Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sarcoptes-mijt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cindy
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): beagle

Sarcoptes-mijt

Ongelezen bericht door Cindy »

Hallo allemaal,

Bij mijn hond, een Beagle, ongeveer 12 jaar oud, is sarcoptes-mijt geconstateerd. Hij heeft vreselijk veel jeuk (voorpoten en buik) en krabt de hele dag.....
Heeft nu inmiddels 2 pipetten gehad, 1e keer "Advocate" en de 2e keer "Stronghold".
Deze laatse gaan we nu over 2 weken herhalen, moest met een interval van 2 weken.
Het probleem is dat het niet lijkt te helpen, want mn hond krabt zn poten nog steeds helemaal kapot en blijft maar jeuk houden. We zijn hier nu een maand mee bezig.
Nu hebben we ook nog Ectodex gehad van de da, maar dat zou dan voor in het uiterste geval zijn. Is nogal een giftig middel. Dit gebruik ik dus liever niet.
Nu vroeg ik me dus af of er iemand suggesties of adviezen heeft of iets dergelijks, of misschien ook een hond heeft gehad die dit had.
Ik hoor het graag van jullie!
Alvast bedankt!
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Re: Sarcoptes-mijt

Ongelezen bericht door gemini6 »

Mijn Shih Tzu heeft de demodex mijt. Ook ontzettend veel last van de pootjes, veel jeuk en ontstekingen.
Ik was haar pootjes inmiddels al een half jaar met ectodex. Op aanraden van de dermatoloog nu twee keer per week (omdat ik alleen de pootjes was en niet de hele hond kan dit volgens haar). We hopen dat het nu verbetert. Ik heb diverse keren langdurig antibiotica gekregen voor haar, maar zodra ik daarmee stop komen de ontstekingen steeds weer terug. Ik ben het nu aan het pappen en nathouden met tea tree oil en Vetramil honingzalf. Ook maak ik de pootjes twee keer per dag schoon met Molkosan van Dr. Vogel. Het gaat redelijk vooralsnog.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Re: Sarcoptes-mijt

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Op verschillende site's wordt er ook gesproken over een shampoo die je als ondersteuning kan gebruiken. Mischien is dat een idee?

Als ik het zo lees, is het wel een hele nare mijt..ook voor jullie besmettelijk en de omgeving ontsmetten is blijkbaar ook aan te raden.

Voor simba zijn demodex zijn wij ook in de weer geweest met ectodex. Idd zeer sterk spul maar het enige wat bij hem hielp. Ruim 6 maanden zijn we zoet geweest. Ik vraag mij alleen af of je dat in combi met de pipetten kan gebruiken. Je moet je hond er immers mee wassen en bij het gebruik van pipetten wordt dat afgeraden omdat je anders de werking ervan teniet doet.

Heel veel sterkte. Jeuk is zo naar. Ik hoop dat je snel resultaat gaat zien!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”