Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mogelijk drachtige hond geeft over?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

amandiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

mogelijk drachtige hond geeft over?

Ongelezen bericht door amandiej »

vrijdag 8 en zondag 10 oktober is ons teefje gedekt. beide keren hebben ze vastgezeten maar er kan nog niet met zekerheid gezegt worden of ze daadwerkelijk drachtig is. afgelopen zondag avond gaf ze 1x over. nu gisteren aan het eind van de dag heeft ze weer 2x overgegeven.
bestaat er zoiets als honden zwangerschaps misselijkheid?
ik heb vanmorgen de dierenarts gebeld en daar werd verteld dat het vaak voorkomt dat honden in de eerste periode van de zwangerschap heel slecht eten (wat hier niet het geval is overigens). ze had het nog niet meegemaakt, maar ze dacht wel dat het mogelijk was dat het van een zwangerschap kon komen maar dat het ook nog genoeg andere oorzaken kon hebben..
vandaag even een dagje alleen op rijst met bouilon en gekookte kip, dat even aankijken en anders morgen toch een bezoekje aan de dierenarts brengen.
ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zoiets meegemaakt hebben?
Afbeelding
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Re: mogelijk drachtige hond geeft over?

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik zou niet te snel na de dierenarts gaan meerdere keren per dag voeren en dan kleine beetjes helpt vaak al een heleboel
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Doodnormaal, hoor.
Komt door de hormoonverandering. Daar komt het bij mensen ook door, he ;)

Hier zijn ze ook misselijk, pakweg 16-18 dagen na de dekking meestal, soms iets eerder.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Rebel heeft die fase ook gehad.
Nu zit ze in de fase: Ik mot geen brokken, alleen lekkere dingetjes :D
Dus nu krijgt ze alleen vlees :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn hond heeft niet over gegeven maar was wel misselijk, nu zijn we in de vijfde week en heeft ze nergens meer last van.
amandiej
Vaste gebruiker

dat is in ieder geval wel geruststellend om te lezen.
heb vandaag wat rijst en kip gekookt voor dr. in eerste instantie was het echt zo van dat ga ik dus echt niet opeten, maar toen ik er even bij ging zitten begon ze er toch aan. hierna gelukkig ook niet meer over gegeven:)
mevrouw is zowiezo een echte zatvreter. het enige waar je haar voor wakker kan maken zijn die blikken hondenpate, maar ik heb al vaker gehoord dat dit niet erg goed voor ze is.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Persoonlijk vind ik het tijdens de dracht belangrijk dat ze eten binnen krijgen. Het liefst vers vlees, als ze dat niet eten krijgen ze wat anders.
Mijn oudste teef heeft bij haar eerste nest alleen kattekuipjes van de lidl gegeten, die van 17 cent :D verder at ze graag wat ik at, spagetti, frikandellen etc
Mooi goedkoop, maar ik had er liever wat beters in gehad.
Maar goed, beter iets dan niets, en ze heeft toch een mooi nest gebracht.
Bij haar tweede dracht at ze wat meer andere dingen, maar nog steeds graag de kuipjes.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Eerste nest van Mystic was ze vanaf een paar dagen na de dekking tot ongeveer 4 weken na de dekking elke dag misselijk en gaf ook soms over.
We hebben het eten wat meer gespreid.
Kan dus echt normaal zijn. Vooral als ze verder goed is (geen temp. verhoging, enz.) Slomer kan natuurlijk ook al wel iets.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
chocolat
Actief
Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
Contacteer:

Ongelezen bericht door chocolat »

Melanie 74 schreef:Mijn hond heeft niet over gegeven maar was wel misselijk, nu zijn we in de vijfde week en heeft ze nergens meer last van.
wij zitten ook in de 5e week, en vanmorgen moets ze weer spugen; heerlijk in ons bed :hmmm:

Het is hier niet iedere dag maar ze heeft vanaf het begin al een paar keer gespuugd, geen eten trouwens meer slijm en of gal.

De eerste keer moest ik toch wel een beetje lachen, zo van ach gos ze heeft last van ochtend misselijkheid.

Na een week echt niet willen eten zit ze nu in een fase van alleen maar lekkere dingen, ik begrijp ook wel de reacties hierboven met:
maar ik had er liever wat beters in gehad.
zo voel ik het ook.nu krijgt ze kvv met pate, puppybrokjes en "gezonde" snacks, gelukkig is het geen veelvraat dus van alles neemt ze een beetje alleen de puppybrokken (aangeraden door de DA) dat zijn er ongeveer 10 per dag :smile: maar ik vind het wel makkelijk omdat ik dit heel de dag kan laten staan.
amandiej
Vaste gebruiker

als ik zo jullie reacties lees valt het me wel op dat bij jullie de honden al een paar weken drachtig zijn..
onze meid zou morgen of zondag pas op de 2 weken zitten.. is het dan niet erg vroeg dat ze nu al overgeeft?
ik dacht dat het weer de goede kant op ging maar gisteren in de auto heeft ze toch weer overgegeven.
ze begint nu ook echt moeilijk te doen met eten. normaal krijgt ze tussen de middag als ik zelf aan het eten ben ook een snee brood met kaas waar ze dan ook met smart op zit te wachten, vandaag rook mevrouw even aan het bord en liep toen weg :19:
Afbeelding
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Hier heb ik altijd enorme vreters de eerste drie weken.... als normale teven nog niks extras krijgen jatten die van mij bijna het aanrecht leeg. :oohja: Een teef ging na drie weken in staking en alleen voor lekkers door de brokken weer eten, de rest kreeg nog meer vreetbuien :eek: Ik kan me niet herinneren dat er gespugd werd..... maar een keertje vergeet ik ook weer snel hoor dat gebeurt hier wel vaker.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”