Zo de eerste stap is gezet. Ik heb van de week mijn kennelnaam aangevraagd. Het is nu dus nog even afwachten welke het gaat worden. Ben zo benieuwd.
Als ik ooit in de toekomst echt wil gaan fokken, wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn. Zo wil ik alles/zoveel mogelijk weten over uiteraard het ras, medische testen, over de geboorte en erna, en natuurlijk alles wat ik nu vergeet maar er wel bij hoort.
Ik heb inmiddels het boek de geboorte van de hond van C naaktgeboren gelezen. En me uiteraard verdiept, in het ras.Ook neem ik dingen mee die ik hier op het forum lees.
En als het goed is begin ik volgend jaar met de cursus KK1.
Ik weet het ziva is nog maar 10 maanden, en ze moet nog bewijzen dat ze geschikt is. Maar je kan maar als vast goed voor bereid zijn toch? Ookal is het niet met ziva.
Hebben jullie nog tips voor mij om me eigen verder te verdiepen in o.a de medische kant. ( zoals ziektes die voor kunnen komen bij pups, de moeder, en de eventuele testen die er zijn.
Of misschien een meer praktijk gerichter boek.
Hoe zijn jullie begonnen?? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand tips?
Moderator: moderatorteam
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Re: iemand tips?
Vraag eens aan aantal fokkers of je mee mag kijken/helpen met bevallingen (niet alleen je eigen ras). Daar heb ik zelf het meeste van geleerd.
Ook een paar dagen met eigen DA meelopen of alleen bij bevallingen. Mijn eigen DA belde me voor een keizersnede op en ik mocht dus een paar keer helpen.
Van doen leer je het meeste. Dan kom je ook verschillende situaties tegen. Hierdoor wist ik bijv. een eclampsie te herkennen binnen een minuut. Had dit eerder gezien bij een hondje van een kennis. Wisten toen echt niet wat het was en waren er bijna te laat bij. Mijn eigen teef kon door mijn ervaring gelijk worden geholpen.
Succes ermee.
Ik ben op mijn 15e begonnen met meelopen en kijken voor als ik ooit misschien in de toekomst...
Nu ligt mijn 3e nestje in de werpkist. Net een week oud.
Ook een paar dagen met eigen DA meelopen of alleen bij bevallingen. Mijn eigen DA belde me voor een keizersnede op en ik mocht dus een paar keer helpen.
Van doen leer je het meeste. Dan kom je ook verschillende situaties tegen. Hierdoor wist ik bijv. een eclampsie te herkennen binnen een minuut. Had dit eerder gezien bij een hondje van een kennis. Wisten toen echt niet wat het was en waren er bijna te laat bij. Mijn eigen teef kon door mijn ervaring gelijk worden geholpen.
Succes ermee.
Ik ben op mijn 15e begonnen met meelopen en kijken voor als ik ooit misschien in de toekomst...
Nu ligt mijn 3e nestje in de werpkist. Net een week oud.
Laatst gewijzigd door heppiedepeppie op 22 okt 2010 06:34, 1 keer totaal gewijzigd.

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- daan!
- Zeer actief
hai, ik hoop dat je kennelnaam gelijk goedgekeurt wordt, ik heb een kk1 cursus gevolgd, dat is dus theoretisch, maar omdat we met een leuke ploeg mensen waren, waarvan een groot deel al fokten, kwam de praktijk volop aan bod. Met andere fokkers praten , veel lezen
en volop in deze hoek lezen!
en volop in deze hoek lezen!
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Bedankt voor jullie tips!
Hier ga ik zeker iets mee doen!
Hier ga ik zeker iets mee doen!