Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overlijdensadvertentie
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Overlijdensadvertentie
Vanmorgen keek ik met een half oog over de overlijdensberichtjes heen ( ik ken hier toch niemand)
toen een ervan me trof;" Als twee bruine ogen....." Het ging over een hond.
Erg opmerkelijk, dit is de eerste keer dat ik die tegenkwam en de enige die me ontroerde.
Hebben juliie die wel al vaker gezien?
toen een ervan me trof;" Als twee bruine ogen....." Het ging over een hond.
Erg opmerkelijk, dit is de eerste keer dat ik die tegenkwam en de enige die me ontroerde.
Hebben juliie die wel al vaker gezien?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Overlijdensadvertentie
nee nog niet gezien... ik zou hetzelf ook niet doen maar begrijp wel dat er mensen zijn die dit doen, soms zijn honden zo verweven met het leven dat je leidt dat het een heel erg groot gemis is als die wegvalt.
Als ik het zou lezen zou ik wel tranen met tuiten janken hoor, heb al moeite met de Im'tjes hier op het forum, zit dan al sniffend met dikke rode ogen achter de pjoeter.
Als ik het zou lezen zou ik wel tranen met tuiten janken hoor, heb al moeite met de Im'tjes hier op het forum, zit dan al sniffend met dikke rode ogen achter de pjoeter.
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zie wel steeds vaker dat honden genoemd worden in rouwadvertenties bij de mensen die 'achterblijven' zeg maar, meestal dan met een pootafdrukje erachter. Dat vind ik altijd wel mooi.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
*Ellen*
Zal ik wel een rare zijn, maar ik vind overlijdensberichten van dieren niet passen tussen overlijdensberichten van mensen.
Ik denk dat veel mensen die niks met dieren hebben dat niet prettig vinden.
Straks heb je nog dat je konijn Flappie een mooi overlijdensbericht heeft in de krant, tussen mensen die na 80 jaar in de krant staan.
Nee, vind ik ongepast.
Ik denk dat veel mensen die niks met dieren hebben dat niet prettig vinden.
Straks heb je nog dat je konijn Flappie een mooi overlijdensbericht heeft in de krant, tussen mensen die na 80 jaar in de krant staan.
Nee, vind ik ongepast.
-
Mikado
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb zoiets ook nog niet gezien nee. Zelf zou ik het niet zo snel doen als ik heel eerlijk ben maar ik kan het wel begrijpen. Zoiets kan voor iemand horen bij het afscheid nemen. Dat is een persoonlijk proces en iedereen beleeft dat anders.
-
*Ellen*
Op de rouwkaart van mijn moeder stond wel de hond ook genoemd, met een pootafdruk ernaast.
Dat dan weer wel.
Maar in de krant tussen de overlijdensberichten van mensen, nee.
Dat gaat me te ver.
Dat dan weer wel.
Maar in de krant tussen de overlijdensberichten van mensen, nee.
Dat gaat me te ver.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ellen... ben het met je eens. Zou voor mij een stap te ver gaan.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja waarom moet iedereen lezen/weten dat je hond is overleden.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ben het met je eens Ellen.
Pootafdruk prima, maar een hele advertentie tussen die van mensen, ongepast.
Pootafdruk prima, maar een hele advertentie tussen die van mensen, ongepast.
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ik heb het nog nooit gezien. Snap wel dat mensen het doen, maar aan de andere kant, wat ook gezegd is, ook wel weer raar zo tussen mensen. Zeker omdat niet iedereen honden, of dieren in het algemeen, kunnen waarderen.
Er moet misschien maar een speciale dierenrubriek komen.
Bestaat er zoiets niet in een dierentijdschrift of zo?
Er moet misschien maar een speciale dierenrubriek komen.
Bestaat er zoiets niet in een dierentijdschrift of zo?

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Zou het persoonlijk niet doen, vind zo'n pootje achter de naam van de nabestaanden wel mooi gebaar.
Ik zag gisteren trouwens en advertentie met spelfout, was iemand heette mikel en twee adver. werden zo geschreven en de derde miekel... :N:
Ik zag gisteren trouwens en advertentie met spelfout, was iemand heette mikel en twee adver. werden zo geschreven en de derde miekel... :N:
Groetjes Lianne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou het zelf niet doen, maar ik vind het absoluut niet storend als een ander het wel doet.
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Vind dit ook wel erg ver gaan hoor. Tuurlijk snap ik dat je op een of andere manier nog iets voor je hond wil doen om hem te herdenken, maar om dan een advertentie tussen de mensenadvertenties te gaan zetten, nee. Wat is dan de volgende stap; dat ook de doorgespoelde goudvissen een 'in memoriam' krijgen?
Zo'n pootje bij een advertentie van nabestaanden vind ik weer wel kunnen, voor veel mensen is de hond tenslotte net zo goed deel van het gezin.
Zo'n pootje bij een advertentie van nabestaanden vind ik weer wel kunnen, voor veel mensen is de hond tenslotte net zo goed deel van het gezin.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Nanna schreef:Een pootje vind ik ook wel schattig, en dat zetten mensen zèlf in hun advertentie.Ink schreef:Zo'n pootje bij een advertentie van nabestaanden vind ik weer wel kunnen, voor veel mensen is de hond tenslotte net zo goed deel van het gezin.
Maar om erachter te komen dat de rouwadvertentie van oma (die jammerlijk overleden is) naast die van Minet (die jammerlijk overreden is) staat, gaat mij vele bruggen te ver.
Doe die idioterie maar in een dierentijdschrijft zou ik zeggen, als daar dan zo'n behoefte aan is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee dit hoeft van mij ook niet, als ik al die behoefte zou hebben zou ik een advertentie in het VDH blad zetten en zeker niet in een gewone mensenkrant.
maar ik heb die behoefte niet zo, maak liever een IM-plaatje voor hier waar de mensen mijn hondjes in elk geval gekend hebben al is het alleen maar uit mijn verhalen.
maar ik heb die behoefte niet zo, maak liever een IM-plaatje voor hier waar de mensen mijn hondjes in elk geval gekend hebben al is het alleen maar uit mijn verhalen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
haha zal dat net het kutbeest zijn die de steunkousen van je oude ma van dr benen heeft getrokken.Nanna schreef:Bezopen.
Als hoofdredacteur van een krant zou ik dat ook beslist niet toestaan.
Staat daar die valse joekel van twee straten verderop naast de advertentie van je overleden moeder (en dan nog een grotere advertentie ook, zal je zien).
Mensen slaan helemaal door, echt waar. Apenliefde, dat is het.
Staan ze gezellie naast elkaar in de rouwadvertentie's.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja of je geliefde overleden doordat die een kutkat onder de auto kreeg.
Staat daarna naast zijn/haar rouwadvertentie gewoon, Onze geliefde Minoes bij een triest ongeluk overleden.
Staat daarna naast zijn/haar rouwadvertentie gewoon, Onze geliefde Minoes bij een triest ongeluk overleden.

- yuki
- Zeer actief
Ik heb het bij ons ook eens gezien in het haarlems dagblad. Met een sneer richting de d.a. (hier in haarlem) die niet adequaat had gehandeld (vermoedelijk maagkanteling) waardoor ze nu afscheid moesten nemen van. . . . . . . . . .
Het maakt mij persoonlijk niet uit, voor sommige mensen neemt hun dier de plek in van gemis van sociale contacten, zoals vrienden en familie. In de verslavingzorg waar ik werk, heeft een client van ons zich verhangen na de dood van zijn laatste hondje.
Zo'n advertentie zou mij niet storen, alhoewel ik het verre van normaal vind dus...
Het maakt mij persoonlijk niet uit, voor sommige mensen neemt hun dier de plek in van gemis van sociale contacten, zoals vrienden en familie. In de verslavingzorg waar ik werk, heeft een client van ons zich verhangen na de dood van zijn laatste hondje.
Zo'n advertentie zou mij niet storen, alhoewel ik het verre van normaal vind dus...
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja maar dat is meer wraak van ik dood en nu jij ook dood kreng.Nanna schreef:Ik moet zeggen dat ik dáár als overledene nog wel voor zou tekenen, dat is pas écht humorbouvierpoedel schreef:Ja of je geliefde overleden doordat die een kutkat onder de auto kreeg.

- Marina
- Zeer actief
Ik zou het zelf niet doen, maar ik vind het niet storend dat andere mensen dat wel doen.
En wat maakt mij dat nou uit of het bij mensen advertenties staat. kan mij niet boeien.
Wie weet wat voor krengen die mensen wel niet zijn geweest. Sommige mensen zijn erger dan beesten.
En wat maakt mij dat nou uit of het bij mensen advertenties staat. kan mij niet boeien.
Wie weet wat voor krengen die mensen wel niet zijn geweest. Sommige mensen zijn erger dan beesten.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Mojuan
- Zeer actief
Persoonlijk stoor ik me niet aan zulke dingen, omdat ik zelf ook heel veel liefde voor mijn honden voel.
Maar ik vind het niet de juiste plek, zo'n advertentie zet je in de HvD, of op internet op een forum dat daarvoor geschikt is.
Of op je hyves pagina etc etc.
Er zijn tegenwoordig zoveel plekken en manieren om zoiets te doen, plekken die daarvoor zijn bedoeld.
Maar ik vind het niet de juiste plek, zo'n advertentie zet je in de HvD, of op internet op een forum dat daarvoor geschikt is.
Of op je hyves pagina etc etc.
Er zijn tegenwoordig zoveel plekken en manieren om zoiets te doen, plekken die daarvoor zijn bedoeld.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat doet ze niet, want ze zegt er direct achteraan dit:Nanna schreef:Je impliceert dus dat mensen die zo'n advertentie tussen de rouwannonces belachelijk vinden niet van hun dieren houden?Paulala schreef:Persoonlijk stoor ik me niet aan zulke dingen, omdat ik zelf ook heel veel liefde voor mijn honden voel.
En ik ben het met haar eens: ik snap zo'n advertentie ook best, alleen niet op die plek.Paulala schreef:Maar ik vind het niet de juiste plek, zo'n advertentie zet je in de HvD, of op internet op een forum dat daarvoor geschikt is.
Ik zet wel een korte IM in het blad van de RV als het een dier betreft waarvan mensen nageslacht hebben trouwens. Omdat een hond soms belangrijk is (geweest) in een populatie, dan vind ik het niet raar om kenbaar te maken dat zo'n dier er niet meer is.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee zo was het niet bedoeld, ik bedoel te zeggen, dat ik het plaatsen van zo'n advertentie wel engszins kan begrijpen, omdat ik weet wat het is om veel van je hond te houden.Nanna schreef:Je impliceert dus dat mensen die zo'n advertentie tussen de rouwannonces belachelijk vinden niet van hun dieren houden?Paulala schreef:Persoonlijk stoor ik me niet aan zulke dingen, omdat ik zelf ook heel veel liefde voor mijn honden voel.
En daarom stoor ik me er niet, omdat er ook een stukje begrip is.
Maar zoals je in de rest van mijn bericht kunt lezen, vind ik dat er andere plekken zijn om je verdriet over je overleden huisdier te delen.

- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Nee, vind het niet kunnen. Hoe belangrijk een dier ook voor iemand geweest is, daar rouw je over in kleine kring, niet in het openbaar.
Zou het ook bijzonder onsmakelijk vinden als een dierenoverlijdensadvertentie (galgje!) naast dat van een overleden kind kwam te staan.
Zou het ook bijzonder onsmakelijk vinden als een dierenoverlijdensadvertentie (galgje!) naast dat van een overleden kind kwam te staan.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, ik ook. Ik zou zoiets ook nooit doen.Rinne Roos schreef:Zou het ook bijzonder onsmakelijk vinden als een dierenoverlijdensadvertentie (galgje!) naast dat van een overleden kind kwam te staan.
Sowieso, die overlijdensadvertenties in de krant zie ik meer als een aankondiging voor kennissen en zakenrelatie's. De gemeenschap op de hoogte brengen.
Maar toen ik in anderhalf maand tijd mijn hond én mijn vader verloor, voelde het wel alsof ik een kind en mijn vader was kwijtgeraakt.
Laatst gewijzigd door Miranda op 21 okt 2010 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Heidi Jongen
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
- Contacteer:
Tja, ik zou het zelf ook niet doen, maarrrr.....
ik kan het wel begrijpen (ben in ider geval niet geshockt).... en we kennen het verhaal er achter niet......
ik kan het wel begrijpen (ben in ider geval niet geshockt).... en we kennen het verhaal er achter niet......
- Marie-Josée
- Erelid
De hond is 15 jaar geworden, dan is die een deel van je leven. Ik zou het zelf nooit doen maar stoor me er absoluut niet aan.
Een rouwadvertentie is geen belijdenis van je verdriet maar een aankondiging dat een bepaalde persoon dood is of zie ik dat verkeerd?
Een rouwadvertentie is geen belijdenis van je verdriet maar een aankondiging dat een bepaalde persoon dood is of zie ik dat verkeerd?
- Marie-Josée
- Erelid
Nee, dat ben ik met je eens. Niemand zit te wachten op die aankondiging. Maar om het nu storend te vinden gaat me te ver.Nanna schreef:Dat zie je helemaal juist. En aangezien een hond geen persoon is maar een huisdier hoort ie er niet tussen.Marie-Josée schreef:Een rouwadvertentie is geen belijdenis van je verdriet maar een aankondiging dat een bepaalde persoon dood is of zie ik dat verkeerd?
- Aiske
- Zeer actief
Hier heeft eer keer in een huis aan huis-krant een grote advertentie gestaan.
Dat ging over een Golden die overleden was en deze stond onderaan de overige overlijdensadvertenties.
Dat ging over een Golden die overleden was en deze stond onderaan de overige overlijdensadvertenties.
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Dan ben ik ook een rare.*Ellen* schreef:Zal ik wel een rare zijn, maar ik vind overlijdensberichten van dieren niet passen tussen overlijdensberichten van mensen.