Filmpje bedoeld om mij te laten zien wat ik fout doe bij het volgen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Obedience filmpje Izzie
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Obedience filmpje Izzie
" onclick="window.open(this.href);return false;

Linda, Izzie en Bram
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Re: Obedience filmpje Izzie
Ik kan daar dus niet naar kijken he
Als ik op dit moment ook maar een blik van Odin krijg tijdens het volgen ben ik al blij, hij is heel zijn motivatie erin verloren en dat terwijl hij (niet zo geweldig als jullie maar) toch redelijk leuk liep eerst. Ik vrees dat het volgen bij ons in de les gewoon te saai voor hem is. En ik heb nog geen plekje gevonden in de buurt waar ze obedience geven. Dus modderen we maar even verder aan.
Ik vind dus dat jullie het super doen
Als ik op dit moment ook maar een blik van Odin krijg tijdens het volgen ben ik al blij, hij is heel zijn motivatie erin verloren en dat terwijl hij (niet zo geweldig als jullie maar) toch redelijk leuk liep eerst. Ik vrees dat het volgen bij ons in de les gewoon te saai voor hem is. En ik heb nog geen plekje gevonden in de buurt waar ze obedience geven. Dus modderen we maar even verder aan.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat goed zeg! mooi om te zien
Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!
Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!
- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat jammer! Moeten jullie hele lange stukken doen?corason del perro schreef:Ik kan daar dus niet naar kijken he![]()

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik hang over met m'n bovenlichaam, ik heb m'n hand verkeerd waardoor Izzie d'r hoofd vouwt en ik blijf maar raar doen bij de wendingen. Ik ben geen natuurtalent zullen we maar zeggensamantha! schreef: Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!

Linda, Izzie en Bram
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Nouuuuu Linda.... Dat zou ik niet hard roepen hoor, volgens mij heb jij het echt wel in je! Moet je kijken hoe het al gaat!! Volgens mij komt dit echt wel helemaal goed hoor, zeker op de manier waarop jij traint en jezelf altijd laat filmen om nóg beter te worden!Zoek stok! schreef:Ik hang over met m'n bovenlichaam, ik heb m'n hand verkeerd waardoor Izzie d'r hoofd vouwt en ik blijf maar raar doen bij de wendingen. Ik ben geen natuurtalent zullen we maar zeggensamantha! schreef: Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja eigenlijk is het een uur volgen met af en toe een andere oefening er in (zit en blijf af en blijf, betasten) Dus het is niet gek dat hij na een paar minuten denk ik loop wel met je mee hoor maar verwacht niet meer van me
Het zijn hele leuke mensen maar wat we nu doen deden we eigenlijk de vorige cursus ook en en in de G&Gb mogen we het nog eens doen
En Odin leert zo snel die is het dan gewoon beu en word de uitvoering eigenlijk alleen slechter als beter.
Vorige week hadden we een andere trainer die ging allemaal gekke spelletjes met ons doen ook veel volgen maar ineens heel anders dan zie ik wel de intresse terug komen. Gewoon erg jammer dat er hier zo weinig te doen is met je hond.
Dus als je tips hebt? (om zelf te oefenen) hoor ik het graag, heb namelijk wel eens geprobeert met mijn hand zoals jij hem ongeveer hebt met wat lekkers erin maar dat was ook niet zo'n succes (misschien doe ik het niet goed?)
Het zijn hele leuke mensen maar wat we nu doen deden we eigenlijk de vorige cursus ook en en in de G&Gb mogen we het nog eens doen
Vorige week hadden we een andere trainer die ging allemaal gekke spelletjes met ons doen ook veel volgen maar ineens heel anders dan zie ik wel de intresse terug komen. Gewoon erg jammer dat er hier zo weinig te doen is met je hond.
Dus als je tips hebt? (om zelf te oefenen) hoor ik het graag, heb namelijk wel eens geprobeert met mijn hand zoals jij hem ongeveer hebt met wat lekkers erin maar dat was ook niet zo'n succes (misschien doe ik het niet goed?)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Geen natuurtalent?? ik vind het er geweldig uit zien hoor, jullie doen het superZoek stok! schreef:Ik hang over met m'n bovenlichaam, ik heb m'n hand verkeerd waardoor Izzie d'r hoofd vouwt en ik blijf maar raar doen bij de wendingen. Ik ben geen natuurtalent zullen we maar zeggensamantha! schreef: Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat goed al! Izzie werkt echt leuk he? Heel rustig en bewust doet ze alle oefeningen.
Oh en die wendingen! Daar struikelen wij ook nog over hoor
Oh en die wendingen! Daar struikelen wij ook nog over hoor
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb een kritische trainsterYvetteJ schreef:Nouuuuu Linda.... Dat zou ik niet hard roepen hoor, volgens mij heb jij het echt wel in je! Moet je kijken hoe het al gaat!! Volgens mij komt dit echt wel helemaal goed hoor, zeker op de manier waarop jij traint en jezelf altijd laat filmen om nóg beter te worden!Zoek stok! schreef:Ik hang over met m'n bovenlichaam, ik heb m'n hand verkeerd waardoor Izzie d'r hoofd vouwt en ik blijf maar raar doen bij de wendingen. Ik ben geen natuurtalent zullen we maar zeggensamantha! schreef: Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
O god nee, dat doen wij niet hoor. Ik heb driekwartier privéles per week en dat zijn heel veel korte oefeningen. Twee weken geleden was ik aan het volgen. Birgit moest even bellen en komt vijf minuten later terug. Ben je nou nog volgwerk aan het doen, wat ben je d'r aan het afknijpen, stop daarmee. Dus ik zeg nog, ja maar op een wedstrijd moet ze ook heel lang volgen. Laat Birgit zien wat ze in de prebeginners moet doen. Nou dat is echt niet lang hoor. Kijk, in het hoogste niveau is het waanzinnig lang volgen. Maar dat komt later dus wel.corason del perro schreef:Ja eigenlijk is het een uur volgen met af en toe een andere oefening er in (zit en blijf af en blijf, betasten) Dus het is niet gek dat hij na een paar minuten denk ik loop wel met je mee hoor maar verwacht niet meer van me![]()
Het zijn hele leuke mensen maar wat we nu doen deden we eigenlijk de vorige cursus ook en en in de G&Gb mogen we het nog eens doenEn Odin leert zo snel die is het dan gewoon beu en word de uitvoering eigenlijk alleen slechter als beter.
Waarom ga je niet een keer zo'n trainingsdag doen? Ik denk dat je daar heel veel ideeën opdoet om zelf te gaan trainen. Ik wil ook wel een keer helpen hoor, maar van Birgit of Danielle komt het toch beter over denk ik

Linda, Izzie en Bram
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Het ziet er super uit! Heb je al een datum voor de eerste wedstrijd
Zo'n flimpje is best handig om eens zelf te kunnen zien wat Birgit bedoeld.
Wij mogen donderdag weer na drie maanden niks, dus ik ben benieuwd wat we ervan bakken :N:
Zo'n flimpje is best handig om eens zelf te kunnen zien wat Birgit bedoeld.
Wij mogen donderdag weer na drie maanden niks, dus ik ben benieuwd wat we ervan bakken :N:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik weet het nog heel handig af te houden hahaha. Ik wil sowieso nog een aantal keer in de groep meedoen voor de blijf. Al 1 keer gedaan en toen zag je Izzie echt zo kijken 'wa's dit nou', maar ze deed het keuriglaura86 schreef:Het ziet er super uit! Heb je al een datum voor de eerste wedstrijd![]()

Linda, Izzie en Bram
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Een uur heelwork? Da's echt veel te veel. Maak er korte stukjes van, maar wel intens en veel spelen tussendoor en dan zo weer in heelwork en terug spelen en dan terug in heelwork en... Hou het kort en boeiend...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zo doen wij het ook jaAnnSophie schreef:Een uur heelwork? Da's echt veel te veel. Maak er korte stukjes van, maar wel intens en veel spelen tussendoor en dan zo weer in heelwork en terug spelen en dan terug in heelwork en... Hou het kort en boeiend...
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
heb totaal geen verstand van obedience maar vind het er erg mooi uitzien.
Izzie wil zichtbaar graag voor je werken.
leuk om haar zo bezig te zien
Izzie wil zichtbaar graag voor je werken.
leuk om haar zo bezig te zien
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Geweldig om te doen hé, hier is het favoriete onderdeel ook apporteren. Natuurlijk om zo intens te werken, heb je een enthousiaste hond nodig. Ik zie het niet zo snel gebeuren met wat timidere hondjes... Maar vaak kun je ze het ook leren, dat spelen.Maeve schreef:Zo doen wij het ook jaAnnSophie schreef:Een uur heelwork? Da's echt veel te veel. Maak er korte stukjes van, maar wel intens en veel spelen tussendoor en dan zo weer in heelwork en terug spelen en dan terug in heelwork en... Hou het kort en boeiend...Nilo vond het eerst ook niets dus nu beginnen we met wat leuke dogdance oefeningen (weaven enzo, vind ie geweldig) gevolgt door wat heelwork. Tussendoor veel spelen en daarna zijn favoriete onderdeel: apporteren.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij doen gewoon een gehoorzaamheids cursus het is al bijzonder dat ze door gaan met G&G hier en niet stoppen na een puppy en vervolg cursusAnnSophie schreef:Een uur heelwork? Da's echt veel te veel. Maak er korte stukjes van, maar wel intens en veel spelen tussendoor en dan zo weer in heelwork en terug spelen en dan terug in heelwork en... Hou het kort en boeiend...
Ik wou heel graag met Odin tot G&G3 gaan maar misschien moet ik dat maar laten varen want ik betwijfel of ik hem daar op deze manier een plezier mee doe.
Als we voor deze cursus slagen begint de G&G pas in maart dus het is inderdaad een super idee om in de tussen tijd een lekker te gaan oefenen met mensen die me er goed mee verder kunnen helpen. Hopelijk zijn er rond de winter ook ergens van die trainingsdagen.
En ik ga thuis eens hele korte stukjes doen en meteen spelen
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja ik ken dat soort lessen wel. Dat heb ik met Bram veel gedaan. Met als gevolg dat hij er klap meer aan vond. Vandaar dat ik soms wat (erg) kritisch ben op lessen bij 'gewone' hondenscholen. Als ik met Bram direct anders had getraind, was het heel anders gelopen.
Ik zou dan eerder een goede trainingsdvd kopen en zelf aan de slag gaan. En ik wil best een keer helpen. Ik weet vaak wel hoe het moet, maar kan het zelf zo slecht uitvoeren
Bij GG is het volgen inderdaad anders dan bij obedience. Ik zit nu met de handpositie te klooien omdat Izzie daar op gaat targeten. Dat werkt niet altijd even goed.
Ik zou dan eerder een goede trainingsdvd kopen en zelf aan de slag gaan. En ik wil best een keer helpen. Ik weet vaak wel hoe het moet, maar kan het zelf zo slecht uitvoeren
Bij GG is het volgen inderdaad anders dan bij obedience. Ik zit nu met de handpositie te klooien omdat Izzie daar op gaat targeten. Dat werkt niet altijd even goed.

Linda, Izzie en Bram
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga er eens goed over denken. De vorige cursus merkte ik het ook wel een beetje maar ik heb zelf ook echt het gevoel dat we maar niet vooruit komen (in de les he een eeuwige opsomming van hetzelfde) misschien moet ik het dan maar laten voor wat het is en lekker zelf aan de slag gaan. Inderdaad goede dvd (heb je een tip?) wat hulp hier en daar
Ik ga deze cursus eens goed naar Odin (en mezelf) kijken en daar trek ik dan mijn conclusie uit. Ik had graag die diplomaatjes gehad maar dat zijn uiteindelijk ook maar papiertjes.
Ik zou heel graag eens hulp van je hebben
moet ik wel eerst even wat benzine geld bij elkaar sparen.
Ik zou heel graag eens hulp van je hebben
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je kunt toch alsnog die diploma's halen? Ik zal eens kijken wat er op de markt is qua dvd (vraag Birgit ook wel even).

Linda, Izzie en Bram
- janine
- Zeer actief
Ik vind het prachtig om te zien..Maar waar je als baas op moet letten..Ik weet van mezelf dat ik veels te ongeduldig ben..Zoek stok! schreef:Ik hang over met m'n bovenlichaam, ik heb m'n hand verkeerd waardoor Izzie d'r hoofd vouwt en ik blijf maar raar doen bij de wendingen. Ik ben geen natuurtalent zullen we maar zeggensamantha! schreef: Ik ben wel erg beniewd naar wat je nou fout doet tijdens het volgen? het ziet er zo goed uit!
Het lijkt me prachtig om onder de knie te krijgen..Maar misschien durf ik de confrontatie ooit wel met mezelf aan..

- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat jullie het al heel netjes doen! Natuurlijk bij obedience zijn er altijd wel puntjes waar aan gewerkt kan worden... Maar dat neemt niet weg dat jullie toch goed op weg zijn.Zoek stok! schreef: Ik hang over met m'n bovenlichaam, ik heb m'n hand verkeerd waardoor Izzie d'r hoofd vouwt en ik blijf maar raar doen bij de wendingen. Ik ben geen natuurtalent zullen we maar zeggen
Van G&G ken ik niks (wordt niet gedaan in België) dus kan je daarmee niet helpen.
Korte stukken trainen, dan kun je gaan tellen, 2 passen goed en belonen, 3 passen goed en belonen. Er kruipt heel veel energie in zowel van jou als van de hond. Op onze school wordt er max een half uur getraind met max 4 personen in een groep. We doen ook vanalles: heelwork, voorkomen, apporteren, en ook verschillende oefeningen per onderdeel. Je moet het voor de hond boeiend blijven houden anders haakt hij af. Met het energieke spelen kun je hem al heel erg gaan motiveren.
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
eerst kijken naar 2 schoonheden voordat je naar het werk kunt kijken 
Jan

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Wat doet Izzie dat goed! Knap hoor!
Ik kan je de trainingsdagen bij Birgit en Daniëlle heel erg aanraden! Zij leggen de oefeningen heel goed uit, ook hoe je ze stap voor stap doet en hoe je het voor je hond zo leuk mogelijk kan maken. Ze geven veel tips waar je dan thuis weer mee aan de slag kan.
Ik gebruik de cursus hier in de buurt nu gewoon als oefening voor Boris om het ook in een groep te kunnen met wat meer afleiding (met name de blijf, maar ook betasten en wat andere oefeningen). Het eindeloos volgen doe ik soms niet en ga met Boris spelen (ook al is de trainer het er niet helemaal mee eens volgens mij ''ze moeten het zo lang wel kunnen hoor op het examen'' maar ja, dat is dan maar zo).
Het is natuurlijk helemaal super als je elke week les kan hebben op zo'n manier, maar voor nu werkt dit goed!
Heel herkenbaar. Hier gaat het net zo. Eindeloos volgen, met dan soms even een oefening. Merk ook aan Boris dat hij het eerst allemaal fantastisch vond, maar nu echt denkt van, moet dat nou nog langer? Zonet ging het toch goed?corason del perro schreef:Ja eigenlijk is het een uur volgen met af en toe een andere oefening er in (zit en blijf af en blijf, betasten) Dus het is niet gek dat hij na een paar minuten denk ik loop wel met je mee hoor maar verwacht niet meer van me![]()
Het zijn hele leuke mensen maar wat we nu doen deden we eigenlijk de vorige cursus ook en en in de G&Gb mogen we het nog eens doenEn Odin leert zo snel die is het dan gewoon beu en word de uitvoering eigenlijk alleen slechter als beter.
Ik kan je de trainingsdagen bij Birgit en Daniëlle heel erg aanraden! Zij leggen de oefeningen heel goed uit, ook hoe je ze stap voor stap doet en hoe je het voor je hond zo leuk mogelijk kan maken. Ze geven veel tips waar je dan thuis weer mee aan de slag kan.
Ik gebruik de cursus hier in de buurt nu gewoon als oefening voor Boris om het ook in een groep te kunnen met wat meer afleiding (met name de blijf, maar ook betasten en wat andere oefeningen). Het eindeloos volgen doe ik soms niet en ga met Boris spelen (ook al is de trainer het er niet helemaal mee eens volgens mij ''ze moeten het zo lang wel kunnen hoor op het examen'' maar ja, dat is dan maar zo).
Het is natuurlijk helemaal super als je elke week les kan hebben op zo'n manier, maar voor nu werkt dit goed!

- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had net binnen heel even geoefend paar stapjes en dan spelen nou meneer had er meteen weer lol in
ik ga vanavond eens overleggen met mijn trainer
Bij mij was het ook voornamelijk het idee zo lang mogelijk in een groep te oefenen omdat ik denk dat dit ook echt helpt als we buiten andere honden moeten passeren enzo. Mijn teef die kan namelijk al die dingetjes wel, maar heeft die groepen bijna nooit gehad en dan is het veel moeilijker om bij andere honden aandacht op mij te trainen. Ik zet niet zo snel wat mensen op en rijtje met hun honden om er tussen door te slalommen zeg maar 
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar geef daar dan niet het commando 'volg' voor
Hij moet eerst geconcentreerd heel netjes kunnen volgen voordat je begint met langs honden volgen. Wat je bij honden wilt, is aandacht voor jou. Daar beloon je voor. Dat is geen volgen.

Linda, Izzie en Bram