Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffende buren....
Moderator: moderatorteam
- xsharingx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising chihuahua. teckel
blaffende buren....
Ik luister nu de hele tijd al naar een blaffende hond van de buren...
De hond, piept en huilt als een gek! hij springt de hele tijd tegen de deur op en maakt het gordijn kapot! Dit zag ik toen ik langs liep om mijn eigen hond uit te laten!
Deze mensen hebben denk ik een oppas hond ofzo, maar ik vind dit niet kunnen.
Niet voor mij, ik kom wel over het geblaf heen, maar de hond lijkt redelijk in paniek!!!
tips?
De hond, piept en huilt als een gek! hij springt de hele tijd tegen de deur op en maakt het gordijn kapot! Dit zag ik toen ik langs liep om mijn eigen hond uit te laten!
Deze mensen hebben denk ik een oppas hond ofzo, maar ik vind dit niet kunnen.
Niet voor mij, ik kom wel over het geblaf heen, maar de hond lijkt redelijk in paniek!!!
tips?
Liefs.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: blaffende buren....
Ik hoor dit al 2 jaar van de hond van mijn achterburen en niemand die er iets aan doet, zo zielig.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Met de buren gaan praten en zeggen dat de hond over de zeik gaat als ze er niet zijn?xsharingx schreef:tips?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik heb het idee dat mensen het vaak niet in de gaten hebben dat hun hond zo in paniek is als hij alleen gelaten wordt. Inderdaad zou ik het ze eerst eens gaan vertellen.

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Inderdaad, vertel dit tegen de buren.
Als een hond dit soort dingen alleen doet als er niemand in huis is zijn de huisgenoten zich vaak van geen kwaad bewust.
Anderen kunnen zich wekenlang ergeren en er gebeurt dan nog steeds niets...pas vanaf het moment dat iemand zoiets weet kan hij ermee aan de slag.
Zeg jij niets dan blijft die hond panieken....
Vind het in het geval van Pemba wel raar, heeft iemand die baas op de hoogte gesteld? Zo nee, steek de hand dan in eigen boezem.
Iet zielig vinden vanaf een afstand is weinig constructief en helpt de hond niet verder.
Als een hond dit soort dingen alleen doet als er niemand in huis is zijn de huisgenoten zich vaak van geen kwaad bewust.
Anderen kunnen zich wekenlang ergeren en er gebeurt dan nog steeds niets...pas vanaf het moment dat iemand zoiets weet kan hij ermee aan de slag.
Zeg jij niets dan blijft die hond panieken....
Vind het in het geval van Pemba wel raar, heeft iemand die baas op de hoogte gesteld? Zo nee, steek de hand dan in eigen boezem.
Iet zielig vinden vanaf een afstand is weinig constructief en helpt de hond niet verder.
- xsharingx
- Zeer actief
Ja dat zoiezo, beetje bang dat ze me een bemoeial gaan vinden... Woon hier nog niet zolang...
had eigenlijk beetje op reacties gehoopt hoe andere mensen erover denken en of zij dit herkennen en hoe zei dit hebben opgelost....
Net bij andere buren geweest of zei misschien een telefoon nummer hadden van hun mobiel. Maar het scheen ze niet zoveel te interesseren.
had eigenlijk beetje op reacties gehoopt hoe andere mensen erover denken en of zij dit herkennen en hoe zei dit hebben opgelost....
Net bij andere buren geweest of zei misschien een telefoon nummer hadden van hun mobiel. Maar het scheen ze niet zoveel te interesseren.
Liefs.

- xsharingx
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
Gewoon een heel net keurig briefje in de brievenbus waarin je vooral benadrukt dat je het naar vindt voor de hond. En niet anoniem, gewoon je naam eronder. Of aan de deur en een vriendelijk praatje houden.xsharingx schreef:Ja dat zoiezo, beetje bang dat ze me een bemoeial gaan vinden... Woon hier nog niet zolang...
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mijn hond jankt soms als ik er niet ben. Wist ik ook pas toen een achterbuurvrouw dit kwam vertellen (die was thuis als ik weg was).
Ik kan het janken niet compleet voorkomen, maar wel de overlast die het geeft aan anderen beperken.
Ik vraag regelmatig aan mijn buren of ze mijn hond horen en zo ja wanneer met name. Gedrag dat een hond vertoont als je er niet bent kun je pas beinvloeden als je de aanleiding kent (als het al lukt).
Het is geen kwestie van bemoeierigheid, het ligt ook sterk aan hoe je het brengt. Vaak wachten mensen te lang en kunnen het dan ook niet meer brengen zonder alle frustratie die is opgebouwd er direct uit te gooien...dat werkt dan wel weer averechts.
Dus als je het nu vertelt is het beter dan wanneer je daar weken mee wacht. Vertel gewoon wat je gezien hebt en dat je je zorgen maakt over de hond en de status van hun gordijnen....
:smile1:
Ik kan het janken niet compleet voorkomen, maar wel de overlast die het geeft aan anderen beperken.
Ik vraag regelmatig aan mijn buren of ze mijn hond horen en zo ja wanneer met name. Gedrag dat een hond vertoont als je er niet bent kun je pas beinvloeden als je de aanleiding kent (als het al lukt).
Het is geen kwestie van bemoeierigheid, het ligt ook sterk aan hoe je het brengt. Vaak wachten mensen te lang en kunnen het dan ook niet meer brengen zonder alle frustratie die is opgebouwd er direct uit te gooien...dat werkt dan wel weer averechts.
Dus als je het nu vertelt is het beter dan wanneer je daar weken mee wacht. Vertel gewoon wat je gezien hebt en dat je je zorgen maakt over de hond en de status van hun gordijnen....
- xsharingx
- Zeer actief
hahahaha, stiekem doe ik het ook puur voor de gordijnen hoor... de hond kan me weinig schelen...Lief schreef:Mijn hond jankt soms als ik er niet ben. Wist ik ook pas toen een achterbuurvrouw dit kwam vertellen (die was thuis als ik weg was).
Liefs.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
christo schreef:Gewoon een heel net keurig briefje in de brievenbus waarin je vooral benadrukt dat je het naar vindt voor de hond. En niet anoniem, gewoon je naam eronder. Of aan de deur en een vriendelijk praatje houden.
Ze zullen je dan echt geen bemoeial vinden hoor.
Ik was juist dankbaar toen iemand vertelde dat Carino niet zo lang thuis kan blijven als ik dacht.
Want je weet inderdaad pas van overlast als het je wordt verteld en dan kan je er wat mee doen.
:lol:xsharingx schreef:hahahaha, stiekem doe ik het ook puur voor de gordijnen hoor... de hond kan me weinig schelen...
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik kan het niet laten om te vragen of jij er wat aan gedaan hebt. Ben eigenlijk wel nieuwschierig waarom er niets aan gedaan wordt. Misschien erg onvriendelijke mensen oid?Pemba schreef:Ik hoor dit al 2 jaar van de hond van mijn achterburen en niemand die er iets aan doet, zo zielig.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ik zou ook een praatje met ze gaan maken, dan vinden je ze maar een bemoeial.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik zou inderdaad even een briefje of een praatje doen. Daarin vragen of de hond soms verlatingsangst heeft, of ze de hond al lang hebben enz enz. En dan even aankaarten dat de hond compleet in paniek raakt als zij weg zijn. Dat jij er persoonlijk niet zoveel last van hebt, maar dat je het erg zielig vindt voor de hond in kwestie. En dat jouw eigen hond er ook onrustig van wordt.
Zoiets?
Als er hier een nieuwe hond bijkomt, vraag ik bij voorbaat aan de buren of ze willen laten weten of ze iets gehoord hebben en wanneer, hoe lang enz. Je kunt er pas iets aan (proberen te) doen als je weet dat t beestje dat doet.
Zoiets?
Als er hier een nieuwe hond bijkomt, vraag ik bij voorbaat aan de buren of ze willen laten weten of ze iets gehoord hebben en wanneer, hoe lang enz. Je kunt er pas iets aan (proberen te) doen als je weet dat t beestje dat doet.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Hier ook een keer drie dagen een paniekerige keffer. Het beest zat aan een korte ketting zonder eten of drinken in het midden van een bouwterrein. Op dag drie zei ik tegen mezelf, als ie er morgen nog zit dan ga ik naar de buurvrouw, vragen of ze mee gaat om er wat van te zeggen. Maar toen zat hij er niet meer. Buurvrouw was al zonder mij gaan vragen of ze de hond een beter plekje wilden geven
Misschien kan jij ook een buurman of vrouw zoeken die je buren beter kent. Dan kan je samen gaan. En waarom zouden ze je een bemoeial vinden? Als Diesel hier de boel bij elkaar zou joelen als we niet thuis zijn zou ik het leuk vinden als iemand me dat zei. Ik zou het heel erg vinden als hij zoiets zou doen als ik niet thuis ben. Maar als je het niet weet kan je er ook niets aan doen natuurlijk.
Misschien kan jij ook een buurman of vrouw zoeken die je buren beter kent. Dan kan je samen gaan. En waarom zouden ze je een bemoeial vinden? Als Diesel hier de boel bij elkaar zou joelen als we niet thuis zijn zou ik het leuk vinden als iemand me dat zei. Ik zou het heel erg vinden als hij zoiets zou doen als ik niet thuis ben. Maar als je het niet weet kan je er ook niets aan doen natuurlijk.
- xsharingx
- Zeer actief
Thanks allemaal voor de reacties,
ik heb de buren gesproken en ze waren verbaasd dat dit gebeurde... kheb voor gesteld dat ik soms wel eens op de hond wil passen. En dat deed ze wel goed om te horen!
ik heb de buren gesproken en ze waren verbaasd dat dit gebeurde... kheb voor gesteld dat ik soms wel eens op de hond wil passen. En dat deed ze wel goed om te horen!
Liefs.

- Miranda
- Erelid
Mooie oplossing.xsharingx schreef:kheb voor gesteld dat ik soms wel eens op de hond wil passen. En dat deed ze wel goed om te horen!
En en passant heb jij nu ook een oppas geregeld voor jouw chi, mocht het eens nodig zijn
And few will ever climb
- xsharingx
- Zeer actief
- Miranda
- Erelid
Op de één of andere manier wist ik dat al, daarom zei ik het maar 
And few will ever climb
-
Lillith
- Zeer actief
Mijn buurvrouw is net weggegaan en het hondje blaft, hij is niet in paniek maar een ouder asielhondje (10jr.) met wat verlatingsangst.
Ze heeft of kan hem niet aanleren stil te zijn en volgens mij volgt hij haar overal, ze weet dat hij blaft maar mij stoort het niet en gelukkig doet ze nu wel het raam naar de straat dicht daar keft hij helemaal op.
Ze neemt hem bijna altijd mee alleen net zoals ik moet je af en toe ergens heen waar geen hond mee mag.
Nee, ik ga niet op hem passen, ik heb mijn eigen katten en honden.
Dit is dus mijn reactie maar toen ze hem net had kwamen zelfs de overburen bij mij aanbellen of ik dat wel hoorde en maar kleppen.
Het gebeurt hoogstens 1x pw voor hoogstens 3 uur, netjes overdag. Wat een tolerantie
Ze heeft of kan hem niet aanleren stil te zijn en volgens mij volgt hij haar overal, ze weet dat hij blaft maar mij stoort het niet en gelukkig doet ze nu wel het raam naar de straat dicht daar keft hij helemaal op.
Ze neemt hem bijna altijd mee alleen net zoals ik moet je af en toe ergens heen waar geen hond mee mag.
Nee, ik ga niet op hem passen, ik heb mijn eigen katten en honden.
Dit is dus mijn reactie maar toen ze hem net had kwamen zelfs de overburen bij mij aanbellen of ik dat wel hoorde en maar kleppen.
Het gebeurt hoogstens 1x pw voor hoogstens 3 uur, netjes overdag. Wat een tolerantie