Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Straffen of wat anders?
Moderator: moderatorteam
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Re: Straffen of wat anders?
Ja, een soort "straf" de hond zal dat gebaar/handeling kennen als Foei/niet blaffen!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Lekkere straf dan.. Hond doet alles wat hij wilt, maar krijgt ff een paar flinke raspen over zijn neus heen om een blafje.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
welk filmpje bekijk jij wel?KimberleyZero schreef:Lekkere straf dan.. Hond doet alles wat hij wilt, maar krijgt ff een paar flinke raspen over zijn neus heen om een blafje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Kon geen ander woord verzinnen waar ik het op vond lijken..maart schreef:welk filmpje bekijk jij wel?KimberleyZero schreef:Lekkere straf dan.. Hond doet alles wat hij wilt, maar krijgt ff een paar flinke raspen over zijn neus heen om een blafje.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Denk ook dat het straffen is als ik de reactie van de hond zo bekijk. Enne het is vast vloeken in de kerk maar ik vind het een afschuwelijk filmpje. Vind er niets razend knaps aan. Ja ik weet het, verkeerde beroep gekozen en zo, maar wat heb ik een hekel aan dat gedril met die honden. 

Gr. Aniek

Dat straffen vind ik er nog helemaal niet zo erg uit zien.. Vind het meer verschrikkelijk dat die hond zoveel moet doen voor eindelijk zijn ballletje, dan is voor mij de fun er al snel af..Maar nu heb ik ook helemaal niks met het hele Bart Bellon manier..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kan het nu niet zien, ga vanavond wel ff kijken... ik ben wel een voorstander van de BB manier overigens.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Neem aan dat dit de uitgestelde beloning is (nogmaals zonder het gezien te hebben ga puur op jullie reacties af).Nanna schreef:Verschrikkelijk vind ik het niet, die hond schijnt er nogal plezier in te hebben.
Moest wel lachen om dat stiekeme geloer af en toe naar dat o zo gewenste balletje
En ik krijg mijn salaris ook niet na een kwartiertje werken....daar moet ik wel 8 uur voor volmaken.
Dat doe ik zelf ook met een hond. Als ik begin met een pup krijgt hij altijd een bal, na elke meter volgen, na elke oefening etc.
Maar dat moet je uitbouwen en uiteindelijk krijgt hij deze pas NA een compleet onderdeel (zoals compleet appel gedeelte).
Dat is trainen met uitgestelde beloning en daar is niks mis mee... dat werkt heel goed!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Ben het echt helemaal met je eens.Enne het is vast vloeken in de kerk maar ik vind het een afschuwelijk filmpje. Vind er niets razend knaps aan. Ja ik weet het, verkeerde beroep gekozen en zo, maar wat heb ik een hekel aan dat gedril met die honden.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Yep. Ik ookNanna schreef:Heb het filmpje met veel plezier bekeken. Heel knap.

Maar toen ik het mijn man liet zien waarbij ik mijn verbazing uitsprak dat sommige mensen het afschuwelijk vonden om te zien, zei hij dat hij dat wel begreep.
"Daar is toch niks natuurlijks aan" zei hij

Ik wees hem op het feit hoe blij de hond is, maar hij vond het maar niks

Verbazingwekkend. Ik vond het dus wel geweldig om te zien.
Volgens mij raakt de hond op dat moment nogal geagiteerd en gefixeerd op de bal en doorbreekt hij de opwinding op die manier. Zodra de agitatie minder wordt houdt hij er mee op.Maar wat ik met afvroeg: als de hond een paar keer blaft (ergens op 0:40), strijkt hij nogal heftig met die vingers over die neus. Is dat straf of wat anders?
Yep, de bal is zijn (uitgestelde) beloning.malinois schreef:Neem aan dat dit de uitgestelde beloning is
Laatst gewijzigd door Miranda op 20 okt 2010 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik zie ook wel dat het trainen is met uitgestelde beloning en ik zie ook wel dat het heeeeeeel goed werkt (bij Bart Bellon) maar daarom mag ik het nog wel verschrikkelijk om te zien vindeen dat overbodig gedril met een hond.malinois schreef:Neem aan dat dit de uitgestelde beloning is (nogmaals zonder het gezien te hebben ga puur op jullie reacties af).Nanna schreef:Verschrikkelijk vind ik het niet, die hond schijnt er nogal plezier in te hebben.
Moest wel lachen om dat stiekeme geloer af en toe naar dat o zo gewenste balletje
En ik krijg mijn salaris ook niet na een kwartiertje werken....daar moet ik wel 8 uur voor volmaken.
Dat doe ik zelf ook met een hond. Als ik begin met een pup krijgt hij altijd een bal, na elke meter volgen, na elke oefening etc.
Maar dat moet je uitbouwen en uiteindelijk krijgt hij deze pas NA een compleet onderdeel (zoals compleet appel gedeelte).
Dat is trainen met uitgestelde beloning en daar is niks mis mee... dat werkt heel goed!
Ik vind de hond trouwens niet helemaal absoluut vrolijk, vind het meer een zenuwenbende. Maar ach, ieder zijn meug.
@Nanna ik krijg mijn beloning ook niet na een kwartiertje werken maar als mijn baas mij de hele dag onafgebroken toe zou roepen : "en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, Neee niet zelf denken heej, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat................"
Had ik hem allang voor zijn harses geslagen.

Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik blijf het bijzonder vinden dat de mens in staat is honden te fokken die dit allemaal maar doen. Dat is wel knap.falkje schreef:Ben het echt helemaal met je eens.Enne het is vast vloeken in de kerk maar ik vind het een afschuwelijk filmpje. Vind er niets razend knaps aan. Ja ik weet het, verkeerde beroep gekozen en zo, maar wat heb ik een hekel aan dat gedril met die honden.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
En daarom heb jij juist precies het juiste beroep gekozenBudkes schreef:Ik zie ook wel dat het trainen is met uitgestelde beloning en ik zie ook wel dat het heeeeeeel goed werkt (bij Bart Bellon) maar daarom mag ik het nog wel verschrikkelijk om te zien vindeen dat overbodig gedril met een hond.malinois schreef:Neem aan dat dit de uitgestelde beloning is (nogmaals zonder het gezien te hebben ga puur op jullie reacties af).Nanna schreef:Verschrikkelijk vind ik het niet, die hond schijnt er nogal plezier in te hebben.
Ik vind de hond trouwens niet helemaal absoluut vrolijk, vind het meer een zenuwenbende. Maar ach, ieder zijn meug.
@Nanna ik krijg mijn beloning ook niet na een kwartiertje werken maar als mijn baas mij de hele dag onafgebroken toe zou roepen : "en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, Neee niet zelf denken heej, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat................"
Had ik hem allang voor zijn harses geslagen.

Linda, Izzie en Bram
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
- Contacteer:
Juist dit vind ik ook, alleen zie je een hoop frustratie bij de hond( gaat hierdoor ook wat meer foutjes maken en slordiger werken)Puur omdat de bal zo duidelijk in zicht ligt.malinois schreef:Neem aan dat dit de uitgestelde beloning is (nogmaals zonder het gezien te hebben ga puur op jullie reacties af).Nanna schreef:Verschrikkelijk vind ik het niet, die hond schijnt er nogal plezier in te hebben.
Wanneer hij die frustratie ook kan omzetten in concentratie dan is hij er!!!!

-
- Zeer actief
Bart Bellon is er al lang hoorZenith schreef:Juist dit vind ik ook, alleen zie je een hoop frustratie bij de hond( gaat hierdoor ook wat meer foutjes maken en slordiger werken)Puur omdat de bal zo duidelijk in zicht ligt.malinois schreef:Neem aan dat dit de uitgestelde beloning is (nogmaals zonder het gezien te hebben ga puur op jullie reacties af).Nanna schreef:Verschrikkelijk vind ik het niet, die hond schijnt er nogal plezier in te hebben.
Wanneer hij die frustratie ook kan omzetten in concentratie dan is hij er!!!!

De hond idem, het is een erg plezante hond

-
- Zeer actief
overal waar iemand hem nodig heeftMartijn schreef:maart schreef: Bart Bellon is er al lang hoor![]()
Waar is íe?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
je ziet wel maar een moment opname....(filmpje overigens niet gezien, kan dat hier op het werk niet)Martijn schreef:Ik vind het meteen weer getuigen van een mentaliteit die me totaal niet aanstaat.
Knap vind ik het trouwens ook niet. Je hoeft het maar belangrijk te vinden en je leert het zo'n hond.
Puur een kwestie van de tijd en moeite er voor over hebben. En het type hond hebben, natuurlijk
Wat ik er wel goed aan vind is om te zien dat je niet boos hoeft te gaan lopen doen om te corrigeren. Daar zouden een heleboel hondenmensen wat van kunnen leren.
-
- Zeer actief
Martijn schreef:
En waar hebben we hem voor nodig?
we? iedereen kan wel voor zichzelf spreken denk ik en voor zichzelf uitmaken of hij hem nodig heeft.
Dat JIJ hem niet nodig hebt, is wel duidelijk hoor.

Ik heb hem wel al 'gebruikt' en het is een heel verstandig persoon die weet waarover hij spreekt en zich niet bezig houdt met andere te kleineren, noch pretendeert alle wijsheid in pacht te hebben.
-
- Zeer actief
raad geven aan wie hem dat vraagt 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
BB is een africhter, traint honden, geeft seminars en workshops over nieuwe inzichten qua trainen met werkhonden.Martijn schreef:Nou, dat is al een leuk begin.maart schreef:Martijn schreef:
En waar hebben we hem voor nodig?
we? iedereen kan wel voor zichzelf spreken denk ik en voor zichzelf uitmaken of hij hem nodig heeft.
Dat JIJ hem niet nodig hebt, is wel duidelijk hoor.![]()
Ik heb hem wel al 'gebruikt' en het is een heel verstandig persoon die weet waarover hij spreekt en zich niet bezig houdt met andere te kleineren, noch pretendeert alle wijsheid in pacht te hebben.
Maar wat doet ie nou precies?
Heeft zelf een ringsport achtergrond.
Is een hele open man die voor iedereen klaarstaat.
Hij heeft mij ook weleens geholpen, en gewoon voor niks noppes nada... ben naar hem toegelopen op een wedstrijd waar ij met een stand stond met een trainingsvraag en hij heeft mij daar heel netjes bij geholpen.

-
- Zeer actief
tgoch, vaag. Nee, want als je bij hem aanklopt, helpt hij je.Martijn schreef:maart schreef:raad geven aan wie hem dat vraagt
Het blijft wat vaag.
Dat is me al vaker opgevallen.
Ik hou daar niet zo van. Word ik achterdochtig van.
Alleen kan ik moeilijk spreken voor wat hij doet, ik weet immers ook niet alles wat hij doet. En daarnaast weet ik ook niet alle 'waarom's hij de dingen doet zoals hij ze doet.
Dat zou dan verkeerd overkomen als ik ga zeggen 'hij doet dit', zonder dat ik kan zeggen waarom hij het doet. (want voor alles heeft hij een uitleg waarom hij zo handelt)
Daarnaast kan ik me ook niet vinden in alle dingen die hij doet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Overdag traint hij ook honden en komen mensen bij hem voor training.maart schreef:tgoch, vaag. Nee, want als je bij hem aanklopt, helpt hij je.Martijn schreef:maart schreef:raad geven aan wie hem dat vraagt
Het blijft wat vaag.
Alleen kan ik moeilijk spreken voor wat hij doet, ik weet immers ook niet alles wat hij doet. En daarnaast weet ik ook niet alle 'waarom's hij de dingen doet zoals hij ze doet.
Dat zou dan verkeerd overkomen als ik ga zeggen 'hij doet dit', zonder dat ik kan zeggen waarom hij het doet. (want voor alles heeft hij een uitleg waarom hij zo handelt)
Daarnaast kan ik me ook niet vinden in alle dingen die hij doet.
2 clubgenoten gaan zeer regelmatig overdag bij hem trainen... (zo'n 2 x per maand) en dan kijkt hij wat ze doen en geeft daar zijn mening over en als ze dat willen eventuele oplossingen indien nodig.
En zij zijn niet de enigen, daarnaast heeft hij nog zijn shop en staat hij met zijn stand op wedstrijden... druk baasje dus.

-
- Zeer actief
ja, weet wel wat van hem, zijn er ook al een paar van ons bij hem gegaan en hij heeft Hasj getest.
Maar ik ben geen BB kenner/fanaat. Al maak ik er ook altijd wel een praatje mee als ik hem ergens tegenkom. Maar om nu te gaan uitleggen hoe hij werkt, dat kan ik niet.
Weet enkel dat hij klaarstaat voor iedereen.
Maar ik ben geen BB kenner/fanaat. Al maak ik er ook altijd wel een praatje mee als ik hem ergens tegenkom. Maar om nu te gaan uitleggen hoe hij werkt, dat kan ik niet.
Weet enkel dat hij klaarstaat voor iedereen.
-
- Zeer actief
Dat is toch ok? Laat je hem lekker links liggen en doe je verder met hem af te breken/uit te lachen/bekritiseren/wat dan ook aan de hand van filmpjes van 2 minuten?Martijn schreef:Haha! Nou, fijn dat hij zo'n schare fans heeft. Die zullen vast niet allemaal ongelijk hebben.
Ik kan er zelf maar heel weinig mee op deze manier.
Hij komt klaar staan en doet onbegrijpelijke dingen en daar zijn we allemaal blij mee, met nieuwe inzichten.
Ik ken dat fenomeen wel vanuit de paarden. Het past niet zo goed bij me, denk ik.
Hij vraagt niet om een horde fans hoor. Nogmaals, wie hem nodig heeft, kan hem bereiken.
Het volk komt naar hem, niet omgekeerd hoor.
-
- Zeer actief
Nu doe je zelf vaagMartijn schreef:Het blijft wat vaag.maart schreef:raad geven aan wie hem dat vraagt

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij doet hele begrijpelijke dingen, hij heeft ze nl.ook heel netjes uitgelegd... dat staat allemaal in de papieren die je in een workshop erbij krijgt van hem.Martijn schreef:Haha! Nou, fijn dat hij zo'n schare fans heeft. Die zullen vast niet allemaal ongelijk hebben.
Ik kan er zelf maar heel weinig mee op deze manier.
Hij komt klaar staan en doet onbegrijpelijke dingen en daar zijn we allemaal blij mee, met nieuwe inzichten.
Ik ken dat fenomeen wel vanuit de paarden. Het past niet zo goed bij me, denk ik.
Het zijn zeker nieuwe inzichten gezien de manier van trainen die er vroeger gedaan werd in de africhting (stalen neuzen, staalborstels, varkensprikkers etc.)
Je moet het ook niet klakkeloos overnemen en dat gebeurd ook niet, maar je kunt er wel dingen uit gebruiken... dat doet mijn trainer dus ook... hij kijkt wat bij mijn hond past en waar mijn hond bij gebaat zou zijn.
Wat bij mijn hond past, wil niet zeggen dat dit ook werkt bij jouw hond.
De hele manier van een pup opbouwen is al anders dan bij Xena van mij...En Xena is nu 9 dus tel maar uit qua jaren.
En ja ik moet zeggen wel ten voordelen van de hond.
Alles komt uit de hond, de pup moet het zelf doen, duurt wel langer maar dan zit het er wel gelijk in.

-
- Zeer actief
dan mag je me wel eens wijzen op topics/pagina's waar ik met makkelijke verwijten gooi.Martijn schreef:Weer zo'n pissige wijvenreactie.maart schreef: Dat is toch ok? Laat je hem lekker links liggen en doe je verder met hem af te breken/uit te lachen/bekritiseren/wat dan ook aan de hand van filmpjes van 2 minuten?
Wáár breek ik iets af?
Nu wil ik man en paard horen.
Hou op met die makkelijke verwijten overal!
Verder is het helemaal geen pissige reactie, dat zou namelijk beteken dat ik aanhanger ban van BB. Dat is niet zo, ik kan me wel vinden in veel van zijn handelingen en hij heeft me al geholpen. (en ik heb er al eens een balletje van gekocht ook)
Alleen word jij blijkbaar wat gefrustreerd omdat ik je zijn werkwijze niet kan uitleggen? Maar dan kan je vragen wat je wil, ik zal het niet uitleggen hoor, kan ik ook niet, omdat ik het niet weet tot in de puntjes.
Je kunt het hem echter zelf vragen?
-
- Zeer actief
Dat jij dat idee hebt, wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Over vaag gesproken, dat eufemistische gedoe discussieert zo lastig (dat geleuter over wat we allemaal van elkaar denken dat we bedoelen)Martijn schreef: Ik heb dan het idee dat jullie dat exact weten maar dat dat niet geschikt is om onder woorden te brengen, zeg ik maar eufemistisch.

-
- Zeer actief
nee hoor, niet aanvallend
Dat maak jij er van.
Jij stelt vragen aan mij over iemand anders. Ik zeg je dat je met die vragen bij de persoon zelf terecht kan. Hij zal je ze beter kunnen beantwoorden dan ik hoor.
En ja, ik waardeer hem. Omwille van mijn persoonlijke ervaringen met hem, mag toch? Ik hoef deze niet wereldwijd te gaan verspreiden, de rest is er immers toch niets mee, gezien het over mij en mijn hond ging. Specifiek voor mezelf dus, waar ik iets mee aankon en dat ook gedaan heb.
Het zou fout zijn deze te adviseren aan anderen, omdat de adviezen, nogmaals, specifiek voor mijn hond op dat specifieke moment bedoeld waren.
dat doet hij dus. Hij staat je bij wanneer je hem nodig hebt. (en wanneer je erom vraagt natuurlijk)
Hij geeft ook algemene seminaries. Kan ik je eveneens niet mee verder helpen, gezien ik die niet gevolgd heb. Malinois heeft hier al over geschreven, maar daar lees je overheen denk ik.

Jij stelt vragen aan mij over iemand anders. Ik zeg je dat je met die vragen bij de persoon zelf terecht kan. Hij zal je ze beter kunnen beantwoorden dan ik hoor.
En ja, ik waardeer hem. Omwille van mijn persoonlijke ervaringen met hem, mag toch? Ik hoef deze niet wereldwijd te gaan verspreiden, de rest is er immers toch niets mee, gezien het over mij en mijn hond ging. Specifiek voor mezelf dus, waar ik iets mee aankon en dat ook gedaan heb.
Het zou fout zijn deze te adviseren aan anderen, omdat de adviezen, nogmaals, specifiek voor mijn hond op dat specifieke moment bedoeld waren.
dat doet hij dus. Hij staat je bij wanneer je hem nodig hebt. (en wanneer je erom vraagt natuurlijk)
Hij geeft ook algemene seminaries. Kan ik je eveneens niet mee verder helpen, gezien ik die niet gevolgd heb. Malinois heeft hier al over geschreven, maar daar lees je overheen denk ik.