Nee is gezamelijke keuze trouwens. en heb ook echt geen spijt van de beslissingen die ik heb genomen,Paulala schreef:Eigenlijk heb ik een beetje het idee dat de raskeuze niet jouw keuze was, maar die van je vriend.
Dit geldt ook voor de pup. Klopt dat?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hulp nodig hond/pup
Moderator: moderatorteam
- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
Re: hulp nodig hond/pup
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik ben er vrij zeker van dat je boerboel niet terug kan naar de "fokker". Ze is zonder papieren en uit omgeving Breda? Of heeft ze je wijsgemaakt dat die nog komen of dat je die zelf aan moet vragen?
Je schrijft dat je veel onderzoek hebt gedaan voordat de amstaff in huis kwam. Ook voordat je de boerboel erbij ging halen?
Je schrijft dat je veel onderzoek hebt gedaan voordat de amstaff in huis kwam. Ook voordat je de boerboel erbij ging halen?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
Nee ze komt niet uit breda vandaan en ze heef tgewoon papieren.Tulp schreef:Ik ben er vrij zeker van dat je boerboel niet terug kan naar de "fokker". Ze is zonder papieren en uit omgeving Breda? Of heeft ze je wijsgemaakt dat die nog komen of dat je die zelf aan moet vragen?
Nee daar voor ben ik wel waaks hoor.
Alleen mn oudste hond heeft geen papieren.
De staff heeft ook gewoon een stamboom en de nodige papieren
en de boerboel pup komt bij ons om de hoek vandaan in hoevelaken.
Heb haar ouders gezien en de ouders hadden allemaal een certificaat en dna papieren.
Alleen de pups hebben he tniet mee gekregem. ze is netjes ontwormt en geent..
Ja naar de boerboel hebben we ook gewoon onderzoek gedaan
-
chrico
- Zeer actief
Elke hond kan ik een gevecht raken, dat klopt alleen met dat verschil dat er maar weinig staffies zijn die niet in een gevecht rakenLeentje&Gio&Dhifa schreef:
Over onze staff.
Ja dat zijn allemaal dingen die we ook wisten toen we er een gingen aanschaffen.
En iedere hond welk ras dan ook zou in een gevecht kunnen komen met een andere hond dus dit zijn dingen die je als honden bezitter altijd achter in je hoofd moet houden.
We weten dat er aan bepaalde rassen , zoals de staff, nog extra dingen vast zitten en dat het anders kan lopen dan dat je zou willen,
Mocht het ooit zover komen dan is het een situatie waar je dan mee aan de slag moet.
Wij hebben echt alles wel overwogen voordat we voor dit ras zijn gegaan. voor ons zelf dan.
Maar soms heb je dingen die je niet weet en dat was dan vooral qau drukte in huis na een andere hond en als je dan de verkeerde adviezen krijgt.. ja.. dat is mooi klote
Ik denk zelf, mede door deze antwoorden, dat je het ras onderschat heb. Vooral ook dat je zegt, mocht het zover komen dat je er mee aan de slag moet. Je moet er al mee aan de slag zijn geweest vanaf het moment dat de hond bij je in huis komt en niet achteraf, dan ben je al te laat en kan je veel dingen niet meer rechtzetten.
De drukte in huis is iets wat je al wist, daarom ging de oudere hond namelijk de deur uit.
Het is niet naar bedoeld maar ik denk uit je antwoorden echt op te maken dat je een verkeerde inschatting heb gemaakt qua ras en type hond. Vooral omdat je keus voor de pup uitkwam op een boerboel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Mojuan
- Zeer actief
Dit is totaal niet onaardig bedoeld hoor, maar ik denk dat je behoorlijk naief bent.
Dat was ik ook toen ik mijn eerste hond kreeg (de zandkleurige Amstaff in mijn onderschrift).
Hij is inmiddels bijna tien jaar oud, en een heel fijne hond die erg voorspelbaar is, ik weet precies wat wel en niet met hem kan, maar daar heb ik heel veel jaren over moeten doen.
Als ik niet goed oplet wat ik doe, hangt hij in andere honden.
Voor mij hoeft het niet meer, een Staffie, hoe lief en leuk ze ook zijn.
Je beseft pas wat het is en hoe het werkelijke karakter van dit ras is, als je er één zelfstandig hebt opgevoed en een leven lang bij je hebt gehad.
Als ik het eerder had beseft? Dan had ik er niet voor gekozen.
Ik hunker er echt erg naar om met mijn honden naar een park te kunnen, maar dat kán gewoon echt niet.
Je moet niet denken dat het bij elke hond kan gebeuren dat hij vecht, want dat is geen vergelijking.
Bij een Staffie kan je er voor zo'n 90% zeker van zijn dat hij andere honden zal willen slopen als hij volwassen is.
En dan moet je nog rekening houden met de manier waarop.... ze vechten niet zoals een 'normale' hond.
Ik heb echt het idee dat jij dit niet beseft.
Denk aub nog eens heel goed na over wat je graag wilt.
Als je de Staf echt wilt houden, en je oudere hond zit goed waar ze nu is, dan moet je ervoor gaan.
De pup herplaatsen is dan het beste wat je kunt doen.
Ik ben het overigens volledig eens met alles dat Chrico zegt.
Dat was ik ook toen ik mijn eerste hond kreeg (de zandkleurige Amstaff in mijn onderschrift).
Hij is inmiddels bijna tien jaar oud, en een heel fijne hond die erg voorspelbaar is, ik weet precies wat wel en niet met hem kan, maar daar heb ik heel veel jaren over moeten doen.
Als ik niet goed oplet wat ik doe, hangt hij in andere honden.
Voor mij hoeft het niet meer, een Staffie, hoe lief en leuk ze ook zijn.
Je beseft pas wat het is en hoe het werkelijke karakter van dit ras is, als je er één zelfstandig hebt opgevoed en een leven lang bij je hebt gehad.
Als ik het eerder had beseft? Dan had ik er niet voor gekozen.
Ik hunker er echt erg naar om met mijn honden naar een park te kunnen, maar dat kán gewoon echt niet.
Je moet niet denken dat het bij elke hond kan gebeuren dat hij vecht, want dat is geen vergelijking.
Bij een Staffie kan je er voor zo'n 90% zeker van zijn dat hij andere honden zal willen slopen als hij volwassen is.
En dan moet je nog rekening houden met de manier waarop.... ze vechten niet zoals een 'normale' hond.
Ik heb echt het idee dat jij dit niet beseft.
Denk aub nog eens heel goed na over wat je graag wilt.
Als je de Staf echt wilt houden, en je oudere hond zit goed waar ze nu is, dan moet je ervoor gaan.
De pup herplaatsen is dan het beste wat je kunt doen.
Ik ben het overigens volledig eens met alles dat Chrico zegt.

- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
Bedankt voor alle reactie ten eerste.
wat ik bedoelde met er dan mee aan de slag gaan.
We corrigeren hem nu ook en buiten natuurlijk ook.
maar mocht het ooit gebeuren dat er een gevecht komt dan moeten we dan kijken hoe het gaat qau uitlaten enzo.
niet bedoeld van oh dan pas moeten we ingrijpen.
maar een staff is zeker niet makkelijk. maar tot op de dag van vandaag hebben we altijd plezier met hem.
helaas is het alleen niet anders dat hij nu niet goed met andere honden gaat binnen in huis.
maar mocht het ooit gebeuren dat er een gevecht komt dan moeten we dan kijken hoe het gaat qau uitlaten enzo.
maar een staff is zeker niet makkelijk. maar tot op de dag van vandaag hebben we altijd plezier met hem.
helaas is het alleen niet anders dat hij nu niet goed met andere honden gaat binnen in huis.
- dagmar88
- Zeer actief
Het moet juist omgekeerd; alles er voor doen om een gevecht te vermeiden. Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat die van mij geen andere hond wat aan zal doen, ook al zit er zeker hondagressie in...Leentje&Gio&Dhifa schreef:Bedankt voor alle reactie ten eerste.
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
:N: De keuze voor een puberende staff waar je al problemen mee hebt combineren met een boerboel. Ik hoop van harte dat deze twee niet in gevecht raken als ze volwassen zijn.
Heb je jezelf er ook in verdiept hoe je het aan moet pakken dit soort rassen in gevecht raken? Wat ze kunnen aanrichten als ze de aanval inzetten?
Het lijkt er idd op dat je vooral de positieve dingen van een staff eruit pikt en de negatieve dingen bagetaliseerd. Het zal wel niet zo'n vaart lopen en dan valt het nog wel mee. Het valt niet mee, voorkomen is altijd beter als genezen dus voorkom een gevecht laat het niet zover komen. Komt het toch zover, bedenk dan of je het aan kan.
Onze vorige bull terrier reu heeft 1x gevochten met een bull mastif reu welke hem aan viel terwijl mijn bull aan de riem zat en ik moet zeggen geen fraai gezicht. Onze bull had niets maar de mastif had 54 hechtigen in zijn hals, gescheurd, geschud, en vast blijven houden. Dit geeft wel aan wat een kracht dit soort honden bezitten en hoe ze in gevecht gaan (om te doden!) Ben je in staat op in zo'n situatie adequaat te reageren? Vertrouw je jezelf en deze hond genoeg dat hij in zijn blinde woede niet verder gaat aan jouw been of hand maar dat je hem uit z'n gevechtsgedachte kan halen?
De boerboel zou ik terug naar de "fokker" doen of anders zelf een heel goed huis voor zoeken. Vervolgens samen met je partner en een GT gaan trainen. De hond niet meer los laten, hij kan met 8 van de 10 honden niet overweg en heeft zeker op deze leeftijd nog geen grenzen. Voorkom dat hij in gevecht raakt door hem aan de lijn te houden. En zorg ervoor dat jij de baas blijft en bent, ik wil niet weten wat voor dominantie hij straks naar jouw gaat vertonen als je er niet goed boven blijft staan.
Wat al eerder is gezegd prima dat je hulp zoekt bij het opvoeden van je staff.
Hopelijk lukt het allemaal.
Heb je jezelf er ook in verdiept hoe je het aan moet pakken dit soort rassen in gevecht raken? Wat ze kunnen aanrichten als ze de aanval inzetten?
Het lijkt er idd op dat je vooral de positieve dingen van een staff eruit pikt en de negatieve dingen bagetaliseerd. Het zal wel niet zo'n vaart lopen en dan valt het nog wel mee. Het valt niet mee, voorkomen is altijd beter als genezen dus voorkom een gevecht laat het niet zover komen. Komt het toch zover, bedenk dan of je het aan kan.
Onze vorige bull terrier reu heeft 1x gevochten met een bull mastif reu welke hem aan viel terwijl mijn bull aan de riem zat en ik moet zeggen geen fraai gezicht. Onze bull had niets maar de mastif had 54 hechtigen in zijn hals, gescheurd, geschud, en vast blijven houden. Dit geeft wel aan wat een kracht dit soort honden bezitten en hoe ze in gevecht gaan (om te doden!) Ben je in staat op in zo'n situatie adequaat te reageren? Vertrouw je jezelf en deze hond genoeg dat hij in zijn blinde woede niet verder gaat aan jouw been of hand maar dat je hem uit z'n gevechtsgedachte kan halen?
De boerboel zou ik terug naar de "fokker" doen of anders zelf een heel goed huis voor zoeken. Vervolgens samen met je partner en een GT gaan trainen. De hond niet meer los laten, hij kan met 8 van de 10 honden niet overweg en heeft zeker op deze leeftijd nog geen grenzen. Voorkom dat hij in gevecht raakt door hem aan de lijn te houden. En zorg ervoor dat jij de baas blijft en bent, ik wil niet weten wat voor dominantie hij straks naar jouw gaat vertonen als je er niet goed boven blijft staan.
Wat al eerder is gezegd prima dat je hulp zoekt bij het opvoeden van je staff.
Hopelijk lukt het allemaal.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik ben het met de anderen eens. De pup herplaatsen en de amstaf goed gaan trainen. Allereerst zou ik accuut een andere hondenschool en GT gaan zoeken, want deze weten echt niet waar ze mee bezig zijn. Hoe kunnen ze je in vredesnaam aanraden om bij zo'n jonge moeilijke hond een pup te plaatsen :N: Je amstaf is nu nog jong en het lijkt nu dat hij vrij sociaal is naar andere honden. Maar als hij straks volwassen wordt, met een jaar of twee, drie, kan hij veel moeilijker worden.Opeen gegeven moment krijgt hij een omslagpunt. Dat moet je echt niet onderschatten. En als dit soort honden gaat vechten gaan ze door tot de ander dood is als er niet ingegrepen wordt. Dat is het moeilijke van dit ras.
Maar het is goed dat je om raad vraagt. Ik hoop dat je met een goede training een hele fijne hond aan hem gaat krijgen. Succes!
Maar het is goed dat je om raad vraagt. Ik hoop dat je met een goede training een hele fijne hond aan hem gaat krijgen. Succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
nou ik heb de hond iig niet genomen omdat ik hem stoer vind. of omdat ik een bepaald imago wil neer zetten.
Ik heb voor dit ras gekozen omdat ik er verliefd op ben geworden.
Ik weet wat een staff of andere bull zou aan kunnen richten en ben daar ook zeer zeker van op de hoogte.
Ik weet ook wat voor een consequenties het allemaal met zich mee brengt.
Ik heb ook met de hond van mn ex trainingen gehad op een school voor agressie. Hoe te reageren in dat soort situaties.
Ik heb op mn oude hondenschool ook een gevecht zien gebeuren tussen een pitbull en een goldenretriever dat was zeer zeker geen fraai gezicht.
Met lopen loopt hij altijd aan de lijn. hij loopt ook altijd gewoon netjes naast ons.
in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Ik ben allang blij dat hij ook niet achter fietsers en hardlopers aan rent.
Ik ben er heel goed van bewust waar die honden toe in staat zijn en heb ook de gevolgen van een onbekende rangorde binnen de roedel mee gemaakt bij een am. bulldog en cane corse. dit gebeurde ook in een fractie van een sec.
Voorkomen is altijd beter dan genezen en als ik het niet vertrouw zou ik mijn hond ook echt niet toelaten los op openbare plekken.
Ik ben heel blij dat hij dat gedeelte van bij je blijven lopen en niet weg rennen heeft overgenomen van de oudste.
Ik heb voor dit ras gekozen omdat ik er verliefd op ben geworden.
Ik weet wat een staff of andere bull zou aan kunnen richten en ben daar ook zeer zeker van op de hoogte.
Ik weet ook wat voor een consequenties het allemaal met zich mee brengt.
Ik heb ook met de hond van mn ex trainingen gehad op een school voor agressie. Hoe te reageren in dat soort situaties.
Ik heb op mn oude hondenschool ook een gevecht zien gebeuren tussen een pitbull en een goldenretriever dat was zeer zeker geen fraai gezicht.
Met lopen loopt hij altijd aan de lijn. hij loopt ook altijd gewoon netjes naast ons.
in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Ik ben allang blij dat hij ook niet achter fietsers en hardlopers aan rent.
Ik ben er heel goed van bewust waar die honden toe in staat zijn en heb ook de gevolgen van een onbekende rangorde binnen de roedel mee gemaakt bij een am. bulldog en cane corse. dit gebeurde ook in een fractie van een sec.
Voorkomen is altijd beter dan genezen en als ik het niet vertrouw zou ik mijn hond ook echt niet toelaten los op openbare plekken.
Ik ben heel blij dat hij dat gedeelte van bij je blijven lopen en niet weg rennen heeft overgenomen van de oudste.
- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
Dat is ook de reden dat ik hier nu om advies heb gevraagd..freskin schreef:Ik ben het met de anderen eens. De pup herplaatsen en de amstaf goed gaan trainen. Allereerst zou ik accuut een andere hondenschool en GT gaan zoeken, want deze weten echt niet waar ze mee bezig zijn. Hoe kunnen ze je in vredesnaam aanraden om bij zo'n jonge moeilijke hond een pup te plaatsen :N: Je amstaf is nu nog jong en het lijkt nu dat hij vrij sociaal is naar andere honden. Maar als hij straks volwassen wordt, met een jaar of twee, drie, kan hij veel moeilijker worden.Opeen gegeven moment krijgt hij een omslagpunt. Dat moet je echt niet onderschatten. En als dit soort honden gaat vechten gaan ze door tot de ander dood is als er niet ingegrepen wordt. Dat is het moeilijke van dit ras.
Als ik iemand was die niet voor de hond zou kiezen had ik dit toch ook anders aangepakt.
Dat was ik wel gaan afwachtte wat er was gebeurt.
Dat de boerboel pup weg gaat was voor ons al duidelijk.. Want als die in gevecht komen dan wil je niet weten hoe het eindigt.
Hoe dan ook zou een van de 2 het afleggen en de ander kan je weg brengen en dat is niet mijn bedoeling en daarvoor neem je geen honden.
ik weet zeker dat er wel eens oplossing is
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik weet hoe een gevecht tussen een boerboel en een staff kan eindigen. dat wil je niet. echt niet 

-
Tulp
- Zeer actief
Ze heeft wel papieren alleen niet meegekregenLeentje&Gio&Dhifa schreef:Nee ze komt niet uit breda vandaan en ze heef tgewoon papieren.Tulp schreef:Ik ben er vrij zeker van dat je boerboel niet terug kan naar de "fokker". Ze is zonder papieren en uit omgeving Breda? Of heeft ze je wijsgemaakt dat die nog komen of dat je die zelf aan moet vragen?
Nee daar voor ben ik wel waaks hoor.
Alleen mn oudste hond heeft geen papieren.
De staff heeft ook gewoon een stamboom en de nodige papieren
en de boerboel pup komt bij ons om de hoek vandaan in hoevelaken.
Heb haar ouders gezien en de ouders hadden allemaal een certificaat en dna papieren.
Alleen de pups hebben he tniet mee gekregem. ze is netjes ontwormt en geent..
Ja naar de boerboel hebben we ook gewoon onderzoek gedaan
* * *
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Je zegt de stafford heeft papieren, wat zegt de fokker hiervan?
-
Muk
Inderdaad, zolang de TS dat niet beseft is zij in mijn ogen geen geschikte baas voor dit ras. En gezien de snelheid waarmee de boerboel (echt eenverantwoorde keus bij de staff *not*) in huis is gekomen kan ik mij prima indenken dat de buren TS een aso vinden vanwege de hondkeuze.dagmar88 schreef: Het moet juist omgekeerd; alles er voor doen om een gevecht te vermeiden. Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat die van mij geen andere hond wat aan zal doen, ook al zit er zeker hondagressie in...
-
Muk
Lekkere fokker dan als je geen papieren meekrijgt.Tulp schreef:Ze heeft wel papieren alleen niet meegekregen
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik had ook bij je voorstel bericht al gereageerd, en ben nu net thuis en nu zie ik je topic.
Ik kon het namelijk bijna aan mijn water al aanvoelen, maar goed dat je info vraagt aan meerdere mensen met ervaring. Alleen volgende keer even doen voordat je een pup in huis haalt. want weer afscheid nemen is ook zoiets......
Voor de rest ga ik mee met wat eigenijk al meerdere malen hier staat. ga met je staff aan de gang en pas als die stabiel is kan je altijd nog kijken.
heel veel succes in ieder geval
Ik kon het namelijk bijna aan mijn water al aanvoelen, maar goed dat je info vraagt aan meerdere mensen met ervaring. Alleen volgende keer even doen voordat je een pup in huis haalt. want weer afscheid nemen is ook zoiets......
Voor de rest ga ik mee met wat eigenijk al meerdere malen hier staat. ga met je staff aan de gang en pas als die stabiel is kan je altijd nog kijken.
heel veel succes in ieder geval
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Muk schreef:Lekkere fokker dan als je geen papieren meekrijgt.Tulp schreef:Ze heeft wel papieren alleen niet meegekregen
Zo'n stamboom is hartstikke duur, dat weet je toch wel Muk..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- dagmar88
- Zeer actief
Muk schreef:Inderdaad, zolang de TS dat niet beseft is zij in mijn ogen geen geschikte baas voor dit ras. En gezien de snelheid waarmee de boerboel (echt eenverantwoorde keus bij de staff *not*) in huis is gekomen kan ik mij prima indenken dat de buren TS een aso vinden vanwege de hondkeuze.dagmar88 schreef: Het moet juist omgekeerd; alles er voor doen om een gevecht te vermeiden. Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat die van mij geen andere hond wat aan zal doen, ook al zit er zeker hondagressie in...
-
Muk
Mij maakt het totaal niet uit wat iemand voor een ras heeft, maar de manier waarop iemand mijn zijn / haar honden omgaat bepaalt hoe ik over zo'n persoon denk.dagmar88 schreef:Vinden veel mensen van mij ook hoor, tot ze met me praten
Zo hebben wij hier in de wijk iemand met twee teckels. Die teckels zitten aan een riem, maar zij laat ze overal schijten in de woonwijk zonder de poep op te ruimen. Daarnaast laat zij de flexi ook flink vieren als er een andere hond aankomt (ik zal mijn hond niet zo snel op een wildvreemde hond af laten gaan). Het zijn kleine dingen, maar zoiets maakt dat ik van die teckeleigenaar geen hoge pet op heb.
Laatst gewijzigd door Muk op 20 okt 2010 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Ongelofelijk. Ik word hier zowel verdrietig als boos van. Een stafford puber met problemen en dan advies krijgen er een andere hond naast te zetten. Wie bedenkt dit nu en wie gaat daar zonder meer in mee en dan ook nog eens een Boerboel.
Gauw terug naar de fokker met die pup en heel snel aan het werk met de staff. met vooral hulp van buiten. En ja helemaal opnieuw beginnen, duidelijke rangorde in je huis creeren, zorg dat hij eerst respect voor jou krijgt, hond altijd aangelijnd houden en niet met andere honden laten spelen, dit heeft hij al teveel gedaan en 8 van de 10 keer ging het niet zoals het moest. Hij heeft m.a.w. gewonnen waardoor hij alleen maar gesterkt wordt. Ik wil niet zeggen dat je andere honden moet mijden, nee juist niet, maar doe het begeleidt zonder directe confrontatie.
Maar als ik zo door het hele topic lees vraag ik me toch ook af of de staff. wel de juiste keus is geweest. Je kan dan wel zeggen dat je je goed hebt voorbereidt, niet op het stoere van hem ging maar verliefd bent geworden op een staff. Ik ben dan wel heel benieuwd wat dat verliefd zijn dan mag zijn. Verliefd zijn verkleurt nogal eens de informatie die bij je binnen
komt. Liefde maakt blind en dat geldt niet alleen voor menselijke relaties. Ik vind het vooral heel sneu voor de betreffende honden, hoop dat je een goede keuze gaat maken en dat het goed komt. In ieder geval heel veel succes.
Gauw terug naar de fokker met die pup en heel snel aan het werk met de staff. met vooral hulp van buiten. En ja helemaal opnieuw beginnen, duidelijke rangorde in je huis creeren, zorg dat hij eerst respect voor jou krijgt, hond altijd aangelijnd houden en niet met andere honden laten spelen, dit heeft hij al teveel gedaan en 8 van de 10 keer ging het niet zoals het moest. Hij heeft m.a.w. gewonnen waardoor hij alleen maar gesterkt wordt. Ik wil niet zeggen dat je andere honden moet mijden, nee juist niet, maar doe het begeleidt zonder directe confrontatie.
Maar als ik zo door het hele topic lees vraag ik me toch ook af of de staff. wel de juiste keus is geweest. Je kan dan wel zeggen dat je je goed hebt voorbereidt, niet op het stoere van hem ging maar verliefd bent geworden op een staff. Ik ben dan wel heel benieuwd wat dat verliefd zijn dan mag zijn. Verliefd zijn verkleurt nogal eens de informatie die bij je binnen
komt. Liefde maakt blind en dat geldt niet alleen voor menselijke relaties. Ik vind het vooral heel sneu voor de betreffende honden, hoop dat je een goede keuze gaat maken en dat het goed komt. In ieder geval heel veel succes.
Laatst gewijzigd door Teuntje56 op 20 okt 2010 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tulp
- Zeer actief
Bij het duurste stamboek 20 euro om precies te zijnwendy71 schreef:Muk schreef:Lekkere fokker dan als je geen papieren meekrijgt.Tulp schreef:Ze heeft wel papieren alleen niet meegekregen
Zo'n stamboom is hartstikke duur, dat weet je toch wel Muk..![]()
* * *
-
Binkie
- Actief
Boerboel krijgt toch geen stamboom is niet fci erkend?
-
Mojuan
- Zeer actief
Klopt hoor, ik ben absoluut totaal over mijn oren verliefd op onze honden.
En ook echt op het ras!
Maar ik besef wel wat voor honden het zijn.
Ik denk trouwens wel dat TS aardig weet wat voor ras een Staffie is.
Hoe meer ze schrijft, hoe meer ik dat lees.
Maar ik denk dat ze nog niet echt beseft dat ook deze hond zo zal worden naar alle waarschijnlijkheid.
En dat ze niet de capaciteiten heeft om dit te begeleiden van jongs af aan, en dat het daar dus fout gaat.
Het doe me heel erg denken aan mezelf toen ik Romeo nog niet zo lang had, met het enige verschil dat ik dus verkeerd was geinformeerd mbt het karakter van dit ras.
Ik zou heel graag willen helpen om eens te kijken hoe je met de hond omgaat, en waar verbeterpuntjes liggen.
Het probleem is helaas dat ik momenteel maar heel kort van huis kan ivm Julia die geopereerd is aan haar knie.
Dus je hebt niet zoveel aan mij.
En ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ver je hiervandaan woont (Z'drecht NL)
Inmiddels kan ik lezen en schrijven met dit ras, ik ken meerdere staffies, en heb er zelf twee.
En ik heb al een hoop situaties meegemaakt waar ik heel veel van geleerd heb.
Door de jaren heen heb ik fouten gemaakt, maar ben elke keer weer opgekrabbeld en voor de volle 100% de volgende stap gaan zetten. Herplaatsen is voor mij nooit een optie geweest, hoewel mensen dat soms wel als advies gaven.
Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik een zeer verantwoordelijke Staf eigenaar ben.
Opnieuw aan een Staf beginnen zal ik niet snel meer doen.
Áls ik het al doe, dan als tweede hond voor erbij, zodat ik iig één hond heb waarmee ik leuk naar het park kan, en de Staf dan vooral is om mee te gaan fietsen etc. En dan moet het een teefje zijn uit bepaalde lijnen.
Eigenijk heb ik een haat/liefde verhouding met het ras.
En wil ik anderen altijd behoeden voor de eventuele spijt die ze kunnen krijgen als ze dit ras kiezen.
Daarom vroeg ik ook aan je of je heel eerlijk tegen jezelf wilt zijn.
Als je dat bent, en je weet zeker dat je ervoor wilt gaan, dan wens je ik je heel veel succes en plezier met je Staf.
Maar zoek wel een andere hondenschool en GT.
En ook echt op het ras!
Maar ik besef wel wat voor honden het zijn.
Ik denk trouwens wel dat TS aardig weet wat voor ras een Staffie is.
Hoe meer ze schrijft, hoe meer ik dat lees.
Maar ik denk dat ze nog niet echt beseft dat ook deze hond zo zal worden naar alle waarschijnlijkheid.
En dat ze niet de capaciteiten heeft om dit te begeleiden van jongs af aan, en dat het daar dus fout gaat.
Het doe me heel erg denken aan mezelf toen ik Romeo nog niet zo lang had, met het enige verschil dat ik dus verkeerd was geinformeerd mbt het karakter van dit ras.
Ik zou heel graag willen helpen om eens te kijken hoe je met de hond omgaat, en waar verbeterpuntjes liggen.
Het probleem is helaas dat ik momenteel maar heel kort van huis kan ivm Julia die geopereerd is aan haar knie.
Dus je hebt niet zoveel aan mij.
En ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ver je hiervandaan woont (Z'drecht NL)
Inmiddels kan ik lezen en schrijven met dit ras, ik ken meerdere staffies, en heb er zelf twee.
En ik heb al een hoop situaties meegemaakt waar ik heel veel van geleerd heb.
Door de jaren heen heb ik fouten gemaakt, maar ben elke keer weer opgekrabbeld en voor de volle 100% de volgende stap gaan zetten. Herplaatsen is voor mij nooit een optie geweest, hoewel mensen dat soms wel als advies gaven.
Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik een zeer verantwoordelijke Staf eigenaar ben.
Opnieuw aan een Staf beginnen zal ik niet snel meer doen.
Áls ik het al doe, dan als tweede hond voor erbij, zodat ik iig één hond heb waarmee ik leuk naar het park kan, en de Staf dan vooral is om mee te gaan fietsen etc. En dan moet het een teefje zijn uit bepaalde lijnen.
Eigenijk heb ik een haat/liefde verhouding met het ras.
En wil ik anderen altijd behoeden voor de eventuele spijt die ze kunnen krijgen als ze dit ras kiezen.
Daarom vroeg ik ook aan je of je heel eerlijk tegen jezelf wilt zijn.
Als je dat bent, en je weet zeker dat je ervoor wilt gaan, dan wens je ik je heel veel succes en plezier met je Staf.
Maar zoek wel een andere hondenschool en GT.

- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
sorry ik was even druk en heb dus niet kunnen reageren.
Wat betreft de boerboel en waarom die dan geen stamboom heeft. Een boerboel is geen erkend FCI Ras dus die krijgt alleen en certificaat.
Maar haar ouders zijn beide geregristreerd en ook in de DNA data-bank. Maar zij hebben er voor gekozen om de pups niet aan te geven waardoor ze geen certificaat krijgen.
Mijn staffie heeft een stamboom en komt uit leeuwarden vandaan.
ik ben blij met alle reacties die ik krijg. Maar voordat wij een staffie namen hebben we daar echt degelijk wel gekeken en ook wat voor een ras het was.
@ paulala; Ik woon zelf in soest, bij utrecht en ik heb geen idee waar het ligt waar jij woont
! en hoe lang dat dan rijden is.
Ik wil graag leren en mijn vriend ook hoe we dingen kunnen verandere. Wij vinden het ook erg fijn dat er mensen zijn die het zelfde hebben mee gemaakt in mindere of ergere mate met hun staffie. Daardoor leren wij ook weer.
Maar wij hebben echt alles over voor onze staff en dat is de reden dat we ook alles zo goed mogelijk proberen te doen.
We hebben gewoon een aantal keer goed verkeerd advies gekregen over hoe we met hem moeten handelen. En misschien is dat wel de reden dat het nu zo is.
Wat betreft de boerboel en waarom die dan geen stamboom heeft. Een boerboel is geen erkend FCI Ras dus die krijgt alleen en certificaat.
Maar haar ouders zijn beide geregristreerd en ook in de DNA data-bank. Maar zij hebben er voor gekozen om de pups niet aan te geven waardoor ze geen certificaat krijgen.
Mijn staffie heeft een stamboom en komt uit leeuwarden vandaan.
ik ben blij met alle reacties die ik krijg. Maar voordat wij een staffie namen hebben we daar echt degelijk wel gekeken en ook wat voor een ras het was.
@ paulala; Ik woon zelf in soest, bij utrecht en ik heb geen idee waar het ligt waar jij woont
Ik wil graag leren en mijn vriend ook hoe we dingen kunnen verandere. Wij vinden het ook erg fijn dat er mensen zijn die het zelfde hebben mee gemaakt in mindere of ergere mate met hun staffie. Daardoor leren wij ook weer.
Maar wij hebben echt alles over voor onze staff en dat is de reden dat we ook alles zo goed mogelijk proberen te doen.
We hebben gewoon een aantal keer goed verkeerd advies gekregen over hoe we met hem moeten handelen. En misschien is dat wel de reden dat het nu zo is.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Welk bos is dat?Leentje&Gio&Dhifa schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Leentje&Gio&Dhifa
- Vaste gebruiker
Huh? Hoezo welk bos..tekkel schreef:Welk bos is dat?Leentje&Gio&Dhifa schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.
Verschillende bossen..
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
tekkel schreef:Welk bos is dat?Leentje&Gio&Dhifa schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.

- Bonnie F
- Zeer actief
Mijn bos :N:Hutsje schreef:tekkel schreef:Welk bos is dat?Leentje&Gio&Dhifa schreef: in het bos loopt hij wel los maar als er een andere hond in de buurt komt dan zijn we er altijd bij.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.