Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulp nodig hond/pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

hulp nodig hond/pup

Ongelezen bericht door Leentje&Gio&Dhifa »

hallo allemaal

ik ben sinds vandaag nieuw hier maar ik zit met een brandende vraag.

Ik heb vorige jaar dec een amstaff aangeschaft maar nu is de hele rit met hem nu (10 mnd oud) een hele toer.
Ik had voor hem al een hondje X husky/bordercolli/herder en zij is heel rustig.
Toen onze amstaff erbij kwam was het een beste ramp.
Hij kon onze andere hond niet met rust laten, liep continu achter haar aan, beet haar in de achterpoten, trok haar van der plek af etc etc.
Na 2 maanden waren wij het einde zoek. Op de hondenschool hebben we veel met de trainer gepraat over zijn gedrag maar kwamen er eigenlijk tot de conclussie van ehh niets.. :S
Toen heb ik met mijn moeder overlegt en is zij naar mn moeder gegaan waar haar half zusje ook zit om even tot rust te kunnen komen.
Nu werd onze amstaff ook rustiger.
Na overleg met de hondenschool kregen wij de tip dat als hij misschien een maatje had die op de zelfde lengte zat als hem dat hij misschien ook rustiger bleef en dat de andere hond dan terug kon.
NU hebben we vrijdag een pup erbij gehaald maar het begint gewoon weer van voor af aan.
ook zei word niet met rust gelaten, zijn 24 uur politie agent aan het spelen en buiten dat feit om.
Bekvechten ze ook continu met elkaar.
Nou weten we het echt niet meer..
Kunnen jullie ons verder op weg helpen, want de gedragstherapeut zegt alleen van je moet nu met de amstaff opnieuw beginnen alsof hij een pup is maar wel alleen! Dus dat zou betekenen dat we de pup een nieuwe plek moeten gaan geven.

Iemand tips?!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: hulp nodig hond/pup

Ongelezen bericht door fes/lou »

Je hond fatsoenlijk opvoeden misschien?
Ik snap er niks van, 1 hond kun je al niet aan, een oudere hond moet daarom verdwijnen en vervolgens haal je nog een hond in huis van hetzelfde ras wat je al niet op kon voeden...schiet mij maar lek.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Wat een chaotisch gedoe. Wat is die nieuwe pup voor een ras?
Het nieuwe hondje is een boerboel. 14 weken oud

(wij hebben voor dit ras gekozen omdat dit toch een gezins/waakhond is, wel rustig is van aard en niet zon drukte maker is als onze staff ;))
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

fes/lou schreef:Je hond fatsoenlijk opvoeden misschien?
Ik snap er niks van, 1 hond kun je al niet aan, een oudere hond moet daarom verdwijnen en vervolgens haal je nog een hond in huis van hetzelfde ras wat je al niet op kon voeden...schiet mij maar lek.....
ik snap jou reactie.
Mijn eerste hondje is echt een topper zowel alleen als met andere honden. zij is heel rustig en kalm en de staff is echt een schat luister super maar zodra er een andere hond is word hij zo druk en gestresst dat hij niet ophoud.
Wij hebben niet het zelfde ras pup erbij gehaald.

maarja het is moeilijk om uit te leggen maar het moet mogelijk zijn dat onze amstaff toch een andere hond binnen een roedel met rust moet kunnen laten!
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Leentje&Gio&Dhifa schreef:
Nanna schreef:Wat een chaotisch gedoe. Wat is die nieuwe pup voor een ras?
Het nieuwe hondje is een boerboel. 14 weken oud
(wij hebben voor dit ras gekozen omdat dit toch een gezins/waakhond is, wel rustig is van aard en niet zon drukte maker is als onze staff ;))
Grote Goden. Van hetzelfde geslacht als de Amstaff? Breng dan maar snel terug ;-) Dat wordt anders bloed aan de paal.
En dan éérst eens proberen de Amstaff fatsoenlijk op te voeden en er rust in te brengen.
Onze amstaff is een reu en de pup is een teefje
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Je hond fatsoenlijk opvoeden misschien?
ik snap jou reactie.
Mijn eerste hondje is echt een topper zowel alleen als met andere honden. zij is heel rustig en kalm en de staff is echt een schat luister super maar zodra er een andere hond is word hij zo druk en gestresst dat hij niet ophoud.
Wij hebben niet het zelfde ras pup erbij gehaald.

maarja het is moeilijk om uit te leggen maar het moet mogelijk zijn dat onze amstaff toch een andere hond binnen een roedel met rust moet kunnen laten!
Misschien had je dan eerst moeten wachten tot je amstaff volwassen en stabiel was voor je er wat anders bijzette.
Nu heb je 2 jonge honden van niet de makkelijkste rassen die elkaar gaan lopen opnaaien.
Gedoemd om te mislukken lijkt me.....
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

En dan éérst eens proberen de Amstaff fatsoenlijk op te voeden en er rust in te brengen.
Alleen is hij super rustig. en hebben we totaal geen last van hem en luisterd hij super.
Maar zodra er een hond binnen de roedel zit word hij totaal anders.,
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Misschien had je dan eerst moeten wachten tot je amstaff volwassen en stabiel was voor je er wat anders bijzette.
Nu heb je 2 jonge honden van niet de makkelijkste rassen die elkaar gaan lopen opnaaien.
Gedoemd om te mislukken lijkt me.....
Ja dat zei die gedragd therapeute ook al, opnieuw en alleen eerst met de stafford tot hij kalmer is..
Maar hoe zit dan dan dat hij als 2de binnen de roedel kwam en het eerste in huis geplaatste hondje ook niet met rust kan laten terwijl dat leeftijds verschil bijna 2 jaar is
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Leentje&Gio&Dhifa schreef:Wij hebben niet het zelfde ras pup erbij gehaald.
Maar je hebt nog wel een ander teefje toch? De oudste hond? En nu een Boerboel teef erbij?

De logica van alles ontgaat mij ook nogal :wink: Als je een probleem hebt met je Amstaff dat hij te druk wordt als er andere honden zijn, lijkt nog een nieuwe hond erbij zetten mij nou niet direct de oplossing :denken:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Alleen is hij super rustig. en hebben we totaal geen last van hem en luisterd hij super.
ja dat wist je toch al? daarom moest de andere hond toch weg?
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Leentje&Gio&Dhifa schreef: Alleen is hij super rustig. en hebben we totaal geen last van hem en luisterd hij super.
Maar waarom zet je er dan een hond bij??? :denken:
Zodat hij een speelmaatje had (was op advies ook van de puppy trainer, zodat mijn andere hond in huis gewoon haar rust terug kon vinden, was het misschien goed om er een jongere hond bij te zetten zodat hij daar mee kan spelen etc
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik leer mijn puppen aan dat ze zich moeten gedragen tegenover de andere honden.
Als ze te druk zijn krijgen ze een time-out.
Daarbij zijn mijn honden heel best in staat om een pup te corrigeren.
Jouw kruisinghondje kon dat blijkbaar niet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je moet niet verwachten dat jonge honden/puppen met dezelfde energie het zelf wel even op gaan knappen of oplossen.
Voor de rust zal toch jij als baas moeten zorgen.
Aangezien dat jouw oudste sukkeltje over zich heen laat lopen en geen statement zet zul jij toch echt de controle in handen moeten nemen.
Snap even niet wat je met 2 van zulke rassen moet als je al geen eens 1 pup aan kan ,laat staan 2. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

yamie schreef:
ja dat wist je toch al? daarom moest de andere hond toch weg?
Ja maar wat ik net ook al zei dat was op advies uiteindelijk van de puppy trainer en wij hebben dat in goede orde zo aangenomen omdat wij er wel een logica in zagen omdat hij dan iemand had waarmee hij kon dollen waardoor mijn andere hond rust zou hebben.

Want als ze op het uitlaat veld zijn of in het bos is er niet aan de hand en zijn ze allemaal vriendjes. Onze amstaff is ook gewoon heel sociaal en kan met iedereen spelen alleen op eigen terrein gaat het verder.

Hij negeert ook de tekens van andere honden. (stop tekens zeg maar)
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Toen ik je voorstelbericht dacht ik al oh oh..als dat maar goed gaat en nee dus.
Het is ook niet zo slim dat je een pup voor de amsta erbij heb gekocht als zijnde opdezelfde lengte zitten..vind het ook echt het slechtste advies wat je iemand in deze situatie kan geven.
Ik zou ervoor kiezen om je niewste aanwinst een nieuw huis te geven en je tijd besteden aan gedrag amstaf met GOEDE hulp...
Als ze nu al bekvechten hoe is dat denk je over een jaar?? :N:
Groetjes Lianne
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt toch zelf ook gezond verstand?
Je weet toch dat als je een pup al niet in de hand kunt houden, dat 2 dan helemaal een drama wordt?
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Je moet niet verwachten dat jonge honden/puppen met dezelfde energie het zelf wel even op gaan knappen of oplossen.
Aangezien dat jouw oudste sukkeltje over zich heen laat lopen en geen statement zet zul jij toch echt de controle in handen moeten nemen.
Snap even niet wat je met 2 van zulke rassen moet als je al geen eens 1 pup aan kan ,laat staan 2. :denken:
Ja het probleem van de oudste is dat ze altijd alleen maar wat mopperde en verder niet van dr afbeet. Zij is echt een hond die alles best vind. Maar het was wel zo dat zij door ons boven aan werd gezet en daarna hij.

Nou de pup die we er nu bij hebben is tegen overgestelde van onze amstaff en lijkt een beetje op mn andere hondje!
Zij is ook heel rustig, leert snel.

Ze spelen ook wel maar op een gegeven moment moet de amstaff het om draaien en weer laten zien dat hij de baas is en dan krijg je het bekvechten.
We halen ze dan ook gewoon uit elkaar ieder op eigen plek en dan is het ook klaar maar vervolgens begint het weer van voor af aan
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ja maar wat ik net ook al zei dat was op advies uiteindelijk van de puppy trainer en wij hebben dat in goede orde zo aangenomen omdat wij er wel een logica in zagen omdat hij dan iemand had waarmee hij kon dollen waardoor mijn andere hond rust zou hebben.

Want als ze op het uitlaat veld zijn of in het bos is er niet aan de hand en zijn ze allemaal vriendjes. Onze amstaff is ook gewoon heel sociaal en kan met iedereen spelen alleen op eigen terrein gaat het verder.

Hij negeert ook de tekens van andere honden. (stop tekens zeg maar)
dezelfde puppytrainer die tot een conclusie van eh niets kwam?

waar zit je eigen gezonde verstand?
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

lianne05 schreef:Toen ik je voorstelbericht dacht ik al oh oh..als dat maar goed gaat en nee dus.
Het is ook niet zo slim dat je een pup voor de amsta erbij heb gekocht als zijnde opdezelfde lengte zitten..vind het ook echt het slechtste advies wat je iemand in deze situatie kan geven.
Ik zou ervoor kiezen om je niewste aanwinst een nieuw huis te geven en je tijd besteden aan gedrag amstaf met GOEDE hulp...
Ja dat is waar wij ook al mee liepen te kampen, want het is oneerlijk tegen de pup.
Maar ik dacht miss dat er iemand nog een ander idee heeft dan haar ergens anders te huisvesten.

Weet iemand waar ik dan terrecht zou kunnen voor de "goede" hulp voor mn stafford.
want die gedragstherapeut bij de hondenschool wist het verder ook nie tmeer met hem.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

dezelfde puppytrainer die tot een conclusie van eh niets kwam?

waar zit je eigen gezonde verstand?
Nee was andere trainer. en de gedragstherapeut kwam toen met andere hond bij plaatsen

Maar ik heb op het forum ook veel gelezen en dacht misschien kunnen jullie ons verder helpen

want op de hondenschool komen we ook niet verder
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

De logica om er een tweede pup bij te halen begrijp ik ook niet helemaal.

Kyra was als pup ook vrij druk, wij hebben zelf dan geen andere hond, maar mijn ouders en zus hebben wel honden en daar kwamen we veel en met vakanties was Kyra ook altijd daar.
Kyra bleef dan ook doorgaan, continu die andere hond opzoeken. De hondjes van mijn ouders waren 13 en 15 en wilden dat drukke niet meer. We hebben haar dan gewoon een time out gegeven, even apart van de rest tot ze rustig was.
Dat heeft bij ons goed geholpen.

Kyra is nu 2 en is lekker rustig, ze wil nog wel spelen maar dit hoeft niet meer 24/u per dag. Als het te druk word of wij vinden dat het genoeg is hoeven we alleen nog maar 'klaar' te roepen en dan is het ook klaar.
Dit is echt niet vanzelf gegaan, Kyra had soms echt wel een plaat voor haar kop.

Je zegt dat hij de tekens van andere honden negeert, maar grijp jij dan wel in, of laat je je hond gewoon maar door gaan??
Want dan gaat het vroeg of laat een keer fout hoor, hij komt dan een hond tegen die het niet pikt dat jouw hond maar door gaat en ik vraag me dan af of sociaal hij dan gaat blijven als hij een fysieke correctie van een andere hond krijgt ....
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Leentje&Gio&Dhifa schreef: Hij negeert ook de tekens van andere honden. (stop tekens zeg maar)
:mrgreen: Ik zié het voor me
Afbeelding
Haha ik wist ook niet hoe ik het anders moest zeggen.

Als hij terug word gezet door een andere hond, dus dat wil zeggen dat ze andere hond zn grens aan geeft. Negeert hij di gewoon en moeten wij inspringen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

bouvierpoedel schreef:Je moet niet verwachten dat jonge honden/puppen met dezelfde energie het zelf wel even op gaan knappen of oplossen.
Ja het probleem van de oudste is dat ze altijd alleen maar wat mopperde en verder niet van dr afbeet. Zij is echt een hond die alles best vind. Maar het was wel zo dat zij door ons boven aan werd gezet en daarna hij.

Nou de pup die we er nu bij hebben is tegen overgestelde van onze amstaff en lijkt een beetje op mn andere hondje!
Zij is ook heel rustig, leert snel.

Ze spelen ook wel maar op een gegeven moment moet de amstaff het om draaien en weer laten zien dat hij de baas is en dan krijg je het bekvechten.
We halen ze dan ook gewoon uit elkaar ieder op eigen plek en dan is het ook klaar maar vervolgens begint het weer van voor af aan
Heel leuk dat je je oude teef de hoogste plaats hebt gegeven.
Maar wie staat er boven haar dan.?????
Jij toch.?
En las je oudje niet tot hem doordringt en jij ook niet ,waarom dan op advies toch een hond erbij gehaald.
Je lost een probleem niet op door er een ander probleem bij te zetten/kopen.
Jij bent de baas ,maar blijkbaar geen zekere omdat ze gewoon schijt aan je hebben.
Advies wat gegeven is om er 1 te herplaatsen zou ik heel erg in overweging nemen .
Je kunt nu al geen leider zijn laat staan zo met 2 van dat soort rassen bioj alkaar.
Wat doet het zo met je oudste teefje en met elkaar.
Dat word slopp en trekwerk hoor en leuke DA rekeningen of crematie.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Als ik jou was zou ik de Boerboel terugbrengen naar de fokker en eerst zorgen dat ik mijn Amstaff opvoedde en mijn kruisinkie terughalen, want die kun je strak blijvend herplaatsen omdat ze niet tegen die 2 anderen opkan
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

lianne05 schreef:Toen ik je voorstelbericht dacht ik al oh oh..als dat maar goed gaat en nee dus.
Ja dat is waar wij ook al mee liepen te kampen, want het is oneerlijk tegen de pup.
Maar ik dacht miss dat er iemand nog een ander idee heeft dan haar ergens anders te huisvesten.

Weet iemand waar ik dan terrecht zou kunnen voor de "goede" hulp voor mn stafford.
want die gedragstherapeut bij de hondenschool wist het verder ook nie tmeer met hem.
Ik vind het sneu voor de hond dat het zo loopt Maar in dit geval is het beter als ze weggaat! Ik hoop wel dat je geleerd hebt dat je dit nooit meer zo moet aanpakken!
Ga ajb ook niet meer naar die hondenschool toe, waardeloos advies krijg je daar!
Een goede GT kan je hier op t forum wel vinden, ik heb er geen ervaring mee.
Ga eerst aan de slag met je staf. en zet er geen andere hond meer bij!
Laatst gewijzigd door lianne05 op 20 okt 2010 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Lianne
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Veronique & Kyra schreef:De logica om er een tweede pup bij te halen begrijp ik ook niet helemaal.
Je zegt dat hij de tekens van andere honden negeert, maar grijp jij dan wel in, of laat je je hond gewoon maar door gaan??
Want dan gaat het vroeg of laat een keer fout hoor, hij komt dan een hond tegen die het niet pikt dat jouw hond maar door gaat en ik vraag me dan af of sociaal hij dan gaat blijven als hij een fysieke correctie van een andere hond krijgt ....
Nee we grijpen wel in. We laten hem echt niet doorgaan, wat jij ook zegt gaat dat op een geven moment gewoon fout.

We leggen hem (en de pup nu ook) Gewoon op de eigen plek en dan is de rust er ook wel weer.
Maar op het moment dat ze weer vrij mogen begint het weer van voor af aan.

Als pup moesten wij ook al voor de rem zorgen van hem. en hem toen ook op zn plek leggen (zeg maar time out geven)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Als een pup in een roedel komt, dan is dat vaak even wennen. Alleen met deze achtergrond, dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je een tweedehond bij amstaff hebt gezet.
Komt je eerste hond ook weer bij je wonen? En hoe gaat het met de boerboel en deze hond? Je zou namelijk ook kunnen overwegen om de amstaff te herplaatsen. Ergens waar hij alleen is. Of de amstaff gescheiden houden van de andere twee.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Heel leuk dat je je oude teef de hoogste plaats hebt gegeven.
Maar wie staat er boven haar dan.?????
Jij toch.?
En las je oudje niet tot hem doordringt en jij ook niet ,waarom dan op advies toch een hond erbij gehaald.
Je lost een probleem niet op door er een ander probleem bij te zetten/kopen.
Jij bent de baas ,maar blijkbaar geen zekere omdat ze gewoon schijt aan je hebben.
Advies wat gegeven is om er 1 te herplaatsen zou ik heel erg in overweging nemen .
Je kunt nu al geen leider zijn laat staan zo met 2 van dat soort rassen bioj alkaar.
Wat doet het zo met je oudste teefje en met elkaar.
Dat word slopp en trekwerk hoor en leuke DA rekeningen of crematie.[/quote]

Nou onze oudste is heel rustig en luister perfect.
Onze amstaff is ook een echte sgat en luister prima binnen en buiten totdat nu sinds vrijdag de pup erbij is, is hij tegendraads.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Renske schreef:Als een pup in een roedel komt, dan is dat vaak even wennen. Alleen met deze achtergrond, dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je een tweedehond bij amstaff hebt gezet.
Komt je eerste hond ook weer bij je wonen? En hoe gaat het met de boerboel en deze hond? Je zou namelijk ook kunnen overwegen om de amstaff te herplaatsen. Ergens waar hij alleen is. Of de amstaff gescheiden houden van de andere twee.
De pup en mijn andere hondje gaat het top!
Ze zijn allebei heel rustig qau aard en mijn oudste hondje accepteert haar wel.
Alleen de staff zorgt voor de ongein
en ja ze amstaff herplaatsen en dan de pup houden ja of dat dan de juiste beslissing is.

Miss dat met goede therapie en miss de juiste begeleiding ( die we tot nu toe dan niet hebben gehad) ons een stuk verder helpt.
En dat onze staff daar gewoon heel veel baat bij kan hebben.

Het is verder echt een sgat en hebben nooit geen echte problemen met hem gehad.
Alleen op het punt met da thij continu wil laten zien dat hij alles is om het zo te zeggen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Amstaffs van de leeftijd hebben volgens mij niet echt een rem (heb er bij die van mij als pup in ieder geval geen gevonden :tongue:) en weinig respect voor de grenzen van andere honden.
Dat tot vervelens toe door blijven gaan zit er toch een beetje ingebakken; ze hebben nu eenmaal enorm veel energie en uithoudingsvermogen.

Als ik jou was zou ik gaan werken met je amstaff, op een hondenschool of individueel. Maakt niet uit wat, met de frisbee, apporteren, zwemmen, lange wandelingen, en ook geestelijke training. Nieuwe dingen en commando's leren, naar nieuwe plaatsen en situaties gaan.
Hij is nog maar 10 maanden begreep ik, dat was hier toch echt de leeftijd waarop alles dat er geleerd was plotseling werd 'vergeten' en ze met een opgestoken middelvinger haar eigen paadje wilde bewandelen.
Het is aan jou om eerst zijn gedrag in goede banen te leiden, te wachten tot hij lichamelijk en geestelijk volwassen is (met zeker twee jaar) en dan pas te denken aan een hond er bij.

Ik zou absoluut de pup herplaatsen! Dit was veel te vroeg en ik vind dat je een bijzonder slecht advies hebt gekregen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”