Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik vroeg me iets af...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Staff-Love
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

ik vroeg me iets af...

Ongelezen bericht door Staff-Love »

Laatst was ik in een andere stad en zag daar in het park in een losloopgebied een vrouw met 2 honden lopen, en er kwam verderop een man met 1 hond aan.
Op een gegeven moment loopt 1 van de hondjes van die vrouw en de hond van die man elkaar tegemoet, de andere hond van die vrouw was ergens aan het snuffelen, op een gegeven moment krijgen op de een of andere manier die 2 honden ruzie en bijten elkaar, de andere hond van die vrouw hoort en ziet dit en komt ertussen en bijt die hond van die man.
Die man was woest omdat allebei de honden zijn hond gebeten hebben (wat zijn hond ook bij haar honden deed), maar ik kan het ook wel weer begrijpen dat die andere hond voor zn maatje opkwam...dusja wat vinden jullie? wie is schuldig?
Afbeelding

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart

Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: ik vroeg me iets af...

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat ligt er aan. Als van een van de honden bekend is dat ze niet met andere honden kunnen, vind ik dat de eigenaar van die hond schuldig is, want die neemt dat risico. Maar verder bestaan er ook gewoon conflicten tussen honden die verder prima sociaal zijn naar soortgenoten. Gewoon net als mensen wel eens hebben. Dan is het gewoon dikke pech, honden uit elkaar halen, wondjes controleren en doorlopen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

beide eigenaren omdat ze beiden niet inzagen dat de honden elkaar niet zo leuk vonden en ze niet op tijd ingrepen om escalatie te voorkomen.
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Tsja ik heb eens iets soortgelijks meegemaakt...

Ik stond op een afstandje met iemand te praten (zij 2 honden, ikke 1, alles netjes aan de lijn) en ineens trekt haar teefje haar kop uit de lijn. Haar teefje stormt op Joy* af, snuffelt even en klapt er op. Het is redelijk waarschijnlijk dat Joy* even haar lip heeft opgetrokken tegen dit teefje en dat het daardoor escaleerde. Op het moment dat het teefje op Joy* klapt wil de eigenaresse ingrijpen en zet een spurt in naar voren waarbij haar reu ook zijn kop uit de halsband trekt. Uiteraard vliegt haar reu ook bovenop Joy*. :roll: En dan heb je de poppen aan het dansen.

Wie is er schuldig? Ik denk de eigenaresse van de 2 honden, die liepen immers (onbedoeld) los. Maar ik vond die schuldvraag niet zo belangrijk, het was een heel lullige samenloop van omstandigheden, zij heeft alle dierenartskosten betaald, een bot voor Joy* gebracht en haar honden aan betere lijnen gezet zodat het niet nogmaals zou kunnen gebeuren.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

blondie schreef:beide eigenaren omdat ze beiden niet inzagen dat de honden elkaar niet zo leuk vonden en ze niet op tijd ingrepen om escalatie te voorkomen.
Inderdaad.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Tsja ik heb eens iets soortgelijks meegemaakt...

Ik stond op een afstandje met iemand te praten (zij 2 honden, ikke 1, alles netjes aan de lijn) en ineens trekt haar teefje haar kop uit de lijn. Haar teefje stormt op Joy* af, snuffelt even en klapt er op. Het is redelijk waarschijnlijk dat Joy* even haar lip heeft opgetrokken tegen dit teefje en dat het daardoor escaleerde. Op het moment dat het teefje op Joy* klapt wil de eigenaresse ingrijpen en zet een spurt in naar voren waarbij haar reu ook zijn kop uit de halsband trekt. Uiteraard vliegt haar reu ook bovenop Joy*. :roll: En dan heb je de poppen aan het dansen.

Wie is er schuldig? Ik denk de eigenaresse van de 2 honden, die liepen immers (onbedoeld) los. Maar ik vond die schuldvraag niet zo belangrijk, het was een heel lullige samenloop van omstandigheden, zij heeft alle dierenartskosten betaald, een bot voor Joy* gebracht en haar honden aan betere lijnen gezet zodat het niet nogmaals zou kunnen gebeuren.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Meestal als er ruzie ontstaat komen de andere honden zich er ook mee bemoeien. Dat is dus heel normaal.
Ja, wie heeft er schuld, zoals ik lees hadden ze beiden de honden los, de hond van vrouw en de hond van man benaderden elkaar, geen van de mensen roept de honden bij hun, en over waarom die twee honden eerst ruzie kregen kan je geen zinnige woord over zeggen. Geen idee hoe ernstig de verwondingen waren?
Maar daarom roep ik dus ook bij losloopgebieden als ik met meerdere honden loop de honden eerst bij mij en evt aanlijnen. Groepsgevecht os vaak ook erg lastig te stoppen.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

beetje beiden ja, daarom laat ik boris nooit los (alleen op een omheind groot veld waar niemand is). Ik kan gelijk aan zn houding zien dat het mis is en probeer dat gewoon te voorkomen! chico laat ik wel los maar die is meestal beetje timide naar grote honden dus zal er verder bij weglopen mocht die hond niet willen spelen. Ik neem aan dat als iemand mij ziet en zijn hond toch los laat dat die hond niet agressief is naar andere honden maarjah je hebt er altijd van die honden bij zitten waarvan je het niet weet dus ik kijk er gewoon mee uit.
Afbeelding
carla
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carla »

Mijn hond heeft ooit eens een herder gebeten, terwijl ze altijd goed met elkaar waren, ze waren allebei los, maar het baasje van de herder gaf snoepjes aan de honden en daardoor hingen ze ineens in elkaar. Uiteindelijk heb ik wel de dierenarts rekening betaald, want mijn hond had niets, maar die van haar had een winkelhaak in zijn nek.
De rekening was nog extra hoog, want de hond liet zich alleen onder narcose helpen.
Ik was het niet helemaal eens daarmee, maar voor de lieve vrede....
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Waren de honden los of aan de riem?
Staff-Love
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Staff-Love »

alle hondjes waren los..
Afbeelding

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart

Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Tja... lastig. Hier meegemaakt dat mijn teefje werd lastiggevallen door een reu. Hij rande haar aan :eek: . Iedere keer dat ik probeerde dat enorme gevaarte van haar rugje te trekken (ze heeft al wat last van haar achterhand en dan ook nog eens ruim 50 kilo dat er op ligt te repelen... :neenee: ) Klapte mijn reutje in die hond. Heel vervelende situatie. Die hond was namelijk niet gemeen en werd dus wel gebeten door mijn hond. Wie zijn fout is het dan???
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

shibashira schreef:Tja... lastig. Hier meegemaakt dat mijn teefje werd lastiggevallen door een reu. Hij rande haar aan :eek: . Iedere keer dat ik probeerde dat enorme gevaarte van haar rugje te trekken (ze heeft al wat last van haar achterhand en dan ook nog eens ruim 50 kilo dat er op ligt te repelen... :neenee: ) Klapte mijn reutje in die hond. Heel vervelende situatie. Die hond was namelijk niet gemeen en werd dus wel gebeten door mijn hond. Wie zijn fout is het dan???
Hij moet het toch voor zijn meisje opnemen.
Die eigenaar van die andere hond had zijn hond er af moeten halen. Ik vind dat jouw hond niet schuldig is.

Over het verhaal van de TS, vind ik dat beide schuld hebben dat ze niet eerder hebben gereageerd.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

KimberleyZero schreef:
shibashira schreef:Tja... lastig. Hier meegemaakt dat mijn teefje werd lastiggevallen door een reu. Hij rande haar aan :eek: . Iedere keer dat ik probeerde dat enorme gevaarte van haar rugje te trekken (ze heeft al wat last van haar achterhand en dan ook nog eens ruim 50 kilo dat er op ligt te repelen... :neenee: ) Klapte mijn reutje in die hond. Heel vervelende situatie. Die hond was namelijk niet gemeen en werd dus wel gebeten door mijn hond. Wie zijn fout is het dan???
Hij moet het toch voor zijn meisje opnemen.
Die eigenaar van die andere hond had zijn hond er af moeten halen. Ik vind dat jouw hond niet schuldig is.

Over het verhaal van de TS, vind ik dat beide schuld hebben dat ze niet eerder hebben gereageerd.
Ja, maar die eigenaar was niet zo snel :F:
En nu je het zo zegt... eigenlijk heel lief van mijn puppert dat die zijn meisje beschermde. Niet een handige tegenpartij.... maar wel goed bedoelt. Ik voelde me in ieder geval knap lullig.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”