Allereerst het goede nieuws.
Het is waarschijnlijk geen tumor, gelukkig!
Wat het wel is is nog niet duidelijk. Hier het verslag van de DA, ze heeft het even uitgeprint voor me, heb er zelf redelijke zinnen van geprobeerd te maken.
Het secreet zou goed kunnen betekenen dat haar sterilisatie 3 jaar geleden niet goed is uitgevoerd.LM3 weer volgelopen, bij druk spuit er rood vocht uit de tepel. Niet meer roodbruin als vorige week. Wel weer gevoelig (vorige keer ook) maar geen ontstekingscellen bij biopt (3 x onderzocht, 3 verschillende bioptjes genomen), alleen secreet. Andere tepels zijn wel klein. Aangezien uitslag van biopt secreet was gaan we het eerst met Galastop proberen. LM3 zachte zwelling ter grootte van een gedroogde pruim.
Indien Galastop geen effect heeft wordt het geheel operatief verwijderd. AB kuur kan ook nog omdat het pijnlijk is, maar biopt spreek ontstekingsverschijnselen tegen. Indien het wel aanslaat zouden de hormonen gemeten moeten worden om te kijken of er echt sprake is van rest ovarieel weefsel.
Ze krijgt nu 5 dagen Galastop om te kijken of dat aanslaat. Zo ja is bovenstaande waarschijnlijk het geval, zo niet wordt er verder onderzocht. In beide gevallen moet ze weer onder het mes. Ofwel om de sterilisatie goed te laten uitvoeren en de baarmoeder er meteen uit te laten halen, ofwel om de 'bult' weg te halen.
Waarom heb ik toch altijd van die aparte dingen met de honden?
Naja, zoals het er nu uitziet is het niet heel ernstig, dus een voorzichtig hoera.
Zit me alleen wel af te vragen of ik mijn vorige DA die haar gesteriliseerd (zou hebben) heeft aansprakelijk kan stellen voor de gemaakte kosten. Dit uiteraard alleen als blijkt dat de sterilisatie niet goed uitgevoerd is. Dit is niet het eerste wat fout gaat bij die DA, dat is ook de reden dat ik overgestapt ben.