Nu kreeg ik van een forumlid de tip om ypozane te gebruiken. Een nieuw middel tegen prostaatproblemen dat geen gedragsveranderingen veroorzaakt en de honden blijven ook gewoon vruchtbaar. Van bekenden hoor ik eigenlijk alleen goede ervaringen, maar op internet lees ik ook verhalen van onder andere honden die een soort epileptische aanval kregen. Dat vind ik ook behoorlijk eng dus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met ypozane?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ervaring met ypozane?
Nilo kreeg een paar maand geleden last van een vergrote en ontstoken prostaat. Daar is hij toen chemisch voor gecastreerd (Tardak) dat zo'n 3-5 maand werkt. Nu is het dus zo goed als uitgewerkt en een tijd lang ging het goed, maar hij begint nu weer meer te drinken. Daarbij heeft hij vandaag in huis geplast. Dit zijn precies de klachten die hij toen ook had. Dat verliep toen heel langzaam maar na een tijdje werd hij ook erg sloom en na een aantal dierenartsbezoeken bleek dat hij prostaatproblemen had. Ik ben er dus bang voor dat dit nu weer terug komt. Ik wil definitieve castratie echt voorkomen. Ten eerste vanwege mogelijke fokplannen met hem, maar ook omdat zijn karakter er niet leuker op werd na de chemische castratie. Hij werd wat sloom en lui (niet leuk tijdens het sporten) en hij werd erg fel naar andere honden.
Nu kreeg ik van een forumlid de tip om ypozane te gebruiken. Een nieuw middel tegen prostaatproblemen dat geen gedragsveranderingen veroorzaakt en de honden blijven ook gewoon vruchtbaar. Van bekenden hoor ik eigenlijk alleen goede ervaringen, maar op internet lees ik ook verhalen van onder andere honden die een soort epileptische aanval kregen. Dat vind ik ook behoorlijk eng dus
Hebben meer mensen hier ervaring met dit middel? Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om nogmaals een chemische castratie te laten doen, dat is ook niet gezond.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Ervaring met ypozane?
waarom geen suprelorin? En je daarnaast afvragen of je wilt fokken met een hond die gevoelig is voor prostaatproblemen? Heeft zijn vader hier ook last van en ken je broers van hem?
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Suprelorin overweeg ik ook maar daarbij zit je ook met gedragsveranderingen wat ik liever niet heb. Zijn vader heeft nooit last gehad van dit soort problemen, verder ken ik ook geen honden uit deze lijn die daar problemen mee hebben.Rosita Compagner schreef:waarom geen suprelorin? En je daarnaast afvragen of je wilt fokken met een hond die gevoelig is voor prostaatproblemen? Heeft zijn vader hier ook last van en ken je broers van hem?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ik dacht ook meteen waarom wil je fokken met een hond die gevoelig is voor prostraat problemen...
Edit: En bij mij gaat de gezondheid van mijn hond toch voor het sporten. Ik bedoel jammer dan, dan maar wat rustiger aan doen tijdens het sporten...
Edit: En bij mij gaat de gezondheid van mijn hond toch voor het sporten. Ik bedoel jammer dan, dan maar wat rustiger aan doen tijdens het sporten...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik al zei komt het verder niet voor in zijn lijnen. Ik vraag me dus ook af tot in hoeverre dit erfelijk is. Het schijnt vaker voor te komen bij reuen van deze leeftijd (2 en een half is hij nu).
Daarbij gaat gezondheid zeker voor het sporten, maar ik zit niet te wachten op een castratie als dat niet hoeft. Dat is toch niet erg? Daarom dus dat ik ervaringen vraag over dit middel, kijken of het het proberen waard is
Daarbij gaat gezondheid zeker voor het sporten, maar ik zit niet te wachten op een castratie als dat niet hoeft. Dat is toch niet erg? Daarom dus dat ik ervaringen vraag over dit middel, kijken of het het proberen waard is
- Sanne!!
- Zeer actief
Nee dat is ook niet erg maar ik zou zelf liever voor castratie kiezen dan mijn hond telkens die zooi te moeten geven.
Maja daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik hoop voor jou dat ypozane iets voor jullie kan betekenen. Heb er zelf geen ervaring mee.
Maja daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik hoop voor jou dat ypozane iets voor jullie kan betekenen. Heb er zelf geen ervaring mee.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Sanne!!
- Zeer actief