Ik heb wel bruikbare tips gekregen via hier inmiddels.
De grap is juist dat ik allerlei honden leuk vind! Het gaat me niet om een bepaald ras maar heb wel wat wensen.
Ik vond het ook niet zo leuk dat het asiel vrij negatief deed over de niet zo leuke honden die er komen.
En ach, elke keer als iets niet lukt, dan denk ik, het zal wel niet de bedoeling geweest zijn.
Bovendien ben ik nog maar heel kort op zoek, en heb ik het waarschijnlijk in de verkeerde hoek gezocht.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen voor snelle beslissers ofzo??
Moderator: moderatorteam
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Alleen voor snelle beslissers ofzo??
Wat vind je van een Mechelse herder x Zwitserse Herder?Daya schreef:Alweer een aantal telefoontjes en vele bezoekjes aan websites nog niet veel verder gekomen.
Vandaag het asiel gebeld, en daar werd me verteld (omdat ik zoiets zei als dat er niet vaak honden zijn die met kleine kinderen konden) dat ze natuurlijk niet voor niks in een asiel zitten en dat het niet de leukste honden zijn die daar zitten, dat ze allemaal bagage hebben.
Vervolgens een hele leuke reu gezien op een herplaatsingssite maar die kon ook niet met kleine kindertjes.
Dus ik speur gewoon even verder

-
Daya
Totaal geen idee, geen ervaring meeEschaenStefanie schreef:Wat vind je van een Mechelse herder x Zwitserse Herder?Daya schreef:Alweer een aantal telefoontjes en vele bezoekjes aan websites nog niet veel verder gekomen.
Vandaag het asiel gebeld, en daar werd me verteld (omdat ik zoiets zei als dat er niet vaak honden zijn die met kleine kinderen konden) dat ze natuurlijk niet voor niks in een asiel zitten en dat het niet de leukste honden zijn die daar zitten, dat ze allemaal bagage hebben.
Vervolgens een hele leuke reu gezien op een herplaatsingssite maar die kon ook niet met kleine kindertjes.
Dus ik speur gewoon even verder
Lijkt me erg mooi, maar het gaat me er meer om dat het een lieve hond is....
Niet te oud, zeker niet te jong, moet met kleine kids en Daya kunnen en ook wel een paar uur alleen kunnen zijn.
- Sassol
- Actief
- Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
- Aantal honden: 1
Tja ik heb hier nog eentje zitten die een huis zoekt. Maar helaas... ook hij is geen kindermateriaal.
Marktplaats komen natuurlijk ontzettend veel mensen op af, dus als je daar een goeie hond tussen hebt zitten heeft iemand anders hem waarschijnlijk ook al gezien.
Vrienden van mij hebben ook een hond gehaald via een stichting in spanje, ontzettend lief beest en heel leuk met de kinderen. Maar die zitten er inderdaad niet vaak tussen, meesten hebben een niet zo leuk leven gehad. Idem voor de asielhondjes, die zitten daar met een reden. Niet omdat het allemaal zo soepeltjes verliep tussen hond en baas;)
Dus zie je nog een leuke hond op marktplaats, bel meteen om een afspraak te maken en vraag of ze hem tot die tijd voor je kunnen vasthouden. Vertel vooral wat je te bieden hebt, misschien dat de eigenaar hem dan wel even een paar daagjes vast wil houden tot je bent wezen kijken.
Maar ben bang dat je het niet langer kan rekken dan 1 bezoekje, en dat de eigenaar dan toch wel snel wil weten of je hem neemt of niet.
Ikzelf weet na 5 min een dier gezien te hebben of het iets is voor mij.
Dus hou het allemaal in de gaten en als je iets ziet wat je leuk vind, meteen reageren. Als je de hond daadwerkelijk ziet kun je gaan nadenken of het iets voor je is, dat zie je toch niet van een advertentie af.
Succes met de zoektocht!
Marktplaats komen natuurlijk ontzettend veel mensen op af, dus als je daar een goeie hond tussen hebt zitten heeft iemand anders hem waarschijnlijk ook al gezien.
Vrienden van mij hebben ook een hond gehaald via een stichting in spanje, ontzettend lief beest en heel leuk met de kinderen. Maar die zitten er inderdaad niet vaak tussen, meesten hebben een niet zo leuk leven gehad. Idem voor de asielhondjes, die zitten daar met een reden. Niet omdat het allemaal zo soepeltjes verliep tussen hond en baas;)
Dus zie je nog een leuke hond op marktplaats, bel meteen om een afspraak te maken en vraag of ze hem tot die tijd voor je kunnen vasthouden. Vertel vooral wat je te bieden hebt, misschien dat de eigenaar hem dan wel even een paar daagjes vast wil houden tot je bent wezen kijken.
Maar ben bang dat je het niet langer kan rekken dan 1 bezoekje, en dat de eigenaar dan toch wel snel wil weten of je hem neemt of niet.
Ikzelf weet na 5 min een dier gezien te hebben of het iets is voor mij.
Dus hou het allemaal in de gaten en als je iets ziet wat je leuk vind, meteen reageren. Als je de hond daadwerkelijk ziet kun je gaan nadenken of het iets voor je is, dat zie je toch niet van een advertentie af.
Succes met de zoektocht!
- stefanie
- Zeer actief
Dat is absoluut niet waar hoor. Natuurlijk zitten er tussen de buitenlandertjes honden die 'problemen' hebben maar het grootste deel is gewoon prima. Ik heb zelf meerdere buitenlanders (gehad) en heb er tientallen opgevangen. Stuk voor stuk heerlijke honden.Sassol schreef:
Hetzelfde geld voor de asielhonden uit Nederland. Niet alle honden zitten daar omdat ze een probleem hebben.
Baasje naar verzorgingshuis, verkeerde match, huis is ineens te klein, komst van kinderen dus geen tijd......En dan heb ik het nog niet over de baasjes die liegen en de hond gewoon zat zijn.