En als ik dat intyp bij Google krijg ik:
(ik had er dus ssn spatie tussen moeten doenDid you mean: bordo dog
Moderator: moderatorteam
(ik had er dus ssn spatie tussen moeten doenDid you mean: bordo dog
Ik dacht toch echt dat jij net als ik een biegel hebt?Hilde schreef:Genoeg mensen weten ook zeker dat ik een beagel heb.
Jeetje.... nou ben ik in verwarring.. wat heb IK dan???Hamilton schreef:tja, dat blijft wel moeilijk hoor, want volgens een bestuurslid van 'n KC zijn het 2 heel verschillende rassenSuzanne123 schreef: Ik heb zelf 2 Shetland Sheepdogs, legaal afgekort tot Shelties.![]()
tijdens een clubmatch werd er 'n prijs uitgeloofd voor de jongste deelnemer, dit was een Shetland Sheepdog,
komt de blije eigenaresse naar de speaker toe en zegt: dat is mijn Sheltie![]()
nee, zegt deze man (voor iedereen goed verstaanbaar), de Shetland Sheepdog heeft gewonnen, de Sheltie is een heel ander ras
Tsja dat je niet kan spellen (zoals ikCélie schreef:Ik vind het dan wel weer grappig dat je je druk maakt over hoe sommige mensen hun rasnaam schrijven maar zelf een simpel woord als apart fout schrijftAyurveda schreef:O maar ik snap zeker dat mensen er moeite mee kunnen hebben!
Maar dan google je het toch eventjes ofzo
en ik vind sommige rassen ook appart gespeld, maar inderdaad als je eens op marktplaats kijkt vind ik het soms wel is schandalig hoor
dan laat je je advertentie toch eerst door iemand nalezen ofzo![]()
![]()

Een Drentse Staande ken ik welMickie schreef:Ohja, er zijn ook mensen die een Drentse Stabij zoeken

maar dan mag je er toch nog wel heel hard om lachen. toch?Lellibel schreef:Als je dyslexie hebt of je spreekt het alleen uit en leest nooit papieren of gaat nooit naar fora's of shows of dergelijke vind ik het begrijpelijk dat je dit soort fouten maakt, daar beoordeel ik iemand niet negatief op.
Als je de reden weet en diegene vindt het ook goed mag je wat mij betreft lachen, als diegene dyslexie heeft en het alles behalve grappig vindt , vind ik het uitlachen en daarom ook erg onbeleefd.linlin schreef:maar dan mag je er toch nog wel heel hard om lachen. toch?Lellibel schreef:Als je dyslexie hebt of je spreekt het alleen uit en leest nooit papieren of gaat nooit naar fora's of shows of dergelijke vind ik het begrijpelijk dat je dit soort fouten maakt, daar beoordeel ik iemand niet negatief op.

ik zeg altijd 'wetterhoun' , 'stabyhoun' en 'kavaljé'Nanna schreef:Bekende fout hoorInge schreef: Ok...ik dacht dus ook dat je wetterhoun uitsprak zoals je het schrijft en niet als hoen
Hetzelfde met de Cavalier King Charles spaniël. Allereerst is het dus spènniejel en niet spa-niel. En het is zéker niet Kavaljé (op z'n frans dus) maar kevveleer (op z'n engels, het is een brits ras).
Als je dat heel overdreven vindt mag je ook wel Kavalier zeggen
Maar NOOIT Kavaljé!

Oh die zijn vast leuker.Mickie schreef:Ohja, er zijn ook mensen die een Drentse Stabij zoeken
Vast heul gezellig.Mickie schreef:Nee hoor, de Brabantse zijn de leuksteLéonieHonden schreef:Oh die zijn vast leuker.Mickie schreef:Ohja, er zijn ook mensen die een Drentse Stabij zoeken![]()
Taro is een echte drentse stabijMickie schreef:Ohja, er zijn ook mensen die een Drentse Stabij zoeken

Jemig, hoe verzinnen ze het.Chris_JC schreef:ik vond dit wel een interessante ontwikkeling. Doe je huiswerk en leer spellen of je telefoon doet het niet
GeweldigChris_JC schreef:ik vond dit wel een interessante ontwikkeling. Doe je huiswerk en leer spellen of je telefoon doet het niet

Maar dat is niet je eigen ras.. Sommigen kunnen hun eigen ras niet spellen of uitspreken. Das wel 'apart'.Maxine schreef:Wat ik als probleem heb is...
een wetterhoun bijvoorbeeld. Ik ben nog nooit eentje in het echt tegen gekomen en heb er ook nog nooit eentje op TV of zo gezien. Ik ken ze dus enkel van uit boeken en foto's. En tja, daar kan niemand je zeggen wat de correcte uitspraak is natuurlijk!Daar kan ik niets aan doen en het is dus ook niet verwonderlijk dat ik de naam verkeerd uitsprak.

\Ma-Rianne schreef:
Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar ik griezel bij " Hun hebben" en " Hun zeggen" :N: