Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

700 € boete

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

700 € boete

Ongelezen bericht door Maxine »

Dalia, een dashond van vijftien jaar oud, is deels verlamd en mag daarom van de dierenarts niet langer aan de leiband. De politie van het Duitse Mönchengladbach heeft echter geen medelijden. Agenten schreven baasje Michael Künzel (46) al voor 700 euro aan geldboetes uit omdat hij de wet aan zijn laars lapt in het plaatselijke park.
De hond, ook al doof, is er niet zo goed aan toe. Mocht ze toch nog aan de leiband moeten en een flinke ruk krijgen, zou het dier volledig verlamd kunnen raken

"Ik wil mijn hond het dan ook zo aangenaam mogelijk maken", aldus zijn baasje in Bild. "Geen leiband."

Het stadsbestuur wil echter geen uitzonderingen. De politie dreigde er al mee de hond weg te halen bij zijn baasje. Künzel ving al twee keer bot voor de rechter.

Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-rand/ai ... aasje.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen dus sorry als het in de verkeerde categorie staat.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: 700 € boete

Ongelezen bericht door flamme »

Ik zie het ook een beetje als een principe uitvechten over de rug van dat hondje inderdaad. maar goed, als hij daar 700 euro voorover heeft vind ik het prima hoor.

Maar inderdaad wat Nanna zegt, laat het beestje lekker in de tuin of zet hem in een fietsmandje/buggy/auto en rijd naar een losloop veldje. ik neem aan dat het beestje er niet als een speer vandoor gaat om achter een konijn aan te gaan ofzo.

De gemeente klinkt natuurlijk erg principieel en boetegeil, maar als ze hiervoor een uitzondering maken dan komen er ws. ook andere "gevallen" waar de uitzonderingen voor gemaakt moeten worden.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Dit lijkt me ook een vorm van aandacht vragen. Hij heeft in ieder geval de krant gehaald.
Eigen schuld dikke bult zou ik bijna zeggen.
Een dashond van 15 jaar oud en deels verlamd doe je m.i. echt geen plezier met naar het park gaan, inderdaad in de tuin of om de hoek in een bosje lijkt me zinniger.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

misschien crew maar zou het niet beter voor het beestje zijn die letterlijk op instorten staat in te laten slapen? vind dit egoïstisch van de baas om geen afscheid van de hond te kunnen nemen... als ik het zo lees kan één verkeerde beweging de hond een helse einde van zijn leven geven :N:

Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik dat natuurlijk verschrikkelijk moeilijk vinden, maar wel bedenken, wat heeft mijn teckel er nog aan om zo aan het einde van zijn leven te komen? en heeft al best een mooie leeftijd gehaald..
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja dat is wel weer de lange arm op zijn smalst he, stel je voor dat je een uitzondering maakt, dan kun je het natuurlijk allemaal niet meer volgen en bijhouden - we zijn er om u te dienen :kotz:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ach kom nou wat voor politie agent ben je om een boete uit te schrijven voor een oud blind kreupel teckeltje. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat zoiets geen kwaad kan, dat betekent niet meteen dat de buurvrouw haar alles omver werpende labrador ook los mag lopen. Een beetje common sense graag.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Die heb je niet in België :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Die heb je niet in België :wink:
Die verlamde teckel woont dan ook in Duitsland :mrgreen:
:mrgreen:

Alsof zo'n half verlamde teckel inderdaad al überhaupt kan lopen. Lekker in de tuin laten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

en als je dan geen tuin hebt of aan een tuigje of toch de keuze maken het beestje te laten gaan, wordt het hondje denk ik veel gelukkiger van, van dat laatste dan....
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Hier in Haarlem zijn een paar mensen die een medische verklaring van de dierenarts hebben waaruit blijkt dat de hond ivm gezondheidsredenen niet aangelijnd kan lopen. Omdat mijn hondje ook altijd los liep, adviseerde een handhaver (die onze situatie kende en ons nooit bekeurde) om hetzelfde aan te vragen via de dierenarts, maar vond dat beetje overdreven.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik het zo lees, is dat beestje meer gebaat bij een roze spuitje.
:zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Die heb je niet in België :wink:
Die verlamde teckel woont dan ook in Duitsland :mrgreen:
Ik dacht dat ze in Duitsland ook niet los mochten? :denken:

Ik had het lijntje gewoon aan een tuigje gedaan, dan krijgt hij ook geen ruk aan zijn nek :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Valerie schreef:Ach kom nou wat voor politie agent ben je om een boete uit te schrijven voor een oud blind kreupel teckeltje. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat zoiets geen kwaad kan, dat betekent niet meteen dat de buurvrouw haar alles omver werpende labrador ook los mag lopen. Een beetje common sense graag.
Zo een hond kan ook op de weg raken en verkeersgevaarlijk rondlopen, daar al aan gedacht?
Perry en Noah

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

duitse herder schreef:Zo een hond kan ook op de weg raken en verkeersgevaarlijk rondlopen, daar al aan gedacht?
Ongetwijfeld. Met een snelheid van 2 km/uur. :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ligt eraan wáár hij losliep denk ik.
Ik liet Bruno zijn laatste jaar ook vaak los op de hei omdat hij dan in zijn eigen tempo kon lopen en af en toe kon blijven staan om te snuffelen/rusten. Dat doe je natuurlijk niet langs een drukke weg.
Ik ben ook een paar keer aangesproken door de boswachter, dan deed ik hem even aan de lijn om hem daarna weer los te laten. Argument van de boswachter was inderdaad ook; als we het bij uw hond toestaan moeten we dat bij meer honden gaan doen want iedereen heeft zijn eigen verhaal. Daar had ik begrip voor, net als hij dat voor Bruno had want een boete hebbben we nooit gehad.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

als er een andere hond op klapt gaat het ook mis. Wat een vent zeg, laat lekker uit in je tuin :roll:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jacky schreef:als er een andere hond op klapt gaat het ook mis. Wat een vent zeg, laat lekker uit in je tuin :roll:
Lijkt me diep triest voor een hond.
Steeds hetzelfde krantje lezen :(
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Tja, ik deed het beste diertje in een tuigje. :U:
Maar sommige mensen hebben een beetje last van een "Don Quichote Syndroom". :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”