip wordt inderdaad op de linkerschouder gezet.
Als hij echt heel erg klein is (wat is het voor hondje?) is later chippen soms wel aan te raden, maar dan zou hij echt onder de 500 gram moeten zijn...
Da kan ik me amper voorstellen eigenlijk?
Over 3 weken gaan we weer naar de DA en gaan dan chippen, Gelukkig is de dierenarts een arts die heel lief is en zoals Miranda zegt ook met koekjes werkt. Guus ging er in iedergeval vrolijk weg, met een kwispelend staartje :smile1:
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
En waar blijft nou de foto van dat stoere jochie van je? 
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.