Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennis dierenwinkelbediendes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Michelle.
Vaste gebruiker

Re: Kennis dierenwinkelbediendes

Ongelezen bericht door Michelle. »

Herkenbaar :mrgreen: .
Laatst nog. Ik geef altijd Carnibest, maar wilde een klein zakje Farmfood brokken als beloningssnoepjes, dus op naar de dierenwinkel. Dat was niet op voorraad en moest besteld worden. Maar niet voordat meneer me uitgebreid de les had gelezen dat andere brokken veel beter waren, en meneer moest ook weten waarom ik dan die brokjes wilde en waarom ik normaal Carnibest voerde. :scratch:
Ik heb vriendelijk gedag gezegd, ik kom daar niet voor ongevraagde bemoeizucht :F: .
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Tsja hier zijn helaas ook meerdere dierenwinkel en tuincentrums met dierenafdeling waar met het verstand heeft van een poffertje...

Moet wel eerlijk zeggen dat toen ik in de zaak stond men er van uit kon gaan dat het eerlijk advies was en als ik iets niet wist dat ook eerlijk zei! Het welzijn van de dieren stond voorop en daarnaast (natuurlijk) de omzet.
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Ik vind het niet echt bedroevend hier.
Allebei de speciaalzaken hebben ook maandelijks een gratis da spreekuur voor vraagjes etc.
( voor eventuele behandeling kun je dan terecht in de praktijk)
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik vroeg dit voorjaar bij Pets Place naar een Scalibor band...
Reactie was dat ik al de derde was die ernaar vroeg, maar dat ze geen idee had wat het was...
Als je iets wil verkopen, zou ik me daar dan op z'n minst eens in gaan verdiepen, zeker als al meerder klanten ernaar informeren.... Leek ze in ieder geval niet van plan.

Ook een keer gezien dat ze een doodsbange sharpei eenm pipetje frontline gingen opdoen....
Baasje kreeg hetzelf niet voor mekaar en kwam dus voor hulp naar Pets Place. Pipetje zou en moest op de hond, want het was nu open en moest dus betaald worden.
Resultaat was dat het baasje door haar eigen hond in de onderarm werd gebeten (hard), baasje in tranen en sharpei helemaal over de zeik...

Denk dat wel duidelijk is wat mijn indruk van deze dierenspeciaalzaak is..... :oohja:
Afbeelding

Happy en Lemmi
madred
Zeer actief

Ben ik gedeeltelijk met je eens......, maar als dan een zeer niet-wetend baasje voor je staat, kun je als dierenspeciaalzaal haar gewoon naar haar dierenarts verwijzen natuurlijk. Je hoeft je niet te gaan voordoen als de hondenkenner bij uitstek en dat deden ze dus wel.
Afbeelding

Happy en Lemmi
madred
Zeer actief

Pfffffffffffffff, je begrijpt toch zeker wel dat ik het zo niet bedoel, neem ik aan.....

Gewoon, klant komt vragen of ze vlooiendruppels kunnen toedienen omdat ze het zelf niet voor elkaar krijgt en dan gewoon gelijk naar DA verwijzen....

Ik denk trouwens dat wanneer ik mijn dierenarts zijn consult betaal, hij gerust de druppels toedient.....

Is het muggeziften of muggenziften..... :lol1:
Afbeelding

Happy en Lemmi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

madred schreef:Ben ik gedeeltelijk met je eens......, maar als dan een zeer niet-wetend baasje voor je staat, kun je als dierenspeciaalzaal haar gewoon naar haar dierenarts verwijzen natuurlijk. Je hoeft je niet te gaan voordoen als de hondenkenner bij uitstek en dat deden ze dus wel.
Wat dacht je van een muilkorf?Of een touwtje om de bek?
De hond is de verantwoording van de klant en niet die van winkelpersoneel dat zo vriendelijk is om te helpen bij een probleem bij diens hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
madred
Zeer actief

Ik ben dus niet duidelijk geweest....
Eigenaar was een meisje van een jaar of 20 die duidelijk niet met haar eigen hond kon omgaan en hulp zocht.
Eigenaresse van de dierenwinkel was degene die persé het pipetje op de hond wilde aanbrengen omdat het open was.
Eigenaresse was totaal niet in staat om haar hond onder controle te houden, hond handelde ook niet uit agressiviteit, maar uit angst...
Tuurlijk heeft zij zelf een belangrijk aandeel in de toestand die ontstond, maar zij ging ervan uit dat de dierenwinkel verstand van zaken had en dat was dus duidelijk niet zo....

Hopelijk alle muggen gezift zo :roos:
Afbeelding

Happy en Lemmi
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb bij een dierenwinkel hier in d ebuurt de mensne die in die winkel werken de meeste stomme adviezen horen geven... "nee hoor die jack russel mankeert niets, alle jacks lopen raar, geef hem maar glucasomine en dan loopt tie zo weer normaal"... :19:
"je moet echt geperste brok geven dat is veel beter bla bla en vervolgens met krokante brok aan komen" :oohja:
"Halsband zo dun mogelijk om doen, als de hond dan wil corrigeren komt het tenminste goed aan" :neenee:
en zo zijn er zoveel dingen waarvan ik denk..."neeeeheeeeee dat meen je niet" :eek:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

jacq1970 schreef:"nee hoor die jack russel mankeert niets, alle jacks lopen raar,
Nou, álle jacks is wellicht overdreven. Maar ik heb tegenwoordig wel het gevoel dat 90% van de JR's ED heeft :hmmm:

Ontopic heb ik vroeger in een goede dierenspeciaalzaak gewerkt. De eigenaresse had een opleiding dierenartsassistente en ik ook. De eigenaar had een of andere kynocursus gevolgd. Als ze iets niet wisten, zeiden ze dat ook en verwezen ze door.
Maar volgens mij is dat tegenwoordig eerder uitzondering dan regel. Ik heb ook al krankzinnige adviezen horen geven in dierenspeciaalzaken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dayne schreef:Ik voel me niet beledigd hoor, ik geef alleen aan hoe het gaat bij Kruidvat.
Ik vind dat je zelf nogal neerbuigend doet over die meisjes....

Ten tweede het woord "aso" is in mijn bericht niet voorgekomen, ik schrijf alleen wat mijn bevindingen zijn en bedoel daar niet "iedereen" mee.
Gelukkig, ik dacht laatst echt dat het meisje gek was, wil ik mijn paracetamol betalen vraagt ze of ik weet wat het is en hoe ik het moet gebruiken???? Nee, meiske ik stop het altijd tussen mijn knieën :N: :smile:
Ik ga niet meer naar het kruidvat, is reuze belachelijk dat gedoe :neenee:

OT. ik bestel alles via internet, mijn dierenwinkel mag alleen het grit bezorgen :ok:
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Gelukkig, ik dacht laatst echt dat het meisje gek was, wil ik mijn paracetamol betalen vraagt ze of ik weet wat het is en hoe ik het moet gebruiken???? Nee, meiske ik stop het altijd tussen mijn knieën :N: :smile:
Ik ga niet meer naar het kruidvat, is reuze belachelijk dat gedoe :neenee:

OT. ik bestel alles via internet, mijn dierenwinkel mag alleen het grit bezorgen :ok:[/quote]

Weet je dat de werknemers die de opleiding gevolgd hebben dat verplicht zijn te vragen, was laatst nog een stuk over bij volgens mij "kassa".
Er komt zelfs een controleur in de winkel die voor hun natuurlijk vreemd is om te controleren of die regel nageleefd wordt.
Dus het meisje van de paracetamol deed alleen haar plicht.
Snap wel dat paracetamol voor iedereen bekend is maar er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen het ene of het andere medicijn.

Als ik zo alle reacties lees zijn er bijzonder weinig dierenzaken waar het personeel goed advies geeft.
Gelukkig hebben we hier in de buurt niet te klagen.
Ik heb wel eens een vraag gesteld aan een winkelmeisje over een merk brok, ze vertelde deze vraag niet te kunnen beantwoorden. Ze heeft de vraag toen voorgelegd aan een collega die mij de dag erop terug belde met informatie. :E:
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Hier zo'n winkelbediende :mrgreen:

Ik werk al bijna 14 jaar in een DSZ, maar weet wel zeker dat wij goede adviezen geven. Als je soms hoort wat voor een adviezen klanten hebben gekregen bij andere winkels, dan klapperen mijn oren.
Als klanten om mijn mening vragen, dan zeg ik wat ik ervan vind, maar discussies aangaan is echt verleden tijd. Ik vind als dsz dat je de mensen wel het juiste advies moet geven en niet alleen aan je kassa moet denken.
Ik weet wel zeker dat mensen het meer appriciëren als je eerlijk bent dan dat je iets aan ze verkoopt wat werkelijk nergens op slaat. Ik kan van me eigen zeggen dat het dierenwelzijn bij mij voorop staat, dat zal ook wel komen omdat ik m'n eigen er behoorlijk in verdiept hebt en zelf ook de nodige dieren heb.

Waar ik zelf vaak wel moeite mee heb is klanten waarbij het niks mag kosten, want dat komt ook geregeld voor. Of mensen waarvan hun kat al weken aan de sch**terij is en dan vragen of er niets voor is? Op zulke momenten zeg ik ook gewoon " Zou het geen tijd worden om naar een DA te gaan?"
En zo kan ik tal van dingen op gaan noemen, maar dan wordt het wel een heel lang verhaal :tongue:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Miranda schreef:
jacq1970 schreef:"nee hoor die jack russel mankeert niets, alle jacks lopen raar,
Nou, álle jacks is wellicht overdreven. Maar ik heb tegenwoordig wel het gevoel dat 90% van de JR's ED heeft :hmmm:

Ontopic heb ik vroeger in een goede dierenspeciaalzaak gewerkt. De eigenaresse had een opleiding dierenartsassistente en ik ook. De eigenaar had een of andere kynocursus gevolgd. Als ze iets niet wisten, zeiden ze dat ook en verwezen ze door.
Maar volgens mij is dat tegenwoordig eerder uitzondering dan regel. Ik heb ook al krankzinnige adviezen horen geven in dierenspeciaalzaken.
Ik denk dat je patella luxatie bedoelt.
Ik ben trouwens net nog in een speciaalzaak geweest en weer geen advies gehad, schijnbaar zie ik eruit als een hopeloos geval :smile:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Valerie schreef:Ik denk dat je patella luxatie bedoelt.
:oohja: Natuurlijk bedoel ik patella luxatie :oohja:
Domme vergissing. Gelukkig werk ik niet in een dierenspeciaalzaak.
And few will ever climb
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Miranda schreef:
Valerie schreef:Ik denk dat je patella luxatie bedoelt.
:oohja: Natuurlijk bedoel ik patella luxatie :oohja:
Domme vergissing. Gelukkig werk ik niet in een dierenspeciaalzaak.
Mag ik je erop wijzen dat dit gecontroleerd wordt bij de Jack Russells met stamboom en dat het nauwelijks voorkomt?
Als je met je Jacks bastaarden bedoelt, geef ik je gelijk,maar dan moet je ze ook bastaarden noemen ipv een rasnaam te gebruiken!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

fes/lou schreef: Mag ik je erop wijzen dat dit gecontroleerd wordt bij de Jack Russells met stamboom en dat het nauwelijks voorkomt?
Als je met je Jacks bastaarden bedoelt, geef ik je gelijk,maar dan moet je ze ook bastaarden noemen ipv een rasnaam te gebruiken!
Nee, dan zou ik ze stamboomloze JR's moeten noemen.

Maar ik zal het nauwkeuriger formuleren: 90% van de JR's die ik zie (en ik neem aan dat dit dan dus stamboomloze hondjes zijn, al zal het wellicht bij de hondjes die van een erkende fokker komen ook wel eens voorkomen) heeft patellaluxatie.
And few will ever climb
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Dan zijn het dus geen Jack Russells.....
Maw, wat je zegt klopt niet.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

En JR kan alleen een JR zijn als hij of zij een stamboom heeft?
Een Mechelaar alleen een Mechelaar als de hond een stamboom heeft?
Tsja, sommige puristen zullen het vast zo zien.
Maar ik gok dat het voor 99% van de mensen anders ligt.

Maar als ik jouw redenatie volg zou ik moeten zeggen: "Die honden die precies op JR's lijken, maar die het niet zijn want ik denk dat ze geen stamboom hebben want een JR met stamboom heeft nóóit patellaluxatie, je weet wel, ze worden ook wel 'die paardenhondjes' genoemd. Nou, die dus.".
En dat mijn gesprekspartner dan zegt: "Huh? Je hebt het toch gewoon over Jack Russels toch?".
Ik: "Nee, dat bestaat niet want een Jack Russel heeft een stamboom en dat heeft die niet.".
En dat mijn gesprekspartner dan vraagt: "Maar hoe weet je dat dan, dat kan je toch niet zien aan de buitenkant?".
En dat ik dan zeg: "Jawel, zie je dat rare loopje, da's patellaluxatie en een JR met stamboom heeft dat nóóit.".
En dat mijn gesprekspartner dan zegt: "Whatever :roll: Maar wat wou je nou over die hond zeggen?".
En dan ik: "Euh.....dat weet ik niet meer.".

:scratch: Zoiets, ja?
And few will ever climb
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Je praat redelijk dom hier. Een rashond heeft een stamboom, een bastaard kan er nog zoveel op lijken, maar daarmee wordt het nog geen rashond.
Het verschil met een stamboom Jack is dat we zoveel mogelijk proberen de erfelijke afwijkingen eruit te fokken, en dat gebeurt bij de bastaards niet.
Dat allerlei onbenullen dat op een hoop gooien en alle kleine witte hondjes met vlekken een Jack Russell noemen kan ik niet helpen helaas....
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ach, je kan je ook te veel ergeren. Als ik naar een dierenspeciaal zaak ga weet ik precies waarom, dat heb ik dan zelf eerst wel uitgezocht. Moet zeggen dat de zaak waar ik heen ga er echt wel kennis is van zaken.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Canto schreef:Hier zo'n winkelbediende :mrgreen:

Ik werk al bijna 14 jaar in een DSZ, maar weet wel zeker dat wij goede adviezen geven. Als je soms hoort wat voor een adviezen klanten hebben gekregen bij andere winkels, dan klapperen mijn oren.
Als klanten om mijn mening vragen, dan zeg ik wat ik ervan vind, maar discussies aangaan is echt verleden tijd. Ik vind als dsz dat je de mensen wel het juiste advies moet geven en niet alleen aan je kassa moet denken.
Ik weet wel zeker dat mensen het meer appriciëren als je eerlijk bent dan dat je iets aan ze verkoopt wat werkelijk nergens op slaat. Ik kan van me eigen zeggen dat het dierenwelzijn bij mij voorop staat, dat zal ook wel komen omdat ik m'n eigen er behoorlijk in verdiept hebt en zelf ook de nodige dieren heb.

Waar ik zelf vaak wel moeite mee heb is klanten waarbij het niks mag kosten, want dat komt ook geregeld voor. Of mensen waarvan hun kat al weken aan de sch**terij is en dan vragen of er niets voor is? Op zulke momenten zeg ik ook gewoon " Zou het geen tijd worden om naar een DA te gaan?"
En zo kan ik tal van dingen op gaan noemen, maar dan wordt het wel een heel lang verhaal :tongue:

X2 voelde me al heel eenzaam hier!
Ik werk dus ook in een DSZ.
Voor de liefhebbers kom gerust langs in Oud-Beijerland!! :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”