Inge O schreef:Prul schreef:Kees, met belangstelling lees ik dit topic en jouw interessante bijdragen daaraan. Ik begrijp je weerstand tegen Alizin als het gaat om een gesloten pyometra, maar bij Sjefke gaat het toch om de open variant? Zodra de vuiligheid een uitweg heeft neemt de kans op het openspringen en daarmee buikvliesontsteking toch flink af zou ik denken?
ik ben kees wel niet (duhh

) maar toch even : het ging bij sjefke wel degelijk om een gesloten pyometra, daarom ook was er medicatie nodig om de boel naar buiten te krijgen (gebeurde dus niet uit zichzelf).
het grootste risico dat ik zag en waar ik echt mijn hart voor vasthield was dat het risico bestond dat de (misschien ondertussen flinterdunne) baarmoederwand zou zijn opengescheurd tijdens de 'namaakweeën' en dan was het bijna zeker einde verhaal geweest. en ook het risico dat dat elk uur telt bij het naar buiten krijgen van die troep, het risico op vergiftiging vanuit de baarmoeder stijgt dan als het ware met het uur.
maar goed, gelukkig is dat dus niet gebeurd

.
nee dat is niet gebeurd, godzijdank, maar dat was dus ook mijn vrees, bij mijn Thica was er maar een zuchtje voor nodig en haar BM was geknapt, dat was erg duidelijk met het eruit halen, die baarmoeder nog door ( nep) weeen laten gaan was haar fataal geworden.
en dat is nu net het punt, je weet dit niet van de buitenkant, je weet niet hoe de BM eraan toe is..
ik ben ook erg blij voor sjefke en suzanne dat het tot nu toe goed gaat, absoluut, maar ik hoop niet, dat dit nu een keuze word, die meer mensen gaan maken, niet bij een gesloten Bm ontsteking iig..