Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie Avoriaz - Frankrijk

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Vakantie Avoriaz - Frankrijk

Ongelezen bericht door poembaa »

Hallo allemaal,
Ik ben van plan om met wintersport te gaan naar Avoriaz. Volgens de site van de ANWB heb je daar ook wandelingen. Maar .... verder kan ik ze eigenlijk niet vinden op internet. Wat ik wel kan vinden is dat je tegen betaling een dag kan gaan hiken onder begeleiding. Tsja, dat wil deze Hollandse eigenzinnige dame natuurlijk niet. Ik wil lekker op eigen houtje aan de wandel.

Wie is er bekend in dit gebied? Wie kan wat adviseren??
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Re: Vakantie Avoriaz - Frankrijk

Ongelezen bericht door Sita »

Of je echt super kan wandelen bij Avoriaz betwijfel ik. Wij zijn er geweest om te skiën. Het ligt heel hoog en het dorp zelf is niet echt geweldig leuk. Wel autovrij, maar de paardensleeën rijden zowat over je tenen. Denk dat je bij een wat lager gelegen dorp wat meer mogelijkheden hebt om te gaan wandelen. Anders even contact opnemen met de vvv van Avoriaz of Portes du Soleil?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Tsja, we gaan natuurlijk om te skieen/boarden. Dus dit idee kwam eruit omdat de ANWB site de meeste kilometers wandelroute gaf (ten opzochte van Val Torrens en meer van dat soort plaatsen).

Anders red ik me ook wel natuurlijk, maar een beetje inside info zou welkom zijn :wink:
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

poembaa schreef:Tsja, we gaan natuurlijk om te skieen/boarden. Dus dit idee kwam eruit omdat de ANWB site de meeste kilometers wandelroute gaf (ten opzochte van Val Torrens en meer van dat soort plaatsen).

Anders red ik me ook wel natuurlijk, maar een beetje inside info zou welkom zijn :wink:
Uiteraard. Wij hebben alleen geskied en gesnowboard. Maar er beginnen net buiten het dorp ook langlaufroutes, die kun je denk ik ook prima gebruiken als wandelroutes. Val Thorens is denk ik inderdaad minder geschikt. Al gedacht aan Tignes/Val d' Isere? Dat is een erg mooie omgeving en ook hele leuke pistes. Daar heb ik prima gewandeld toen Jeroen was gevallen en met zijn arm in de mitella zat.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Hmmm, die was me nou juist afgeraden door iemand. Zo zie je maar. We gaan eens kijken. Het is nog niet geboekt ....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik ben er weer hoor. Naar Avoriaz geweest. Was erg lekker moet ik zeggen. Gelukkig gingen we daarheen, want er lag bijna nergens sneeuw en het was daar prima. Wandelen was ook te doen, maar tsjonge, ik had meer spierpijn van het wandelen dan van het skieen.

Voor de mensen die nog gaan (nu, over een jaar etc). Als je in het dorp richting de buitenparkeerplaats loopt, kun je daar de weg oversteken en naar het helicopter platform lopen. Van daar gaan er diverse langlaufroutes. Je kunt telkens een ander weggetje kiezen. Ook de paden voor de sneeuwscooter waren leuk te wandelen (en geen sneeuwscooter gezien). Je moet alleen niet mieterig ingesteld zijn, want het was ernstig klimmen en dalen. Maar ach, daar varen je billen wel bij ;-)
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”