Zaterdag was ik met Fenna bijna thuis na het fietsen toen ik werd aangesproken door 2 meisjes. Of die hond die verderop in de straat liep van mij was of dat ik hem kende. En jahoor het was diezelfde hond. Veilig was het totaal niet want hij stak drukke wegen over.
Dus met veel moeite en snoepjes de hond in een voortuin gelokt. Hond was bang, staart op de buik, dus voorzichtig gedaan en uiteindelijk heb ik van Fenna's riem een lus kunnen maken en die om zijn nek kunnen doen.
Hond, volle reu, meegenomen naar het huis van 1 van de meisjes waar moeder de dierenambulance zou bellen. Toen ze tegen de dame van de Dierenamb. zei hoe de hond eruit zag, wist die al genoeg. We moesten maar eens kijken hoe de hond op de naam *** reageerde. En jahoor, bingo. Ze blijken dus al zeker 30 keer eerder gebeld te zijn voor deze hond.
Hond woont inderdaad in de polder bij de Farmfrites-fabriek en is erfhond. Niet erg honkvast dus want hij loopt continu weg. Hij is ook nog maar 1 1/2 jaar en echt een schatje.
Arme beest zag er niet uit. Ik hou zelf erg van schrale honden maar hij heeft geen grammetje vlees op zijn ribben. Zijn vacht was aan het vervilten. Dat ook tegen de vrouw van de DAmb. gezegd en volgens haar had de eigenaar eerder al gezegd dat het nou eenmaal een erfhond is, dus dat is normaal.
Afijn, DAmb. heeft de eigenaar gebeld en die zou de hond op komen halen. Na 3 kwartier blauwbekken, we konden niet naar binnen, was die vent er nog niet. Dus weer gebeld met DA en we kregen het telnr. van eigenaar. Zat die zak nog gewoon op zijn gemakkie thuis.
Meneer vond het knap dat we zoveel geduld hadden gehad met zijn hond. Ja, hallo! Moeten we dat arme ding dan maar laten zwerven? We hebben ons allemaal rustig gehouden, overbuuf was er inmiddels ook al bij, maar we hadden alledrie ernstig de neiging om in de viswijfmodus te gaan.
Of we een vriezer hadden want dan zou hij van de week wel wat patat langs brengen.
Nou, die kan ie wat ons betreft in een donker gat stoppen.
Als ik die hond nu nog een keer hier los zie lopen, ben ik bang dat hij spoorloos gaat verdwijnen.....
TARAK