Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer is het genoeg geweest.......

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wanneer is het genoeg geweest.......

Ongelezen bericht door Ody »

Zoals jullie misschienl wel gelezen hebben, heeft Ody behoorlijke medische problemen. In eerste instantie reageerde ze heel goed op de medicatie en deed ze eigenlijk alles weer, maar de laatste paar dagen gaat het weer erg slecht.
Samen met Sira (bijna 1 jaar) uitlaten is momenteel echt te veel, dus loop ik met haar alleen een 'ouwe lullen rondje'. Maar vanmorgen liep ze terug naar huis op 3 poten, haar l.a. poot tilde ze helemaal op en daar schrok ik wel erg van. Zo langzamerhand ga ik me afvragen of ze haar leventje nog wel leuk vind, want zelf heb ik het gevoel dat ik haar alles afneem waar ze van geniet......
* Aan de fiets lopen, mn hart breekt als ik dat koppie achter het raam zie als ik met Sira ga fietsen en zij niet mee mag.
* Samen met Sira wandelen. Sira is te lomp en te wild voor haar, dan knalt ze weer tegen Ody op wat pijnlijk is, of Ody gaat over haar grenzen omdat ze graag wil spelen.
* Trainen. Ik was al gestopt met behendigheid, maar nu lijkt ook de gehoorzaamheidstraining te veel.....

In huis is ze wel gewoon haar vrolijke zelf. Ze eet goed en geniet van alle aandacht.
Het kan natuurlijk zijn dat dit een tijdelijke dip is en dat ze daar weer uitkomt en opknapt, maar ik zie het momenteel erg somber in. Maandag ga ik de d.a. bellen om de situatie te bespreken en evt. nieuwe foto's te laten maken, om te zien of de situatie erg verslechterd is.
Ook wil ik dan van Sira HD foto's laten nemen, omdat ik zeker wil zijn dat haar heupen goed zijn voor ik met haar ga sporten.

Wat vinden jullie?
Wanneer is het goed geweest en hoelang kan ik nog afwachten of ze opknapt?

Ze is overigens nog maar 5 jaar en krijgt nu weer de volle dosering pijnstillers (Novacam) sinds iets minder dan een week. Daarnaast krijgt ze Perloquan, vit C en visolie. Ze is onder behandeling bij dierenkliniek Sleeuwijk.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
tineke

Re: Wanneer is het genoeg geweest.......

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vind dat altijd een onmogelijke vraag om voor een ander te beantwoorden :wink:
Voor mijzelf weet ik het wel ,ik ga liever een week te vroeg dan een dag te laat maar jij moet doen wat bij jullie en jullie situatie het beste past :wink:
Ody
Zeer actief

Inge O schreef:wat mankeert haar juist?
Pfff, lekker suf. Probeer ik alles wat van belang is op te schrijven, vergeet ik het belangrijkste.
Ze heeft ernstige HD (li erger dan re), de dierenarts had weinig zulke beroerde heupen gezien bij honden van haar leeftijd en ook nog eens spondylose. Bij 2 wervels waren zich al behoorlijke 'bruggen' aan het vormen, op andere wervels zag je de 'punten' ook al komen.
De foto's en de diagnose zijn in juni van dit jaar gemaakt.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Kun je misschien spelletjes in huis spelen met haar? Bv denkspelletjes van Nina Ottosson, of haar voer geven in zo'n speelding. Kan ze daar wat energie in kwijt.
Klinkt niet erg hoopvol, HD en spondylose, maar zolang ze nog goed reageert op de pijnstillers is het nog te vroeg denk ik.
Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever

Ongelezen bericht door Heamla »

Volg je gevoel en laat je adviseren door je dierenarts. Jij kent je hond het beste en kunt zijn reacties het beste inschatten. Je dierenarts kan de medische mogelijkheden op een rijtje zetten.
Wel moeilijk hoor zeker als ik lees dat Ody pas 5 jaar is.
Succes.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ody schreef:
Inge O schreef:wat mankeert haar juist?
Pfff, lekker suf. Probeer ik alles wat van belang is op te schrijven, vergeet ik het belangrijkste.
Ze heeft ernstige HD (li erger dan re), de dierenarts had weinig zulke beroerde heupen gezien bij honden van haar leeftijd en ook nog eens spondylose. Bij 2 wervels waren zich al behoorlijke 'bruggen' aan het vormen, op andere wervels zag je de 'punten' ook al komen.
De foto's en de diagnose zijn in juni van dit jaar gemaakt.
Klinkt heel bekent :(
Onze Bowie had hetzelfde alleen hij had uitval verschijnselen in zijn achterlijf viel dus geregeld om
We hebben hem afgelopen woensdag laten gaan, hij was nog maar 4 :(

Ik zou goed blijven kijken naar je hond en zoal eerder al is vermeld jij kent je hond het beste
Jij weet wanneer het genoeg is geweest
Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke situatie
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik denk ook niet dat iemand anders dit voor jou kan bepalen, jij kent haar het beste.
Sterkte ermee, dit zijn beroerde keuzes :(
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Als hij ernstige HD heeft aan beide kanten zou ik aan aquatherapie beginnen.

Dat werkt perfect. Je zult het zien het doet wonderen echt waar. Het is in iedergeval het proberen waard.

Ik doe het met luc ook, die kon niet meer lopen zo erg had hij HD en Artrose. Hij kon echt niet meer vooruit. Nu kan hij alles weer. Tenminste bijna alles. Springen bijv niet, maar hij is nu ook 10. Maar hij rent er weer vrolijk op los.

Dus echt waar ga het proberen zou ik zeggen. Reageert hij daar niet of nauwelijks op kun je altijd nog kijken wat je dan doet.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Ody
Zeer actief

Marina: Toevallig dat je daar over begint, want ik had al zitten googlen voor aquatherapie en dat wil ik evt. wel proberen. Aquadog is voor mij het dichtst bij denk ik, al is dat ook nog ruim een uur rijden, maar dat heb ik wel voor haar over. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet combineren met mijn dochtertje, maar dat valt vast wel te regelen.

Ik wil iig deze week gaan overleggen met de da, al heb ik net te horen gekregen dat mijn oom onverwacht is overleden, dus ik weet nog niet hoe deze week gaat verlopen. :(
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ody schreef:Marina: Toevallig dat je daar over begint, want ik had al zitten googlen voor aquatherapie en dat wil ik evt. wel proberen. Aquadog is voor mij het dichtst bij denk ik, al is dat ook nog ruim een uur rijden, maar dat heb ik wel voor haar over. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet combineren met mijn dochtertje, maar dat valt vast wel te regelen.

Ik wil iig deze week gaan overleggen met de da, al heb ik net te horen gekregen dat mijn oom onverwacht is overleden, dus ik weet nog niet hoe deze week gaat verlopen. :(

Aquadog is een hele goeie die heb ik ook. Echt wat die mensen daar doen en hoe ze tegen de hond doen. Echt superr.
Bij aquadog kun je ook in de avonden of zaterdagsmorgens geloof ik.
Wij gaan altijd op dinsdag avond. 2 november mogen wij weer.
Ankie en Marja doen dat ze zijn echt heel erg goed.
Ik zou zeggen bel ze, dan moet je toch eerst komen voor een kennismakingsgesprek en dan gaan ze alles rustig met jullie doornemen. En dan kun je meteen kijken welke dagen en tijden jullie het beste schikt. Dat komt allemaal goed daar. Echt waar

Hou je me op de hoogte ivm aquadog??

En gecondoleerd met je oom.
Groetjes marina
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Ody
Zeer actief

Dank je wel. :roos:

Ik zou ze eens bellen, dan post ik hier wel hoe het verder gaat.
Ik wil ook sowieso mijn da weer contacten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tineke schreef:Ik vind dat altijd een onmogelijke vraag om voor een ander te beantwoorden :wink:
Voor mijzelf weet ik het wel ,ik ga liever een week te vroeg dan een dag te laat maar jij moet doen wat bij jullie en jullie situatie het beste past :wink:

kan hier alleen maar in mee gaan...

sterkte...
Ody
Zeer actief

Momenteel gaat het weer supergoed met Ody, geen idee hoe het komt, maar ze is zelfs weer van de pijnstilling af. Ze is supervrolijk, gaat weer mee met de grote wandelingen en speelt uit eigen initiatief weer met Sira.
Desondanks heb ik besloten met de training helemaal te stoppen, dat lijkt toch te belastend voor haar.

Na onze vakantie (begin december) en de feestdagen wil ik wel gaan zwemmen met haar. Na nog wat googlen heb ik ontdekt dat er in Ridderkerk ook aan hydrotherapie wordt gedaan, een heel stuk dichterbij voor mij dan Berghem.
Wie heeft ervaring met de hydrotherapie in Ridderkerk, zowel positief als negatief?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dat kan een ander niet voor je invullen. Moet je zelf zien, zelf ervaren.
Mijn ervaring is dat als je eerlijk kijkt.... dat je het antwoord weet.

Wij zijn ook niet van het eindeloos doortobben. Genoeg is genoeg. Het nu 3 honden in moeten laten slapen en bij alledrie wist ik dat het genoeg was. (laatste had ik eigenlijk geen keuze meer)
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

Wat mooi dat het weer zo goed gaat met Ody. Ons Floortje is dan wel een heel stuk jonger, en helaas toch ook al zeer slechte hd-heupjes. Nu hebben we Floor geopereerd en dat lijkt allemaal heel goed uit te pakken.
We hebben met Floor al aardig wat gezwommen. Wij wonen iets hoger in het land, maar we hebben in Friesland het natteneuzenbad. Hier mag ze gewoon lekker een half uurtje dobberen en vooral spelen zonder belasting. Zeker toen we net voor en na de operatie zaten met een pup met veel energie en die weinig mag was dat top!
We gaan binnenkort ook beginnen met hydrotherapie, bij onze fysiotherapeut. Ik zou het zeker eens gaan proberen, vooral omdat het voor de hond LEUK is!
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Gelukkig dat het het weer zo goed gaat!!
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Fijn dat Ody weer goed gaat. :D
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”