Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!!! Tapas wil opeens niet meer voorkomen...

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Help!!! Tapas wil opeens niet meer voorkomen...

Ongelezen bericht door LongFields »

Gezien de omstandigheden en de voor haar ook duidelijk waargenomen zorgen rondom Sjefke van de afgelopen dagen (zie Medisch) ben ik zeker niet ontevreden. Helaas geen diploma gehaald vandaag, maar wel enorm veel ervaring opgedaan en veel tips gekregen van mede-wedstrijdlopers en 1 van de 2 keurmeesters.
In totaal hadden we 203 punten, met mooie cijfers voor zowel het aangelijnd (8,5) als los volgen (7,5) maar ook helaas 2 nullen voor het voorkomen (nee hè! :N: ) en apporteren. Er is dus nog zat werk aan de winkel, maar ik heb nu een prima idee van hoe zo'n wedstrijd in zijn werk gaat, hoe Tapas op alles reageert op het wedstrijdterrein en welke oefeningen ik nog flink kan verbeteren om meer punten te scoren.
Voor het voorroepen heb ik ook wat nuttige tips gekregen van iemand die ik via de Belgische Herderclub ken, dus daar ga ik komende week mee aan de slag.
Na het ochtendprogramma stond ik nog tweede met een mooi aantal punten (150,5) maar 's middags ging het dus mis met het voorroepen, en daarna werd het apporteren ook een zooitje omdat Tapas afgeleid werd door wat er in de ring ernaast gebeurde. Toen moest ik te veel mijn best doen om haar er weer bij te halen, en waren mijn punten al weg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jammer van die twee onderdelen.
Wat voor tips heb je gekregen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Te veel om op te noemen, maar de belangrijkste tip is wel om de voorroep-oefening niet meer in tweeën te doen zoals ik nu deed (dus eerst vóór en dan voet) maar Tapas direct aan de voet te zetten bij deze oefening. Voorzitten is niet verplicht en door de oefening in 1x te doen is er geen kans op 2x scheef zitten (bij de vóór én bij aan de voet of naast) maar hooguit 1x, en ga ik een "nieuwe oefening" maken van hetgeen nu fout ging door niet meer vóór te roepen, maar een ander woord te gaan nemen. Hopelijk gaat dat werken, je begint dan weer van nul af aan maar koppelt er direct een ander, nieuw, commando aan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:ok:
Misschien is het Engelse "heel" een mogelijkheid?
Of lijkt dat te veel op "hier" :denken:

En, om het clickersysteem te volgen .................. het naast zitten is het feestje, niet het komen.
Dat lijkt de snelheid van komen aanzienlijk te verbeteren :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

fijn dat je wel goede tips hebt opgedaan, en gezien de omstandigheden wellicht logisch dat ze er niet helemaal bij was.
Volgende keer weer een nieuwe keer toch?!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

O ja hoor, we gaan gewoon verder.
De keurmeester van de ochtend zei ook dat het gewoon een kwestie is van een aantal keer meedoen met een wedstrijd en leren van iedere wedstrijd. Na een wedstrijd of 4 kun je dan lekker voor de punten gaan, zo zei hij.
Tapas en ik zitten ook pas een maand in de G&G B groep, dus het is niet onlogisch dat we nog wat steken hebben laten vallen en dat het verre van vlekkeloos ging.
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Heel jammer dat je niet geslaagd bent maar ik vind dat je het toch knap gedaan hebt met 203 pnt. zo voor de 1ste keer :E:
Wat ik al zei; op een wedstrijd is het strenger en de omstandigheden zijn veel anders. Ik had ook last van de ring naast ons en had zijn aandacht niet. En ook ik ben het voorroepen anders gaan doen. Dus direkt naast aan de voet en ik roep hier. Binnen een week wist ie het. Het gaat stukken makkelijker. Ook met het blok in de bek gaat hij netjes naast en anders was het voor helemaal scheef en te ver van mij weg.
Volgende keer lukt het j :D e
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Jammer van het voorroepen en het apporteren, maar weer een goede ervaring rijker! Je hebt het toch maar wel gedaan. :ok: En dat diploma komt echt wel goed, als ik het zo lees.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Trinand schreef: En ook ik ben het voorroepen anders gaan doen. Dus direkt naast aan de voet en ik roep hier. Binnen een week wist ie het. Het gaat stukken makkelijker. Ook met het blok in de bek gaat hij netjes naast en anders was het voor helemaal scheef en te ver van mij weg.
Zo ga ik het ook doen, laat jij je hond achter je langs lopen om aan de voet te komen, of direct naast?
Ik hoorde dat het verstandiger is om het via achterlangs te doen, omdat het risico dat de hond dan scheef gaat zitten kleiner is en je de vaart er beter in kunt houden dan wanneer de hond direct naast komt zitten.
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Ja ik laat hem achter langs gaan. Nu was hij dat al gewend omdat je als je voorroept je nog een commando geeft, aan de voet.
Maar door dat het voorroepen helemaal niet goed ging, gebruik je al meer commando`s, en je bent al je punten kwij :D t
Nu is het 1 streep en hij zit netjes naast. Ik heb nog wel geprobeert om direkt naast te doen (ook omdat ik het een mooi gezicht vond) maar ik zag dat hij daar moeite mee had. Gelukkig heb ik m`n VZH al want daar moeten ze voor zitten en dan aan de voet. Ik wilde dat examen nog een keer doen voor hogere punten maar zie er nou maar van af, anders moet ik het weer anders trainen en dan komen we allebei in de wa :lol1: r .
Veel succes,
Ria.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hier inderdaad hetzelfde verhaal, ook eerst voor, dan achterlangs aan de voet. Alleen kwam ze niet... :wink:
Je loopt op deze manier ook 2x kans op aftrek, als ze te ver weg vóór gaat zitten, en daarna nog een keer als ze scheef naast zit. Als de hond gelijk aan de voet gaat, scheelt dat in ieder geval de aftrek voor het niet juist vóór zitten. Ik vind het een slim plan. :idea:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”