Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Mooi" voorbeeld van redirectie.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

"Mooi" voorbeeld van redirectie.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een jongeman met twee dobermanns en Martin met Tomas kwamen elkaar onverwacht op een hoek tegen.De honden vlogen elkaar vooral vokaal in de haren , beide bazen konden de honden terugtrekken dus dat liep eigenlijk voor Tomas nog goed af. De baas van de dobermanns had echter een zware klus om zijn vechtende honden uit elkaar te krijgen :ugh: Hopelijk is dat ook goed afgelopen.
Ik herken dat gedrag van de dobermanns van mijn familie, geen idee of dat bij dit ras meer voorkomt al zal het geen typische dobermann eigenschap zijn?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: "Mooi" voorbeeld van redirectie.

Ongelezen bericht door Caro. »

Al heb ik niet specifiek ervaring met Dobermanns, maar het lijkt mij niet.
Elke opgefokte hond kan dit afreageren op de hond die vlakbij hem is. Ik knijp 'm ook weleens als ze alletwee opgefokt zijn en een
hele enkele keer gebeurt het hier ook weleens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marie-Josée
Erelid

Ik heb het nog nooit met eigen honden meegemaakt maar als ze echt opgefokt zijn zal dat best kunnen. De Dobermanns van mijn familie beten al om zich heen als ze ergens van schrokken en meestal was de baas de gebeten hond.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier is het ook weleens gebeurd :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afgelopen week stond hier in het park een circus met allerlei dieren waaronder een roedeltje honden die in een ren zaten.
Bij het ontwaren van mijn honden gingen ze enorm tekeer en vloog de grootste van het stel daar steeds één bepaald hondje aan.Ik heb het idee dat het toch wel bijtwonden moet hebben omdat het aardig gepakt werd.
Ook een behoorlijke redirectie dus.Ik ben maar snel weg gegaan daar om dat kleintje heel te houden.
Laatst gewijzigd door marian* op 17 okt 2010 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid

Ik geloof dat ik me maar bij jachthonden hou :wink: Serieuze gevechten tussen eigen honden lijkt me een vreselijk iets.
Al denk ik dat het hier ook kan gebeuren als we een kloon van Tomas erbij zouden nemen.Misschien vooral met een hoop lawaai maar ook dat weet ik niet zeker.
Ik hoop toch dat het allemaal goed is afgelopen tussen honden en baas.Ze zijn volgens mij van een hondenschool dus dat zou goed moeten komen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef:Ik geloof dat ik me maar bij jachthonden hou :wink: Serieuze gevechten tussen eigen honden lijkt me een vreselijk iets.
Al denk ik dat het hier ook kan gebeuren als we een kloon van Tomas erbij zouden nemen.Misschien vooral met een hoop lawaai maar ook dat weet ik niet zeker.
Ik hoop toch dat het allemaal goed is afgelopen tussen honden en baas.Ze zijn volgens mij van een hondenschool dus dat zou goed moeten komen :mrgreen:
Ehhhhhhhhh ............ :wink:
Weliswaar een ander type jachthond, maar bij mijn twee teckelreuen kon dit ook gebeuren hoor.

Ik wist dat en heb het, nadat ik dat een keer zag gebeuren, altijd in de kiem kunnen smoren.
Maar ze konden heel best op zo'n moment in elkaar vliegen. :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith doet het ook bij Joffe even in zijn flank bijten als hij zich te druk maakt buiten.
Hij is wel gelijk stil :engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn teefje had daar nog wel eens een handje van.. spanning afreageren op mij..
daar was ze snel klaar mee :zweep:
En ook naar mijn reu toe doet ze het wel eens.. de ene keer ondergaat hij het.. een andere keer zet hij haar terug op de plek :mep: is afhankelijk van waarom ze reageert zoals ze reageert denk ik in te schatten..
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heb t een paar wkn terug hier gezien.

Was bij t kanaal aan t wandelen met Kenji en Ditch.
Das aan de ene kant water en aan de andere kant bovenaan t bergje de spoorlijn.
Je hebt dus een redelijk smal paadje om te passeren , maar t kan wel

Loopt een vrouw met 5 van die soft coated weaten terriers.
Dus ik denk laat ik ff wachten dan want 2 kort bij je houden is makkelijker als 5.

Maar nee, ze wilde perse dat ik haar voorbij liep.

Ik pak die 2 van mij korter aan de lijn, en met een streng commando kort loop ik er voorbij.

Een van die honden wil uitvallen en ineens was t 1 kluwe vechtende honden.
Kreeg ik nog de schuld ook :80:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Marie-Josée
Erelid

Ranetje, je hebt gelijk, en een teckel is denk ik niet helemaal te vergelijken met een langhaar, heidewachtel of setter en dat is meer mijn afdeling, al heb ik een zwak voor teckels.
Het zijn hele grote honden in een kleine vermomming :mrgreen:
Angela, akelig is dat, je zoekt het niet op en dan heb je het nog gevreten.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Overigens bedenk ik me nu dat ik het eigenlijk zeer regelmatig zie bij 2 kleine rashonden (ja, pfff... ik kan dus niet op het ras komen) die buiten achter het hek in de voortuin zitten. Enorme blafferds zijn het en verrot, iedere keer duiken ze ook bovenop elkaar :ugh:
Dit moet dagelijks denk ik meerdere keren gebeuren, want bij de minste beweging op 50 meter afstand zie ik dit al gebeuren.
Snap niet dat de eigenaar hier niets aan doet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marie-Josée
Erelid

Caro. schreef:Overigens bedenk ik me nu dat ik het eigenlijk zeer regelmatig zie bij 2 kleine rashonden (ja, pfff... ik kan dus niet op het ras komen) die buiten achter het hek in de voortuin zitten. Enorme blafferds zijn het en verrot, iedere keer duiken ze ook bovenop elkaar :ugh:
Dit moet dagelijks denk ik meerdere keren gebeuren, want bij de minste beweging op 50 meter afstand zie ik dit al gebeuren.
De russelkruisingen van de vorige buren deden dat ook. Ze hadden dan ook de koppen vol korsten zitten.
Ik vond het geluid altijd zo akelig. Ik kan niet tegen vechtende honden. Stom is dat als je je levenlang honden hebt gehad, je zou denken dat je dan wel weet dat het des honds is.( al vochten onze honden nooit, ook die van mijn ouders niet)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Op deze manier ben ik eens gebeten door een hond, op het asiel. We liepen samen naar een buitenkennel, hond aangelijnd, hij wilde vechten met de hond die in een kennel zat. Ik haalde hem weg met de riem en hap, beet mij in mijn bovenbeen.
Was maar een gat maar moest wel een drain in, zo diep....
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mijn twee honden deden het vroeger ook. Kane viel altijd eerst uit naar andere honden en het leek alsof Nutak hem wilde corrigeren (met een boel herrie en tandgeblikker, nooit een beet of zelfs maar een snauw), zodat ze zelf verder kon met uitvallen...:-D (Rottweiler en husky x herder).
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Als ik Laika op der donder geef (of een enkele keer dat Bob teruggromt omdat hij haar geregel niet pikt) , gaat ze onmiddellijk boven Rambi staat. Maar die kleine weet ze dan toch weer om zijn pootjes te winden, zodat er zelden iets van komt. Dat "iets" is dan een stevig gegil van kleine Rambi, maar zonder schade.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hier gebeurde dat vroeger ook heel vaak met onze honden.
Julia was altijd de aanstichter, en ze hadden dan ook geregeld korsten in hun hek en op hun wangen/kaken.
Op de één of andere manier ga ik er nu toch beter mee om, want het gedrag is langzaam met de jaren uitgedoofd.
Heel soms probeert Julia nog wel eens om iets op Romeo af te reageren, maar (waar ik vroeger geen contact kreeg met haar) dit kan ik nu heel gemakkelijk stoppen.
:zweep:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier gebeurde het net nog. Ik was mijn honden aan het afleiden met een koekje omdat er een hond naderde.
Ze zaten dus netjes naast elkaar. Maar degene die er aan kwam moest zonodig haar hond op mijn honden af laten springen.
En dan knallen mijn eigen honden dus even op elkaar. Gelukkig nooit wondjes want het is maar heel kort.
Het koekje hebben ze dus niet gekregen :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Indy is er de laatste tijd mee bezig.
Als ze spanning voelt, in haar drift zit, wil ze aan mij gaan knabbelen. Alleen vind ik dat dan weer niet zo goed :wink:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik ken het zelf niet van de Dobermanns die ik meegemaakt heb.
Ik herken het snel afsnauwen wel bij mijn Galgo (...jachthond :F: ).
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
Caro. schreef:Overigens bedenk ik me nu dat ik het eigenlijk zeer regelmatig zie bij 2 kleine rashonden (ja, pfff... ik kan dus niet op het ras komen) die buiten achter het hek in de voortuin zitten. Enorme blafferds zijn het en verrot, iedere keer duiken ze ook bovenop elkaar :ugh:
De russelkruisingen van de vorige buren deden dat ook. Ze hadden dan ook de koppen vol korsten zitten.
Ik vond het geluid altijd zo akelig. Ik kan niet tegen vechtende honden. Stom is dat als je je levenlang honden hebt gehad, je zou denken dat je dan wel weet dat het des honds is.( al vochten onze honden nooit, ook die van mijn ouders niet)
Ik kan er ook slecht tegen hoor.
In opgefokte situaties ben ik altijd bang dat er wat gebeurt, zeker achter in de auto als je er weinig grip op hebt. Gelukkig gebeurt het hier zeer zelden, maar de keren dat het wel gebeurde (gelukkig alweer bijna 2 jaar geleden voor het laatst)... jakkes ik schrok me de pestpokke :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

O jaaaa, ik hou dus altijd mijn hart vast als mijn schoonmoeder komt.
Hoe duidelijk en hoe vaak ik het nog moet zeggen, geen idee, maar zij gooit dus met koekjes als de honden zwaar opgefokt zijn als zij binnenkomt.
Gelukkig heb ik bij de honden van jongs af aan de regel toegepast, wat op de grond valt is voor Kaya en Puchu krijgt dan direct wat van mij.
Maar goed, in opgefokte toestand vergeet hij die regel weleens en duiken ze allebei richting een koekje.

Arghhhhhhhhh, en ik spreek echt geen Russisch hoor :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Inge O schreef:
Daisy@ schreef: Alleen vind ik dat dan weer niet zo goed :wink:
:blah: wat doe jij moeilijk :mrgreen: .
Ja hé :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het heeft veel minder met het ras te maken dan met rangorde tussen je honden. Een ranglagere vertoont veel minder vaak redirectie naar een andere hond dan een hond die hoog in rang staat. Dapper stond laag in rang en kreeg van zowel Eva als Cleo wel eens op zijn kop als de bende begon uit te vallen. Daarna kregen Eva en Cleo er wel eens wat mot van en vlogen ze elkaar aan. Nu ik veel beter door heb hoe ik Eva en Cleo eronder moet houden gebeurd het eigenlijk nooit meer.

Wel kan Eva het naar mij toe hebben als ik tegen haar praat met boze stem en zij heel erg opgefokt is. Dan kan het wel eens voorkomen dat ze grommend naar mijn enkels vliegt of tegen me opspringt met heel veel gegrauw. Maar dat komt eigenlijk ook nog maar hoogst zelden voor en dan altijd als ik niet sterk in mijn schoenen sta, haast heb of geprikkeld ben. Dan ben ik geen zekere kalme leider en dat weet Eva prima :engel: :ok:

Als er een andere hond op mij af komt en ik loop met Eva en Cleo dan pak ik altijd in elke hand een flex en hou ik ze uit elkaar. Niet dat dat nodig is maar het werkt wel beter omdat ze toch wel eens naar elkaar gaan happen als ze opgewonden raken. Vechten gaan ze dan niet en als ze hier al kibbelen kan ik dat snel en simpel de kop in drukken gelukkig.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

hier is het hoogstens Miah die met wat grauwen en snauwen naar Tom duidelijk maakt dat ze 'ergens mee zit en dat even wil afreageren'. Tom ondergaat het mopperend, en daarmee is de kous ook af. ze hebben nog nooit gaatjes bij elkaar gemaakt, godzijdank.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Hier gister 2 keer met wandelen. Ik had mijn dag niet zo en was een paar keer vrij onverwacht op en aangelijnde hond gestuit dus moest die 2 van mij snel aanlijnen. Mijn ouders waren mee wandelen en dan ligt er altijd wat meer druk op Jola omdat hun zich ook wel eens met haar bemoeien ze luisterde overigens eigenlijk prima, maar onze reacties waren op zijn zachts gezecht niet helemaal stressloos kom nog bij dat ik dacht dat ik Odin aan gelijnd had en wil gaan lopen en meneer gewoon een spurt trekt hihi oeps lus niet over zijn kop gedaan :mrgreen: keer daarna trekt Jola haar halsband af :oeps: en kwam er direct weer een aangeleinde hond dus ik doe riem opnieuw om laat ik de riem uit mijn hand glijden :roll: ik zeg nou heb echt mijn dag niet en de meneer van de andere hond moest lachen en zei ach ja het is zondag dan mag dat :mrgreen: tot daar nog geen uitval gedrag ofzo gehad gewoon redelijk relaxte honden. Maar goed ik enorm chaotisch en moest toch met de 2 op een heel smal pad de man mt de hond nog passeren. Vond Odin het nodig uit te vallen en Jola dook meteen op hem! Hey dat mag je niet hoor :boos: ik ben daar best makkelijk in en loop dan gewoon door dan stoppen ze vanzelf weer. Overigens hier gewoon een hoop geluid, maar nooit gaatjes ofzo. 10 minuten laten wil ik een reu passeren die ze kennen dus ik denk dat lukt me wel ga ik niet voor omlopen was Jola zo verliefd dat ze me zowat omver trok werd Odin boos zelfde verhaal :19: ach ja normaal gebeurd dat hier bijna nooit we hadden gewoon onze dag niet gister :F:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toby en Yentie doen het ook. Als er fikse spanning is doordat ze andere honden tegenkomen, dan willen ze dat op elkaar afreageren. Daar krijgen ze de kans niet meer voor omdat ik precies weet wanneer het gebeurt. Want ze kunnen bijvoorbeeld wel samen helemaal gestoord raken van huppelende konijntjes, dus dan bouwt er ook spanning op, maar dat is dan toch anders. Ze zijn dan echt samen op jacht. Stuiteren aan de lijn, alles kan dan zonder dat ze elkaar aanvliegen.
Maar andere honden is echt lastig, dan duiken ze, als ze de kans krijgen, in elkaar.
Toby is meestal diegene die als eerste begint richting Yentie, maar andersom gebeurt ook wel eens.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck heeft een keer mij echt heel hard in mijn bovenarm gebeten in de auto toen de buurhond langs liep en hij helemaal uit zijn dak ging maar er niet bij kon omdat hij in de auto zat. Ik ben heel erg boos geworden en heb hem zonder nadenken voor het eerst van mijn leven fysiek gecorrigeerd. (in de nek gepakt en tegen hem gebruld of hij helemaal bedonderd was) Deed knap zeer daar kwam het door denk ik :mrgreen: Hij doet het nu nooit meer bij mij, bij Ed wil hij zich nog wel eens afreageren in geval van opgebouwde spanning. Ook Dino is wel eens de klos bij Buck maar ik probeer tijdig in te grijpen en Dino op tijd bij hem weg te roepen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb vaak het idee dat honden die wat hoger in hun driften staan, dus vooral de echte werkhonden, dat die vrij makkelijk hun frustratie van dat moment ergens op botvieren. En dat kan een andere hond zijn, of het baasje.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Aimee schreef:Ik heb vaak het idee dat honden die wat hoger in hun driften staan, dus vooral de echte werkhonden, dat die vrij makkelijk hun frustratie van dat moment ergens op botvieren. En dat kan een andere hond zijn, of het baasje.
Dat denk ik ook. Beer Balou en Dino zouden het niet in hun hoofd halen. Zij hebben ook minder die drift, of hoe je het wilt noemen. Zijn ook met veel minder moeite te sturen in hun gedrag. Buck heeft een echt herder karakter, maar wel met de zelfstandigheid van een poolhond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”