Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben een slechte baas...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: ik ben een slechte baas...

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Al die verhalen :smile: :smile: :smile: :smile:

Ik ben Jules weleens in huis kwijt, maar dan ligt ze gewoon ergens onder een deken. En ik in paniek overal zoeken..
Buitengesloten nog nooit...heb ook geen tuin :F:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Haha, en ik voel me al een slechte baas als ik een hond een minuut lang buitensluit (schuifpui dichtdoen, en er een minuut later een zielig koppie voor de deur staat zo van "mag ik er ècht niet meer in....") :mrgreen:

Meer dan dat is me nooit gebeurd, en ik denk niet dat ik ga slapen met 1 hond minder in huis. Maandag waren we met wat buurmannen hier op de oprit over de bus bezig, en beide dames waren mee naar buiten. Op een gegeven moment ligt Saar dus aan het eind van de oprit lekker in het zonnetje, en Miep ben ik kwijt. Bleek die dus inmiddels gewoon weer naar binnen te zijn gegaan en die lag lekker op de bank.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

yamie schreef:
Sita schreef:Vergeet ik nog het ergste te vertellen. Vorige week had ik Rowan in de achterbak gezet om weg te brengen naar de dagopvang en ben niet naar de dagopvang gereden, maar op de automatische piloot gewoon naar mijn werk. En Rowan ligt altijd braaf in de achterbak, dus die kwam pas omhoog toen ik de auto ging parkeren. Maar snel even gemeld dat ik weer even weg was en een uurtje later weer terug was :mrgreen:

als je dit hoort, van een moeder of vader, die hun kind zo vergeet, dan is het werkelijk de grootste klootzak/trut enz. die er is, een kind komt natuurlijk niet omhoog en valt dan dus niet op. principe is hier verder hetzelfde...
Gelukkig is het geen kind :wink: Die zou je hopelijk ook niet zomaar een ochtend boven opsluiten :roll:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Sita schreef:Gelukkig is het geen kind :wink: Die zou je hopelijk ook niet zomaar een ochtend boven opsluiten :roll:
Of een nacht buiten :engel:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Sita schreef:
yamie schreef:
Sita schreef:Vergeet ik nog het ergste te vertellen. Vorige week had ik Rowan in de achterbak gezet om weg te brengen naar de dagopvang en ben niet naar de dagopvang gereden, maar op de automatische piloot gewoon naar mijn werk. En Rowan ligt altijd braaf in de achterbak, dus die kwam pas omhoog toen ik de auto ging parkeren. Maar snel even gemeld dat ik weer even weg was en een uurtje later weer terug was :mrgreen:

als je dit hoort, van een moeder of vader, die hun kind zo vergeet, dan is het werkelijk de grootste klootzak/trut enz. die er is, een kind komt natuurlijk niet omhoog en valt dan dus niet op. principe is hier verder hetzelfde...
Gelukkig is het geen kind :wink: Die zou je hopelijk ook niet zomaar een ochtend boven opsluiten :roll:
:denken: ow, dit was geen veroordeling hoor, juist niet... ik snap dat zulke dingen kunnen gebeuren, ik dacht gewoon aan dat verhaal bij het lezen van jou stukje :wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

yamie schreef:
:denken: ow, dit was geen veroordeling hoor, juist niet... ik snap dat zulke dingen kunnen gebeuren, ik dacht gewoon aan dat verhaal bij het lezen van jou stukje :wink:
Sorry verkeerd gelezen :ok: Ik kan mij dus ook heel goed voorstellen dat het je overkomt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

PattyB schreef:
Sita schreef:Gelukkig is het geen kind :wink: Die zou je hopelijk ook niet zomaar een ochtend boven opsluiten :roll:
Nou....als die heeeel vervelend is :pffff: :zweep:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca blaft al als ikaan het stofzuigen ben en hij zelf de tuin in gevlucht is maar ik na hem de deur dicht doe. Dus de kans dat ik hem echt vergeet is vrij klein. Niet zozeer van mijn kant als wel van zijn kant :smile:

Het is wel een mooi verhaal Lieke :smile:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

_Inge_ schreef:
PattyB schreef:
Nou....als die heeeel vervelend is :pffff: :zweep:
Ah eerst een bench of prikband proberen. :engel:
_Jules_
Zeer actief

LéonieHonden schreef:
Ah eerst een bench of prikband proberen. :engel:
Stroomband...elke keer als die zn mond opentrekt een stroomstootje. :S:

Nooit meer gillende kinderen in de supermarkt. :F:
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Hier ook een slechte baas.
Tinus was aan het houthakken geweest met Bloem.
Toen het donker werd kwam Tinus naar binnen. Zitten we al dik twee uur TV te kijken, zeg ik tegen Tinus : waar is Bloem eigenlijk ?
Zegt hij : jij hebt hem toch binnen gelaten ?
Ik als een speer naar buiten en daar zat hij, in de regen, in het donker, achter het tuinhekje met zijn kop omlaag.
Hij was helemaal zeikenat geregend, had er twee uur gezeten.
Ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

O ja de honden wel, kinderen nooit, denk dat die te veel lawaai maakten.
Ooit s'avonds naar mijn moeder en een van de honden meegenomen. Bij thuiskomst de deur v/d auto open en roepen komt dan...... nee hoor die zat nog bij oma.
En ooit ook s'nachts door een zeer verontwaardigde zoon wakker gemaakt, Aura(iersewolfshond) zat buiten heel zachtjes te piepen. Gelukkig onder zijn raam en niet dat van mij.

Maar die zelfde zoon gaat ook honden uitlaten en dan blijkt er nog een op de bank hier te liggen, in diepe slaap. Dus staan we redelijk in evenwicht :mrgreen:
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Wat een verhaal...Maar als ik het zo lees, kan het een keer gebeuren...Jeppe zou overigens ook rustig een nacht buiten blijven zonder een kick te geven...Nora daarentegen niet..Die gaat wel blaffen..
Overigens is het wel vervelend als je hond kwijt bent..Heb enkele weken terug Jeppe moeten bevrijden in haar drang om ratten/egels/muizen te vangen..Ze had zich aardig vast gekropen.
Afbeelding
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

alm@ schreef:Troost je: het is mij ook eens gebeurd :mrgreen:
Hier nog zo'n "slechte" baas :mrgreen:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

godzijdank maakt Jamey wel herrie als ze bij mijn ouders in de tuin, gangkast, wc, of hal wordt buitengesloten. Ze is veel te nieuwsgierig en het gebeurt dus nog wel eens, overigens vooral bij mijn vader, mijn moeder en ik weten inmiddels beter.

Als ik haar hier op het balkon buitensluit komt er ook herrie, als ik haar in de hal sluit gaat ze naar boven naar mn slaapkamer, op mijn bed liggen slapen. Boeit haar totaal niet :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
rik
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door rik »

Ik vind het wel een komisch verhaal en ben ervan overtuigd dat dat velen van ons zou kunnen overkomen.
Ik werk bij een bedrijf dat gebruik maakt van Hondensurveillance in de nachtelijke uren. Enkele dagen geleden belde de hondengeleider me dat hij was gearriveerd maar zijn hond vergeten was... :smile:
Afbeelding
Rik en Paco
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Nou, misschien is Cody in het vervolg wel een oplettend hondje dat er zélf voor zorgt dat er niet meer buitengesloten wordt :engel:

Ik heb het zelf twee keer gehad. Met mijn mechelaartje die kéúrig buiten bij de supermarkt lag te wachten terwijl ik al kletsend de andere uitgang nam :oeps:
Ik kwam er na 10 meter al achter en stoof terug, maar schaamde me wel. Dat dóé je toch niet, je hond vergeten?

En een keer, hartje winter, dat ik na het afwassen iets in de vuilcontainer buiten gooide. Zo rond een uur of zes 's avonds. Om 20.30 vroeg ik me ineens af waar de kat toch was. Alles binnen afgezocht, maar geen kat te vinden. Toen realiseerde ik me tot mijn schrik dat de kat buiten moest zijn. En het vroor 15 graden en er stond een stevige zuidoostenwind :80:
Ik me helemaal aangekleed en doe de achterdeur open om de kat buiten te gaan zoeken. Zat 'ie voor de achterdeur te bibberen.
Hij liep eenmaal binnen heel erg voorzichtig en toen ik zijn pootjes bekeek snapte ik waarom. Zijn kussentjes waren knálrood :oeps:

Toen voelde ik me echt een slechte baas.
Maar stiekum naar buiten glippen, dat heeft hij lang niet meer gedaan :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een verhalen,.. :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

toen onze tuin nog niet 100% ontsnappingsproof was ben ik me een keer helemaal lam geschrokken, smorgens de honden in de tuin gedaan, daarna gaan douchen en aankleden, half uurtje kwijt, in die tijd ontsnappen ze normaliter niet, zijnz e nog te druk met orde op zaken zetten in de tuin zelf, afijn ik klaar en de honden weer naar binnen, maar geen smitthy.....ik roepen en kijken, zelfs in de schuren ( die dicht zaten maar goed ), ik naar binnen , geen smitthy, ook niet in hun eigen kamer, nergens een smitthy....paniek....geen tijd om tiemen te verwittigen want smitthy is vast de straat op gelopen en daar rijden sommigen als gekken dus riem mee en de straat op, maar nergens smitthy :jank: hele spookgedachten dwaalden al door mijn hoofd, tot dat tiemen ineens naar buiten kwam "wat ben jij in vredesnaam aan het doen? "' ik : "smitthy is pleite en kan haar nergens vinden :jank: "

stilte.....

en daarna een hoop gelach....

Smitthy lag al die tijd gewoon opgekruld te slapen in de stoel .... :oeps:

we zijn vroeger wel een keer onze sheltie vergeten na de training behendigheid, maar kwamen er gelukkig gauw achter :engel:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Mij is het nog nooit overkomen, maar vorig jaar lag ik in bed, vriend was aan het douchen (die had alles afgesloten voor de nacht), hoor ik ineens Jessy blaffen. Waren Kiera & Mi-Lan wel binnengekomen uit de tuin, Jessy niet. Ze heeft hooguit 10 minuten buiten gestaan en blafte gelukkig. Ik tel zelf altijd de honden voordat ik wegga.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hahaha, ik moet er wel om lachen hoor, ook omdat het herkenbaar is :mrgreen: :wink:
Toen Fien nog een klein Fientje was, heeft ze een keer een hele nacht in de badkamer opgesloten gezeten :N: Dan te bedenken dat de badkamer recht tegenover mijn slaapkamer lag en mevrouw heeft geen kik gegeven. Ze heeft zich berust in de situatie en ging maar lekker slapen :smile:
brandon
Actief
Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon

Ongelezen bericht door brandon »

o wat herkenbaar hahahahah

Heb het met Brandon ook al een keer gehad. Hij wou 's avonds nog even naar buiten vorig jaar winter vroor dat het kraakte. Ben op bed gegaan. Na een uur zegt Alex dat die Brandon hoorde piepen. Meestal betekende dat dat hij er nog ff uit moest. k zoeken kon hem niet vinden. Bleek hij nog buiten te liggen die stumpert. Gauw naar binnen gehaald en ff flink geknuffeld. Keek me wel ff boos aan maar was het snel weer vergeten. Is op zn kussen gaan liggen en is gaan slapen. Wat zijn die viervoeters van ons toch vergevingsgezind he.

Gr Jenny
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

1 keer kon ik onze jack russell niet weer vinden. Ik binnen zoeken geen Joey, buiten roepen en buiten overal zoeken.
Geen Joey. Hoor ik ineens een gefrustreerd blafje vanachter een bult hout dat op ons erf ligt. Meneer was veel te geconcentreerd bezig bij een konijnenhol die onder het hout zat. :hmmm: Meneer keek me met een zwarte snoet aan van: 'Moet ik nou echt binnen komen?'

En 1 keer was ik vergeten Maddy, ons adoptiehondje, na de laatste plasronde binnen te laten. Ik dacht dat ze allemaal binnen waren, behalve onze appenzeller want die wil juist 's nachts buiten slapen. Met gevolg dat om half 1 's nachts ze ineens naar iets wat ze in het bos hoorde te keer ging. Gelijk de hele buurt wakker. :8):
Afbeelding
basje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog

Ongelezen bericht door basje »

Wat een verhalen. Gelukkig is het mij nooit overkomen. Maar het kan dus wel. :smile:
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Geweldige verhalen.
Abby tot nu toe nergens vergeten (maar ja ze is nog maar 4 maandjes bij ons). Vroeger vergat ik de de hond wel eens bij de supermarkt als ik samen met iemand anders was en het te druk had met kletsen en dan inderdaad een andere uitgang nemen.
Ergste vond ik toen ik is met een vriendin de hond uit zou gaan laten, wij sigaretjes mee, koffie mee en hup naar buiten. Waren we de hond binnen vergeten. Die stond ons zo zielig aan te kijken.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

*proest* oh Lieke wat een blunder! En wat een geduldige drol van een hond heb je zeg!
Ik heb met Luka 1 keer gehad dat we op bezoek waren geweest bij mijn schoonouders en wij in de auto op weg naar huis waren. Belde mijn schoonmoeder op: of we niet iemand vergeten waren? Liep Luka gewoon nog bij hun op t erf..... :oeps: :oeps: We hebben met piepende banden rechtsomkeert gemaakt :N:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik wil jullie toch allemaal hartelijk danken voor jullie verhalen... ik ben helemaal van mijn knagende schuldgevoelens verlost nu ik er achter ben dat het halve forum wel eens hun dierbare viervoeters buitensluiten, opsluiten en achterlaten. :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”